Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stan dpf możesz sprawdzić w ista

Idetyfikuhes auto --> Naciskasz Ddr --> SG-Funktionen aufrufen --> Diagnose-Abfrage --> Abgassystem --> Freigabe Regeneration Partikenfilter

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, samochód więcej pali bo ma większy opór przy wylocie spalin.

Poza tym wymuszenie wypalania w ista jest bardzo prosta, podłączyłem na chwilę łapka i po chwili mogłem już odpalać :norty:

 

Po wlaczeniu regeneracji DPF zostanie przeprowadzone wypalanie w momencie kiedy temperatura cieczy osiagnie temperature 75°C a temperatura spalin przed katalizatorem osiagnie temp. min. 240°C. Dodadkowo w tanku musi byc min. 10L paliwa.

Najlepsze wyniki wypalania zostaja osiagniete kiedy pojazd od rozpoczecia regeneracji jedzie 20min ze stala predkoscia 60 km/h. Z doswiadczenia najlepsze wyniki sa osiagniete podczas tras poza miastem.

Aktualny wynik blokady wypalania lub wymuszenia wypalania w sterowniku i sama regeneracja mozna sprawdzic w "Regeneration Partikenfilter" jak i w DDE -->> Diagnoseabfrage -->> "-Partikenfilter:".

Nastepujace podglad stanu moga zostac pokazabe:

 

- Regeneration gesperrt Regeneracja zablokowana

 

- Regeneration freigegeben Regeneracja zatwierdzona

 

- Regeneration in DDE angefordert Zazadanie regeneracji w DDE

 

- Regeneration nicht angefordert Regeneracja nie zostala zazadana

 

 

Nastepujacy mozliwy stan statusu regeneracji sa opisane

 

- Regeneration aktiv Regeneracja zaaktywowana

 

- Regeneration nicht aktiv Regeneracja nie zaaktywowana

 

- Gefahrene Wegstrecke seit (letzter erfolgreicher) Regeneration in Meter

Przejechana trasa (ostatnia przeprowadzona pomyślnie) regeneracja w metrach

- Errechnete Gesamtrestlaufstrecke des Partikelfilters in Kilometer

(erst ab DVD47 - nur in Fahrzeugen mit Diesel Sechszylindern verfügbar).

Przeliczona żywotność Dpf w kilometrach (tylko szesciocylindrowe silniki)

 

- Kraftstoff Durchschnittsverbrauch pro 100 km seit Filtertausch

(erst ab DVD47 - nur in Fahrzeugen mit Diesel Sechszylindern verfügbar).

Średnie spalanie na 100km od wymiany DPF (j.w.)

 

- Gefahrene Wegstrecken seit vorletzter und drittletzter Regeneration in Kilometer

(erst ab DVD47 - nur in Fahrzeugen mit Diesel Sechszylindern verfügbar).

Przejechana trasa od przedostatnij i przed, przedostatniej regeneracji w kilometrach (j.w.)

 

 

 

 

Jesli proces wypalania zostanie przerwany, nastapi ponowiony przy nastepnej trasie w momencie osiagniecia tep. cieczy 75°C no i jak wyzej, tep. spalin 240°C

 

Przy mocno zapelnionym filtrze moze dojsc do zatrzymania regeneracji liub zablokowania ocji wymuszenia regeneracji.

W tym wypadku jest wymagane powtorzenie przejazdu poza miastem min 30min. poza przy rownej szybkosci i powtorzeniu wlaczenia wymuszenia regeneracji DPF (Regeneration Partikefilter).

Tyle ogolnioe jest w ista opisane, ponizej sa opisane jeszcze jakies inne problemyktore nie wplywaja na regeneracje DPF

 

Teraz mi się przypomniało że w tool32 można też sprawdzić stan dpf-a ale że nawet jeszcze nie wlaczalem tego programu to szczegółów nie opisze :mrgreen:

 

 

Tool32 ( na dole jest opisane jeszcze raz)

Do regeneracji Dpf-a potrzebny będzie INPA i Tool32.

 

Następne kroki muszą zostać wykonane:

 

INPA->wybór modelu ->Motor->wybrać odpowiedni silnik -> Fehlerspeicher lesen

 

W górnej części będzie pokazane jaki pliki są do tego zczytan,(np.: D62M57B0.PRG).

 

Otworzyć Tool32 i załadować odpowiedni plik (np.: D62M57B0.PRG).

 

Następnie wybrać Job "abgleich_csf_prog"

 

Jako "Argument" trzeba wpisać "LEISTUNGSMANGEL" .

 

Tutaj cały opis komend związanych z DPF-em

Ilosc czastek

result : MSOT_WERT

type : real

comment : Partikelmasse

 

Jednostka ilosci czastek

result : MSOT_EINH

type : string

comment : Einheit der Partikelmasse

 

Czas pracy od ostatniej regeneracji

result : TIOP_WERT

type : real

comment : Betriebsdauer seit letzter erfolgreicher Regeneration

 

Jednostka czasu, czasu oracy od regeneracji

result : TIOP_EINH

type : string

comment : Einheit der Betriebsdauer

 

Przejechana odleglosc od ostatniej regeneracji

result : LSUM_WERT

type : real

comment : gefahrene Strecke seit letzter erfolgreicher Regeneration

 

Jednostk odleglosci, od ostaniej regeneracji

result : LSUM_EINH

type : string

comment : Einheit der gefahrenen Strecke

 

Ilosc spalonego paliwa

result : QFL_WERT

type : real

comment : verbrauchte Kraftstoffmasse seit letzter erfolgreicher Regeneration

 

Jednostka spalonego paloiwa

result : QFL_EINH

type : string

comment : Einheit der verbrauchten Kraftstoffmasse

 

Zablokowanay czas regeneracji

result : TILCK_WERT

type : real

comment : Dauer Regeneration gesperrt

 

Jednostka czasu blokady

result : TILCK_EINH

type : string

comment : Einheit der Sperrzeit

 

Ilosc, calkowitego, spalonego paliwa

result : QFLTOT_WERT

type : real

comment : verbrauchte Gesamt-Kraftstoffmasse

 

Jednostka - calkowitego spalonego paliwa

result : QFLTOT_EINH

type : string

comment : Einheit der gesamten Kraftstoffmasse

 

Zalezny od cisnienia moment ograniczenia w przypadku bledu

result : BEGMOM_WERT

type : real

comment : Gegendruckabhaengiges Begrenzungsmoment im Fehlerfall

 

Jednostka momentu ograniczenia

result : BEGMOM_EINH

type : string

comment : Einheit des Begrenzungsmomentes

 

Aktualna ilosc sadzy

result : ASME_WERT

type : real

comment : Aktuelle korrigierte Aschemenge

 

Jednostka aktualnej sadzy w DPF

result : ASME_EINH

type : string

comment : Einheit der Aschemenge

 

Kilometry do nastepnej regeneracji

result : ASKM_WERT

type : real

comment : KM-Stand der naechsten Ascheabgleichregeneration

 

Jednostka stanu kilometrow ???

result : ASKM_EINH

type : string

comment : Einheit des Kilometerstandes

 

Aktualna suma czasu regeneracji ostatniego rozcienczenia oleju ???

result : OELREG_WERT

type : real

comment : Laufende Summenregenerationsdauer fuer zul. Oelverduennung

 

Jednostka sumy czasu regeneracji

result : OELREG_EINH

type : string

comment : Einheit der Summenregenerationsdauer

 

Zlecenie Hex do sterownika

result : _TEL_AUFTRAG

type : binary

comment : Hex-Auftrag an SG

 

Odpowiedz Hex od sterownika

result : _TEL_ANTWORT

type : binary

comment : Hex-Antwort von SG

 

 

A tak mozna wlaczyc:

 

argument : IDENTIFIER_SERVICE

type : string

comment : Servicefall aus der Tabelle PARTIKELFILTER

Service-Aktion --> Argument

1.) Cofniecie licznika rozpuszania oleju??? --> OELVERDUENNUNG

2.) Rozwiazanie braku mocy w CSF??? --> LEISTUNGSMANGEL

3.) Uszkodzona sterownik i EEPROM (wmiana na nowy) --> SGDEFEKT

4.) Wymiana oleju --> OELWECHSEL

5.) Wymiana filtra DPF--> FILTERTAUSCH

6.) Wymiana czujnika cisnienia --> DRUCKSENSOR

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Blad DDE 004530 ( DDE 4530 )

 

Podczas tego bledu wypalanie DPF-a jest zablokowane.

Tutaj znalazlem opis. Na razie tylko przez google przetlumaczone ale pozniej poprawie zeby dalo sie to czytac :D

 

Opis błędu kontroli ciśnienia doładowania monitoring.Dodatnie odchylenie (ciśnienie doładowania zbyt niska) jest wykrywane, gdy odchylenie regulacji ciśnienia doładowania jest większa niż wartość zależną od górnej granicy operacyjnej.

 

Górna granica dla kontroli odchylenia regulacji jest określana na podstawie charakterystyki wykresie w funkcji prędkości obrotowej silnika i ilości wtrysku i około 450 hPa.

 

Stan do wykrywania błędów monitorowania błąd w stanie ustalonym, gdy silnik jest w miejscu pracy 3 lub 4 zlokalizowanych jest.

 

- Obszar roboczy 3 jest, gdy ilość większa niż 22 wtrysku mg / skok i prędkość większą niż 1500 1 / min.

 

- Obszar roboczy 4 jest, gdy ilość wtryskiwanego większa niż 100 mg / skok i prędkość większą niż 6000 1 / min.

 

 

 

Warunkiem wejścia pamięci wina

Zmierz silniki usług z ładowaniem jednostopniowej:

 

1. Sprawdzić szczelność układu powietrza.

 

2. Sprawdź, czy układ wydechowy przed turbiną do przecieków.

 

3. Sprawdź przepustnicę.

 

4. Wykonaj test systemu masy powietrza.

 

Silniki z ładowania wielostopniowego:

 

1. Sprawdzić szczelność układu powietrza.

 

2. Sprawdzić szczelność układu wydechowego przed turbin. Uwaga: Wewnętrzny wyciek spalin na dużej separacji między turbosprężarką a kolektorem wydechowym możliwe (do uszczelnienia zaworu sterowania turbiną).

 

3. Sprawdź (komunikaty o błędach pamięci) przepustnicy.

 

Sprawdź klapę sterowania 4.Turbinen.

 

5. Sprawdzić ciśnienie doładowania płyty etap wysokiego ciśnienia.

 

6. Sprawdzić scenie turbosprężarki wysokociśnieniowej za uszkodzenia sprężarki i turbiny łopatki.

 

7. Sprawdzić zawór wastegate.

 

Wpływ błędów i przebicie Note regeneracji filtra cząstek stałych jest zablokowany przez błąd.

 

Najbliższe BMW wizyta centrum.

 

Brak informacji kierowcy

 

Komunikaty o błędach Uwaga serwisowe do wspomnianego przetestowane komponenty.

 

Uwaga: W przypadku F01 N57D30T0 miały lutego 2010 Agregaty próżniowe dla zaworu regulacyjnego turbiny zainstalowanej, co może mieć następujące obrażenia w czasie:

 

- Membrana próżniowa przecieka.

 

- Linka wyciąga jednostki próżniowej.

 

W tym przypadku jednostka próżniowa musi być odnawiane.

 

 

 

   Fehlerbeschreibung Überwachung Ladedruck-Regelung. Eine positive Regelabweichung (Ladedruck zu niedrig) wird erkannt, wenn die Ladedruck-Regelabweichung größer als die betriebspunktabhängige Obergrenze ist.

Die Obergrenze für die Überwachung der Regelabweichung wird aus einem Kennfeld in Abhängigkeit der Motordrehzahl und der Einspritzmenge bestimmt und liegt bei etwa 450 hPa.

Bedingung für Fehlererkennung Die Überwachung auf bleibende Regelabweichung erfolgt, wenn sich der Motor in den Arbeitsbereichen 3 oder 4 befindet.

- Arbeitsbereich 3 liegt vor, wenn die Einspritzmenge größer als 22 mg/hub und die Drehzahl größer als 1500 1/min ist.

- Arbeitsbereich 4 liegt vor, wenn die Einspritzmenge größer als 100 mg/hub und die Drehzahl größer als 6000 1/min ist.



Bedingung für Fehlerspeichereintrag  
Maßnahme im Service Motoren mit einstufiger Aufladung:

1. Luftsystem auf Dichtheit prüfen.

2. Abgassystem vor Turbine auf Dichtheit prüfen.

3. Drosselklappe prüfen.

4. Luftmassensystemtest durchführen.

Motoren mit mehrstufiger Aufladung:

1. Luftsystem auf Dichtheit prüfen.

2. Abgassystem vor Turbinen auf Dichtheit prüfen. Hinweis: Interne Abgasleckage an Trennstelle zwischen großem Turbolader und Abgaskrümmer möglich (an Dichtring für Turbinen-Regelklappe).

3. Drosselklappe prüfen (Fehlerspeichereinträge).

4.Turbinen-Regelklappe prüfen.

5. Ladedrucksteller Hochdruckstufe prüfen.

6. Turbolader Hochdruckstufe auf Beschädigungen an Verdichter- und Turbinenschaufeln prüfen.

7. Wastegate-Ventil prüfen.

Fehlerauswirkung und Pannenhinweis Die Regeneration des Partikelfilters wird durch den Fehler gesperrt. 

Nächsten BMW Service aufsuchen.

Fahrerinformation keine

Servicehinweis Fehlereinträge zu den genannten Bauteilen prüfen.

Hinweis: Beim F01 mit N57D30T0 wurden bis Februar 2010 Unterdruckdosen für die Turbinen-Regelklappe verbaut, die mit der Zeit folgende Schäden aufweisen können:

- Unterdruckmembran undicht.

- Gestänge reißt an Unterdruckdose aus.

In diesem Fall muss die Unterdruckdose erneuert werden.         

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę nie chce mi się wierzyć że to tylko termostaty były winne. Na zimnym też przecież powinien ciągnąć.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
mam tylko błąd od świec wszystkich 4 sztuk

 

Przekaźnik świec żarowych....

 

Sprawdź wtyczkę plusową od przekaźnika zanim kupisz lub oddasz sterownik do naprawy!!!!! często robi się przerwa na styku i nie łączy dlatego wywala błąd wszystkich świec.... U mnie właśnie tak było. Kupiłem Nowy sterownik za 300zł i dalej to samo.... :mad2: Dopiero po demontaży kabla i rozłożeniu go na części pierwsze było widać. konektor wyjąłem z plastikowej obudowy ścisnąłem kombinerkami zmontowałem wszystko z powrotem i jest oki. Kabla nowego dostać nie idzie - używane są na allegro ale w niewiadomym stanie.....

o ten kabel chodzi

http://allegro.pl/bmw-e46-2-0-d-150-km-przekaznik-swiec-zarowych-i5053838868.html

Opublikowano
dziś znow pokazało mi bład przepustnicy i dpf...... auto jedzie normalnie....jakie sa objawy uszkodzonej przepustnicy?
Tomek
  • 7 lat później...
Opublikowano

Temat stary ale muszę odświeżyć .


Motor taki jak w temacie .


Turbina sterowana nastawnikiem po regeneracji

Przepływomierz nowy Bosch

Podciśnienia sprawdzone

Przetwornik EGR nowy pierburg

Bez dpfa ( wyrzucony )

EGR działa jak mu podaje ciśnienie

Przepustnica dobra .

Auto od dołu bardzo słabe a turbina też nie chce ciągnąć ( na kilka km włączyła się na chwilę , można było odczuć wzrost mocy )

Wali błędem 4530 i pomału rozkładam ręce .

Opublikowano
regeneracja turbo nie zawsze jest dobrze zrobiona, moze byc ustawiona na maszynie a w samochodzie dziala inaczej. Najczestszy problem poznego wstawania turbiny. Albo sam nastawnik (ten elektryczny) sam w sobie nieprawidlowo pracuje, zacina sie
Opublikowano
regeneracja turbo nie zawsze jest dobrze zrobiona, moze byc ustawiona na maszynie a w samochodzie dziala inaczej. Najczestszy problem poznego wstawania turbiny. Albo sam nastawnik (ten elektryczny) sam w sobie nieprawidlowo pracuje, zacina sie

 

Test nastawnika robiony w ista i "sztanga" pracuje .

Po tych wszystkich czynnościach też zaczynam mieć obawy co do poprawności regeneracji .

Można to jakoś inaczej sprawdzić ?

Opublikowano

jak chodzi sztanga to ok, ale wysterowanie turbo moze byc zle. obejrzyj filmik Kivi jak pokazuje na roznice na hamowni turbo oryginalnego i regenerowanego.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.