Skocz do zawartości

e91 320d 177KM zagrzany silnik POMOCY


dtorucki

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie! (i Panie)

 

Mam taki problem z moją beemką... dzisiaj wieczorem podczas powrotu do domu odczułem spadek mocy, wciskam gaz do podłogi a auto prawie nie reaguje, po czym zapalił się komunikat o wysokiej temp i żeby jechać powoli żeby się schłodził silnik, nigdy się nic takiego nie zdarzyło! no to zatrzymałem się na poboczu i poczekałem. Wentylator chodził na maksa, woda w zbiorniczku była na odpowiednim poziomie, żadnych oznak wycieków. Zadzwoniłem do znajomego mechanika oddalonego o 150 kilometrów i zrobiliśmy małą diagnostykę na odległość. Silnik uruchomiony, zapalona kontrolka PRZEGRZANIA, czekam chwile sprawdzam rury, wszystkie lekko letnie, można normalnie trzymać rękę ile się da. Odkręcam korek, nic zero. Ani pary, ani syku, ani bulgotania. Przykładam rękę, potem twarz, nie czuć nic żeby się coś przegrzewało. Poczekałem tak z 15-20 minut i po rozmowie z kolegą podjąłem decyzję że jadę dalej, tylko powoli. Auto nie dało rady jechać szybciej nic 20 km/h na 2 bądź 3 (automat) no to jadę tyle ile mogę, cały czas pokazują się komunikaty o przegrzaniu, miga na zmianę za żółto i czerwono obrazek chłodnicy ale nic się nie dzieje, robię postój po paru kilometrach, sprawdzam przewody, chłodnice, silnik, odkręcam korek, wszystko normalne. To jadę dalej. W pewnym momencie miałem do pokonania sporawą górkę i bałem się że zgaśnie silnik i nie podjadę ale autko ciągnęło powoli i w końcu wjechałem i NAGLE pogasły komunikaty o przegrzaniu auto od razu dostału buta i jechało normalnie przez jakieś 2-3 km po czym znowu komunikat o przegrzaniu. Po kolejnych 5-7 km znowu wszystko wróciło do normy przejechałem normalnie jakiś kilometr-dwa i znowu awaria. I z taką to już awarią dojechałem do domu...

 

Czy miał ktoś coś podobnego? Kolega obstawia termostaty... Za dwa tygodnie miałem jechać na narty i nie wiem na co mam się szykować....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie był bym pewien czy to na pewno termostaty, chyba że coś je jakos totalnie przyblokowało. Jakby były zepsute to silnik by sie niedogrzewał niż przegrzewał ale to tak tylko głośno myśle więc moge się mylić. A może czujnik temperatury płynu chłodzącego cos wariuje? wejdz w ukryte menu wyświetl sobie temp. płynu chłodzącego na zegarach i czekaj aż znowu błąd powstanie, może sie okaże, że ci wywala 2tys stopni :twisted: ale ja bym bardziej jakis czujnik obstawiał niz termostat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat w sumie tez moze byc tutaj winien, ale jeżeli załóżmy płyn chłodzący zostanie "zamkniety" w silniku i nie bedzie miał styczności z płynem z chłodnicy to wtedy tez moze sie gotować a czujnik nic nie pokaże o ile czujnik znajduje sie w chłodnicy. Termostat jednak tez tu moze byc przyczyna tego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i weźcie pod uwagę to że podczas jazdy auto dwa razy się jakby "odblokowało" tzn nagle (dosłownie nagle, bez żadnych oznak) zniknął komunikat o przegrzanym silniku i mogłem jechać normalnie ale po chwili znowu błąd i 20 km/h... nic nie wskazywało na gotujący się silnik, żaden smród, żadne stuki no zupełnie nic. tylko wentylator kręcił się na maksa. nie mam jak nawet w tym tygodniu podjechać autem do serwisu bo od rana do wieczora mnie nie ma dlatego też staram się z Wami coś wykombinować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno, po odpaleniu auta tuż przed pierwszą oznaką przegrzania, zaparowała szyba szybciutko więc włączyłem nawiew na szybę i poczułem gorące i wilgotne powietrze, jak czasem jest przy zawalonym filtrze kabinowym. ale tego dnia włączałem ogrzewanie przedniej szyby kilka razy i nie było czegoś takiego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno, po odpaleniu auta tuż przed pierwszą oznaką przegrzania, zaparowała szyba szybciutko (...)

 

Jest na to bardzo proste wytłumaczenie. Sterownik silnika dostając z czujnika za wysoką temperaturę, ogranicza moc silnika oraz m. in. odłącza sprężarkę klimatyzacji, stąd ta wilgoć. Zmniejsza również prąd ładowania akumulatora lub nie ładuje go wcale jeżeli stan jego naładowania na to pozwala itd. Generalnie robi wszystko aby maksymalnie zmniejszyć obciążenie silnika. Dotyczy to silnika N47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo mam pod co go podłączyć, ale powiedzcie mi czy jak będzie walnięty czujnik to przez hidden menu będzie to widać w opcji sprawdzenia temp? Tzn czy zawsze przy awarii czujnika pokaze temperature z kosmosu np 600 stopni?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie sprawa jest prosta - albo czujnik temperatury i/lub termostat(-y). Osobiście obstawiam termostaty, bo gdy się odblokowały, to temp spadała i silnik jechał normalnie. Za tą tezą świadczy jeszcze- jak napisałeś- chłodne węże od chłodnicy, gdzie normalnie powinny być w takiej sytuacjo gorące.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy zablokowanym termostacie jedna strona powinna byc bardziej goraca od drugiej? I gdyby termostat byl sprawny to plyn w zbiorniku wyrownawczym po dodatniy gazu powinien chlapac? Bo u mnie tylko leci taki maly strumyk a dodanie gazu nic nie powoduje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uruchomiłem ukryte menu i co się okazało? Na zimnym silniku (stał od wczoraj, równo 24h na dworzu) komputer pokazywał temperaturę 95 stopni C ! Co więcej, temperatura zaczęła powoli rosnąć, aż urosła do 98 stopni. Postanowiłem więc odpalić auto i tu był zonk - mam automat, więc wciskam start i silnik kręci i kręci ale nie odpala :/ poczekałem chwilkę, nacisnąłem jeszcze raz, kręci kręci i nie odpala... przy trzeciej próbie silnik ledwo odpalił ale trząsł się i dławił, czwartego razu nie próbowałem. Co ciekawsze, temperatura sama z siebie zaczęła się zmieniać - 100...99...98...97...96...92...95...98...99...100...97... i tak dalej bez przerwy, przez minimum minutę.

 

O co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znany problem w tych silnikach - czujnik temperatury cieczy do wymiany. NR 7:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4077-elementy-dodatkowe-glowicy-cylindrow/i50498/kL/sN/r2008/m06

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zamawiam czujnik. Orientujecie sie czy ciezko jest sie do niego dostac?

 

Ok, znalazłem skubańca :) Po ciemku ciężko go znaleźć, ale jakoś dałem radę. Jest schowany mniej więcej po środku z przodu silnika, na wysokości głowicy, w takim lekkim zagłębieniu. Odłączyłem wtyczkę i komputer zaczął pokazywać temp. -10 stopni. Nie wiem skąd taka temp, na zewnątrz na pewno było cieplej ale może tak pokazuje komputer po odłączeniu czujnika. Jutro będę miał nowy czujnik więc dam znać jak będzie wyglądała sprawa po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uruchomiłem ukryte menu i co się okazało? Na zimnym silniku (stał od wczoraj, równo 24h na dworzu) komputer pokazywał temperaturę 95 stopni C ! Co więcej, temperatura zaczęła powoli rosnąć, aż urosła do 98 stopni. Postanowiłem więc odpalić auto i tu był zonk - mam automat, więc wciskam start i silnik kręci i kręci ale nie odpala :/ poczekałem chwilkę, nacisnąłem jeszcze raz, kręci kręci i nie odpala... przy trzeciej próbie silnik ledwo odpalił ale trząsł się i dławił, czwartego razu nie próbowałem. Co ciekawsze, temperatura sama z siebie zaczęła się zmieniać - 100...99...98...97...96...92...95...98...99...100...97... i tak dalej bez przerwy, przez minimum minutę.

 

O co kaman?

Ewidentnie świadczy to o uszkodzonym czujniku temperatury cieczy który ma wpływ na uruchomienie silnika w twoim przypadku pokazuje że silnik ma temperaturę roboczą i przy uruchomieniu silnika sterownik nie uruchamia grzania świec żarowych i nie zwiększa dawki paliwa do łatwiejszego uruchomienia silnika dlatego za trzecim razem załapał i zgasł, podejrzewam że za czwartym by już zapalił ale nadal by kulał aż do osiągnięcia pewnej temperatury pracy, także wymień czujnik i powinno wszystko wrócić do normy, pomimo to sprawdź po wymianie czujnika w ukrytym menu jaką temperaturę osiąga twój silnik bo w N47 jest jeden termostat główny który również pada bo ostatnio dwóch kolegów wymieniałem te termostaty i teraz temperaturę łapią odpowiednią i dość szybko a wcześniej max osiągali 80 stopni i trwało to wieczność, koszt niewielki termostatu bo jest to tylko wkładka a cena to w ASO 145 złotych pod tym względem poprawili to że w silnikach M47 i M57 trzeba kupić termostat z obudową i koszt to 245 złotych, także termostat też przy okazji mógłbyś sobie wymienić.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ewidentnie usterka wskazuje na uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika a diagnoza komputerowa jedynie może to potwierdzić.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak mowiesz ,osobiscie zrobil bym diagnoze a pozniej ewentualna wymiane .A tak to jest branie od dupy strony. :D

Zgadza się ale jak toś nie posiada kabla to może wywnioskować po informacjach z ukrytego menu że czujnik jest uwalony :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp i tak nie pokaże że czujnik nie działa, bo on być może nawet działa, ale źle!

Padające czujniki temperatury to standard w N47 - wielokrotnie się z tym spotkałem.

Najlepszy test, to włączyć temperaturę w ukrytym menu i obserwować jak to wygląda.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.