Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podczas jazdy w temperaturze ok -2, na małym wyświetlaczu w ukrytym menu pokazuje mi temperaturę 60 - 65 stopni, auto ma żaluzje, jeśli jest ok +2 to temperatura max ok 76stopni. Samochód wyrzuca błąd 4d00 Exhaust backpressure sensor, bank 1 - signal too high. Jak go wykasuje i wymusze wypalanie DPF to błąd znika do kolejnej automatycznej próby, podejrzewam, że nie może wypalić bo za niska temperatura cieczy chłodzącej. Czytałem, że do wymiany termostaty, według was problem z dpf wział się od termostatów? Na forum wyczytałem, że temp. pracy silnika to 88 -90 stopni
Opublikowano
wymien termostaty, skasuj błąd, nagrzej silnik i jedź wypalic DPF. mozesz dolać siuwaks do paliwa wspomagający jego wypalanie.
Opublikowano

termostat egru w miare latwo wymienic (ale nie jest to tak jak na filmach na yt w 5 min bo przynajmniej u mnie (530xd lci) takie ucho jakies (do wyciagania silnika?) przeszkadzalo mocno

co do termostatu glownego to latwo ustalic czy siedzi - raczka sprawdzasz czy na niedogrzanym chlodnica jest zimna czy ciepla

 

uzywam 2 diesle z dpf glownie po miescie i w zyciu nie mialem problemu z dpf... gdy gdzies jade nawet 10km autostrada staram sie jechac jakis odcinek na 5tce by na obrotach podniesc temperature

drugi moj diesel to 2,0tdi cr vw-owy (w exeo) i tam standard jest (wielu userow tego silnika zwraca na ten problem) ze auto mimo sprawnego termostatu na wolnych obrotach gubi temperature (nagrzane 90 stopni, zatrzymasz sie na dluzszych swiatlach i temp leci) ale o dziwo i tam z dpfem nic sie nie dzieje. Wiesz, ze bedziesz jechal jakas obwodnica czy autostrada chwile? zrob to na nizszym biegu i nie powinno byc problemu

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Mialem podobnie, przez to ze termostaty nie grzeja nie moze sie wypalac Dpf i sie zapycha przez to. Wymieni termostaty, ja niestety wywalilem Dpf-a bo 'fachowcy' nie potrafili zdiagnozowac dlaczego sie nie wypala. Usuniecie nie zalatwilo problemu wrecz obnazylo bo wtedy auto zaczelo palic 20l przez to ze termostaty nie sprawne a silnik nie dogrzany. Zmniejszy ci sie spalanie jak wymienisz.
Opublikowano
Koledzy a jak to jest z tymi dpfami co ile się wypalają czytałem na forum, że co ok 300-400km, dzpecu od chipa mówił, że co 10tyś - w co mi się wierrzyć nie chce.
Opublikowano

w bmw przejechalem ponad 30tys i w zyciu wypalania nie zauwazylem... w vw 2,0tdi CR rozpoznac to moge po takim odglosie innego schodzenia z obrotow i podwyzszonych wolnych obrotach ale jak jezdzilem kiedys w wiekszosc na trasie to pierwsze wypalanie zauwazylem po paru miesiacach jak akurat na trasie na swiatlach stanac musialem (myslalem, ze to cos z tlumikime bo taki byl poglos)

mozesz zwyczajnie tego nie widziec bo niestety producenci chyba na zlosc nie robia zadnej sygnalizacji tego

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
czyli nie ma żadnej reguły, że np co 300 lub 500km. ale w 10tyś to mi się wierzyć nie chce...wiem, że są tam czujniki itd itp ale 10tyś to chyba na pewno nie
Opublikowano

DPF wypala się wtedy, kiedy musi - i nie patrzy na przebieg.

W E60/61 do wypalania nie dojdzie, jeśli odczytana przez komputer temperatura cieczy chłodzącej będzie za niska. Wtedy zapchanie DPF'a gwarantowane. Co gorsze - jeśli wskazanie czujnika ciśnienia tez będzie uznane za błędne - do wypalania nie dojdzie :( Więc po wymianie termostatów lepiej zaprosić do auta kogoś z kompem, kto przekona auto do wypalenia DPF - pomimo błędów.

Ekonomizer jest świetną wskazówka istnienia wypalania. U mnie normalnie spalanie przy prędkości 90 kph to jakieś 6/100. Przy wypalaniu DPF spalanie wzrasta do 9-10/100. Akustycznie niemal nie do zauważenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby już nie zakładać nowego tematu podłączę się do dyskusji.

Mam pytanie o te nieszczęsne termostaty. Dziś na zimnym silniku zrobiłem 5,5km, tyle mam z domu do biura, na miejscu sprawdziłem temperaturę, było 69 stopni. Wracając pojechałem dłuższą drogą i po zrobieniu około 8km miałem temperaturę 88stopni, przejechałem jeszcze około 3km, ale temperatura wahała się między 88 a 89, nic więcej. Temperatura na zewnątrz około 3-4 stopni. Czy to są wartości ok, czy powinienem zajrzeć do termostatów. Jazda po mieście, ale bez korków, raczej spokojnie, ale były momenty, że jechałem ponad 100km/h. Najbardziej mnie zastanawia ta wartość z rana, czyli 69 stopni po dystansie 5,5km.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Żeby już nie zakładać nowego tematu podłączę się do dyskusji.

Mam pytanie o te nieszczęsne termostaty. Dziś na zimnym silniku zrobiłem 5,5km, tyle mam z domu do biura, na miejscu sprawdziłem temperaturę, było 69 stopni. Wracając pojechałem dłuższą drogą i po zrobieniu około 8km miałem temperaturę 88stopni, przejechałem jeszcze około 3km, ale temperatura wahała się między 88 a 89, nic więcej. Temperatura na zewnątrz około 3-4 stopni. Czy to są wartości ok, czy powinienem zajrzeć do termostatów. Jazda po mieście, ale bez korków, raczej spokojnie, ale były momenty, że jechałem ponad 100km/h. Najbardziej mnie zastanawia ta wartość z rana, czyli 69 stopni po dystansie 5,5km.

Ja mam nowe termostaty oem i mam podobnie, przy -3stC temperaturę roboczą łapie po ok 8-10km jazdy w średnich korkach w Wawie.

-------------------

Artur

Opublikowano

Zrobiłem mały test

 

Jazda po trasie około 25km temperatura utrzymywała się na poziomie 50 stopni. Wjechałem do miasta, tryb sport, wskoczyła do około 80, na światłach spadała w dół.

 

Termostat kupiony, ten główny, póki co wymienię tylko ten. Mam oryginał.

Na alle widzę, że te od EGR są po 70zł, jednak widziałem, że temp otwarcia jedne mają 70 stopni inne 90. Pewnie w tym przypadku również kupić oryginał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krzysiek BMW Jabłonna wszystko ok.

 

Dzięki.

Szukam przyczyny sporego spalania, nawet 11l na stówkę.....

No i denerwującego szarpania podczas jazdy z obrotami w zakresie 1500-1800...

Po lekturze różnych for myślę nad przepływką, a przez moment zastanawiałem się nad właśnie termostatami.. i stąd moje pytanie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krzysiek BMW Jabłonna wszystko ok.

 

Dzięki.

Szukam przyczyny sporego spalania, nawet 11l na stówkę.....

No i denerwującego szarpania podczas jazdy z obrotami w zakresie 1500-1800...

Po lekturze różnych for myślę nad przepływką, a przez moment zastanawiałem się nad właśnie termostatami.. i stąd moje pytanie.

Nie wiem czy masz silnik M czy N , nie jest to w Twoim przypadku istotne, bo termostat lub w M termostaty masz ok.

89-90st jest temp. wzorcową :cool2: .

Po 5 km zimą to normalne że nie osiągniesz 89st. ( chyba że ta zima to będzie w Egipcie), do tej temp.w zimie powinien dojść po ok.20km.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Odpowietrznik jest tylko na termostacie od EGR?

Tak odpowietrznik masz na termostacie EGR oraz przy zbiorniczku wyrównawczym.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

ok czyli tylko dwa miejsca.

 

A jak to robicie, bo rózne opisy na forum widziałem

 

Najczęśsciej to:

 

Odkręcamy jeden i drugi spuszczamy nadmiar powietrza, zakręcamy, odkręcamy korek na zbiorniczku odpalamy, nagrzewamy, dolewamy płynu, zakręcamy, ponownie odpowietrzniki odkręcamy, zakręcamy i koniec

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprościej i najlepiej (sprawdzone już w ponad 30 różnych bmw).

1. Odkręcasz wszystkie odpowietrzniki i korek na zbiorniczku.

2. nalewasz płynu na maxa i odpalasz silnik

3. włączasz ogrzewanie na maxa, ale nawiew na minimum, żeby coś tam delikatnie wiało.

4. silnik się nagrzewa, a TY systematycznie uzupełniasz płyn, aż silnik osiągnie temperaturę około 90'

5. jak już wszystkimi odpowietrznikami będzie leciał tylko płyn bez żadnego powietrza, to wkręcasz odpowietrzniki dolewasz płynu do zbiorniczka i po zabawie.

6. następnego dnia, gdy silnik będzie zimny, dolewasz płynu do maxymalnego stanu i po robocie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dzięki:)

 

wymieniłem główny i jest trochę lepiej ale temperatura oscyluje w granicach 82 - 92. Wymienie EGR i odpowietrze jeszcze raz. Czyli dwa odpowietrzniki odkręcam na EGR i na zbiorniczku i dodatkowo korek i działam zgodnie z Twoją instrukcją?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak.

Odpowietrzyłem tak już wiele beemek i innych aut, to najprostszy i najszybszy sposób...moim skromnym zdaniem :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Miesiac temu zapalila sie mi kontrolka o zapchanym filtrze dpf.Pojechalem do mechanika podlaczyl komputer i powiedzial ze komputer wysyla sygnal zeby wypaplil filter ale sam nie moze.Ostatnie wypalanie bylo 2000 tys temu.Wiec pojechalismy w trase zeby go wypalic.Wypalal go pozniej przestal ale nie wypalil go do konca.Po miesiacu jazdy znowu zapalila sie kontrolka dpf.Moze byc wina swiecy zarowej?Jedna mam walnieta.Druga sprawa ktory termostat wymienic glowny czy ten egr?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.