Skocz do zawartości

E46 kierownica multifunkcynka - co jest potrzebne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam bmw e46 i mam zwykłą kierownica ( taka jak multifunkcyjna ale bez multifunkcji )

Prosze o informacje co dokładnie musze dokupić żeby zrobić sobie multifunkcje w kierownicy?

Opublikowano

Co jest potrzebne... hmm kierownica z multifunkcją ;)

 

masz tutaj podpowiedź a resztę wysle ci na PW żeby nikt sie nie pogniewał :) Nie powinienes miec wiekszego problemu nie ktorzy ogarniają w 40 minut ;)

 

http://www.kneb.net/bmw/E46/Multifunction%20steering%20wheel%20and%20cruise%20retrofit.pdf

Opublikowano

Kierownicy to chyba nie potrzebuje bo mam taką samą tylko bez tych guzików , rozumiem że musze kupić tylko tą czesc na kierownice gdzie sa guziki , czy musze kupic coś jeszcze?

 

Jakiś przełacznik pod kierownice czy jakas tasme?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

By nie tworzyć nowego tematu podpinam pytanie tutaj. Mam kierownice jak z poloneza bez multi i po podłączeniu pod kompa wyrzuca błąd multifunkcji. Czy to może oznaczać że mam już instalację i nie trzeba dokładać? Czy najlepszym sposobem na stwierdzenie obecności instalacji to odpięcie zielonej wtyczki od taśmy kierownicy i sprawdzenie czy są wszystkie kabelki? Pytam, bo dziś chcę zmienić kierę.

Pozdrawiam

 

Edit:

Byłem, sprawdziłem i w kostce pod kierownica bakuje 3 kabelków. Trzeba poszukać starych części komputerowych :)

Opublikowano

Tu masz opis krok po kroku. Ja robiłem wg. tego i działa bez problemu. Faktycznie przydał sie stary komp, z którego wyciągłem piny. Powodzonka :)

Opublikowano
Podejrzewam że nie pasuje, bo byś znalazł jakiś poradnik, druga kwestia, to wg. mnie kiera z e60 bądź e90 jest trochę "zbyt nowoczesna" do wnętrza e46. Wstawiaj trójramienną\czteroramienną, ja jestem zadowolony z efektu :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ludkowie moi mili. Założyłem kierownicę multimedialną. No i stała się tragedia.

Pogłaśnianie działa, ale tempomat już nie działa. W dodatku zaświeciła się kontrolka EML i samochód nie mam mocy teraz.

Po podłączeniu pod kompa mam dwa błędy "45 MFL-Toggle-Bit" i "111Pedal-sensor 2"

Poodpinałem wszystko, ale nie da się skasować błędów w kompie.

 

Podczas podłączania kierownicy, kabelki 9 i 10 poszły do włącznika świateł, a kabel 8 pod kompa podłączyłem pod pin 27(wtyczka 40 pinowa). Samochód mam z 2003 roku i według mnie powinna być szersza wtyczka. Może coś źle podłączyłem.

W załączeniu zdjęcia kompa i wtyczek.

 

Poradzie co robić

 

http://images70.fotosik.pl/892/a8fe1612fcd0b076m.jpg

http://images67.fotosik.pl/893/ac04cd0f222d7736m.jpg

http://images68.fotosik.pl/892/4bbfc7b63b1d75a0m.jpg

Opublikowano

Niestety poprawnie wpiąłem.

8 do kompa

9 na 21

10 na 27

Najgorsze jest to, że po odłączeniu wszystkiego nie mogę się pozbyć błędów z kompa :(

Jest ktoś z okolic Katowic, co pomoże ogarnąć ten problem?

Opublikowano
Błędy które mi wyskoczyły są związane z przepustnicą. Może teraz muszę ja jakoś adaptowac, bo akumulator był wyłączony około dwóch godzin?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.