Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodam iż auto odpala normalnie.

Spalanie na trasie jakie udało mi się osiągnąć najmniejsze to 6,8 l na 100 km przy średniej prędkości 83 km/h w 4 osoby + bagaż.

 

Oleju nie bieże - zmieniam olej wg wskazań komputera czyli co około 25 tys i nie muszę nic dolewać.

Płyn z chłodnicy mi nie ubywa.

 

Skrzynia zmienia biegi dobrze, nic się nie ślizga.

 

W aucie nie falują obroty w czasie jazdy ani na postoju.

 

Generalnie wszystko byłoby ok gdyby nie te wibracje.

 

Jest to automat więc dwumasa odpada.

 

Pytałem się w serwisie automatycznych skrzyń biegów gdzie wymieniałem olej i filtr czy winny może być konwerter - odpowiedzieli że raczej nie a przynajmniej nie spotkali się z przypadkiem aby konwerter drgał na wolnych obrotach.

 

Auto zaciągnęło mi 2 razy wodę przez serwo, ale poza objawem "wody w kaloszach" w czasie wciskania hamulca nic nie zaobserwowałem w czasie pracy silnika. A wydaje mi się iż gdyby korbowód, lub tłoki były uszkodzone to na korekcjach by to wyszło.

 

A jako ciekawostkę mogę dodać iż kolega ma ten sam motor i mierzył kompresję w tym samym warsztacie i mu wyszła kompresja na pięciu cylindrach około 29 a na jednym cylindrze 26 i u niego motor równo chodzi i nie czuć żadnych wibracji i drgań.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam

 

Posiadam samochód BMW E39 530d z 2001r.

Mam u siebie następujący problem a mianowicie silnik nie równo chodzi na biegu jałowym oraz po dodaniu gazu w zakresie od 1400 obr w górę. Jakby uciekał zapłon na którymś cylindrze. Walczę z tym od dłuższego czasu.

Wszystkie wtryski były sprawdzane i regenerowane w stargardzie Szczecińskim - nie ma różnicy w pracy silnika.

Dwa dni temu mierzyłem kompresję na poszczególnych cylindrach i wyszło następująco 1, 2, 4, 5 ,6 - 32 bary natomiast 3 - 24 bary.

Po wykonaniu próby olejowej na 3 cylindrze (10ml oleju wlano do cylindra) - ciśnienie wzrosło do 40bar.

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat tego jaka może być maksymalna różnica w ciśnieniach - gdzieś wyczytałem że max 10% pomiędzy max i min zmierzonym ciśnieniem.

Czy taka różnica jest dopuszczalna?

Czy wtryskiwacze są w stanie nadrobić taki brak kompresji aby silnik równo pracował?

Dodam iż kolegi bmw e39 530d pomimo tego iż kopci na czarno to nie czuć u niego wibracji od silnika zarówno na biegu jałowym i podczas jazdy)

Aktualny przebieg to 393 tys km.

 

Kolejny problem:

Przed pomiarem kompresji wartości korekcji były następujące:

 

1. -0,66

2. -0,96

3. +1,98

4. -1,20

5. -1,26

6. +1,60

 

Ponieważ wszystkie wtryski chciałem wysłać do Stalowej Woli do ponownego sprawdzenia - wykręciłem je. Natomiast zdecydowałem iż najpierw rozwiążę sprawę kompresji.

Wtryski zamontowałem na nowo, wszystko poskręcałem i po odpaleniu silnik skakał jakby nie palił na jeden cylinder. kopcił na niebiesko (olej w cylindrze z próby olejowej).

Silnik pochodził aby mieć temperaturę pracy i został przegoniony po autostradzie aby wypalić olej z układu wydechowego i cylindra.

Obecnie praca silnika jest gorsza niż przed pomiarem kompresji. Dodatkowo auto kopci na czarno na wolnych obrotach.

 

a korekty są następujące.

 

1. -0,40

2. -1,31

3. -2,03

4. -2,37

5. -1,70

6. +5,61

 

Pytanie dlaczego nagle zaczął kopcić na czarno i silnik bardzo nierówno pracuje?

Czy jest to wina uszczelnienia 3 cylindra olejem?

 

Proszę o pomoc bo nie wiem czy kupić nowy używany silnik ze względu na słabą kompresję na 3 cylindrze czy też bawić się w reanimację obecnego.

 

Witam. Kolega w swojej z tym samym silnikiem miał też takie objawy po regeneracji wtrysków. Była duża rozbieżność korekcji. Przy pomocy INPY zrobił reset wtrysków czy coś takiego, wszystkich jednocześnie i auto zaczęło równo pracować.

Korekty wtedy minimalnie się od siebie różniły.

Wiem że w INPIE jest taka opcja na bank, bo zrobił to przy mnie w 5 minut.

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie silnik pracuje rowno, ma moc. Korekcje na 5 wtrysku -72 (!) Kopci na postoju na niebiesko-biało. Oleju nie ubywa. Podmienialem chłodnicze egr na inną bez zmiany.
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.