Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam serdecznie

Od 5.02.2015 jestem posiadaczem e91 320i z 2006r.

Auto odkupiłem od kolegi z forum (boguś1980), który w 2012r sprowadził ją z DE do PL i był tutaj pierwszym i jedynym właścicielem.

 

Info o aucie:

Modellbezeichnung 320i

Ausführung Europa

Typschlüssel VR71

E-Code E91

Karosserie Touring

Lenkung links

Türen 5

Motor N46 - 2,00l (110kW)

Antrieb Heckantrieb

Getriebe manuell

Außenfarbe Black Sapphire Metallic (475)

Innenraum Stoff Fluid/anthrazit (ALAT)

Produktionsdatum 25.01.2006

Werk München

Code Serienausstattung Standard Equipment

S4AGA Interieurleisten titan matt Interior trim finishers Titanium matt

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S851A Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

S313A Aussenspiegel Anklappfunktion Fold-in outside mirror

S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color

S386A Dachreling Roof railing

S402A Panoramadach elektrisch Electric panoramic roof

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S441A Raucherpaket Smoker package

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S4AEA Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S563A Lichtpaket Light package

S606A Navigationssystem Business Navigation system Business

S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs

S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system

S6UEA Diebstahlschutz Navigations-DVD Anti-theft protection for navigation DVD

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

S969A Navi DVD bei Auslieferung anfordern Navi DVD to be requested at shipping

S9AAA Aussenhautschutz Outer skin

 

Co do samego auta, to jest "troszkę" zaniedbane... fotele do prania, felgi od e36 do zdemontowania (będą do sprzedania, gdyby ktoś chciał) mechanicznie parę rzeczy do zrobienia (amorki tył, bo jeden wylał), klocki i tarcze z przodu, uszczelnienie elektrozaworów vanosów, możliwe że vacuum pompy, mimo że kolega tydzień temu ją na nową wymienił (ale był na niej olej, na razie obserwuję i zobaczymy) oraz coś delikatnie stuka w przednim lewym kole... do sprawdzenia, chociaż luzu na ukł. kierowniczym brak.

Na pewno wymiana filtra powietrza i w przyszłości oleju (bo kolega zapewniał że parę miesięcy temu wymieniał).

W drodze do domu wyrzucił błąd P1061, ale dał się skasować i jak na razie (odpukać) nie wrócił, cóż pożyjemy zobaczymy :)

Konieczny przegląd LPG, bo termin przekroczony o 7tys km....

Oraz sprawdzenie sond czy dobrze pracują, bo na interfejsie ELM pokzywał pracę tylko jednej (ale podejrzewam, że to wina interfejsu, bo błędów z sond brak i auto jeździ ok).

Tak więc jest trochę rzeczy do zrobienia, ale cóż auto ma już 9 lat i 148tys km.

 

A teraz plusy:

- auto bezwypadkowe (lakierowany tylko lewy tylny błotnik i wymieniany zderzak w ASO w Krakowie, na prawym tylnym błotniku sam rant jakby był robiony, chyba że to norma, że tam grubiej jest...) poza tym cały przód, dach, słupki w oryginale. Lampy, szyby również oryginał. To jest dla mnie najważniejsze, że nie jest składane z dwóch, kombinowane itd...

- całkiem fajnie wyposażone

- gaz BRC zakładany w Abart we Wrocławiu, z butlą pod autem (koszt instalacji 4500pln)

Zdjęcia wrzucę w wolnej chwili, chociaż na razie nie ma czym się chwalić bo w środku fotele brudne, a na zew. felgi od e36 trochę psują wygląd.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Fotek auta jeszcze nie robiłem, niestety nie było kiedy... na razie zacząłem od pakietu startowego i rozwiązania zagadki z błędem 2a59/2a5d.

Na start poszło:

-wymiana świec na irydowe NGK (bardziej profilaktycznie bo od conajmniej 40tys km nie były zmieniane)

- oringi elektrozaworów vanosów (ciekły, a po wyjęciu okazało się, że były twarde - szczególnie te zewnętrzne)

- oring pomiędzy vacuum pompę a głowicę (kolejne miejsce wycieku, mimo, że pompa vacumm była zmieniana na nową, ale ktoś ją włożył na silikon...)

- filtr powietrza Bosch

http://images67.fotosik.pl/623/a842f76afe5d7abam.jpg

http://images70.fotosik.pl/621/e857306bff8015d1m.jpg

http://images70.fotosik.pl/621/7140ad4168b586e0m.jpg

http://images68.fotosik.pl/621/7c51d317341073c6m.jpg

http://images68.fotosik.pl/621/e6312a73bd9ce16cm.jpg

http://images68.fotosik.pl/621/6fcefb18b12d0cd3m.jpg

 

A teraz błędy odczytane w INPIE:

http://images68.fotosik.pl/621/46abc0e99a2d785cm.jpg

http://images68.fotosik.pl/621/f94fb4fe27b06142m.jpg

http://images66.fotosik.pl/621/7eece6155ab50befm.jpg

http://images69.fotosik.pl/621/72195b98dc567892m.jpg

Co ciekawe, na wyłączonym zapłonie można wykasować błędy i pozycje silnika valvetronica się zmieniają:

http://images70.fotosik.pl/621/b36833f60061e9d9m.jpg

http://images68.fotosik.pl/621/24b80edaab7fc299m.jpg

http://images70.fotosik.pl/621/b643ace4d399aaa0m.jpg

 

Oraz Rheingold:

http://images69.fotosik.pl/621/0c639f2cd52e86eam.jpg

 

Stawiałem na czujnik wałka mimośrodowego, ale dziś podłączyłem inny i dalej ten sam błąd...

Cóż może i ten jest uszkodzony, lub problem tkwi jednak w innej rzeczy...

Generalnie jestem umówiony na 23.02 na św. Teresy w Łodzi, może oni coś wymyślą, bo ja niestety nie dysponuję wszystkimi częściami na podmiankę...

 

Po ogarnięciu sprawy z błędem, auto pojedzie na serwis LPG oraz do wymiany idą tylne amorki, oraz pranie foteli.

Na wiosnę wyrzucam alusy od e36 i zostawiam na razie na stalówkach z runflatami.

Następnie przyjdą nowe klocki przód.

I mam nadzieję, że powoli uda mi się zrobić wszystko na tip-top.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wczoraj był kolejny dzień zmian, do wymiany poszedł aku.

Był oryginalny BMW 70ah 540A (wymieniany przy 50 000km - taki wpis w inpie, a więc było na nim zrobione prawie 100 000km!!!), zastąpiłem go 74ah i 680A.

W INPIE wpisałem zmianę aku, natomiast nie kodowałem nowej pojemności bo był 70ah, więc myślę że to nie jest duża różnica, a nie chciałem niczego namieszać w NCSie...

Stary:

http://images66.fotosik.pl/628/754ba7aa3e4db396m.jpg

 

Nowy:

http://images68.fotosik.pl/629/3707b685e68b9dd8m.jpg

 

Następne rzeczy to:

- usunięcie błędu 2A5D - najbardziej mnie to wkurza (w poniedziałek jestem umówiony na Św. Teresy, zobaczymy co lub czy coś wymyślą)

- naprawa przycisku I-DRIVE, bo nie zawsze reaguje na przyciśnięcie

- zmiana felg i opon na wiosnę

- wymiana amorków z tyłu na wiosnę

- pranie tapicerki

O ile nic nowego nie wyskoczy....

 

A i w najbliższy weekend umyję auto, cyknę foty i wrzucę na forum :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wczoraj był kolejny dzień zmian, do wymiany poszedł aku.

Był oryginalny BMW 70ah 540A (wymieniany przy 50 000km - taki wpis w inpie, a więc było na nim zrobione prawie 100 000km!!!) :)

 

Mój aku wytrzymał 210 tys km, więc 100 kkm to raczej kiepski wynik :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może i tak, ale to i tak 2 razy więcej od poprzedniego :) Poza tym na siłę pewnie bym go do następnej zimy przetrzymał, ale że autem jeździ przede wszystkim moja żona, to nie chciałbym jej fundować takich banalnych niespodzianek jak padnięty aku...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o to świetny wynik... ale wiadomo jak ktoś dużo jeździ w trasie, to aku trzyma długo, a po mieście przy częstych rozruchach padnie szybko
Opublikowano

Hej

 

Czy moglbys powiedziec ile spala Ci gazu w miescie ? Chodzi mi o wieksze miasto np Kraków ;p Dodatkowo czy silnik ktory posiada Twoja bmka, jest awaryjny , jak z eksploatacja , czy jest tanszy w utrzymaniu od diesla. Jak odczuwasz dynamike tego silnika jest to za malo do takiego samochodu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cześć

puki co, o tym konkretnym egzemplarzu mogę powiedzieć, że:

- w trasie prędkość 120-160 pali 10l LPG

- w mieście pali szacunkowo około 12-13l LPG, jeździłem i na PB i LPG więc dokładnie nie powiem

 

Ale mam cały czas do zrobienia usterkę valvetronica, więc w tym momencie auto pali trochę więcej ( skok zaworów jest stały - maksymalny i pracuje na przepustnicy, z tego co koledzy na forum pisali im wychodziło około 1l -1,5l więcej przy takiej usterce), poza tym mam nadzieję że mocy też trochę przybędzie po naprawie valvetronica, bo w tym momencie jest tak tak sobie...

Tzn przed chwilą sprawdzałem z służbowym Peugotem 508 SW 2.0HDi 140km i żona w BMW zostawała z tyłu o co najmniej jedną dwie długości auta... wiem że trudno porównywać wolnossącą 9 letnią benzynę z rocznym turbo dieslem, ale fakt jest faktem, że BMW zostało w tyle...

Jak naprawię valvetronic to na pewno spróbuję raz jeszcze i wtedy dam znać :)

Jeśli chodzi o awaryjność to jest to moje 3 BMW z tym silnikiem i w poprzednich nie miałem absolutnie żadnych problemów, poza normą dla tych silników - czyli wyciekami olejów z vacuum pompy, elektrozaworów vanosów, podstawy obudowy filtra oleju, miski olejowej... Ten przez usterkę valvetronica jest najbardziej awaryjny, ale mam nadzieję że to pierwsza i ostatnia usterka....

Jakie będą koszty tego nie wiem, wskazanie jest na czujnik wałkamimośrodowego, chociaż podłączałem już inny i błąd pozostał. Taki czujnik można nowy kupić od 800 do 1500pln...

Może to być też silniczek valvetronica, koszt od 450 do 950pln... Wszystko zależy gdzie kupujesz i czy szukasz po numerze BMW czy po numerzez Siemensa.

 

Jak ogarnę valvetronic, zrobię przegląd LPG i pojeżdżę trochę wtedy napiszę ile dokładnie pali i jak wygląda sprawa z dynamiką.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wielkie dzieki za odpowiedz ;)

 

Szukam wlasnie alternatywy dla mojego diesla, i zastanawialem sie nad wlasnie tym benzynowym motorem. Z tego co piszesz to tez troche kosztow poniesiesz, a mowia ze wolnossaca benzyna bezobslugowa i nie ma sie co zepsuc hehe. Orientujesz sie jaka moze byc roznica w spalaniu 320i a 325i 218 km ? Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koszty uszczelnienia silnika nie sa duze, koszt uszczelek od 20 do max 500pln, zależy które robisz. "Dodatek" ze strony valvetronica... to sie okaze, ale mam nadzieje ze max 1000pln i jezdzisz. Uważam ze diesel wychodzi dużo drozej. A na takie rzeczy jak aku, klocki, amorki nie patrz bo to niezależnie od rodzaju zasilania! 325i/330i to silniki o wiele bardziej awaryjne, poczytaj na forum. To Wlasnie ich koszta naprawy porownalbym do diesla bo w n52 jak i n47 zdarzają sie cale głowice do wymiany... Ja mógłbym valvetronica nie robić bo check sie nie pali i auto jeździ normalnie, ale lubię mieć wszystko sprawne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a oto obiecane zdjęcia, auto jest po bezdotykowej myjce, więc szału nie ma (szczególnie że został biały nalot po chemii).

Z wnętrza bez foto foteli bo te są strasznie brudne, wrzucę po po praniu z porównaniem przed i po!!

Felgi od e36 robią out na wiosnę (będą do sprzedania razem z oponami zimowymi), bo uważam że zupełnie nie pasują do e91, szczególnie, że mają inne ET i są głębiej schowane...

 

http://images67.fotosik.pl/636/a9bdb3b3b359f7f3m.jpg

http://images70.fotosik.pl/634/399fceb88bb65c83m.jpg

http://images66.fotosik.pl/634/5b45cb033047f1ffm.jpg

http://images66.fotosik.pl/634/1dcef8e56a6c4d76m.jpg

http://images68.fotosik.pl/635/b39b7cda0ced8f0am.jpg

http://images69.fotosik.pl/635/a9e06584da298ed0m.jpg

http://images69.fotosik.pl/635/7dac1d27b3449025m.jpg

http://images70.fotosik.pl/634/041f274862c8b8b4m.jpg

 

I wnętrze:

http://images68.fotosik.pl/635/29c07a70978463d6m.jpg

http://images68.fotosik.pl/635/e2037e8d54d80693m.jpg

http://images70.fotosik.pl/634/685e7e9a02d1fbd5m.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawa valvetronica rozwiązana, winny okazał się jednak silniczek, mimo że się ustawiał to coś mu nie grało...

W inpie brak błędów, skok zaworów zmienia się w zależności od naciśnięcia gazu, a auto jest zdecydowanie żwawsze :)

http://images69.fotosik.pl/648/e6873ce619387184m.jpg

http://images70.fotosik.pl/648/c46073a8e751561em.jpg

http://images68.fotosik.pl/648/37592f619790873am.jpg

 

Przy okazji na tył przyjdą dziś nowe amorki:

http://images70.fotosik.pl/648/94f2577c0a029e2cm.jpg

 

A w poniedziałek przegląd LPG i w tygodniu SPA dla wnętrza :)

Opublikowano

cześć, to kolega z forum co sprzedał nie bardzo dbał jak tyle do porobienia :)) ładne auto, podpowiem że jak chcesz domyć na bezdotykowej to tylko wycieranie zaraz po myciu ja mam duży ręcznik z mikrofobry, inaczej czarny wygląda jakby nie był myty w ogóle , cieżki ogólnie temat z tym zachowaniem czystości w tym kolorze, do tego w kombi tył co 3 dni cały brudny :)

 

ps. fotki wstaw jak masz ochotę tutaj : http://www.otofotki.pl/

 

na fotosiku makabrycznie się ogląda same reklamy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie, jak piszesz poprzedni właściciel, poza zmianą oleju i założenia LPG raczej nic nie robił. W aucie w sumie jest sporo (tzn dla mnie norma poza tym silniczkiem valvetronica, jak w każdym używanym aucie coś trzeba zrobić) do porobienia, ale zdecydowałem się na to auto ze względu, iż jest bezwypadkowe (jedynie tylny błotnik robiony, delikatnie klapa i zderzak) poza tym całe auto oryginał, żadne drzwi, błotniki nie zdejmowane, lampy z 2006r, szyby również oryginał bmw.

Dla mnie ważna jest baza, a z mechaniki uważam, że zawsze można ogarnąć sprawę. Wolę coś naprawić, niż mieć auto składane z dwóch, lub krzywe...

Co do mycia, to fakt ciemne kolory są strasznie niewdzięczne... muszę wreszcie w dobrą irchę zainwestować.

Opublikowano

Bo irchę to się mokrą w woreczku trzyma :mrgreen:

Auto widzę u ciebie ''nie zginie", dobrze że masz chęci, zapał i $$$ - to najważniejsze.

Coś ten wydech jakoś kulawo leży...

 

Daj folie na tylne lampy - będzie fajnie wyglądać.

http://leckom.linuxpl.info/kuba/lampy/zdj2.JPG

 

Jakby co to folia oracal 8300 colour no.31

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

myślę, że źle nie będzie miało :)

Wydech jest inny ze względu na butlę pod podłogą, ale muszę go poprawić bo słychać delikatne drżenie plastiku zderzak lub listwa bagażnika.

Co do naklejek, to lubię najbardziej auta/motory w oryginale, więc raczej nie będę tutaj nic zmieniał.

Zadbam raczej o stan techniczny, niż o dodatki...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

eee tam, są czasem auta które po zakupie nie wymagają wkładu, nawet oglądałeś takowe :) a o byłym właścicielu źle świadczą te felgi, syf w środku i ogólne zaniedbanie auta :nienie:

 

generalnie, ori xenon+sprysk, alu 18", folia na lampy tył i będzie inne auto :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem ogladalem Twoje i polecalem dalej bo dostawalem wiadomości z pytaniami. Po prostu nie mogłem sie do diesla przekonać... Dlatego nie kupilem od Ciebie, bo auto mialem w super stanie. Tutaj jedyne co chce dołożyć to ALU na lato ale następne bo dostałem run flaty na stalowkach, wiec je zuzyje. A co ciekawe tak wyjechała z fabryki... Bez ALU. Pranie robię w przyszłym tyg, znajomy zajmuje sie detailingiem i wyczyścić mi cale wnętrze: fotele, podłoga, sufit, boczki, konsola, podobno nawet zmiana zapachu?!... Mam nadzieje ze wnętrze zmieni sie o 180 stopni!
Opublikowano
Tak jak oli mówi zakładaj ta folię na lampy bo ta d*upa do najładniejszych nie należy. U oliego monaco blue + ta folia zmieniała diametralnie auto. Ja już zakupiłem bo nie mogę na nią patrzeć z tyłu. :mrgreen:
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ewentualnie cale lampy shadow czyli ciemnoszaro-czerwone ale to juz koszt ok 800 pln... na forum skladają zamowienia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem ogladalem Twoje i polecalem dalej bo dostawalem wiadomości z pytaniami. Po prostu nie mogłem sie do diesla przekonać... Dlatego nie kupilem od Ciebie, bo auto mialem w super stanie. Tutaj jedyne co chce dołożyć to ALU na lato ale następne bo dostałem run flaty na stalowkach, wiec je zuzyje. A co ciekawe tak wyjechała z fabryki... Bez ALU. Pranie robię w przyszłym tyg, znajomy zajmuje sie detailingiem i wyczyścić mi cale wnętrze: fotele, podłoga, sufit, boczki, konsola, podobno nawet zmiana zapachu?!... Mam nadzieje ze wnętrze zmieni sie o 180 stopni!

 

moja w sumie dosc szybko poszła, zaluje ze pozniej zeszlem z ceny bo ponizej 34 to juz zaczynaja sie ulepy, wiec wzialem niewiele wiecej od ulepa :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lamp na razie nie ruszam, lubię oryginał. Co do poprzedniego właściciela to zeby troche poprawić jego wizerunek to napisze tylko ze ogladalem forumowe e90 lci o 10k PLN droższe i tam dopiero był syf w środku...zamiast jasno szarego wnętrza bylo ciemno czarne! Poza tym na silniku tez były widoczne wycieki... Cóż to co moge powiedzieć to 90% ludzi nie dba o auta i służą im tylko do przewozu tylka. A dzis dla relaksu wyczyscilem i nasmarowalem prowadnice panoramy i zabezpieczyłem jej uszczelki :) Niech ma:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.