Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Odpowietrzanie zaczynam na zimnym czy na ciepłym silniku. Do tego mam dwa odpowietrzniki jeden przy zbiorniku wyrównawczym drugi koło filtra oleju. Mam je wykręcić?
Opublikowano
Spróbuj wlać w ten odpowoetrznik płyn. Tego silnika jeszcze nie odpowietrzalem ale większość się tak samo odpowietrza. Postaw auto na górce. Przód ma być wyżej.
Opublikowano
Odpowietrzanie zaczynam na zimnym czy na ciepłym silniku. Do tego mam dwa odpowietrzniki jeden przy zbiorniku wyrównawczym drugi koło filtra oleju. Mam je wykręcić?

Jeśli masz dodatkową pompę elektryczną (tylko dla klimatronic), to najpierw musisz odpowietrzyć pętlę ogrzewania. Potem obiegi chłodzenia.

Pętlę ogrzewania odpowietrzaj najpierw, na zimnym silniku.

Zalewaj zbiorniczek przy zakręconym odpowietrzniku przy filtrze oleju. Zakręć korek, włącz klimatronic (+32) i odkręć odpowietrznik przy filtrze. Zakręć odpowietrznik przy filtrze oleju, potem wyłącz klimatronic.

Dolej płynu przez korek i zakęć go.

Ponownie włącz klimatronic i odkręć odpowietrznik przy filtrze. Zakręć odpowietrznik przy filtrze oleju, potem wyłącz klimatronic. Dolej płynu przez korek.

Uruchom silnik i odpowietrzaj tylko przy chłodnicy. Po nagrzaniu silnika odpowietrzaj tylko przez odpowietrznik przy chłodnicy. Następnie zakręć korek i uruchom klimatronic na maksymalną temperaturę. Zagrzej silnik i odpowietrz przez odpowietrznik przy chłodnicy.

Powinno być odpowietrzone: sprawdzaj temperaturę wężyków przy filtrze - pierwsze powinny być gorące.

Nie otwieraj korka podczas pracy klimatronica, bo elektryczna pompa wyleje ci płyn przez korek. Poczekaj aż się wyłączy (lepiej ręcznie wyłączyć klimatronic).

Nie odkręcaj już odpowietrznika przy filtrze oleju, bo ponownie zapowietrzysz układ. Ewentualne bomble możesz ponownie wypuszczać przez odpowietrznik przy chłodnicy.

 

Powodzenia!

Opublikowano

W M52 i M54 trzeba się trochę bawić przy zachowaniu większej cierpliwości, bo powietrze musi przejść przez malutki otworek w termostacie.

Nie jest to skomplikowane. Trzeba odpowietrzać etapami. Powietrze przepychasz najpierw do odpowietrznika przy filtrze i tu odpowietrzasz. Potem przy chłodnicy i zapominasz o odpowietrzniku przy filtrze. Odpowietrznik przy filtrze jest na tym samym poziomie co stan płynu dla zimnego silnika i do czasu wyrównania poziomu z niego korzystasz. Przeprowadź procedurę kilkakrotnie przy zimnym i wyłączonym silniku/zapłonie.

Najpierw nalewasz płyn "pod korek" a następnie popuszczasz odpowietrznik i zakręcasz. Utrzymuj stan "pod korek". Ten etap wymaga cierpliwości i kilku powtórzeń. Następnie to samo z odpowietrznikiem przy chłodnicy.

Teraz możesz uruchomić silnik (bez ogrzewania) i obserwuj poziom płynu.

Jeśli się obniży poniżej min. wyłącz silnik i ponownie przeprowadź procedurę odpowietrzania. Silnik powinien być zimny.

Jeżeli poziom płynu nie obniża się i jest w zakresie stanu, zakręć korek i włącz ogrzewanie. Podnieś obroty na 2500 np. 2x i wyłącz silnik/zapłon. Odkręć korek. Jeśli płyn jest na odpowiednim poziomie zakręć korek. Zanim ruszysz ponownie sprawdź poziom płynu dla zimnego silnika.

Jeśli jest za wysoki wypuść nadmiar przez odpowietrznik chłodnicy - jest na tym samym poziomie co stan dla zimnego silnika.

Jeśli jest za niski musisz wystudzić silnik i przeprowadzić ponownie procedurę odpowietrzania.

Przy 60 stopniach i przy 90 możesz skorzystać z odpowietrznika tylko przy chłodnicy, ale musisz być pewien, że masz nadciśnienie (przy zakręconym korku) i odpowiednio wysoki stan płynu. Inaczej zapowietrzysz układ. Nie polecm tego rozwiązania.

Pewniej jest, gdy zalewasz pusty uklad, bo można "wyliczyć" czy weszło wszystko.

Jeśli masz pełny termostat (bez dziurki), to procedura odpowietrzania przedłuża się o czas na zagrzanie i wystudzenie silnika. Niestety silnik musisz zagrzać, żeby otworzyć termostat i powietrze przez niego przeszło. Zagrzej go tylko tyle, żeby termostat się uchylił (około 60 stopni) i wyłącz silnik. Możesz ewentualnie odpowietrzać na ciepłym silniku przez odpowietrznik przy chłodnicy, ale efekt może być niewystarczający, bo część powietrza i tak zostanie przy filtrze.

Poczekaj aż silnik wystygnie i dopiero odpowietrzaj przez odpowietrznik przy filtrze. Nie ruszaj odpowietrznika przy filtrze zanim silnik nie ostygnie i nie wlejesz płynu "pod korek"!

PAMIĘTAJ przed odkręceniem któregokolwiek odpowietrznika, na zimno, nalej płyn "pod korek".

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Piotrek1474 i jak poradziles sobie z tym odpowietrzaniem? Ja też mam problem,niby robilem tak jak w ksiazce sam naprawiam ale cos jest chyba nietak. Przelew jest ale jak wylacze ogrzewanie a jak wlacze to poziom plynu sie podnosi i brak strumienia i jakby wciagalo plyn tym przelewem. Ogrzewanie jest dobre. Otworzyl sie termostat i duze spadki temeratury sa o ponad 20stopni i tak wkolko jak dobije do 105stopni. Postanowilem otworzyc korek i ugniatac weze gorny dolny aby plyn zakrywal przelew i bable szly ale nadal przelewu niema gdy ogrzewanie chodzi, ale teraz gdy otworzyl sie termostat juz ladnie trzymal temp. Niewiem juz sam czy jest dobrze odpowietrzony czy nie. Odpowietrzal ktos w tym silniku mam blizniaczy n46b20.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

witam na forum,

Panowie u mnie wczoraj w drodze pojawiała sie kontrolka płynu chłodniczego na desce rozdzielczej, zatrzymałem sie odręcilem korek, i poziom był pomiędzy min i max.

ujechałem jakieś 10km i zatrzymując się pod domem otwieram maskę, a tam pełno pary z okolicy korka lub zbiorniczka. odkręciłem korek to było pusto.

Nie wiem czy wywaliło korek czy rozerwało zbiorniczek - ciężko zidentyfikować.

 

dzisiaj na zimnym silniku uzupełniłem płyn odpowietrzając układ koreczkiem przy termostacie i koreczkiem przy korku wlewu plynu. Weszly 4 Litry. uzupelnialem az bombelki przestaly sie pojawiac.

Auto po nagrzaniu do 90stopnic (wg wskazówki na desce rozdzielczej) nie otworzyło termostatu, ruszylem nim sie przejechac i dopiero po ok 500m otworzyl sie termostat i o dziwo przelaczyl sie dopiero wtedy na LPG (normalnie przelacza sie przy ok 40-50 st C. )

 

Czy w moim przypadku może być tak ze zepsuł się jakiś czujnik temperatury, który spowodował ze wczoraj nie otworzył się układ i wytworzone ciśnienie wywaliło przez korek?

wiąże to właśnie z tym faktem ze LPG sie dzisiaj nie przełączylo w odpowiednim czasie - to jest przy 40-50C, tylko dopiero po ruszeniu w drogę i przy ok 90C się włączył układ otwarty chłodzenia i gaz LPG.

(jeżdząc tym autem przez ok 3miesiące w/w sytuacja pojawiła się pierwszy raz)

 

pozdr

Andre

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.