Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Pomóżcie proszę auto zgasło podczas jazdy (ostrzejszej) i juz nie odpala. Przy próbie odpalenia i wstępnych oględzinach słuchać jak ucieka kompresja w okolicach filtra powietrza. Tak jakby na przednim bania nie wiem dokładnie którym słychać jak wywala kompresje/cisnienie podczas kręcenia rozrusznikem

Edytowane przez pioro997
Opublikowano
Oczywiście auto nie odpala jak zgasł tak już laweta. Lawetowy powiedział ze mógł strzelić zawór jakiś i dlatego spiernicza kompresja jak wspomniałem w okolicach filtra powietrza lub w filtr powietrza. Teraz weekend nikt mi nie zaglądnie może jakieś wskazówki ????
Opublikowano

Nikt z fusów nie wywróży. Zaprowadź auto do dobrego mechanika/serwisu i niech sprawdza.

Ostatnio w pracy miałem taki przypadek przy silniku VW 1,9tdi, klient przyjechał autem totalnie bez mocy i słychać było właśnie głośne fukanie kompresji z pod maski. Okazało się ,że krzywka na wałku rozrządu wytarła się tak mocno że nie domykała zaworu i kompresja uciekała przez to (kompresja słaba na 3 a na 4 cylindrze praktycznie brak). Po wymianie wałka rozrządu i szklanek auto jeździ dobrze. Wydawało by się ,że to nie mogło się stać nagle a jednak tak się stało bo tydzień wcześniej był na wymianę siłownika sprzęgła i silnik chodził zupełnie normalnie.

U ciebie może być podobnie lub np. klapka kolektora dolotowego się urwała i wpadła w silnik i zrobiła spustoszenie. Daj znać jak zdiagnozujesz jestem ciekawy bo mam w aucie ten sam typ silnika.

Opublikowano

Panowie ja rozumie ze się nie da z fusów

Podłączyłem inpa oto błędy

3eC0 camshaft sensor signal

3ec1 camshaft sensor signal

Teraz pytanie poszedł lancuch ??? Przeskoczył na zębach ??? Czy szlak trafił czujnik chce to raczej odpada.

Opublikowano
Okazało się ,że krzywka na wałku rozrządu wytarła się tak mocno że nie domykała zaworu i kompresja uciekała przez to..

za zamykanie zaworu nie odpowiadaja krzywki ale za ich otwierania (pokonanie sily sprezyny, ktora zawor domyka

 

nawet jakby kilka zaworow sie zawiesilo to by silnik pewnie palil (wiem bo tak mialem w vw 2.5v6tdi - palil, chodzil nierowno i stukalo cos)

 

moze w jakis tajemniczy sposob rozrzad przeskoczyl??? koniecznie zdaj relacje co sie stalo

 

Niedawno w aucie z 2010r 2.0 benzyna (bmw 3ka z przebiegiem 140tys!!!! /auto kupione od bmw bo poporzednim wlascicielem bylo bmw/) koledze walnal napininacz rozrzadu (czy tez doprowadzenie oleju do niego?)... jemu sprawa zamknela sie w 1500pln (naprawa w serwisie bmw)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Jak tylko się dowiem coś więcej napewno dam znać ale to dopiero w poniedziałek auto lawetuje do magika od diesli. Jutro będę chciał się w jakiś sposób dostać do zębatki na walku rozrzadu zobaczyć włączy w ogóle jest na niej lancuch tylko do końca nie wiem jak najprościej się tam dostać.

Auto kręci tzn silnik ale przy każdym odroczenie słychać strzał skompresowanego ciśnienia w filtr powietrza wiec na bank jakiś zawór co nie powinien jest otwarty stąd nie odpala motor. Jeżeli lancuch cały 8 poszedł napinacz może nie będzie tragedii bo wizja rozsypanego łańcucha i

Opublikowano
Dodatkowych podzespołów w czy na głowicy przeraza juz mnie . Silnik ma jakieś 150 000 wiec dla mnie to szok na rozwalony lancuch w tych jednostkach niby tak udanych.
Opublikowano
Dodam tylko od kolegi w 7 e65 z tym samym silnikiem rozsypal się lancuch nie pamiętam przebiegu ale skończyło się tylko na wymianie łańcucha z napinaczem plus slizgi. Wszystko przetrwało no ale to był osobny przypadek ja niestety już się nastawiam na pranie portfela :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyjmij czujnik położenia wałka rozrządu,niech ktoś kręci rozrusznikiem,a ty patrz czy się wałek rozrządu obraca.

Na 99% łancuch strzelił,miałem takie same błędy u kumpla.

Opublikowano

O i to jest sposób dzięki wielkie gk rzeczywiście to najprostszy sposób na sprawdzenie czy lancuch jest czy nie . Jutro sprawdzę dam znać.

Gk czy możesz powiedzieć jak się zakończyła u twojego kumpla??? Wiem że każdy przypadek jest indywidualny a jak u niego było? ?? Jakie szkody???

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dolny łańcuch rozrządu strzelił. Dość spore straty na głowicy. Kupiona używana głowica na gwarancji i pełny zestaw łańcuchów napinaczy. Ogólnie kosztowna sprawa.

Temat do zamkniecia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mojego kumpla wymieniliśmy cały słupek.
Opublikowano
Chodziło i przestało ja tam nic nie słyszałem ogólnie wszystko było ok. Jakby były oznaki łańcucha napewno bym to zrobił. A powiedzcie mi czy we wszystkich silnikach 3.0 z kodem m57 218 231 i 235 są te same głowice?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.