Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy jest sens zakładać ogumienie mieszane do auta z napędem xdrive. Rozumiem RWD - szersze opony na wale napędowym=lepsza trakcja. Ale przy 4x4 ? Tutaj moment jest rozdzielany pomiędzy osiami zmiennie podczas jazdy. Czy wszystkie opony w związku z tym nie powinny być takie same ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Na bank powinien byc przede wszystkim taki sam profil, promień koła. Nie powinny występować różnice prędkości miedzy tyłem a przodem. A co do szerokości to w takim np lambo tył jest szerszy od przodu, podobnie w porsche mimo 4x4. ty masz mocny silnik a na tył idzie jednak wiećej momentu wiec nie ma chyba przeszkód zeby był szerszy. Żakladam ze kupując taki silnik lubisz dynamiczna jazdę wiec szerszy tył da ci większa przyczepność i pozniej odjedzie w szybkim zakręcie.
Opublikowano

Anwod a co z jazdą w koleinach, coś mi się obiło o uszy, że mając szerszy tył auto inaczej (gorzej) zachowuje się.

 

Myślę że to czym piszesz ma sens, tylko ile to mi więcej da frajdy z jazdy - 2% ?

Opublikowano
Na bank powinien byc przede wszystkim taki sam profil, promień koła. Nie powinny występować różnice prędkości miedzy tyłem a przodem.

 

Przy roznych szerokosciach opon, profil bedzie rozny, zeby utrzymac ta sama srednice, a tym samym ta sama predkosc obrotowa na osiach.

 

Anwod a co z jazdą w koleinach, coś mi się obiło o uszy, że mając szerszy tył auto inaczej (gorzej) zachowuje się.

 

Zalezy konkretnie od modelu auta, tu nie ma reguly. Koleiny tez sa roznie rozstawione. Generalnie z szerszym tylem auto tylnonapedowe i takie jak xdrive BMW (czyli z dominujaca osia tylna, a nie symetrycznym napedem jak np. Quattro), bedzie prowadzilo sie lepiej.

Opublikowano

To i ja mam pytanie dotyczące opon.

Po 20 tyś rozleciała mi się tylna opona. Oczywiście nie uznali gwarancji i powiedzieli, że jeździłem bez powietrza. Jak domniemacie żaden czujnik się nie zapalił.

 

Czy dokupić jedną nową oponę na tył ? różnica bieżnika między nową a używaną 1,5 mm. Nowa ma 8 a stara ma 6,5.

Czy kupuje się dwie na oś?

Opublikowano
Kolego wyżej, uznam to za żart. Szczególnie jak mówisz o xdrive. Odbiegając od tematu jeżeli nie jesteś trollem, zawsze wierzysz w komputery ? Nie wyobrażam sobie, co jakiś czas nie sprawdzić ciśnienia w oponach. Plus zmiana ciśnień zależna od osób jeżdżących na pokładzie bawarki to podstawa przede wszystkim bezpieczeństwa Twojego i innych!
Opublikowano
Kolego wyżej, uznam to za żart. Szczególnie jak mówisz o xdrive. Odbiegając od tematu jeżeli nie jesteś trollem, zawsze wierzysz w komputery ? Nie wyobrażam sobie, co jakiś czas nie sprawdzić ciśnienia w oponach. Plus zmiana ciśnień zależna od osób jeżdżących na pokładzie bawarki to podstawa przede wszystkim bezpieczeństwa Twojego i innych!

 

chyba o co innego chodzi autorowi wątku

 

Jak rozumiem chodzi mu o to czy jak założy nową oponę na jedno tylne koło, a drugie jest już półtora mm zużyte to czy różnica prędkości na kołach nie zaszkodzi xdrive.

 

Rzeczywiście opony powinny być w miarę takie same. Tez miałem taki sam dylemat jak po 5 k km rozleciała mi się jedna. Ale u mnie bieżnik był w zasadzie nietknięty, więc zmieniłem tylko jedną oponę.

 

Powiem szczerze że nie wiem :?: może jest jakiś fachowiec od xdrive na forum

Opublikowano

od tego trzeba zaczac, ze xdrive to nie jest prawdziwy staly naped ale jet to auto tylnonapedowe z dolaczanym przodem poprzez n tarczek dociskanych zmiennym naciskiem przez silnik elektryczny (w haldexie "dociska" cisnienie oleju)... jest male ale: ten przod jest dolaczony juz po wrzuceniu bioegu (na luzie jest chyba bez dolaczonego przodu, dlatego bez obaw mozna jezdzic na przeglady techniczne gdzie np dla testow hamulcow jest jedna os tylko krecona)... mozna sobie wyobrazic latwo co sie dzieje przy roznicach obrotowych przod vs tyl: tarczki musza sie trzec (troche tak jakbysmy jezdzili na polsprzegle w manualu)... oczywiscie wszystko jest w oleju itp i jest przygotowane do takiej pracy ale jasne jest, ze lepiej miec opony jak najbardziej identyczne... nawet cisnienie miec wlasciwe. Tyl jest zawsze dolaczony (nawet jak wylaczysz silnik i wyjmiesz kluczyki:) )

Co do szerokosci: subaru impreza sti jezdzi o ile pamietam na 225... mysle, ze dla bmw tez sie nadadza:) A to, ze szersze kapcie nadadza "kozackiego wygladu" to inna sprawa

Pozdrawiam,

Przemek

osobiscie w 530xd mam 2 kpl kol... na 245 i 225... z racji tego, ze 225 to smieci-runflaty a 245 to zwykle przyzwoite opony lepoej jezdzi mi sie na 245... (ale obstawiam, ze to wynika z tego ze rf sa syfiaste)... wada szerokich kapci jest to, ze sie latwo szoruje przy parkowaniu o krawezniki i jak sie ostro wchodzi w zakrety mozna najechac kolem na kraweznik (trzeba sie przyzwyczais zostawiac wiecej luzu)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Kolego wyżej, uznam to za żart. Szczególnie jak mówisz o xdrive. Odbiegając od tematu jeżeli nie jesteś trollem, zawsze wierzysz w komputery ? Nie wyobrażam sobie, co jakiś czas nie sprawdzić ciśnienia w oponach. Plus zmiana ciśnień zależna od osób jeżdżących na pokładzie bawarki to podstawa przede wszystkim bezpieczeństwa Twojego i innych!

Do kolegi co nie wierzy komputerom. Jestem zagorzałym fanem motoryzacji, mam 4 jednoślady i kilka samochodów. Jednakże nie sprawdzam ciśnienie w oponach co "jedną daleką podróż" jak nakazuje instrukcja.

Ocena kapcia w RSC jest nader trudna, także uważam, że sprawdzenie organoleptyczne czyli spojrzenie tudzież ewentualne czucie samochodu wystarcza. W związku z tym oczekiwałbym informacji od samochodu o tym, że coś nie jest w porządku z oponą. Takiego sygnału nie dostałem, nie czułem zmiany prowadzenia pojazdu w związku z tym moje pytanie.

Opublikowano
Jak jest rozkład masy 50:50 to opony z przodu powinny być takie same jak z tylu, węższe z powoduja podsterowność. Tylko w autach typu Porsche 911, Ferrari Italia itd które maja wiecej masy na tylej osi jest sens zakładania na tył dużo szerszych opon.
Opublikowano
Jak jest rozkład masy 50:50 to opony z przodu powinny być takie same jak z tylu, węższe z powoduja podsterowność.

 

Czyli BMW, Mercedes, Lexus, Infiniti, Jaguar, nie maja pojecia co robia montujac mieszane ogumienie do swoich aut? :mad2:

 

Tak maja zmieniac charakter na bardziej neutralny lub delikatnie podsterowny, z nadsterownego - typowego dla aut tylnonapedowych i nie, nie jest to do konca wina rozkladu mas.

Opublikowano

@Vermilion

jeździłes kiedys naprawdę szybkimi autami EVO 9-10 czy GT-R?? zanim zaczniesz pisac bzdury zobacz jakie tam maja opony i chodzi o jazde bez jakich kolwiek wspomagaczy ochraniaczy ESP/DTC

szerokie gumy z tyly w limuzynach z rozkladem 50:50 sa do lansu i dla efektu optycznego poza tym zwiekszaja podsterownosc i nieodporność na aqaplaning

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja myślę, że to po prostu lepiej wygląda :mrgreen:

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

podłączam się do tematu, techniczne pytanie dla F25,

 

czy jest sens dokupić taką samą oponę, ale nową czyli bieżnik 8mm? reszta opon ma bieżnik 6mm. pytanie pod kątem poprawności działania XDRIVE!

pytam, bo przebiłem oponę jest już nienaprawialna, mam teraz 2 rozwiązania:

A - dokupić 1 nową oponę ten sam model co reszta

B - kupić cały komplet nowych opon(oczywiście minusem jest cena)

 

niestety nie znalazłem takiej samej używanej(NOKIAN 245/50/18 WR AR3 104V XL), bo to by było najlepsze rozwiązanie!

  • 4 lata później...
Opublikowano

Panowie potrzebuję porady. Mam F25FL Xdrive z ogumieniem mieszanym runfat. Przód 245/45x19, tył 275/40x19 Y-stroke 608. Jest to oryginalny komplet kół od nowości. Opony już nadają się do wymiany i zastanawiam się, którą opcję wybrać?

1. Wymiana na taki sam komplet opon run flat *

2. Wymiana na taki sam komplet opon nie run flat *

3. Wymiana na opony w takim samym rozmiarze, czyli 245/45/19 nie runflat *

4. Kupić dwie felgi tego samego wzoru, ale o szerokości 8,5" takie jakie są na przodzie i założyć 4x245/45x19*


Rozważam tyle opcji, ponieważ mam problem z myszkowaniem auta na koleinach. Zastanawiam się, czy jest to wina zwiększonej szerokości opon na tylnej osi względem osi przedniej, czy tylko opon typu runflat?


* - homologacja BMW.

Opublikowano

Na pewno nie jest to wina opon runflat. Być może pomoże założenie wszystkich opon jednego rozmiaru, ale wcale nie na 100%. Po prostu masz tak, że rozstaw kół jest taki, że nie jedziesz koleiną tylko zawsze któraś strona samochodu wyjeżdża z koleiny bo rozstaw kół jest szerszy niż koleiny. Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś, kto ma taki sam samochód jak Ty, tylko z czterema takimi samymi felgami jak masz na przodzie auta i powiedział czy rzuca go w koleinach

Ja na zimę mam w F36 wszystkie koła 225/45/18 i nieco w koleinach rzuca, na lato mam mieszane 19, przód 225/40/19 tył 255/35/19 i jest praktycznie tak samo( no może trochę bardziej), ale już się przyzwyczaiłem do tego. Generalnie nie jest to wina kół, opon czy samochodu, tylko gównianych dróg na których jest pełno kolein ( oczywiście mówię o sprawnych samochodach, bez luzów w zawieszeniu i z poprawną geometrią)

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam F25.

Na lato mieszane felgi 19" M pakiet i ogumienie runflat, oczywiście też mieszane, według rozmiarów producenta.

Na zimę cztery jednakowe ori BMW felgi 17" i jednakowe opony runflat według rozmiarów producenta.

Dużych różnic w myszkowaniu auta w koleinach nie odczuwam.

Na komplecie zimowym jest bardziej miękko i nie ma tej precyzji prowadzenia jak na letnich. Ale to akurat jest normalne. Zimówka w węższym rozmiarze.

U mnie w górach raczej więcej osób stosuje dwa komplety kół. Całoroczne głównie w miejskich autach, czyli jak było napisane, głównie wokół komina, po mieście.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Zastanawiam się czy winny myszkowania jest ruflat czy szerokość opony. Jeżeli bym kupił opony w tym samym rozmiarze z homologacją ale nie runflaty to jeździło by się bardziej komfortowo?
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem głównie szerokość opony.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Nie ma szans na opony homologowane tego samego modelu w tych rozmiarach nie runflat. Teraz pozostaje wybrać model i producenta runflatów z gwiazdką. Moim faworytem jest Michelin Primacy 3 ZP. Tylko ta cena:-(.
Opublikowano
No właśnie. Na forum xbimmer pojawiła się sugestia, że może być to celowa polityka BMW wpływająca na producentów opon aby w niektórych konfiguracjach opon homologowanych nie wytwarzać opon beż runflat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.