Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Przymierzam sie do kupna garretta 2056, wie ktoś moze w którym silniku ona występowała? Czy w 25d czy w 30d? Myślałem nad zmiana na 2260 ale chyba jednak zbyt późno sie bedzie wkręcać przy 20d.

Edytowane przez kubaj123
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wiem juz ze turbina występowała w silnikach 25d dla tego najlepiej mi chyba bedzie ja kupić od 525d gdyż dosc duzo tych silników lata. Teraz do was pytanie, jak to turbo ma sie do regeneracji? Dobrze to znosi? Czy jest tak samo z regeneracja jak z mitsu 20d, prawie niemożliwe? Jakby ktoś regenerował te turbinę to proszę tez dać znać jak jezdzi
Opublikowano
dobrze wiedzieć czyli od 30d też będę mógł chyba wziąć o ile to też jest ten sam 2056. Natomiast jak sie ona ma co do regeneracji?
Opublikowano
jednak te od 07r nie podejdą już za duża rzeźba przy nich będzie. Musi to być turbo dokładnie od silnika z 177KM (z serii M, nie N). Z silnika 218km też podpasuje ale to już nie dla mnie, góra jest lepsza niż w 177 albo dół jest gorszy. Natomiast 177 ma lepszy dół a słabszą góre na czym bardziej mi zależy.
Opublikowano
Ciekawy temat, jestem kibicem. Napisz co zamontujesz i ile Ci wyjdzie po czipie to bede nastepny :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Juz jeden projekt taki jest, holendru z BMW sport forum, wyszło mu około 235km dokładnie nie pamietam, do 100 chyba niewiele ponad 6s.

Dokładnie co trzeba zrobić to:

 

Garrett 2056 z 25d 177km (przed 2007r.)

IC

Wydech 30d

Downpipe

Strojenie

 

całość 2.5-3.5tys jak tak dokładniej policzyłem. Oczywiście bez robocizny która w moim przypadku odpada :norty:

Opublikowano

A wtryskow nie ruszal?

Wydech az tak blokuje spaliny, ze trzeba go zmieniac na ten z 3.0D?

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Wydech by sie przydało i tak, z ta turbina w standardzie był wydech od 25d dokładnie jaka średnice ma to nie wiem. Ktoś z forum musiał by zmierzyć. Co do wtrysków to nie trzeba ich ruszać. Jeżeli chcesz miec moce większe jak 240km to wtedy wsadzasz wtryski 35d na YT jest filmik chyba jak gościu wsadzając garretta 2056 albo 2260 z wtryskami 35d i wydechem m3 zrobił około 275km
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Troche odgrzewam temat.

 

Nadszedł ten czas jak moje turbo już coraz częściej się "zacina" (mam regenerowane mitsu dwa lata przejezdzilo praktycznie idealnie teraz jest juz troche słabo, zrobiłem niecałe 4k km podróżując po europie i przy temperaturach przekraczających 25stopni bardzo często się blokowało na 2.5-3k obrotów. Powyżej lata jak rakieta, poniżej nic nie idzie.

 

Postanowiłem więc, się wziąć za temat Garretta 2056 od 525d 177km. Temat w 80% mam już ogarnięty, niestety ale postanowiłem narazie zostać przy seryjnym downpipe i wydechu, może jak jakoś starczy funduszy to też to zrobie.

 

-Nie wiem czy się orientujecie ale jak wygląda sprawa z regeneracją garrettów? na allegro jest bardzo dużo regenerowanych ale też jest kilka sztuk nowych. Tak jak w przypadku Mitsu regeneracja zazwyczaj to jest katastrofa tak może i przy garettcie nie jest aż tak tragicznie.

 

-Druga sprawa, seryjny downpipe/katalizator. Tak jak mówiłem, nie wiem czy uda mi się wszystko teraz wymienić i próbuję się rozejrzeć jakie mocowanie przy turbo ma turbo mitsu a jakie garrett, może się okazać, że kwestia tylko jakieś flanszy lub czegoś podobnego i sprawa załatwiona.

 

-Intercooler na pewno wejdzie większy o wymiarach 550x230x65 Będę miał problem, żeby go zmieścić ale wiem, że jest to wykonalne ponieważ już kilka osób dokładnie taki sam zmieściło.

 

-Kwestia strojenia tutaj jestem blady i nie wiem praktycznie nic.

 

Jak zacznę wszystko składać będę opisywał w tym wątku co i jak, jakie trudności itp.

Opublikowano

ogarnąłem właśnie temat downpipe/katalizatora. W 163km jest tzw. V-Band czyli opaska jakby zaciskowa, natomiast w 25d 177km jest na dwa bolce.

 

Dobrze to widać na tych schematach:

 

177km: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_0521-katalizatorprzednia-czesc-tlumika/i47751/kL/sN/r2005

 

163km: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_0591-katalizatorprzeciwpylk-filtr-paliwowy/i48480/kL/sN/r2005/m04

 

Nie mam zabardzo pomysłu jak to ogarnąć w miare prosto. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ucięcie V-band'a z katalizatora i dorobienie flanszy nowej na turbo od 25d. Co o tym sądzicie?

Opublikowano

słuchaj odnośnie tych regeneracji...

 

koledze ostatnio padło turbo (nie w BMW) ale nie regenerował jej tylko wymienił cały środek na nowy (ponoć nie do każdej turbiny jest dostępny)

i masz nowe turbo tylko starą obudowę...

 

PS. każdemu powtarzałem żeby odrazu kupił x25d/x30d/x35d bo wczesniej czy poźniej mocy zabraknie :P

 

A odnośnie programu to zrób wszystko i jedz do kogoś kto się tym zajmuje i poradzi sobie!

Opublikowano

Właśnie u mnie turbo mitsu było na tyle w złym stanie ze cały nowy środek podobno wkładali jak widac podziałało bardzo dobrze bez przygód ponad dwa lata wiec jestem zadowolony, pomimo tego ze 95% osob regenerujących mitsu narzeka. W moim przypadku odwrotnie. Z chęcią chciałbym cos więcej niz 20d ale auto mam od nowości od 05 a w tamtych czasach pieniądz tez inny był :) najprościej mi bedzie po prostu zmienic turbo niz wymieniać auto.

 

Co do softu to bede musiał sie rozejrzeć i znaleC kogoś ogarniętego. Mniej więcej temat cały mam ogarnięty jedyny problem to właśnie katalizator i dopasowanie go do nowej turbiny. Intercooler mam jeszcze opcje wsadzić od mojego 30d GT który ma ok 50% większa objętość niz seria 20d, opcja o tyle dobra ze mam za free bo i tak wsadzać bede performance/40d do GT

Opublikowano

No to działaj...

Może uda się pozbyć podstawowej bolączki z 2.0d- możesz to opatentować bo na pewno chętni się znajdą :D

Zobaczymy co się da wykrzesać z tego silnika...

 

Chociaż według mnie przesada koni i Nm może zrobić z silnika awaryjną jednostkę ale zobaczymy...

Bo skoro będziesz chciał z 4 cylindrów zrobić ponad 200koni to po co komu 6cio cylindrowy 3.0d?!

Rozumiem że turbina się kończy i trzeba coś działać w tym kierunku ale moc to nie tylko silnik...

-Zawieszenie

-Hamulce

-Układ kierowniczy

-itd...

 

Moim zdaniem nie warto iść za wysoko trzeba zrobić z głową zeby silnik nie dostawał i żeby turbo już nigdy nie padło... :P

Opublikowano

Juz jeden taki projekt jest i jeździ od dawien dawna bezawaryjnie, holendru z BMW sport zrobił je chyba na około 240km tyle ze ma wydech, downpipe, wielki IC i egr off.

 

W moim przypadku tez wszystko bedzie ale po kolei. Hamulce tez mam juz "załatwione" z 30d GT ponieważ wsadzam tam CarbonCeramic złote wiec zaciski na przod są.

 

Co do zawiasu na początek wleci pro kit żeby nie było za twardo, niestety Łódź ma tak hõiowe drogi ze nawet jak minimalnie niżej go jeszcze dam to moje splittery po prostu zostaną na którymś torowisku :D

 

Tez widziałem projekt 20d z wtryskami od 35d i garrettem 2260 ktore wykręcili na 274km chyba, mi osobiście te 230-240na pewien czas starcza, przyspieszenie około 6.5s tez bedzie juz zacne :) jak bedzie mało to auto na sprzedaż i albo 30i albo jakieś 35. Aktualnie jestem na etapie robienia researchu i mierzenia wszystkiego żeby pózniej jakieś babole nie wyszly

Opublikowano

Sam mam garetta w e90 m47n2 z tym, że ktoś przed mną go już zmodził.

Dynamika jest ok, ale trzeba go wyżej kręcić.

Co daje 250 koni jak są one pow 4000obr?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przyszło mi teraz do głowy. A moze zamiast pakować tego garretta 2056 to zrobic z tego biturbo jak Alpina to robiła i te 214km seria. Ma ktoś z was wiedzę na ten temat?

 

Wiem ze konwersja na alpine d3 na pojedynczym turbo jest bardzo prosta i przyjemna i gdzieś jest diy jak to zrobic. Biturbo mnie przekonuje tym ze moment mam prawie od zera i nie wiem czy to nie jest to czego szukam

Opublikowano

Mniejsza o to, sam sobie odpowiedziałem. Dopiero polift chyba miał biturbo wiec bieda. Skoro nie D3 to moze coś ze 123d?

 

Odpada, nie ta konstrukcja.

 

Czyli pozostaje albo 2056 albo Alpina D3 na pojedynczej turbinie. Z racji tego ze turbo od Alpiny jest cieżko dostępne chyba w tym silniku jedyna sensowna opcja jest 2056 a wiec raczej przy tym zostanę.

  • 7 lat później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.