Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jezeli naprawde nie masz innego wyboru to Mobil x1 5w-40.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

OK, jestem po wymianie oleju.

Zalałem Mobila + ar9100 w sumie zalałem 6,4 litra (wg danych do silnika wchodzi 6,5).

Komputer pokazuje minimalny stan oleju (1/4 podziałki).

 

Czy może być, że mam walnięty czujnik? Czy po prostu powinienem dolać 750ml?

 

Co z sytuacją gdy komputer pokaże mi brak oleju i abym dolał 1litr? Mam dolać jedynie 250ml?

 

Juz wcześniej miałem wątpliwości co do prawidłowości wskazań komputera...

Opublikowano

To troche bardziej skomplikowane. Czujnik nie mierzy tak naprawde poziomu tylko go kalkuluje co prowadzi do pewnych nieporozumien ale w tym wypadku akurat zachowanie jest normalne.

 

W twoim przypadku :

Zrob tak :

zaczynajac od zimnego silnika. Wlacz zaplon, zacznij jazde i poczekaj az pokaze sie pierwszy pomiar i zanotuj go. Przejedz 20 km najlepiej trasa i zobacz czy poziom sie zmienil i zanotuj go ponownie. nastepnego dnia (mozesz jezdzic miedzy czasem) zrob to samo i napisz jakie odnotowales poziomy.

 

Jezeli ci wyskoczy info dolej jeden litr to jedyny sposob pewny aby wiedziec czy to usterka czujnika czy brak oleju to zlanie oleju w celu pomiaru ilosci fizycznie (+/- 100 ml).

Pojedz do mechanika i zlej olej. Jezeli zalales 6,4 litry po czyszceniu i po 100 km wylejesz 6 l to normalne. Bez paniki, silnik ci nie lyknal 0,4 l w 100 km.

 

tlumacze :

Jezeli jestes po czyszczeniu AR2300 , musisz przejechac troche kilometrow aby poziom sie ustatkowal i moze ci pokazac mniej bo 6,5 litra jest iloscia wymiany a nie iloscia ktora jest w silniku de facto. W silniku miesci sie troche wiecej niz 6,5 litra aby zmiescic nagar, resztki poprzednich olejow oraz lekkie pomylki serwisowe. Jezeli wyplukales nagar, to miejsce zajmuje swiezy olej a wiec czujnik prawdopodobnie daje prawidlowy wynik co swiadczy rownierz o skutecznosci czyszczenia.

 

W moim silniku w ciagu 40 km po wymianie po czyszczeniu spadl poziom do 1/2 a potem do 0 po 8 tys km dopiero ale zalalem 6,5 litra

Po drugiej wymianie, poziom mi spadl do 1/2 po 8 tys km i do 1/4 przy 10700 km gdzie zrobilem wymiane. Po zmianie oleju na motul Xcess 5W40 (aktualny olej) poziom jest na 1/2 po 7 tys km. Czyli wynik porownywalny (czujnik sie wacha raz 1/2 raz 3/4). Dodatkowo czesc AR9100 ktore zalales to nosniki ktore maja na celu zmieszanie produktu z olejem a potem szybko wyparuja.

 

BMW nie podaje tej informacji o faktycznej pojemnosci szeroko bo procedura nalania 6,5 litra i skompletowania oleju po kilkuset kilometrach jest prostsza i daje gwarancje ze poziom bedzie odpowiedni realia kazdego poszczegolnego sinika.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Właśnie jestem po dłuższej trasie. W sumie w weekend przejechałem ok 400 km, z czego 200 ciągiem. Poziom sprawdzałem co chwile i utrzymuje się na stałym poziomie - 1/4 podziałki. Chyba jedyne wyjście, to rzeczywiście zlać i sprawdzić ile tego oleju jest faktycznie, lub dolewki zamiast po litrze, to po 300ml - żeby przypadkiem nie przesadzić...

Dzięki za pomoc!

Opublikowano
ja bym nie dolewal jezeli sie nie wybierasz w dluzsza trase, na zoltym mozesz jeszcze jechac do warsztatu a nie dolewajac teraz przyjmujac ze olej po prostu sie rozprowadzil i nie ubyje go przez x kilometrow bedziesz mogl z wieksza dokladnoscia stwierdzic czy masz poprawe oleju chodiaz tak naprawde po nastepnej wymianie bedziesz widzial stan prawdziwy. Jezeli sie zapali zolte to zlewasz dokladnie liczysz i napisz ile sie zlalo i dolewasz ile trzeba.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Zlej caly olej, zobacz ile go jest i dopelnij tak aby dolac z powrotem 6,4 litra

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
najpierw ustal przyczyne brania oleju. (wycieki, spalanie, uszczelki, odma, itd itd)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A wiec u mnie 4kkm zrobione i co moge powiedziec...

 

Olej dalej niestety bierze, choc mniej, ok: 1l na 3,5kkm.

Sadze ze to bardziej przez mobil niz archoil sie poprawilo, gdyz od razu zauwazylem jadac 2 razy nad morze w UK, jestem w stanie zrobic ok 1000 z ubytkiem cwiartki na idrvie...(potem dodalem archoil)

 

Na Nurburgring ostro bylo stad moze wiekszy ubytek :)

 

Generalnie jezdze i nic z tym nie robie..

 

A z dolotem i uszczelniaczami czekam do przyszlego roku lub jakis dluzszy pobyt PL. bo wszyscy mechanicy jakos mieli urlopy lub zajety termin. Niefart.

 

Co do dodatku 6400 to owszem poprawa byla... na poczatku, natomiast tak jak motor pracowal na aral 102 ultimate, to chyba tego sie predko nie zapomni :)

N57
Opublikowano

Ja po Ar2300 zrobiłem te 2000km dolewam litr 2x5 raza. Do tych 7 tys mi daleko. Mało ost jeżdżę. Nie liczę na cudo w postaci spalania 1litra na 4-5 tys. Najgorsze jest to, że naprawa uszczelniaczy nic nie dała;/. Dolewam Motula. Jeśli po płukance i zlaniu nowego oleju nie unormuje się 1 litr np. na 3000/4000 to pierścienie są martwe (zapieczone) oraz mam wadliwe tłoki. Pozostaną mi 3 opcje:

1) Naprawa pierścieni wraz z tłokami, która nie daję gwarancji chyba żadnej że problem będzie zażegnany w takim stopniu jaki by mnie satysfakcjonował.. Jest mocno kosztowna i nie wiem czy wybule tą kasę. :mad2:

2) SWAP. Tu mam pytanie do Was. Jeśli już miałbym wywalić te 10-2 koła na silnik, to z którym nie było problemu olejowego, gdzie w Łódzkim, Mazowieckim znajdą kogoś kto się tego podejmię z gwarancją przykładowo pół roczną na motor?? :?Przebolałym koszty wiedząc, że przez x-lat będzie spokój.

3)Najbardziej bolesna sprzedaż auta, ewentualnie zostawienie go w rozliczeniu w komisie za jakieś inne.... :arow:

Ogólnie chłopaki czytając, to co się dzieję w motorach obecnie tych 10-5 letnich aut i ubytków oleju. Stwierdzam, że jest mega chujowo;/ TSI w AUDI i VW N52 i pozostałe motory w BMW... :mad2: Znajomy kupił WV za 80 koła włożył w niego 30 i sprzedał za 50... :mad2: Silniki będą padały coraz częściej a co będzie ze skrzyniami biegów, dwumasami itd.... Nie wróże dobrze. Mam nadzieje, że zostanę przy marce ale gdzieś tam w planach myślę o jakimś oldskoolowym Mietku.

Peace :wink:

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
A wiec u mnie 4kkm zrobione i co moge powiedziec...

 

Olej dalej niestety bierze, choc mniej, ok: 1l na 3,5kkm.

Sadze ze to bardziej przez mobil niz archoil sie poprawilo, gdyz od razu zauwazylem jadac 2 razy nad morze w UK, jestem w stanie zrobic ok 1000 z ubytkiem cwiartki na idrvie...(potem dodalem archoil)

 

Na Nurburgring ostro bylo stad moze wiekszy ubytek :)

 

Generalnie jezdze i nic z tym nie robie..

 

A z dolotem i uszczelniaczami czekam do przyszlego roku lub jakis dluzszy pobyt PL. bo wszyscy mechanicy jakos mieli urlopy lub zajety termin. Niefart.

 

Co do dodatku 6400 to owszem poprawa byla... na poczatku, natomiast tak jak motor pracowal na aral 102 ultimate, to chyba tego sie predko nie zapomni :)

 

Jezeli myslisz ze ci sie poprawilo dzieki Mobil 0W40 a niz Archoilu 2300 to przejdz na Motul XCESS 5W40, jezeli bedzie dalsza poprawa do jednak byl to archoil nie mobil.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A wiec u mnie 4kkm zrobione i co moge powiedziec...

 

Olej dalej niestety bierze, choc mniej, ok: 1l na 3,5kkm.

Sadze ze to bardziej przez mobil niz archoil sie poprawilo, gdyz od razu zauwazylem jadac 2 razy nad morze w UK, jestem w stanie zrobic ok 1000 z ubytkiem cwiartki na idrvie...(potem dodalem archoil)

 

Na Nurburgring ostro bylo stad moze wiekszy ubytek :)

 

Generalnie jezdze i nic z tym nie robie..

 

A z dolotem i uszczelniaczami czekam do przyszlego roku lub jakis dluzszy pobyt PL. bo wszyscy mechanicy jakos mieli urlopy lub zajety termin. Niefart.

 

Co do dodatku 6400 to owszem poprawa byla... na poczatku, natomiast tak jak motor pracowal na aral 102 ultimate, to chyba tego sie predko nie zapomni :)

 

Tak tak Lakom_2006 Rivasi lepiej wie dlaczego spadło zużycie. :D i nawet jak go nie miałeś wlanego, to silnik wiedział już, że go kupiłeś i mniej oliwy spaliłeś. A być może prawda jest bardziej prozaiczna - przeszedłeś na olej, którego HTHS - 3,8 jest odrobinę wyższe od poprzednika i masz rację, że to olej, nie Archoil - magiczny dodatek średniowiecznych magów ;) Ogólnie im dalej w las, tym Mobila będzie więcej znikać. Z tego powodu, że jest to typowe HC ze sporą ilością dodatków VI. To samo tyczy się odgłosów wydawanych przez silnik - na mobilu będzie bardzo cicho, dopóki się "nie przechodzi" trochę. Ogólnie jak Ci ten olej pasuje, to możesz na nim zostać, tylko częściej go zmieniaj po prostu.

 

Ja po Ar2300 zrobiłem te 2000km dolewam litr 2x5 raza. Do tych 7 tys mi daleko. Mało ost jeżdżę. Nie liczę na cudo w postaci spalania 1litra na 4-5 tys. Najgorsze jest to, że naprawa uszczelniaczy nic nie dała;/. Dolewam Motula. Jeśli po płukance i zlaniu nowego oleju nie unormuje się 1 litr np. na 3000/4000 to pierścienie są martwe (zapieczone) oraz mam wadliwe tłoki. Pozostaną mi 3 opcje:

1) Naprawa pierścieni wraz z tłokami, która nie daję gwarancji chyba żadnej że problem będzie zażegnany w takim stopniu jaki by mnie satysfakcjonował.. Jest mocno kosztowna i nie wiem czy wybule tą kasę. :mad2:

2) SWAP. Tu mam pytanie do Was. Jeśli już miałbym wywalić te 10-2 koła na silnik, to z którym nie było problemu olejowego, gdzie w Łódzkim, Mazowieckim znajdą kogoś kto się tego podejmię z gwarancją przykładowo pół roczną na motor?? :?Przebolałym koszty wiedząc, że przez x-lat będzie spokój.

3)Najbardziej bolesna sprzedaż auta, ewentualnie zostawienie go w rozliczeniu w komisie za jakieś inne.... :arow:

Ogólnie chłopaki czytając, to co się dzieję w motorach obecnie tych 10-5 letnich aut i ubytków oleju. Stwierdzam, że jest mega [bAD];/ TSI w AUDI i VW N52 i pozostałe motory w BMW... :mad2: Znajomy kupił WV za 80 koła włożył w niego 30 i sprzedał za 50... :mad2: Silniki będą padały coraz częściej a co będzie ze skrzyniami biegów, dwumasami itd.... Nie wróże dobrze. Mam nadzieje, że zostanę przy marce ale gdzieś tam w planach myślę o jakimś oldskoolowym Mietku.

Peace :wink:

 

Na pytanie co zrobić dalej musisz sobie sam odpowiedzieć. Tak jak mówiłem/pisałem nic się zanadto poprawić nie da w proponowany sposób, jakby Rivasi nie zaklinał rzeczywistość. Pierścienie można spróbować ruszyć. W temacie o olejach jest przypadek motoru, który też miał problem z zapiekającymi się pierścieniami i mu pomogłem - przestał brać olej. Kwestia, że reakcja była dość szybka i pierścienie stopniowo odpuściły. Ogólnie można też zmniejszyć zużycie oleju stosując bardziej lepki olej, tylko że albo będzie on droższy, albo korzyści vs straty będą iluzoryczne. Jak podejmiesz decyzję, że silnik zostaje to możesz zaryzykować jakiś olej typu 10W50 z tańszych Total - rekomendują go do M-ki, a z droższych Fuchs Titan Racing Pro 10W50. Olej drogi, ale dosyć wysokie HTHS na poziomie 5,1 i ogólnie wyższa średnia lepkość tego oleju. Przed wymianą możne spróbować jeszcze te pierścienie czymś zapuścić. Ogólnie jak Ci tyle oleju pali, to pierścienie raczej nie puszczą, ale warto spróbować. Muszą też mieć lekką presję w związku z wyższą lepkością. Jak nie stoją na amen i nie ma innych uszkodzeń, to być może zadziała. Jak już podejmiesz decyzję o wymianie motoru to możesz spróbować. Wtedy powinno po jakichś 8-10k zmniejszyć się widocznie zużycie. Będzie to sygnał, ze pierścienie wstają z kolan. Wtedy bym szybko olej wymienił jeszcze raz na ten sam i zrobił jakąś porządną trasę z redukcjami, hamowaniem silnikiem, jazdą z różną prędkością obrotową itd. W ten sposób na trochę bardziej hardkorowym oleju - 15W50 Motul Synergie 6100 ruszyłem pierścienie w silniku, który miał podobne problemy - z4 2.0i.

 

To co wielokrotnie pisałem - oszczędność paliwa, BMW, bezpośredni wtrysk i luźne pasowanie nie idą w parze z olejami o niskiej lepkości. Przynajmniej w wydaniu pierwotnym E-90. Obecnie te problemy są już dużo mniejsze. Jak nie macie aut na gwarancji to olałbym zalecenia fabryki, które są w dużej mierze nietrafione.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dobra wymieniłem śruby i usczelkę zaworów. Do zalania oleju nowego mam 2000 km i do zrobienia potwórnej płukanki. Byłem u mechanika od motorów, który powiedział mi, że jak zdejmie głowicę to zobaczy po stanie pierscieni, czy motor da się uratować, czy chemia i sprzedaż :(. Mam mętlik w głowie bo jeśli wybule kase na pierscienie i bedzie miminalna poprawa to....Nawet nie chce myśleć Szlag mnie trafia, bo wymianie uszczelniaczy w cyklu miejskich mam spalanie litr na 400 km;/ Czyli na krótszych trasach co 1 tankowanie prawie :duh: :duh: :duh: Jednak chyba wymiana uszczelniaczy i pierscieni powinna załatwić sprawę, choć ciężko mi w to wierzyć już :cry: Diagnoze stanu pierscieni chce zrobic w połowie lutego, będzie to przed ponowną płukanką. I teraz tak Riv, pytanie. Plan mam taki: robię diagnozę pierscieni i silnika po zdjeciu głowicy, jesli da radę uratować motor to robię płukankę podwójnym olejem a potem naprawiam pierscienie. Czy to dobra kolejność? I przy tej płukance napisz mi raz jeszcze jak zleje stary olej, jaki olej zalać na te 20 minutowe zlanie i potem na używanie i czy dolewać Arch? Najlepsze jest to, że silnik mimo tej olbrzymej konsumpcji pracuje idealnie i [BAD] uwielbiam nim jeździć :D :D . Ost. łapałem się z f30 325d na światłach i byłem przed :D ale to jednostkowa sytuacja ogólnie przy tej zabójczej konsumpcji jeżdzę jak emeryt...i tracę radość z jazdy... :| Riv czekam na odp.

Pzdr

ENJOY THE RIDE
Opublikowano

Ja juz kiedyś pisalem. Wynalazki typu doktor motor działają na krótką metę czyli max 500km. Jak nie chcesz robić remontu to kup olej 20w40 do starych ciężarówek jest bardzo tani. Ja zrobiłem na nim w sumie około 50 tys km i wymieniałem co 10 tys km. Jedynym minusem to był przy rozruchu klekotanie zanim go dobrze rozprowadzil. Po 15 sekundach chodził aksamitnie i cichutko. Zużycie spadło do jakiś 2 litrów na 10 tys km. Jeździłem w lato i zime, osiągi i spalanie Bena było takie same. Auto później sprzedałem i tak uważam ze trzeba myśleć kieszenią co się bardziej oplaca.

Olej był castrol albo Total 20w40 albo 20w30 nie pamiętam ale cena za 5litrow wtedy to był koszt chyba 30-40zl. Ważne żeby go wymieniać co 10 tys km bo później grała klawiatura, czyli olej tracił swoje wlasciwosci.

Opublikowano

Dawid,

Jak skonczysz te dwa tysiaki. Moim zdaniem najpierw wylewasz olej w ktorym bym ar2300, wlewasz fuchsa 5w30 z liqui moly engine flush dajesz sie krecic 20 min i bardzo dokladnie spuszczasz. Docelowo zalewasz Motula xcess 5w40 dokladnie 6,5 litra i przejedz dystans do momentu gdzie komputer ci kaze dolac 1l, wtedy pisesz jaka masz konsumpcje po czyszczeniu faktycznie silnika i bedzie mozna cos powiedziec. Jezeli czyszczenie ar2300 nie urochomilo pierscieni to juz tylko droga mechaniczna, mechanik stwierdzi po wygladzie silnika czy wymiana samuch pierscieni wystarczy i wyedy jest to oplacalne czy trzeba rownierz wymieniac tloki np jak bylo w moim pierwsYm silniku i wtedy trzeba odpuscic albo silnik wymienic.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Nie obraź sie kolego Robiola1 ale z Twojego posta strasznie wieje cebulą... Takie oleje to w 20letnim lublinie a nie w BMW... Taki olej trzyma parametry jak żul po litrze pion... Nie życzę nikomu takiego szpeca za poprzedniego właściciela jego auta.

 

Kupuje sie samochód na którego serwisowanie nas stać! Nie jestem przeciwnikiem patentów np. Rivasiego ale to co opowiadasz to gruba przesada.

Opublikowano

to sobie serwisuj i jak ci zostanie to kup sobie troche cebuli.

w 10 letnich autach naprawa w serwisie pod tytulem wymiana silnika na nowy jest ekonomicznie nieuzasadniona. dlatego kazdy kombinuje z wynalazkami typu motor-doktor czy naprawami kapitalnymi po taniosci.

ja w moim nie wymienialem silnika ani go nie remontowalem, bral olej, motor doktory nie dzialaly wiec zastosowalem gesty olej i z pozytywnym skutkiem. nastepny wlasciciel wiedzial co i jak gdyz go poinformowalem, tez go nie robil tylko lał olej ten co ja.

dylemat czy robic remont generalny czy nie ?

odp. oczywiscie ze dobrze by bylo zrobic ale ceny typu 6-8 tys zł studza klientow i kombinuja z motor-doktorami i innymi wynalazkami.

Opublikowano

Ale to naprawdę nic osobistego - po prostu mając stosunkowo nowy samochód marki premium stosowanie oleju niewiele lepszego niż po frytkach z maka to przesada.

 

Jest powód dla którego 5l Millersa 10w50 do aut biorących olej kosztuje 250zł. Przycięcie na oliwce w takim aucie - szczególnie przy ilości czułej elektroniki - to dla mnie za dużo.

 

Suplementy proponowane przez Rivasiego też tanie nie są - właśnie przez to że trzymają się pewnych norm o których wytwórcy oleju do traktorów nigdy nie słyszeli.

 

Tu jest fajny, humorystyczny artykuł, który doskonale ilustruje dlaczego zareagowałem tak a nie inaczej...

https://web.archive.org/web/20150423014140/http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/07/16/o-panu-slawku-i-jego-e61/

 

:handshake:

Opublikowano
Ja tez miałem ten silnik 2,5 l n52 , zaraz po zakupie zmieniłem olej z castrola na motul czego bardzo żałowałem bo uważam że niby klasa lepkości ta sama ale troche nagaru z silnika mogło zostać wypłukane. Brał mi litr na 3-4 tys. Ogolnie dosyc usterkowy i delikatny silnik, najwieksza jego zaleta to cisza na niskich obrotach i fajny ryk na wysokich :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja pol roku temu kupilem BMW 530 LCI silnik N53 brala olej litr na 1000 kilometrow, narazie zmienilem na gestrzy 5w30 i konsumpcja lekko spadla ale tylko o 1/3

Katalizatory i tak juz mam padniete wiec narazie bede jezdzil i dolewal. Mysle sprawdzic kompresje na cylindrach-- niedawno zmienilem 6 wtryskow na nowe bo na zimnym chodzila nierowno.

Opublikowano
narazie zmienilem na gestrzy 5w30

 

skoro 5W30 jest gęstszy to jaki był wcześniej? :O

wiesz co oznaczają poszczególne oznaczenia lepkości oleju?

 

Chociazby 0w30

N57
Opublikowano
Kiedyś mialem podobny problem z nadmierną konsumpcją oleju tylko w E46 318i b42,żłopała mi 1 litr oleju na 800-1200km w zaleznosci od stulu jazdy,wymiana uszczelniaczy i odmy załatwiła sprawe.Niestety czasami okazuje sie że winne sa pierscienie :/

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
narazie zmienilem na gestrzy 5w30

 

skoro 5W30 jest gęstszy to jaki był wcześniej? :O

wiesz co oznaczają poszczególne oznaczenia lepkości oleju?

 

Chociazby 0w30

 

 

0W30 a 5W30 ma inną lepkość tylko w zimę i to podczas zimnego rozruchu. Do naszego klimatu 0W nie jest wymagane.

Wymieniając olej na gęstszy zastosowałbym Mobil1 New Life 0W40 lub AMSOIL 5W40 lub Motul 5W40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.