Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Jestem tu nowy. Posiadacz BMW E90 N52B25 325i sedan przebieg 260tys.Problemem jak u większości jest zbyt duże branie oleju na poziomie 1l/800 do 1000km. Wywala mi również check engine ( katalizatory bank 1 i bank 2, łatwo się domyślam że olej je zapchał albo są juz wypalone). Chciałem się dowiedzieć krok po kroku od czego zacząć zabawę. Na zimnym silniku po odpaleniu dosyć głośne stuki na silniku (gorzej jak diesel). Olej na początku miałem 5W30 przez branie oleju mechanik zmienił na Valvoline 10W60. Auto było ciche silnik pracował przyjemnie ale jak olej brał tak bierze. Teraz mam zalany Motul 10W40 i żałuje bo jest gorzej jeśli chodzi o stuki. Pomóżcie co tu zrobić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Remontować i odkładać kasę albo rozbijać świnię jak takową masz :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
czytałem dosyć trochę wiem że remont nie musi być drogi można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ale jak być pewnym że to jest to? Czy może odma zapchana(ale nie wiem jak to sprawdzić nez rozbierania). Przykładam się do robienia płukanki bo otwierając korek widać dużo syfu u góry( może coś pomoże i nie będzie klekotać).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu uszczelniacze nie są problemem tylko pierścienie tłokowe. Jak chcesz wykluczyć uszczelniacze zaworowe to rozgrzej auto, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i dodaj gazu, jak będzie chmura dymu (w co wątpię) to uszczelniacze do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

właśnie o takie podpowiedzi mi chodziło co i jak zrobić i co można wykluczyć . Jutro sprawdzę, dziękówa!! ;))

Jak wyjdą że pierścienie to robocizna i koszta pewnie kosmos co? Coś mi się obiło o uszy gdzieś ze płukanka może spowodować że te pierścienie się ruszą jak się zapiekły. prawda to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nadzieja zawsze niby jest, ale z reguły to nie pomaga, choć i są przypadki, że serią płukanek udało się zauważalnie zmniejszyć pobór oleju. Koszt remontu to 5k+

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zrób płukanie i zalej nafta tłok po odkreceniu świec. Nafta może rozpuści nagar na zapieczonym tłoki.

Zostaw nafte na 24 h. Wymień olej i patrz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kur.... żadnych naft....


wlewasz Archoil 2300 na świeży olej i jeździsz tak 8-10 tys km to następnej wymiany. Przed wymianą zalewasz 2820 Archoil i dajesz mu 15 min na wolnych obrotach, spuszczasz olej, zalewasz świeży 5W40 na w pełni syntetycznej bazie PAO - Ravenol VST 5w40 albo Neste City Pro 5w40.


Daj znać, u znajomego w E60 poleciłem taki zabieg i z 3l/4000km spadło mu spalanie oleju do 0,5l na 1000km ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Tu uszczelniacze nie są problemem tylko pierścienie tłokowe. Jak chcesz wykluczyć uszczelniacze zaworowe to rozgrzej auto, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i dodaj gazu, jak będzie chmura dymu (w co wątpię) to uszczelniacze do wymiany.

właśnie tak zrobiłem i po 15min postoju na odpalonym dodajac gazu leciał dym ( biały dym ale nie jakieś kłęby czy duże ilości)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj, tak to trudno ocenić ile tego dymu było.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Siemka. Zbliża mi się wymiana oleju. Chce zrobić płukankę i zalać taki olej jaki był wcześniej tzn.

Mam zalany Motul 10W40, wlać do niego płukanke Liqui Moly 300ml i zostawić auto na wolnych obrotach na około 30 min i zlać to wszystko. Następnie zalać swieży olej Motul 5W30 ( czy 5W40?) razem z Archoil 2300. Dobrze to będzie zrobione?

Chcę rownież wymienić odmę zrobić to przed czy po płukance? Da radę bez zdejmowania kolektora ssącego ?

Opublikowano
Siemka. Zbliża mi się wymiana oleju. Chce zrobić płukankę i zalać taki olej jaki był wcześniej tzn.

Mam zalany Motul 10W40, wlać do niego płukanke Liqui Moly 300ml i zostawić auto na wolnych obrotach na około 30 min i zlać to wszystko. Następnie zalać swieży olej Motul 5W30 ( czy 5W40?) razem z Archoil 2300. Dobrze to będzie zrobione?

Chcę rownież wymienić odmę zrobić to przed czy po płukance? Da radę bez zdejmowania kolektora ssącego ?

 

Hey, robiłem odmę w swoim 330i.

Pierw zrobiłem płukankę i zlałem starą oliwę.

Następnie wymieniłem odmę.

Na sam koniec wlałem świerzynkę oliwę.


Niestety zdjęcie kolektora jest potrzebne by się dostać na tył silnika gdzie znajduje się odma ( N52B30 )

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Jak dobrze pamiętam historie Twojego auta, to wymieniles pierścienie? Jeżeli nie tajemnica, mógłbyś podesłać priv z firmą i kosztorysem?
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Często wystarczy tylko wymienić uszczelniacze zaworowe. Łatwo to zdiagnozować.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

My wymieniamy uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowic. Także doświadczenie z zagadnieniem mam codziennie. Ponadto miałem kilkanaście już N52. Uszczelniacze zaworowe można bardzo łatwo zdiagnozować.

Każdy kto się tym zajmuje odrazu bedzie wiedział czy to uszczelniacze, czy dół silnika. W N42, N46, N52, N62, N63 najczęściej są to uszczelniacze.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Często wystarczy tylko wymienić uszczelniacze zaworowe. Łatwo to zdiagnozować.

Nie przy takim spalaniu oleju. Uwierz, wiem z doświadczenia.

 

U mnie przed odmą i uszczelniaczami: 0,8 - 1 litr na 1600 - 1800km

Nowa odma i uszczelniacze: na razie zero ubytku po 2 000 km. Nie spadła ani kreska na wskaźniku. I liczę że tak zostanie :)

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Sam wymieniałeś czy dałeś do wymiany?

 

Odmę sam, a uszczelniacze warsztat przy remoncie głowicy.

R6 + V4 = :)
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, jak w temacie tyle, że problem dotyczy N46 E90 320i, pobiera około litr na plus minus 800km , objawy typowo wskazują na uszczelniacze czy ktoś się orientuje gdzie mógłbym to zrobić bez demontażu głowicy w Wielkopolsce ?( najlepiej okolice Poznania).
  • 3 lata później...
Opublikowano

Mam dokładnie ten sam problem, około 1l oleju na 800km, może ktoś napisać kto miał z tym problem i naprawił od czego zacząć? Wszystkie możliwe opcje i rzeczy które mogły paść. Tak żebym nie musiał robić tego po omacku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.