Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po przerwie.U mnie sytuacja po remoncie w w ACS wygląda następująco :Gwarancja rozpoczęła się po dotarciu w dniu zmiany oleju 16.07.2017 przy przebiegu 217120 tyś km.1 kreska spadła przy cirka 220320 przebiegu czyli ok 3000 tyś km a mastepna 221250 -+ 10 km czyli ok 1000 km więc sytuacja zaczyna się powielać jak u kolegi cywa1982.W dniu 10.10 byłem w ACS w sprawie zapalonego check i po diagnozie mam do wymiany Zespół regulacyjny wałka rozrządu VANOS wydechowy co uczynię 30.10.2017 ( korzystając z okazji poproszę o diagnozę) i tutaj muszę z pokorą przyznać się do tego iż myślałem że kolega Cywa przegrzał pierścienie co nie jest prawdą gdyż sytuacja dokładnie tak samo rozwija się u mnie niestety.Swoja drogą bardzo jestem ciekaw czy kalibracja czujnika oleju u kolegi przyniesie oczekiwany rezultat. Mniemam że niebawem się dowiemy.

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie jedno pytanie czy wasze silniki biorą wal olej ? Jeśli tak to jakie ilości ? Mowimy tu o 318i 2.0 143km n43

 

Ja olej wymieniłem jakieś 3500km temu zalali ni castrol 5w40 w złotej butelce wlali mi cala butle 4l i dolali około 200m z butelki 1l

Generalnie jak wyjechalen z wymiany to miałem na wskazniku 3/4 kreski.

Po jakoś 2000km spadło mi do połowy więc dolalem około 200ml i wróciło z powrotem na 3/4 ale ba krótko bo chyba po 200 km wróciło do połowy i tak jeździłem nie patrzyłem.

 

Jakoś 3 tygodnie temu po jakoś 3000km od wymiany sprawdziłem stan i miałem 1/4 kreski postanowiłem że doleje 100ml po około 10 km wróciło do połowy wskaźnika.

Aktualnie mam od wymiany łącznie zrobione jakieś 3800km i znowu spadło do 1/4

 

Przeliczylem że od wymiany dolalem jakieś 550ml oleju komputer jeszcze nic nie krzyczał że mam dolać czy coś.

Ale zastanawiam się czy takie zużycie jest prawidłowe ?

Generalnie nie zauważyłem żeby samochód mi dymil przy odpalaniu czy przy mocniejszym przyspieszeniu.

Końcówka wydechu nie jest czarna

Po jakimś czasie jak przyjadę palcem to mam delikatny osad ale jest on suchy.

Katalizator się raczej nie zapycha a ostatnio nawet bez żadnej trasy sam się wypalił bo był zatkany na poziomie 500mg

 

Dajcie znać co o tym sądzicie

Z góry dzięki

Ps i nie mam niestety bagnetu i nie wiem na ile można ufac elektronicznemu wskaźników.

3/4 przebiegu od wymiany zrobiony po mieście .

Przebieg auta około 172tys

Opublikowano
Mam ten sam motor. U mnie póki co stan oleju bez zmian (zalany Castrol 5W30) ale ja mogę być nieobiektywny - samochód dopiero co kupiłem, olej zmieniłem na początku października i od tego czasu zrobiłem jedynie 850 km. Końcówka wydechu czyściutka i sucha. Osobiście nie pałuje silnika i preferuję raczej emerycką jazdę jak na BMW. N43 pije olej? (pytam z ciekawości innych)
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Dzwoniłem przed chwila do aso bmw ponieważ przy wymianie wtrysków robili dodatkowe diagnozy i miedzy innymi sprawdzali też kompresje na wszystkich cylindrach i pracownik który się zajmował wtedy moim samochodem własnie potwierdził ze na wszystkich były poprawne wartości, więc jedno można wykluczyc
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pytanie kieruje do znawcow. Silnik n52b25 spalanie w okolicach litra oleju na 1000. Obecnie silnik oddany na maly remont polegajacy na wymianie uszczelniaczy zaworowych oraz pierscieni tlkowych. Czy po takim remoncie silnika konieczne jest jakiekolwiek docieranie silnika. Pytam poniewaz opinie w tym temacie sa podzielone.
Opublikowano
Pytanie kieruje do znawcow. Silnik n52b25 spalanie w okolicach litra oleju na 1000. Obecnie silnik oddany na maly remont polegajacy na wymianie uszczelniaczy zaworowych oraz pierscieni tlkowych. Czy po takim remoncie silnika konieczne jest jakiekolwiek docieranie silnika. Pytam poniewaz opinie w tym temacie sa podzielone.

 

Mój mechanik mówił że nie, ale wstrzymałem się z pałowaniem przez 1500-2000 km

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Orientujecie sie ile oleju wchodzi do silnika n52? Teoretycznie instrukcja mowi ze 6.5 litra i wtedy na komputerze wskaznik jest w polowie ale to tyczy sie wymiany oleju a tam wiadomo ze przy wymiane zawsze troche starego oleju zostanie. A jaka ilosc wchodzi do silnika ktory byl remontowany i zalewany jest od podstaw?
Opublikowano
troche wiecej, okolo 6,8 litra ale zalewasz 6,5 i czekasz na wymiane samo sie uzupelni.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Wiec jak to jest ze stosowaniem 5w40 kiedy wyraznie jest zalecane w M57 5w30. Nie wysila sie podzespolow? Rozrzadu etc?

W 335d jakiej lepkosci olej jest zalecany?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Wlalem 7 litrow, wskaznik w polowie wiec powinno byc ok. Dzieki

 

jezeli to elektroniczny to musisz poczekac 12 km zanim odczytasz ale rozumie ze sie na czerwono nic nie zapalilo.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu (chyba że nie będzie odpowiedzi:) )

mam BMW 320i e91 2006 zakupiona we wrześniu z przebiegiem 133322 km (przebieg potwierdzony w ASO)

obecnie przebieg to 136033

w tym czasie podczas jazdy pokazała się informacja że brakuje 1l oleju - dolałam 1 litr

po jakimś czasie znów pokazało że brakuje ( tylko raz było że brakuje raz było że jest ok lub przed minimium )

później pojawił się błąd katalizatora (informacja po sprawdzeniu na komputerze)

denerwowało mnie to skakanie poziomu a że miała być wymiana to wymieniłam (żałuję że nie spytałam ile zlali )

wlano 4 l nowego

po wymianie stan na czujniku pokazało że max

po jakimś czasie (bardzo mało jeżdżę ) znów pokazało że należy dolać

sprawdzone czy nie ma wycieków wymienione dwa oringi(chyba ) gdzie było lekkie pocenie ogólnie żadnych wycieków nie widać

postanowione że zlewamy i sprawdzamy czy nie winny jest czujnik

okazało się że jest 2,5 L oleju

i teraz jestem załamana i nie wiem co robić

pomocy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mariusz uszczelniacze to najmniejszy (najtańszy) problem.

Monia mam to samo i czeka mnie remont silnika. Na razie nie mam czasu tego zrobić (na stałe jestem w Berlinie) i dolewam. Teraz jak jest zimno dolewam mniej ale czeka mnie zrzucenie głowicy i gmeranie w silniku. Ja zrobiłem ponad 10 tyś i po wymienianie dolałem niecałe 5l (wożę butlę w bagażniku). Samochód kupiłem z przebiegiem ok. 145 tyś. Wiek auta robi swoje, a panowie inżynierowie z BMW podążają za ogólnoświatowym trendem i projektują lipę. Podjedź do zaufanego mechanika i niech postawi diagnozę. Mój majster powiedział, że on nie będzie mi robił tylko uszczelniaczy, bo nie da gwarancji, że problem zniknie.

Jest osobny temat na forum

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W większości przypadków wystarczają uszczelniacze, można to zrobić bez zrzucania głowicy i osobiście jakbym miał taki problem to bym tak właśnie zrobił.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem że można to zrobić bez ruszania głowicy ale trzeba znaleźć kogoś kto się na tym zna i zrobi to dobrze. Chociaż ja nadal nie jestem pewien czy uszczelniacze "mogą" aż tak dużo. Póki co mój prawnik wymienił 2 pisma z poprzednim właścicielem auta. Mam nadzieję że dojdziemy do konsensusu i zapłaci za remont silnika.
Opublikowano

Witam, nie chce zakładać nowego tematu chodzi również o bmw e90 325 i wysokie spalanie oleju. Śledzę wątek i tak jak piszecie spalanie może być uzależnione od uszczelniaczy,pierścieni odmy.... Opiszę swoją sytuacje. Mam bmw e90 325xi n52b25 przebieg potwierdzony 240tys. Kupiłem ją w 2016 spalanie oleju wynosiło 1l/4000tys.

Systematycznie wzrastało do obecnych 1l/1500. Dodam,ze jakieś poł roku temu padła mi pompa wody, silnik się zagotował ( wystrzał korka). Wymieniłem pompę,sprawdziłem ciśnienie sprężania 12,5,13,13,13,5,13,13. Silnik pracuje równo, obroty nie falują. Brak ubytków płynu chłodniczego( olej nie pojawia się w zbiorniczku). Klika miesięcy po kupnie auta, porównując go z e36 2,5 192 wypadało dość słabo,postanowiłem pojechać na hamownie wynik do 192,5 hp. Trochę to zbagatelizowałem tłumacząc sobie temperaturą powietrza 31C, oraz jakimś błędem pomiarowym. Dylemat pojawia się teraz przy zwiększonym zużyciu oleju,czy robić w kolejności odma, uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, jeżeli nie pomoże, to pierścienie i głowicę, czy 240tyś motor nie opłaca się robić( możliwe,ze jest przerzany) i kupić nowy motor. Widzę na tym forum dużo osob doświadczonych, za wszelkie porady, sugestie bedę wdzięczny. https://zapodaj.net/98cf7fe29c6b8.jpg.html

W linku wykres z hamowni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.