Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie zrobilem jeszcze programu, brak czasu aktualnie bo rozkrecam nowa dzialalnosc.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Panowie mam podobny problem pali olej 1l na 800km tylko w trasach jak mam obroty powyżej 3500tys . Ciśnienie na cylindrach 12 barów ciśnienie oleju Oki nie dymi zero błędów oprócz vanosa 2a87 czasami oczowalne spadki mocy katy Oki. Czy to na pewno pierścienia? A może problem z fazami rozrządu? . Jedynie jak auto postoi 15 min na luzie i dam jej w palnik to puści najpierw niebieski dymek bardzo mało a później czarny
Opublikowano
Z objawu jak postoi i dasz w palnik wynika że to pierścienie aczkolwiek moja nie dymiła a były to pierścienie.U mnie już po kłopocie :)
Opublikowano
Panowie.... u mnie ten sam problem, e91 325i sierpień 2005. Duża konsumpcja oleju. Od dawna jestem w temacie na forum. Była wymieniona odma z przewodami i doprowadzanie silnika do czystości technicznej. Niestety bez skutku, 100% pierścienie zapieczone. Szykowałem się powoli do remontu tak jak zrobiło to kilku z was z pożądanym efektem. Niestety jakiś czas temu przegoniłem ostro bunie i od razu wyrzuciło checka. Błąd na 5 cylindrze - brak spalania. Po długich poszukiwaniach problemu zostało sprawdzone sprężanie... 5 cylinder 1 atmosfera, zawory zostały wykluczone, wszystko dobrze puszcza. Problem leży w bloku... Teraz duży dylemat czy rozbierać serducho zobaczyć co tam się stanęło i remont, czy wymiana słupka... boję się że narobiło na dole większych szkód i nie wiem czy będzie co ratować :( Doradzicie ?
Opublikowano
Witam. w środę tzn 13.06 odebrałem moje autko po remoncie w ACS. Pierwsze wrażenie jest takie że mam więcej mocy pod nogą. Jest to odczuwalne. Z info jakie uzyskałem miałem zapieczone wszystkie pierścienie olejowe, te kompresyjne też już nie były w najlepszym stanie. Warunki gwarancyjne : nie przekraczać 3500 obr, jazda z prędkością do 140 km/g, wymiana oleju po 1500 km.Oczywiście w pełni się z tym zgadzam.Teraz do pracy jadę dłuższą droga, a warunki tej drogi są takie pierwsze 2 kilometry do drogi expresowej z prędkością ok 60 km na godz potem ok 10 km trasa z prędkością 120 km i ok 5 z prędkością 60-80 km na godz, W takich warunkach nastąpi docieranie.

Pozdrawiam

 

 

Jakie miałeś robo367 zużycie oleju? mógłbyś wysłać mi na priv info co robiło ci ACS z silnikiem i ile cię to wyszło?

 

Mam N52B30 i zużycie mobila 1 0W40 w granicach 1l na ~2000km.

Spróbuje jeszcze gęstszego oleju 5W40 lub 10W40 Motula ale jeżeli to nie pomoże to chce zobaczyć z jakim kosztem przyjdzie mi się zmierzyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
doprowadzanie silnika do czystości technicznej.

plukanka?

5 cylinder 1 atmosfera, zawory zostały wykluczone

jakim badaniem wykluczyles zawory?

Mam N52B30 i zużycie mobila 1 0W40 w granicach 1l na ~2000km.

Spróbuje jeszcze gęstszego oleju 5W40 lub 10W40

a jaki olej jest dedykowany do tego silnika?

Opublikowano
Desykowany jest Castrol ale co z tego? Dedykowana jest tez wymiana oleju co 30-40 tys co dobrze wiemy ze nie znaczy ze tak powinno sie robic. Gestszy olej juz 5W40 powinien zmniejszyc zużycie. Motul spelnia LL01.
Opublikowano

Kotin 44 byla plukanka + arhiol tak jak opisywal riv...

Byla zrobiona proba olejowa i naftowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byla zrobiona proba olejowa i naftowa.

ok.

Kup kamerke do rur kanalizacyjnych zjedz tlokiem w dol i ogladnii gladz cylindra i tlok czy nie ma wypalonej dziury wtedy bedziesz wiedzial czy jest sens go rozbierac.

Desykowany jest Castrol ale co z tego? Dedykowana jest tez wymiana oleju co 30-40 tys co dobrze wiemy ze nie znaczy ze tak powinno sie robic.

Codzilo mi o gestosc.

Jak jezdzisz na 0W40 a jest zalecany 5W30 to sam sobie niszczysz silnik a efekt nie nastapi po 20 tys km tylko trzeba poczekac a ma to tez znaczenie dla pracy rozrzadu.

Co do wymiany to nie chce rozpetac tu dyskusjii ale w Niemczech tak wlasnie ludzie wymieniaja-co 30 tys bo tak zalecil producent i auta maja duzo wieksze przebiegi...

Zrob olejowa probe kompresji tak jak kolega i bedzie wiadomo czy uszczelniacze do wymiany czy cos wiecej

Opublikowano
Byla zrobiona proba olejowa i naftowa.

ok.

Kup kamerke do rur kanalizacyjnych zjedz tlokiem w dol i ogladnii gladz cylindra i tlok czy nie ma wypalonej dziury wtedy bedziesz wiedzial czy jest sens go rozbierac.

Desykowany jest Castrol ale co z tego? Dedykowana jest tez wymiana oleju co 30-40 tys co dobrze wiemy ze nie znaczy ze tak powinno sie robic.

Codzilo mi o gestosc.

Jak jezdzisz na 0W40 a jest zalecany 5W30 to sam sobie niszczysz silnik a efekt nie nastapi po 20 tys km tylko trzeba poczekac a ma to tez znaczenie dla pracy rozrzadu.

Co do wymiany to nie chce rozpetac tu dyskusjii ale w Niemczech tak wlasnie ludzie wymieniaja-co 30 tys bo tak zalecil producent i auta maja duzo wieksze przebiegi...

Zrob olejowa probe kompresji tak jak kolega i bedzie wiadomo czy uszczelniacze do wymiany czy cos wiecej

 

 

kotlin44 skąd masz takie informacje, że jak jeździsz na 0W40 a zalecany jest 5W30 to ten olej niszczy silnik? Czy masz jakiś konkret czy ci się wydaje bo tak karze producent?

Mobil 1 0W40 spełnia normę BMW Long Life01 czyli tą samą jak Castrol na którym z fabryki wyjechał, różnią się lepkością.

Nie jestem ekspertem od olejów ale krótko pisząc chyba ty też nie do końca sam wiesz co napisałeś :wink:

Wystarczy wpisać na googlu jakie polecają oleje do N52 i nawet Niemcy się wypowiadają pozytywnie 0W40 pomimo iż do N52 dedykowany jest 0W30 :

https://www.motor-talk.de/forum/bmw-530i-n52-motor-welches-motoroel-empfehlung-t3869152.html

 

Z tym 30tyś km, że tak Niemcy jeżdżą i jest ok to już nawet nie będę komentował :wink:

 

Próba olejowa to dobry pomysł, będę się rozglądał za jakimś warsztatem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skąd masz takie informacje, że jak jeździsz na 0W40 a zalecany jest 5W30 to ten olej niszczy silnik?

Z zycia...

Ta lepkosc jest wlasnie najwazniejsza.

Jesli jest dedykowany 5W a lejesz 0W to jest to olej rzadszy w niskich temperaturach ,z cienszym filmem olejowym i bedziesz go przerywal przy odpalaniu i rysowal panewki a na efekt trzeba poczekac

Olej z koncowka 30 bedzie rzadszy w wysokich temp i lepiej bedzie reagowal napinacz rozradu natomiast ten z koncowka 40 bedzie gesciejszy i bedzie mocniej kasowal luzy zaworowe ale bedzie je bardziej narazal na wypalenie

Lej to co jest dedykowane bo na tym byl testowany silnik-rekomendacji nie udzielaja za ladne opakowanie.

Z tym 30tyś km, że tak Niemcy jeżdżą i jest ok to już nawet nie będę komentował

Nie ruszajmy tego bo zaraz bedzie wrzawa-uwierz mi ze tak jest.Jak producent powie ze trzeba dolac do oleju litr wody spod ogorkow to bedziemy dolewac...

Daj znac o wynikach pomiaru

Opublikowano
Koltin weź sobie kup bak od BMW i3 i przeprowadz papierem sciernym jego regenerację :lol:
MADE IN PRL
Opublikowano

Panowie ,,dedykowany" olej to Motul 8100 x-clean 5w30 i taki mam zalany przez warsztat ACS z normą ll04 który spełnia normy BMW.

1 podstawowa sprawa to wymiana oleju co max 15 tyś chyba że chcesz tak jak my remontować silnik przy wymianach co 30tyś . Nie polecam.I nowe przyjeżdżają na remont dlaczego ?Odp jest w tym poście !!!

Nie będziemy tu rozprawiać czy lepszy Castrol czy motul bo to nie ten temat. Castrola trzeba częściej wymieniac 10-12 tyś . Każdy olej jest dobry pod warunkiem wymiany na czas .

Opublikowano
Kolego jaki masz silnik bo jeśli n52b25 to remont jest możliwy tylko w przypadku idealnej gładzi cylindra ponieważ nie można zrobić szlifu.wstawienie tulejek też się nie sprawdzi.Poszukaj motoru i tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem znawcą w temacie, ale za zdjęciu widać rysę na tłoku która idzie wyżej po okładzinie cylindra... Co sądzicie?

Wyglada na pekniety pierscien...

Jesli jestes sam w stanie to naprawic i jest mozliwosc szlifu to musisz policzyc koszt gratow i podjac decyzje czy sie oplaca.

Jak ma to robic machanik to raczej nieoplacalne i tak jak kolega pisal poszukac uzywki.

Kolego jaki masz silnik bo jeśli n52b25 to remont jest możliwy tylko w przypadku idealnej gładzi cylindra ponieważ nie można zrobić szlifu.

Dlaczego?

Umacniam sie w przekonaniu ze auta po 2004 to jednorazowki...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie. :)

Czy orientuje się ktoś z was czy silnik n52 z bmw z4(e85) zamontuję bez problemu w mojej e91 też silnikiem n52 ?

Chodzi mi o to czy wszystko pasuje... mocowania, katy, skrzynia...

Byłbym bardzo wdzięczny za info :wink:

Opublikowano

Z RealOEM wynika że łapy silnika są całkiem inne, ale to nic dziwnego bo auto jest też inne...

Nie wiem tylko czy te od e91 podejdą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak to jest pomiar kompresji.

Przy probie olejowej powinien byc powturzony pomiar z olejem na tloku.

Gdy nie ma wtedy zmian w pomiarze kompresji to znak ze pierscienie sa zdrowe

Opublikowano

Od siebie dodam, że podczas jazdy dość agresywnej lokanej na krótkich dystansach olej (Mobil1 0W40 i później Motul5W30) znikał w granicach 0,5l na 1000km. Kopresja sprawdzona i wszystko ok.

Natomiast długa trasa ponad 2000km ze stałą prędkością po autostradach z prędkościami 130, 160, a czasami pod 240kmh a nie ubyło nawet kreski. Wygląda więc na to, że N52 nie lubią krótkich dystansów przy wysokich obrotach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.