Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślałem ze tak dynamicznie to zmienia sie kilometraż do wymiany a nie poziom.

Jak dla mnie to dwa różne mechanizmy na logikę powinny byc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oczywiście też zależy o jakiej różnicy mówimy z biegiem czasu, aż tak mega drastycznie nie powinno to być widoczne, szczególnie jak wymieniasz olej co max 10kkm

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Witam. w środę tzn 13.06 odebrałem moje autko po remoncie w ACS. Pierwsze wrażenie jest takie że mam więcej mocy pod nogą. Jest to odczuwalne. Z info jakie uzyskałem miałem zapieczone wszystkie pierścienie olejowe, te kompresyjne też już nie były w najlepszym stanie. Warunki gwarancyjne : nie przekraczać 3500 obr, jazda z prędkością do 140 km/g, wymiana oleju po 1500 km.Oczywiście w pełni się z tym zgadzam.Teraz do pracy jadę dłuższą droga, a warunki tej drogi są takie pierwsze 2 kilometry do drogi expresowej z prędkością ok 60 km na godz potem ok 10 km trasa z prędkością 120 km i ok 5 z prędkością 60-80 km na godz, W takich warunkach nastąpi docieranie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Pytam zeby nabrać informacji - rownolegle uważam ze powinnienem reklamować robotę w ACS bo nie takiego wyniku sie spodziewałem.

 

A wiec kilka spraw :

- spadek na czunjiku nie jest rownomierny.Zanim policzysz ile zjadasz oleju poczekaj do konca bo druga polowa miary spada wolniej od pierwszej w stosunku 1 do 2 nawet.

- zawsze pierwsza wymiana po remoncie zjada wiecej oleju niz w rzeczywistosci bo musi wypelnic luki po oleju. Wedlug tego co mowiszsadze ze po drugiej wymianie bedziesz na ok 1L/10000 km.

- 1L/6500 km to ten sam wynik co ja po odblokowaniu pierscieni a wiec jest ok. JA to zrobilem chemicznie a ty mechanicznie ale to nie ma znaczenia. Przy nastepnej wymianie zmien olej na Motul xcess 5W40 i wtedy zmierz zuzycie. Czy wymieniles odme gdy robiles remont albo kiedy byla wymieniona ?

 

Jezeli spalanie ci poszlo do 1L/6500 km to nawet jezeli to nie jest to czego sie spodziewales to jest oznaka dobrze zrobionego remontu, nie widze podstaw aby go reklamowac. Ty nie zrobiles remontu kapitalnego silnika tylko wymieniles pierscienie.kazdy silnik jest w innym stanie i remont inny niz kapitalny nie ma takich samych efektow na nim jak np na silniku sasiada.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

przez Kowal » 14 Kwi 2006 08:51

 

Jeszcze ja dodam dwa słowa, które potwierdzą w/w opinie. Jeśli nie były wymieniane panewki, to nie potrzebują one docierania, no może 500 km po tym jak były rozbierane. Najważniejsze są w twoim przypadku pierścienie, które, z tego co piszesz założyłeś do starych cylindrów, bo nie wspomniałes nic o wymianie tłoków na nadwymiarowe i szlifie cylindrów. Mechanicy co najwyżej lekko przetarli cylindry papierem ściernym, żeby lepiej "łapały" olej. Mogli też honować, ale to nie ma większego znaczenia, bo cylinder i tak nie jest obrobiony tak jak fabrycznie. Pierścienie w takim silniku układają się od 15 do 25tys. km i jak chcesz tym autem zrobić jeszcze ponad 200 tys, to niestety nawet przez te 20 tys trzeba go docierac. Najważniejsza jest rozsądna szybkośc tłoka w stosunku do cylindra z tego powodu, że pierścień musi zebrać materiał z cylindra, a styk na początku jest punktowy. Z tego też powodu nie nalezy obciążac silnika cieplnie, bo właśnie pierścienie odprowadzają najwięcej ciepła z tłoków na cylinder i jeśli nie leżą na całej powierzchni, to bardzo łatwo je przegrzać. Głowica za bardzo się nie przejmuj, dotrze się ona niejako przy okazji. To tyle uwag. Życzę miłej jazdy i dłuuuuuugich przebiegów.

Mechanik.

Kowal

Rozmawiałem w ACS z Adamem który potwierdził te słowa.Osobiście uważam że kolega zbyt dosłownie potraktował słowa ,, nie żałować" i mamy tego efekt. Zobaczymy co z tego wyjdzie i porównany z moim wynikiem ale to za jakiś czas .Co do Archoila mnie nie pomógł.

PS. remont kosztował mnie 10900. zł doszła odma z przewodami i sprzęgło.

 

 

 

 

Dołączenie: 29 Gru 2005 21:00

Moje BMW: bmw

Opublikowano

Czy wymieniles odme gdy robiles remont albo kiedy byla wymieniona ?

 

Jezeli spalanie ci poszlo do 1L/6500 km to nawet jezeli to nie jest to czego sie spodziewales to jest oznaka dobrze zrobionego remontu, nie widze podstaw aby go reklamowac. Ty nie zrobiles remontu kapitalnego silnika tylko wymieniles pierscienie.kazdy silnik jest w innym stanie i remont inny niz kapitalny nie ma takich samych efektow na nim jak np na silniku

 

Oprócz odmy i wszystkich przewodów doszły jeszcze panewki i regulatory vanos *2. Zobaczymy jak to sie dalej bedzie rozwijać.

- 3500 pierwsza kreska

- 4500 2ga (to jak pisałem mnie zdziwiło bo zakładałem ze przy 7 skoczy)

- teraz mam 5200 i póki co cisza. Jutro robię trasę ok 700 wiec zobaczymy, jaki trend bedzie.

Opublikowano
tak trzeba do tego podchodzic spokojnie jak lotos w ogrodowej sadzawce cesarza jaonskiego i nie spieszyc sie z konkluzjami.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Obserwacji ciąg dalszy

Było 3500 pierwsza kreska

4500 druga

5600 trzecia

Czyli jakby sie trend trzymał ze po pierwszej każda następna co ok. 1000

Co sądzicie?

Opublikowano
Mnie zastanawia dlaczego taka różnica ? 1 kreska 3500 w tym czasie tor. potem 4500 druga - w tym czasie tor. Obiektywnie albo to wada pierścieni albo źle ułożone.Bez rozebrania tego nie da się stwierdzić.Mnie to wygląda na przedmuchane pierścienie.U kolegi remont przy ok 140 tyś.U mnie 215 tyś cirka. Czyli teoretycznie silnik kolegi powinien być w lepszy stanie.Nie mniej jednak 12000 tyś zł i znowu problemy. To nie jest mała kwota.Można się też zastanowić skąd taki przebieg bo realnie patrząc roczniki takie same a przebieg kolegi o wiele mniejszy. Przyjmując ze auto pokonuje ok 15-20 tyś rocznie przebieg powinien być zbliżony do mojego.Dziwne to wszystko,może wypowie się jakiś mechanik ?
Opublikowano
a nie przegrzaliscie auta na torze ? mozesz przegrzac olej w BMW na torze nie miejac ostrzezenia od strony kompa dlatego warto zakodowac temperature oleju.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ja na tor się nie wybieram, szkoda auta,z reszta prędzej bym rozbił z braku doświadczenia i dopiero bym się wkurwił.Nie po to robiłem silnik :nienie:
Opublikowano

Dziwna to sprawa

Jak odebrałem samochód po remoncie za chwile spadl mi olej do 1szej kreski. Potem po 1k spadła kreska ale jak pojechałem na wymianę to podskoczyło do pierwszej. No i to mnie zastanawia bo jak teraz ok 1km spadła każda kreska oprócz 1szej.

 

 

Niby mi olej zlał i zmierzyli i mówili ze jest te ok 6,5l.

Potem zalali 6,5 z miarka i znowu było poniżej stanu i dolewał na oko tak aby dobiło do 4 tej. Może w dodatku stan był większy niż 6,5 ale jeszcze nie łapał sie na MAX...

 

Po tej wymianie historie znacie. W wpływ toru nie bardzo chce mi sie wierzyć. Ja sie tam uczę a nie ścigam, to znaczy jeżdżę technicznie a nie do odcina na każdym biegu. Po 2gie pierwszy raz pojechałem jak byłem 4K po remoncie czyli 3k po zmianie oleju - wcześniej pierwszy 1k do 3rpm, kolejne 2k do 4,5rpm później nie zwracałem uwagi na obrotomierz ale 5,5rpm nie przekraczam w mieście.

 

Nawet przed remontem miałem tak ze 1sza krecha długo stała a reszta leciała lawinowo. Pierwsza padała po 400km a następne 3 po kolejnych 400km.

 

Jakby mnie tam impreza 3k kosztowała to nawet bym sie nie przejął ale nie 11k.

 

Podbije do ACS i niech sprawdza. Chociaż byłem przy 3,5k jak spadła 1sza kreska i mówili ze nie ma sie do czego przyczepić... dam znać co i jak, ale nie jest to efekt jakiego oczekiwałem za te pieniądze.

Opublikowano
Najlepiej zrób tak jak mówisz , jedz do ACS i porozmawiaj bo wygląda to mizernie.My nie znajdziemy rozwiązania. Możemy tylko snuć domysły i mieć nadzieje że warsztat rozwiąże problem i będziesz zadowolony.Trzymam kciuki :cool2:
Opublikowano

Historii ciąg dalszy.

Odebrałem auto z ACS - okazało sie ze to czujnik oleju wariował. Z tego co mówił p. Adam zlali olej i było nawet więcej jak 6.5. Ponownie zalane 6.5 potem rekalibracja czujnika i jest ok.

Uspokoiła mnie ta diagnoza i mam nadzieje ze już temat oleju poza mną i bedzie sie można bezstresowo cieszyć z bmk'i bo założenie było ze ma dawać radość z jazdy, a nie z wizyt warsztatowych.

Daleki jestem od reklamowania na wyrost, ale jak przejadę 5tys i nic nie zejdzie to wszem i wobec będę ACS reklamował. Póki co będę kontrolował i dawał znać.

 

Swoją droga to aż mi sie przypomniała historia mojej 318is. Wymieniałem w kolejności

- wiskoze

- termostat

- chłodnice

A na koncubokazalo sie winnym zamieszania był niestykajacy dobrze zegar od oleju w wskaźnikach.

Opublikowano

co rozumiesz przez kalibracje czujnika ?

jezeli czujnik jest padniety to raczej tylko wymiana pomoze.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

@Riv - nie mam pojęcia.

Nie byłem przy naprawie/weryfikacji, tak wiec nie wiem

- co faktycznie robili

- czy faktycznie po spuszczeniu oleju wyszło 7l

Bazuje na informacji, jaka uzyskałem od ACS. Powiedział mi p. Adam ze musieli zrobic kalibrację, bo czujnik pokazywał min mimo ze było 7l (zmierzone na podstawie zlanego oleju z auta). Po kalibracji i zalaniu 6.5 pokazuje jak trzeba.

 

Co dalej, czas pokaże....

Opublikowano

nie negujac co powiedzialo ACS bo nie mam ani wiedzy ani doswiadczenia ktore maja ale wedlug mnie nie ma mozliwosci kalibracji zepsutego czujnika poziomu oleju.

 

Wez pod uwage ze zrobiles droga naprawe i mechanik sie czuje zobowiazany i nie chce cie narazac na koszty i moze probowac kombinowac z roznymi sposobaminaprawy aby nie wchodzic w dodatkowe koszty dla ciebie. jezeli czujnik jest padneiety to Moze im sie wydawac ze po przeczyszczeniu czujnika ten dziala dobrze bo pokazuje max ale ta sytuacja nie potrwa wedlug mnie dlugo. Jezeli masz zepsuty czujnik to trzeba go wymienic.

 

Tylko jezeli czujnik jest walniety a ty teraz jestes przekonany ze jest naprawiony to jezeli problem sie pojawi ponownie to bedziesz szukal gdzie indziej i narazal sie na niepotrzebne koszty. Wez po prostu pod uwage ze jezeli problem wystapi ponownie to najpierw wroc do czujnika.

 

jak chodzi o naprawe N52B25 w ACS jest wedlug mnie bardzo dobrym do tego miejscem. Zrobili tych napraw naprawde duzo i te ktore widzialem byly dobrze wykonane. Dlatego padniety czujnik jest dla mnie bardzo wiarygodnym wytlumaczeniem twoich problemow bo te czujniki padaja na potege. Teraz mam wrazenie troche ze mechanik chce ci zrobic dobrze nie narazajac cie na koszt wymiany czujnika bo wlasnie zrobiles kopletny remont silnika (ktory nie ma nic wspolnego z czujnikiem) i nie chca ci robic dodatkowych kosztow bo to zle wyglada po prostu nawet jezeli czujnik a silnik nie maja zwiazku. Zrobilem bardzo duzo napraw w ACSie jakies 3 lata temu i jezeli mozna miec zastrzezenia do kilku spraw to jest to na pewno bardzo dobry zaklad mechaniczny a dodatkowo w twoim przypadku gdzie jestes klientem ktory wykonal duza naprawe dochodzi biznesowe i osobiste zobowiazanie bardzo obecne w ACSie mimo ze na pierwszy rzut oka trudno go dostrzec bo przykrywa go dosyc twarda postawa handlowa ktora jest podyktowana tym ze na jedna wiarygodna reklamacje masz 5 gosci ktorzy chca dostac znizke na naprawe po prostu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

No to u mnie caly czas max. Chyba za 2 tys km zmienie olej z powrotem na Motula:-D

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano

Śledzę od jakiegoś czasu ten temat, bo byłem trochę ciekawy czy uda się rozwiązać ten problem jakimś sensownym kosztem. Generalnie widzę, że problem ze spalaniem oleju rozwiązany, a czy po całym tym remoncie auto ma pełną moc i w miarę poprawnie przyspiesza - czy problem taki nie był w ogóle zauważany?

 

U siebie od już kilku lat mam podobne objawy jak każdy czyli spalanie oleju, ale u mnie cały czas utrzymuje się to na poziomie 1 litra na 6-7k km.

 

Nic z tym nie robiłem, tylko dolewam od 3 lat, auto jak jeździło tak jeździ ale wykres z hamowni 3 lata temu był średnio zadawalający ale stwierdziłem, że do auta wartego obecnie ~30k PLN szkoda ładować pieniędzy w tysiącach.

 

Wykres z hamowni kiedyś prezentował się następująco (patrz niżej) i z tego co robiłem rozeznanie to podobnie jest w większości 325i gdzie występuję problem ze spalaniem oleju czyli zapiekaniem się pierścieni itd.

 

Czy osoby mające tu ten problem mają jakieś swoje wykresy z hamowni? - u mnie przekłada się to na dosyć nierównomierne przyspieszanie

 

Wykres:

http://imgur.com/sENesfX

Opublikowano

nie najbardziej aktualny bo nie moge go odnalesc ale to moj wykres ze spalaniem oleju 1 litr na 6500 km z wymienionym kolektorem wylotowym na sportowy z 3.0 litra i przed wymiana dolotu. bez programu

 

http://i.imgur.com/oT6dP3y.jpg

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.