Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

allo allo jest ktos ??? to jest BMW... to nie skoda octavia...spalanie oleju 1 litr na 15000 km to super kosmos (i jeszcze na torze gdzie nawet pewnie nie wiesz jaka miales temperature oleju). Jezeli po remoncie macie spalanie 1L/10000 km to dalej jest super kosmos. N52 spalal nowy okolo 1L/17000 km i ludzie sie skarzyli bo musieli dolac 1 litr miedzy wymianami w ASO (wtedy wymiana bylo co 30000 tysiecy kilosow).

 

Ja bez remontu ale po chemi mam spalanie na poziomie 1L/6500 km (wrocilem z 1L/1500 km) i to dalej jest bardzo zadawalajace. Jestescie przewrazliwieni ! (i to ja to mowie a mam fiola na punkcie spalania oleju)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Może i racja, ale to sa weekendowe pojezdzawki - całej zabawy był 200km a nie 1k.

Mam doświadczenie z podobnych zabaw z

E30 z m42b18

Honda z silnikiem k20

I przynajmniej te motorki nic sobie nie robiły z takich amatorskich mocno zabaw, a przynajmniej oleju nic nie brały.

Nie mam doświadczenia z n52b25 które jest od poczatku zdrowe, stad było moje pytanie ile oleju i czy biorą te silniki przy normalnej eksploatacji,

Marvel po remoncie ma stan 250ml po 10k - wiec bardzo nieźle.

Opublikowano
allo allo jest ktos ??? to jest BMW... to nie skoda octavia...spalanie oleju 1 litr na 15000 km to super kosmos (i jeszcze na torze gdzie nawet pewnie nie wiesz jaka miales temperature oleju). Jezeli po remoncie macie spalanie 1L/10000 km to dalej jest super kosmos. N52 spalal nowy okolo 1L/17000 km i ludzie sie skarzyli bo musieli dolac 1 litr miedzy wymianami w ASO (wtedy wymiana bylo co 30000 tysiecy kilosow).

 

Ja bez remontu ale po chemi mam spalanie na poziomie 1L/6500 km (wrocilem z 1L/1500 km) i to dalej jest bardzo zadawalajace. Jestescie przewrazliwieni ! (i to ja to mowie a mam fiola na punkcie spalania oleju)

To u mnie 1L/40k to jest mega kosmos :D

Opublikowano
Po pierwszej wymianie oleju bedzie bardziej taki codzienny wynik sadze. ale Gratki za sukces :) na jakim oleju jezdzisz aktualnie ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Po pierwszej wymianie oleju bedzie bardziej taki codzienny wynik sadze. ale Gratki za sukces :) na jakim oleju jezdzisz aktualnie ?

Aktualnie Vavloline SynPower 5W40, trochę złego się naczytałem ostatnio o Valvo (podobno mimo określeń na etykiecie jest to teraz półsyntetyk) i wrócę do Motula 5W30.

Opublikowano
wyprobuj moze w takim razie Motul xcess 5W40, ciekawe czy jak u mnie spadnie ci jeszcze spalanie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
allo allo jest ktos ??? to jest BMW... to nie skoda octavia...spalanie oleju 1 litr na 15000 km to super kosmos (i jeszcze na torze gdzie nawet pewnie nie wiesz jaka miales temperature oleju). Jezeli po remoncie macie spalanie 1L/10000 km to dalej jest super kosmos. N52 spalal nowy okolo 1L/17000 km i ludzie sie skarzyli bo musieli dolac 1 litr miedzy wymianami w ASO (wtedy wymiana bylo co 30000 tysiecy kilosow).

 

Ja bez remontu ale po chemi mam spalanie na poziomie 1L/6500 km (wrocilem z 1L/1500 km) i to dalej jest bardzo zadawalajace. Jestescie przewrazliwieni ! (i to ja to mowie a mam fiola na punkcie spalania oleju)

To u mnie 1L/40k to jest mega kosmos :D

 

Ale cytując twój wcześniejszy post:

 

Na torze nie jeździłem ale parę kilkudziesięciokilometrowych przejazdów z prędkością 180-200+ na niemieckiej autostradzie miałem.

 

jeździsz raczej spokojnie więc nie ma co porównywać :D

Opublikowano
allo allo jest ktos ??? to jest BMW... to nie skoda octavia...spalanie oleju 1 litr na 15000 km to super kosmos (i jeszcze na torze gdzie nawet pewnie nie wiesz jaka miales temperature oleju). Jezeli po remoncie macie spalanie 1L/10000 km to dalej jest super kosmos. N52 spalal nowy okolo 1L/17000 km i ludzie sie skarzyli bo musieli dolac 1 litr miedzy wymianami w ASO (wtedy wymiana bylo co 30000 tysiecy kilosow).

 

Ja bez remontu ale po chemi mam spalanie na poziomie 1L/6500 km (wrocilem z 1L/1500 km) i to dalej jest bardzo zadawalajace. Jestescie przewrazliwieni ! (i to ja to mowie a mam fiola na punkcie spalania oleju)

To u mnie 1L/40k to jest mega kosmos :D

 

Ale cytując twój wcześniejszy post:

 

Na torze nie jeździłem ale parę kilkudziesięciokilometrowych przejazdów z prędkością 180-200+ na niemieckiej autostradzie miałem.

 

jeździsz raczej spokojnie więc nie ma co porównywać :D

 

To prawda jeżdżę raczej spokojnie w porównaniu do track day. Co nie znaczy że nie daję od czasu do czasu w palnik.

 

wyprobuj moze w takim razie Motul xcess 5W40, ciekawe czy jak u mnie spadnie ci jeszcze spalanie.

Rivasi, dlaczego nie 5W30? Motul XCess 5W30 lub SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30

Opublikowano
bo mi napisales ze jezdzisz 5W40 a dodatkowo xcess 5W40 pradopodobnie zapobiega przedastowaniu sie oleju przez zuzyte sruby alu na glowicy (tak bylo juz w dwoch przypadkach, fajnie by bylo miec trzecie potwierdzenie) ale z drugiej strony po remoncie twoje sruby sa nowe.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
bo mi napisales ze jezdzisz 5W40 a dodatkowo xcess 5W40 pradopodobnie zapobiega przedastowaniu sie oleju przez zuzyte sruby alu na glowicy (tak bylo juz w dwoch przypadkach, fajnie by bylo miec trzecie potwierdzenie) ale z drugiej strony po remoncie twoje sruby sa nowe.

Przed remontem jeździłem na 5W40 więc dla porównania pierwsze zalanie jest na 5W40. Docelowo wolałbym wrócić na 5W30 bo silnik jest w świetnym stanie więc będzie chodził bardziej harmonijnie i z mniejszym oporem wewnętrznym.

Opublikowano
bo mi napisales ze jezdzisz 5W40 a dodatkowo xcess 5W40 pradopodobnie zapobiega przedastowaniu sie oleju przez zuzyte sruby alu na glowicy (tak bylo juz w dwoch przypadkach, fajnie by bylo miec trzecie potwierdzenie) ale z drugiej strony po remoncie twoje sruby sa nowe.

Przed remontem jeździłem na 5W40 więc dla porównania pierwsze zalanie jest na 5W40. Docelowo wolałbym wrócić na 5W30 bo silnik jest w świetnym stanie więc będzie chodził bardziej harmonijnie i z mniejszym oporem wewnętrznym.

 

Mi się wydaje że różnica w parametrach 5W30 i 5W40 w tej samej temperaturze jest praktycznie pomijalna.

Opublikowano

Motul 5w40 xcess jest najlepszy dla n52. Ogolnie przy wyczynowej jezdzie naprawde mala konsumpcja! Only Motul. Polecam kupować ze spr zrodla.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano

634e7e4fadf447a4896d3f26a93719a9.jpg

 

No i byłem na hamowni niby parametry mieszczą sie w błędzie statystycznym ale dziwi mnie krzywa momentu. Tam gdzie powinna byc najwyższa to spada.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Odebralem auto tydzien temu. Lista wymienionych cześici chyba nie ma końca. Przejechałem juz ponad 1500km i nie bierze oleju. Samochód oddałem do Stando Wracam, ogólnie polecam.
Opublikowano
Witam. Odebralem auto tydzien temu. Lista wymienionych cześici chyba nie ma końca. Przejechałem juz ponad 1500km i nie bierze oleju. Samochód oddałem do Stando Wracam, ogólnie polecam.

Eee Piotr fajnie ze Ci ogarneli ale moze napisz o cenie rzedu prawie 20 tys zl... :( :( :( Nie wiem czy mozna ich polecac...Czesc rzeczy na zamiennikach.Ja zrobiłem to u 1 człowieka za 1/4 ceny, ale ciesze sie ze Ci nie lyka:-D. Mało kto ma o tym pojecie i chce niestety to robic. Lepiej powiedziec ze motor to trup...

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
gratki ze nie lyka !

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Wiecie jak to sie mowi.. stac Cie na konia to i stać Cie na bat. Mialem 3 tygodnie na zrobie auta przed wyjazdem. U tylko tam chcieli mi pomóc. W mojej okolicy Bolesławiec-Zgorzelec kazdy miał mnie w nosie..

Za wiedze i fachowość warsztat polecam a co do ceny... no cóż... :-)

Opublikowano

Piotr ale spoko ze to zrobiłeś. Szacun. Riv jak u Ciebie ze spalniem oleju obecnie?

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
1 litr na 6000 km, wlalem AR2300 ponownie po 70 tysiacach, podam spalanie po wymianie gdzies we wrzesniu. alesadze ze duzo idzie przez jedna ukrecona srube :/

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie poszedł litr na 7tys, także nie masz tak źle :) u mnie N53 i lubię deptać gaz :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Cześć To historii po remoncie ciąg dalszy. Dla przypomnienia (od wymiany oleju po pierwszym 1k km po remoncie)

- Po 3500 km spadła mi jedna kreska

- miałem wrażenie ze coś za dobrze nie idzie - wykres pokazał ze moment przed wszystkim mu ucieka

Byłem w ACS, stwierdzili ze wszystko jest ok. Zrobił reset ustawień Vanosow i zmienili filtr powietrza. Ci do oleju p. Adam stwierdził zeby sie nie przejmować - diagnoza z 9.06.2017

Nie umiem obiektywnie ocenić czy samochód idzie lepiej - muszę to zmierzyć, zeby nie wróżyć z fusów.

 

Tym czasem po zrobieniu kolejnego 1km

stan 4500 od remontu spadła mi druga kreska - czyli spadek nie jest liniowy i wyjedzie 1l na 6500, jeżeli sie trzymać algorytmu, ze każda kolejna kreska spada co 1k

Dodatkowo wyskoczył mi błąd

P0015 OBD-II Trouble Code: Camshaft Position B - Timing Over-Retarded (Bank 1)

Co to może byc? Nie jest ciągły bo dzisiaj już zgasł check engine i błędu nie mam.

 

Riv i reszta co ma fioła na punkcie obserwacji spalania - czy u was tez poziom oleju nie spada liniowo?

 

Pytam zeby nabrać informacji - rownolegle uważam ze powinnienem reklamować robotę w ACS bo nie takiego wyniku sie spodziewałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
olej w miarę przepracowania im bardziej zużyty tym szybciej powinien się spalać - przynajmniej w teorii

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.