Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podepne sie pod temat.

Auto kupilem 3 miesiace temu, zuzycie oleju to ok 1l na 1000mil/1600km.

Jestem w trakcie mycia technicznego silnika sposobem Rivasiego, i co zauwazylem, ze po wymianie oleju na Fushs, oraz zalaniu Archoil spalanie spadlo(zrobilem 1000mil od wtmiany i wedlug wskaznika ubylo ok 750ml oleju).

Tu moje pytanie, czy jesli auto posiadajace wadliwe tloki pali 1l oleju na 1600km czy znacznie wiecej? Sprawdzalem po vinie i prawdopodobnie jest to seria wolna od wady(moj vin:KT93859 oz silnika N52b25A)

Prosze kogos o potwierdzenie tych informacji

znacznie więcej oleju nie pali. Maksymalna wartość to raczej taka jaka jest w tytule tematu czyli niewiele różni się od Twojej. jaki masz przebieg ?

Opublikowano

U mnie naprawa sie opacila. Wreszcie mam spokoj ze znikajacym olejem. Jakby ktos chcial to dobrze i fachowo zrobic to polecam Pana Arka z Łodzi 667523740. Przygotowac sie na miesiac bez auta i zaliczke 3-4 tysi na czesci. Generalny remont z uszczelniaczami,pierscieniami, planowaniem glowicy, odma itd to koszt 6tys w przypadku silnika n52. Dzwoniac prosze powolac sie na mnie. Temat do zamkniecia.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
Nie zamykałbym, E90 staje się coraz bardziej popularne może ktoś wymyśli jakieś cudowne, szybkie uzdrowienie i się tutaj podzieli :D
Opublikowano

Witam ponownie. Dla tych co nie czytali moich postów radzę poczytać. W temacie archoila 2300 tak jak radził kolega Rivasi. Przejechałem ok 5000 tyś z archoilem na oleju 10w60 castrol tws w warunkach miejskich i byłem mocno zaskoczony jak brudny był olej i filtr przy wymianie pomimo że już robiłem wcześniej płukanki liQui moly 2 razy ,aktualnie jestem na oleju 5w50 volvoline + archoil 2300 czyli znowu czyszczę i widać efekt mniejszego popytu na oliwę a i silnik chodzi płynniej takie mam odczucie.Jaki będzie efekt tego nie wiem. Mam zamiar zrobić ze 3000 tyś i znowu zmienić olej, w zależności od czystości oleju i jego ubytków być może znowu zaleję archoila. Jedno mogę powiedzieć na pewno czyści .Czy odblokuje pierścienie tego nie wiem ale jak pobór się ustatkuje zmierzę kompresje.

Rozmawiałem z przedstawicielem dodatku i powiedział że środek ten najlepiej działa na ciepłym silniku wiec zmiana była tuż przed wyjazdem w góry aby dobrze dogrzać silnik.

Na pewno jeszcze się odezwe.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Podepne sie pod temat.

Auto kupilem 3 miesiace temu, zuzycie oleju to ok 1l na 1000mil/1600km.

Jestem w trakcie mycia technicznego silnika sposobem Rivasiego, i co zauwazylem, ze po wymianie oleju na Fushs, oraz zalaniu Archoil spalanie spadlo(zrobilem 1000mil od wtmiany i wedlug wskaznika ubylo ok 750ml oleju).

Tu moje pytanie, czy jesli auto posiadajace wadliwe tloki pali 1l oleju na 1600km czy znacznie wiecej? Sprawdzalem po vinie i prawdopodobnie jest to seria wolna od wady(moj vin:KT93859 oz silnika N52b25A)

Prosze kogos o potwierdzenie tych informacji

znacznie więcej oleju nie pali. Maksymalna wartość to raczej taka jaka jest w tytule tematu czyli niewiele różni się od Twojej. jaki masz przebieg ?

 

 

Moj przebieg to w chwili obecnej 96tys mil, czyli jakies 150tys km

Niepokoi mnie bardziej inna rzecz, pomierzylem czasy 0-100km 100-200km z filmikami z youtube i wychodzi na to, ze moj egzemplarz jest duzo wolniejszy od tych z youtube( ok 7 sek roznicy 100-200 ! )

Co moze byc przyczyna?

Opublikowano
Problem brania oleju narazie mnie nie dotyczy, około 750 ml na 10k kilometrów, ktoś by powiedział, super, prawie wcale. A mnie to wkurza, takie materiały, takie technologie i jak słyszę, litr na 1000 km to norma, co? litr oleju na 1000? Prawie dwa miliony kilometrów przejeździłem różnymi autami, w tym trzema FSO 125p i nigdy nie miałem problemów z nadmiernym spalaniem oleju, a gdzie duży fiat, gdzie E90. Kilkanaście lat temu, kiedy czytałem o silniku N52, zachwytom nie było końca, valvetronic, vanos, kosmiczne materiały na cylindry, elektryczna pompa wody, no cudo, nawet nie marzyłem, że kiedykolwiek będę miał taki. Teraz mam i boję się, że u mnie też się zacznie, że będę gorączkowo przeszukiwał fora, jak rozwiązać problem, może płukanka, płukanka? full synthetic oil i płukanka, jak na selektolu? Zmieniam olej co ok 10k, na to zgoda, bo głównie jazdy miejskie i brak autostrad, nie ma gdzie przegonić, a mandaty u mnie kosmicznie wysokie. Na ograniczeniu do 80 złapali jak jechałem 104 (ale wariat drogowy), kosztowało w przeliczeniu na złotówki 1800. Nie chcę się pozbywać beemki, bo od kilku lat to dla mnie jedyna słuszna marka, zresztą problem nadmiernego spalania oleju dotyczy też innych marek. 2005 rok, 325i, przebieg 104k, czyli jestem w grupie ryzyka, bo tłoki KS, chociaż numery się nie zgadzają, ale pewności niema. Jak piszecie, problemy zaczynają się najczęściej przy przebiegu ok 150k, czyli jeszcze trochę, jeżdżę dużo więcej niż poprzedni właściciel. Ja wiem, że 2005 rok to nie najnowszy model, ale też i nie lata 50, jak w przypadku "dużego fiata" i boli mnie to, że gdzieś tam w niedalekiej przyszłości czekają mnie kłopoty znane właścicielom starych nie serwisowanych rupieci. Dla mnie samochód to członek rodziny, nieba bym uchylił, ale co z tego, jak ktoś kiedyś na etapie projektu, czy produkcji, coś spierdolił. Sorki za te żale, mam wielu znajomych, kilku kolegów, ale Wy jesteście jedynymi "znajomymi" dla których samochód to coś więcej niż przyrząd do przemieszczania się tylko.
Opublikowano
Kolega Kazikson ma słuszną rację niestety nie mamy wpływu na branie oleju gdyż nie jesteśmy włąścicielami od nowości. BMW E60 czy E90 to nie polonez co silnik się kończył na 150 tyś. i taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.Jest to tylko i wyłącznie wina zbyt rzadkich wymian np co 25000. Który olej tyle wytrzyma ? I albo rozruszam pierścienie abo naprawa lub wymiana na 3.0 w Acs. U mnie coś się ruszyło bo pobór był oleju castrol 5w40 około 800-1000 litr, teraz cirka volvoline 5-50 wyjdzie litr na 2000 k .Czyszczę dalej.
Opublikowano

Mysle ze nie chodzi o rzadka wymianę oleju a raczej o przegrzanie silniks i mit sportowej fury... Ktos mlody kupuje 2.5 litrowa bezyne z moca powyzej 200 w gore. Wystarczy jakis spot z kimś. Ostra jazda od 4 do 7 przez polgodziny i silnik pierscienie i cala reszta diabli wzieli. Niestety mit o e90 i n52 jako czysto rasowo sportowo furze pryska. To bardzo fajna wygodna limuzyna z ryczaca r6 ale nie wyscigowka, ktora wytrzyma lata z mocnym wkrecaniem zegara co tydzien. Takie jest moje zdanie. Podstawa to dbanie o nia po ostrzejszej jezdzie na autostradzie chlodzenie silnika itd, Riv specjalnie dla Ciebie garazowe foto:-D itp. 421d6c0dbbbdf6ff30d48d04a08e059b.jpg 42e67e85f10267e979ba700981137753.jpg

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
Praktycznie kazde auto w dzisiejszych czasach nie jest przystosowane do takiego traktowania chyba ze to dedykowane wersje torowe. Nie sa to drastyczne modyfikacje ale jednak sa - jak lepsze chlodzenie oleju czy olej ktory pracuje w wyzszej temp a nie olej C3.
E92 335d Stage H
Opublikowano

E90 318i

 

kilka miesięcy temu nabyłem autko, zabrałem się za usuwanie wycieków oleju bo trochę ich było,spalanie jak w tytule, uszczelki u podstawy filtra, uszczelka pokrywy zaworowej, vanosy, dziś chciałem zabrać się za odmę, sprawdzić jej nr i zamówić. udało się wyjąc bez demontażu kolektora wiec bylem szczęśliwy. po wyjęciu...niemiła niespodzianka... :/ nie tylko wycieki okazały się problemem znikającego oleju.w odmie i przewodach ślady biało, żółtej mazi w postaci musztardy. Pytanie za co zabrać się w tym momencie? dymienie na zimnym silniku na biało tez występuje wiec czyżby uszczelka głowicy? Mam zdj z demontażu odmy ale nie bardzo ogarniam jak je udostępnić...jak ktoś chciałby pomoc to mogę wysłać .

Opublikowano

Lukasz jakie masz spalanie w

W 318i? Zacznij od wymiany odmy kabli i uszczelniaczy.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano

Dawid1984,

 

spalanie oleju czy benzyny? ;P

oleju jak już napisałem dolewka praktycznie na bieżąco czyli jazda bez zapasu nie wchodzi w grę litr na 800 o ile wskaznik poprawnie pokazuje bo czasem dolewam 0,5l i wskazuje full,a jeśli pytasz o Pb to 7,5 jeżdżę ok 60 km dziennie. w jedna stronę mam powiedzmy trasę natomiast z powrotem jazda po mieście bo korki jak ch***ra przez ok 25km. uszczelniacze zaworowe nie wiem czy sam sobie z tym poradzę. puki co nie było problemu ale to były raczej blachę naprawy, wymiany. jest jakiś manual do tego? mechanikiem nie jestem ale moze nie jest to takie trudne...

Opublikowano

Obstawiam zę nie masz problemu tlokow wiec uszczelniacze , odma, załtwią Ci tą sprawe.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
Zamówiłem sobie dzis tester do szczelności uszczelki pod głowica bo niepokoi mnie ten syf w odmie choć z drugiej str przewody sa dość czyste tylko na złączach widać osadzoną musztardę...czekam na dostawę i zobaczymy co w temacie wyjdzie...
Opublikowano
Z tą musztarda w odmie to spokojnie, mój nie bierze oleju (To znaczy 1L/10000km) i jak wyjąłem odmę to cała była w takiej "musztardzie" dlatego nie wiązałbym tego z uszczelką tak szybko. Oczywiście z uszczelką pod głowica też nie mam póki co problemu.
Opublikowano
Też wymieniałem odme i była usyfiona w musztardzie wraz z przewodami.Założyłem nową odme,przewody wyczyściłem.Finalnie wymieniłem uszczelniacze,na efekt musze poczekać zrobiłem dopiero ze 250km.Mam N46b20 150KM
never again N46
Opublikowano

Panowie jestem dopiero 1500km po remoncie a ACS i póki co jest dobrze. Co do remontów za 6 koła to aż mnie zdziwienie bierze, ja sam części brałem w https://czescidobmw.pl/ i 6tysia to na same graty by nie starczyło. Ceny mieli tańsze niż ACS, brałem tylko ori bmw. co prawda jak pisałem doszły vanosy do wymiany, termostat, nieplanowane węże chłodnicy, dobrego sprzęgło. Zakładam ze każdy przy okazji remontu łańcuch i napinacz zmienia, oraz panewki - bo i tak silnik wybebeszonych.

 

Nie wiem jak sie Riv ustosunkować do tych tłoków. Pytałem o to Kunca, chciałem i nawet je kupić niwe, ale nie polecał. Mówił ze moje sa bardzo dobre, a jak komuś wymieniali co sie uparł to więcej z tego problemów było i silnik kiepsko sie dotarł...

 

Co do samych płukanek - ACS tez nie jest ich zwolennikiem, na razie nie będę robił - zobaczymy jak to bedzie.

 

Co do palowania silnika - to tez na moim przykładzie wyjdzie bo zamierzam ostro w tym roku go przeciągnąć po track dayach.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak sie Riv ustosunkować do tych tłoków. Pytałem o to Kunca, chciałem i nawet je kupić niwe, ale nie polecał. Mówił ze moje sa bardzo dobre, a jak komuś wymieniali co sie uparł to więcej z tego problemów było i silnik kiepsko sie dotarł...

 

tak potwierdzam zdanie ACS, z tlokami jest cos na rzeczy. znam osobiscie 2 przypadki zniszczenia silnika przez tloki (z czego moj) a na internecie znalazlem nastepne kilka. BMW laduje wine na mechanika ale to troche zbyt dziwne ze problemy wystepuja tylko i wylacznie przy remontach silnika uzywajac tylko tych "poprawionych tlokow". Jezeli masz sie bawic z tlokami to wymien silnik.

 

osobiscie uwarzam ze jezeli ktos chce remontowac N52B25 to najlepszym zakladem mechanicznym aby to zrobic jest ACS. Nie sadze aby ktos w europie mial wieksze doswiadczenie z remontami tych silnikow i znal je od kazdej mozliwej strony lepiej.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Cywa daj znajc jak go przegonisz!! Ale sadze ze olej poleci Ci juz po pierwsze razie o 1/4 lub polowe. Wazne jest to by nastepnego dnia przy normalnej jeździe nie musial dolewac heh.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
To sie nazywa jakos fachowo, chodzi o to ze to co podaje BMW jako ilosc litrow do wlania jest na juz zalany silnik wczesniej, ta wartosc jest inna w przypadku remontu silnika gdzie calusienki olej zostal oprozniony o ok 0,5 litra

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.