Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
honowanie na bloku z alusilu nie wchodzi w gre. Slyszalem ze ktos tulejowal ale czy to dalo efekt ? lepiej i taniej wymienic silnik.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Tanio heh Panowie licze min 5k plus 500zl robocizna. Tanio? :-D chyba ze ktos ma mega dojscie...

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano

Wszystko zalezy od Twojego rzedy wielkosci - dla jednych 5k to malo dla innych kosmos.

 

Niemniej nie pociesze Cie, bo jak kolega wyzej uwazam ze to bardzo optymistycznie. Obstawialbym blizej 8-10k. Pelen remont mazdowskiego B6ZE zgodnie z sztuka to ok 6k (x2.5 jesli chcesz zakuwac), a to 4 cylindrowa jednostka.

E92 335d Stage H
Opublikowano

Zalezy gdzie sie kupi silnik jak by. chcial to z u.k. ale nie chce mi sie juz w to bawic..

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
wymiana silnika z gwrancja na 6 miesiecy to 10/12 tys przy N52.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Riv to chyba taki z przbiegiem 25 na blacie... :-) normalne silniki 5-6tysi z uk

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
mi chod faktycznie o silnik z malym przebiegiem, montazem do samochodu i 6 miesiecy gwarancji.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Pytalem dzis ile kosztuje rozebranie silnika w Zgierzu u chlopaka ktory robil w ASO... 2 tys zl... Kolo robil w ASO u Tlokinskiego. Kopara mi opadla.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samo wyjęcie i włożenie to ok. 1 tys zł. Oczywiście w legalnie działającym warsztacie który płaci podatki. Sam VAT i podatek dochodowy od tej sumy to minimum 400 zł.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Off top nie działają mi spryski w sensie płyn nie leci na szybę oraz na lampy. Stało się tak najprawdopobniej :duh: po próbie olejowej u tego mechaniora :mad2: :mad2: Choć pewności nie mam, bo zauważylem to później. Dzwoniłem do gościa zapiera się, że nie ma takiej możliwości...Wycieraczki same chodzą jak należy.Komp nie pokazuje żebym dolał płynu. Mam niby w czwartek jechać do znajomego z tym ale może ktoś z Was chłopaki wiec co i jak? Może po prostu jakiś kabelek się odłączyl i dam radę sam to ogarnąć... Prośba więc o pomoc. :lol:
ENJOY THE RIDE
Opublikowano
jak wlewasz plyn to sie nie wylewa dolem przez przypadek ? bo to wyglada jak odlaczony przewod ze zbiorniczka.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam . Podzielę się i ja swoją niewiedzą. Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E60 525i 218 km N52 zakupiony w maju ubiegłego roku z przebiegiem ok 180.000 org. sprawdzony w aso.

Jak sporo osób boryka się z problemem brania oleju tak tak i ja mam ten problem. Zmieniłem już w z 5 razy olej ,stosowałem płukanki LM wymieniłem uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ,odmę i problem nadal jest.2 tyg temu zrobiłem płukanie naftą które trwało od śr do pn odbiór.Znajomy mechanik mówił że ewidentnie zapieczone pierścienie były. Ten zabieg jednak też nie przyniósł oczekiwanych rezultatów. obecnie zastanawiam się nad jeszcze nad zalaniem ARCHOIL AR 2300 250ml ale już nie mam złudzeń, został albo remont albo wymiana silnika. Moja bunia nie dymi ani na zimnym ani na ciepłym. bardziej skłaniam się do wymiany silnika gdyż w tym modelu gładz cylindra jest powlekana i skutek remontu może być taki jak dotychczasowe próby.Mam zamiar zlecić wymianę w ACS serwis. Nie wiem już sam co mam zrobić

ZUŻYCIE OLEJU

Castrol 5w40 1l-1000 km

Castrol 10w 60 1l- 1500 km

 

Czy są jeszcze jakieś pomysły ?

:cry:

Opublikowano
Witam . Podzielę się i ja swoją niewiedzą. Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E60 525i 218 km N52 zakupiony w maju ubiegłego roku z przebiegiem ok 180.000 org. sprawdzony w aso.

Jak sporo osób boryka się z problemem brania oleju tak tak i ja mam ten problem. Zmieniłem już w z 5 razy olej ,stosowałem płukanki LM wymieniłem uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ,odmę i problem nadal jest.2 tyg temu zrobiłem płukanie naftą które trwało od śr do pn odbiór.Znajomy mechanik mówił że ewidentnie zapieczone pierścienie były. Ten zabieg jednak też nie przyniósł oczekiwanych rezultatów. obecnie zastanawiam się nad jeszcze nad zalaniem ARCHOIL AR 2300 250ml ale już nie mam złudzeń, został albo remont albo wymiana silnika. Moja bunia nie dymi ani na zimnym ani na ciepłym. bardziej skłaniam się do wymiany silnika gdyż w tym modelu gładz cylindra jest powlekana i skutek remontu może być taki jak dotychczasowe próby.Mam zamiar zlecić wymianę w ACS serwis. Nie wiem już sam co mam zrobić

ZUŻYCIE OLEJU

Castrol 5w40 1l-1000 km

Castrol 10w 60 1l- 1500 km

 

Czy są jeszcze jakieś pomysły ?

:cry:

 

Mierzyłeś ciśnienie na cylindrach? Robi się 2 pomiary, jeden "na sucho" a drugi po wlaniu odrobiny oleju do cylindra - blokuje to puszczanie ciśnienia właśnie przez pierścienie. Jeśli ciśnienia się różnią, dół jest nieszczelny (pierścienie), jeśli nie, to góra.

Opublikowano

Robił mechanik ale jaki sposób to nie wiem

na 3 był po 12.5 atm

a na pozostałych więcej niestety nie wiem ile .

te z 12,5 najdłużej moczyły się w nafcie ,najbardziej zapieczone.

05,10,16 jestem na serwisie w ACS i jeśli im czas pozwoli to poproszę o diagnozę .

Opublikowano
ar2300 zadziala jezeli pierscienie sa jeszcze cale.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Panowie

jestem niwy na forum, prośba o wyrozumiałość. Przeczytałem cały wasz wątek i mnie interesuje ponieważ:

- mam e90 z n52b25

- również wcina mi olej ok 1l na 1tyś km.

 

W piątek prewencyjnie wymieniam odmę po lekturze forum. Póki co mam zalany olej Valvoline MST C3 5w30 od 2tys km.

Jeśli chodzi i tłoki to u mnie są ks 11 25 7 561 845. Auto ma 142tys, przebieg potwierdzony historia w ASO BMW. Wcześniej jeździł na Castrola i po książce widzę zmieniany był co ok. 27tys.

 

Pytanie do was

- czy moje tłoki to wadliwa seria - z forum wadliwe niby sa z końcówka 844

- czy niesprawna odma aż tyle oleju konsumuje, czy zalecanie dodatkowe akcje na bazie specyfików ar i podobnych

- czy wogole takie zużycie oleju na coś wpływa poza portfelem i koniecznością dolewki

 

Z moich obserwacji

- jak jeżdżę do 160km i do 3,5tys obrotów to olej sie utrzymuje

- jak widzę ubytek to przy okazji trochę mi sie korek oleju poci innych wycieków nie widzę. Zdejmowałem nawet osłony

 

 

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

No zobaczymy, może ktoś coś poradzi.

Najbardziej zastanawia mnie czy te tłoki jakie mam to sa te wadliwe czy nie?

No i czy wogole przy przelocie od 150k idzie coś zrobic bez remontu silnika zeby 1l łykał na 10k a nie na 1k.

Trochę żałuje ze nie wertowałem tego forum wcześniej to bym w n52b30 szedł tym bardziej ze trochę więcej mocy ten samochód mógłby mieć. Te 218 to takie minimum zeby cokolwiek sie pobawić.

Opublikowano

Nie sugeruj sie tak bardzo przebiegiem. Ja kiedys kupilem sliczna mala miatke 12 letnia z rzeczywistym przebiegiem 30k. Koniec koncow okazalo sie ze wlasciciel nigdy oleju nie zmienil w aucie i wymienil bagnet na zla wersje ktora zawsze sciagala z dolu miski, wiec od dawna jezdzil ponizej stanu. Nigdy nie widzialem tak bardzo zajechanego bloku po rozebraniu.

 

Jesli chodzi o tloki/pierscienie - jesli nie dymi na niebiesko nie jest zle. Z mojej perspektywy pomysl by zalac auto jakims High Sapsowym olejem - cos w normie ACEA A3/B4. Ten Valvoline to ekologiczny olej pod DPFy w normie ACEA Cx. Bedzie mial efektywnie o wiele wiekszy wspolczynnik odparowywania niz dobry olej High Sapsowy ;) Paradoksalnie podobny problem maja ludzie w VAGu w TFSI - wiele osob leje do nowych silnikow oleje ktore spelniaja wyzsza norme vw bez swiadomosci co ta norma znaczy. Pamietam, ze po takiej zmianie na dobry stary high sapsowy olej syntetyczny - spalanie w GTI spadlo z 0.5l na 1000 km do 0.5l na 2500 km.

 

Kolejna rzecza moze byc jeszcze olej ktory bedzie mial wieksze HTHS ratio. Bycmoze obecne oleje sa zbyt rzadkie podczas obciazenia i film olejowy przedostaje sie w nadmiarze przez pierscienie.

 

Jesli chcesz sprawdzic odme - odczep waz od odmy i zobacz czy jest olej w srodku. Jak jest go sporo to wiesz ze masz problem z odma - albo wymiana albo catchcan

E92 335d Stage H
Opublikowano

Na szczęście nie dymi mi z komina.

To jaki byś konkretnie olej polecał? Co do odmy to i tak już ja kupiłem, wiec zmienię?

 

 

Za bardzo mi sie tego Valvoline zmieniać teraz nie chce. Może wleje w niego AR2300 zrobię z 7tys km i wtedy przejdę na jakaś polecana mieszankę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.