Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kur... Czyli zrobic plukanke przy kolejnej wymianje oleju. A uszczelniacze olac? W sumie finansowo moze wyjsc mega taniej. Z 2 strony i tak warto zrobic uszczelniacze bo po 150 tysi nalezy je wymienic...
ENJOY THE RIDE
Opublikowano
Rivasi czy RealOem powie mi dokladnie czy mam w swoim silniku Tloki typu "K"?

 

jezeli masz wersje europejska to tak, jezeli amerykanska to nie jestem pewien czy zachowuje pochodzeni czesci :

U mnie to wygladalo tak :

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VT11&mospid=48835&btnr=11_3186&hg=11&fg=20&lang=en

 

KS to tloki typu K o ktorych mowa.

 

NA dole mozesz zobaczyc czesc ktora sie nazywa :

 

Repair kit piston rings .

 

 

Z tego co widze u mnie wyglada to bardzo podobnie...

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WB32&mospid=49557&btnr=11_3186&hg=11&fg=20

 

Co zawiera ten Repair Kit?? Nowe pierscienie?

Opublikowano
Kur... Czyli zrobic plukanke przy kolejnej wymianje oleju. A uszczelniacze olac? W sumie finansowo moze wyjsc mega taniej. Z 2 strony i tak warto zrobic uszczelniacze bo po 150 tysi nalezy je wymienic...

 

 

W resumee, ja bym zrobil tak,

- napjpierw wymyl sulnik jak w temacie viewtopic.php?f=70&t=266967#p1996767 + zalal na sam koniec po osttanim punkcie dodatkowo Archoil 9300. I nie czekaj do wymiany oleju, zrob to teraz zanim ci padnie Vanos

 

-potem wymienil odme z wezykami

 

a w koncu jezeli ci spadla konsupcja oleju przynajmniej do 1 litr na 3/4 tys km wymienial uszczelniacze. Jezeli nie jestes jeszcze w stanie krytycznym to procedura powyzej ci zniweluje konsumpcje oleju to 1litr na mniej wiecej 6 do 7 tys km albo lepiej, sam stwierdzisz czy chcesz sie jeszcze bawic w popychacze.

 

 

Z tego co widze u mnie wyglada to bardzo podobnie...

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WB32&mospid=49557&btnr=11_3186&hg=11&fg=20

 

Co zawiera ten Repair Kit?? Nowe pierscienie?

 

to niby zestaw do naprawy ale to taka pol sciema. Wymieniasz tylko ringi bez tlokow, to pozornie poprzwia problem na jakies 10 tys/15 tys km ale potem masz to samo, prawdziwa naprawa to ta z pumy, wymiana tlokow na te konczace sie numerem 982 (lub 845 jezeli naprawa na powiekszonych ale raczej to rzadkosc)

 

a yesss ding 2000 postow !!!

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

I to jest odpowiedź na jaką miałem nadzieję że się pojawi w tym wątku - dzięki Rivasi!

 

Pamiętam z osobnego tematu odpowiedź, że skoro mam tłoki serii K to nic nie pomoże - ta podoba mi się znacznie bardziej :)

 

Właśnie jestem w trakcie płukania silnika specyfikiem ar2300 - już wiem, że następnie będę się starał podążać opisaną ścieżką - mam nadzieję, że pomoże.

 

Jeszcze raz Dzięki :cool2:

Opublikowano
Też mam problem z braniem oleju - muszę dolewać litr na ok 2000 km, silnik to N52B25.

Gdzie można zrobić diagnozę, czy to uszczelniacze? ASO ogarnie temat?

 

Kolego Dawid, proszę pochwal się na forum po wymianie uszczelniaczy, czy coś to dało.

 

Panowie naprawde polecam zrobic na poczatek plukanke i zalac odpowiednie srodki czyszczace/rewitalizujace uszczelki w silniku.

 

Moj N52 bral 1l oleju na 1600km. Kolega Rivasi z forum polecil zrobic mi na poczatek plukanke i zalac odpowiedni olej. Pierwsza plukane zrobilem Liqui Moly Pro Pro-Line nastepnie zalalem Mobil1 New Life i do tego Archoil AR2300, od razu zauwazylem ze silnik bral duzo mniej oleju nie wspominajac ze aksamitniej i cieszj pracowal. Po 7k mil zrobilem dugra plukanke - tym razem Archoil AR2802, zalalem Mobil1 New Life i do tego Archoil AR9100. Poki co jeszcze oleju nie dolewalem ;-)

 

Mówisz o swojej e-92 325i z 2007r ? Bo to powinno być już n53 a nie n52 b25

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Też mam problem z braniem oleju - muszę dolewać litr na ok 2000 km, silnik to N52B25.

Gdzie można zrobić diagnozę, czy to uszczelniacze? ASO ogarnie temat?

 

Kolego Dawid, proszę pochwal się na forum po wymianie uszczelniaczy, czy coś to dało.

 

Panowie naprawde polecam zrobic na poczatek plukanke i zalac odpowiednie srodki czyszczace/rewitalizujace uszczelki w silniku.

 

Moj N52 bral 1l oleju na 1600km. Kolega Rivasi z forum polecil zrobic mi na poczatek plukanke i zalac odpowiedni olej. Pierwsza plukane zrobilem Liqui Moly Pro Pro-Line nastepnie zalalem Mobil1 New Life i do tego Archoil AR2300, od razu zauwazylem ze silnik bral duzo mniej oleju nie wspominajac ze aksamitniej i cieszj pracowal. Po 7k mil zrobilem dugra plukanke - tym razem Archoil AR2802, zalalem Mobil1 New Life i do tego Archoil AR9100. Poki co jeszcze oleju nie dolewalem ;-)

 

Mówisz o swojej e-92 325i z 2007r ? Bo to powinno być już n53 a nie n52 b25

 

 

 

Na slupku jest napisane n52b25 po VINie tez pokazuje N52

Opublikowano

Czyli taki sam jak mój :D

U mnie wygląda to w ten sposób na 10kkm dolewam 1,85 -2,25 l ,silnik ma przejechane 128kkm.

Kolego Rivasi,czy przy takim zużyciu oleju warto zrobić tą płukankę ,żeby nie nabroić ?

Opublikowano
Czyli taki sam jak mój :D

U mnie wygląda to w ten sposób na 10kkm dolewam 1,85 -2,25 l ,silnik ma przejechane 128kkm.

Kolego Rivasi,czy przy takim zużyciu oleju warto zrobić tą płukankę ,żeby nie nabroić ?

 

Po ilu km od wymiany dolewasz pierwszy litr ? czy kompletujesz na biezaco ?

jaki olej uzywasz ? jezdzisz glownie w miescie czy trasa ?

 

Jezeli silnik ma naprawde 130 tys zaczal bym od wymiany odmy z wezami jezeli nie byla jeszcze wymieniana i jednoczesnie wymienil olej na mobil1 0W40 i zobaczyl jak sie ksztaltuje po tych zmianach zuzycie. Jezeli jest okolo 1 litr na 5000 tys km to bym na razie tylko dolal do oleju AR9100 i wymienial co 10 tys km. Jezeli bierze wiecej to wroc z tematem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dolewam po przejechaniu około 3,5tyś km,przebieg autentyk ,olej jaki stosuje to motul x-clean 5w40.

Co drugi dzień jazda do pracy 8km w jedną stronę i z powrotem + trasy od 50 do 150km 2,3 razy w tygodniu

Opublikowano (edytowane)

ok to troche duzo jak na ten przebieg. Ja bym osobiscie zrobil tak :

- wymienil odme z wezami (zalecane co 150 tys km)

- sprawdzil jednoczesnie uszczelniacze popychaczy, moze czas je wymienic rownierz (mechanik ci powie). - (rownierz zalecane co 150 tys km)

- Zmienil na M1 0W40 ale jezeli chcesz zostac przy motulu to na Motula X-max 0W-40 i dodal AR9100. Na Mobilu mam dokladne pomiary bedzie prosciej o referencje.

 

W miescie, gdy to mozliwe, wchodz na obroty przy przyspieszaniu

Moglbys sprawdzic temperature silnika w ukrytym menu jak dojezdzas do pracy po tych 8 km odnotowujac jednoczesnie temperature zewnetrzna ?

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

Serwisujesz w ASO ? To moment bo wymiana uszczelniaczy popychaczy w ASO moze kosztowac majatek bo robia wedlug ich procedury, zacznij od odmy.

co ile wymieniasz olej ? zrozumialem raz na 10 tys km. i dla pewnosci auto jest przed liftem czy po lifcie (zrozumialem przed przez twoj post) ? bo jezeli po lifcie to z odma jest inny problem.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Widzę że też tak jak ja, masz 325i.

 

Super,a w ASO będą wiedzieć o co chodzi jak zapytam o "odmę" czy może nr części będzie potrzebny?

Tu masz link do Real OEM, gdzie jest numer części

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VB11-EUR-07-2005-E90-BMW-325i&diagId=11_3738

 

Kolego Rivasi- (dzięki za rady w mojej galerii :-))- masz może jakąś instrukcję wymiany odmy?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Serwisujesz w ASO ? To moment bo wymiana uszczelniaczy popychaczy w ASO moze kosztowac majatek bo robia wedlug ich procedury, zacznij od odmy.

co ile wymieniasz olej ? zrozumialem raz na 10 tys km. i dla pewnosci auto jest przed liftem czy po lifcie (zrozumialem przed przez twoj post) ? bo jezeli po lifcie to z odma jest inny problem.

 

Wymiany,naprawy wykonuję we własnym zakresie.W ASO zaopatruje się tylko w części zamienne o ile jest to w granicach rozsądku .Auto 2005r.Również dzięki za dotychczasowe porady :cool2:

Opublikowano
ti wymien uszczelniacze popychaczy od spodu nie otwierajac silnika.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
serdeczne dzięki :-)

 

Czyli co?

1. do wymiany odmy zdejmujemy kolektor ssący czy nie?

2. wymieniamy odme

3. wymieniamy węże

 

Dobrze myślę?

jak źle to mnie popraw

 

nie jestem mechanikiem, nie dotykam pokrywy silnika zeby nie zepsuc samochodu ale dobrze mysilisz biorac pod uwage to co wudzialem w warsztacie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dobra w środę w zeszłym tygodniu oddałem auto do Klinki BMW na naprawy uszczelniaczy oraz uszczelki pod głowicą :P . Części idą z Niemiec. Nie tryskam hurraoptymizmem, ciekaw jestem jaką odczuję realnie różnicę i czy było to warte zachodu....
ENJOY THE RIDE
Opublikowano
Dobra w środę w zeszłym tygodniu oddałem auto do Klinki BMW na naprawy uszczelniaczy oraz uszczelki pod głowicą :P . Części idą z Niemiec. Nie tryskam hurraoptymizmem, ciekaw jestem jaką odczuję realnie różnicę i czy było to warte zachodu....

Po tym zabiegu już nie będzie auto brało oleju :cool2: planowanie głowicy też będzie robione ? no i oczywiście najważniejsze to ADAPTACJA ;)

Opublikowano
Dobra w środę w zeszłym tygodniu oddałem auto do Klinki BMW na naprawy uszczelniaczy oraz uszczelki pod głowicą :P . Części idą z Niemiec. Nie tryskam hurraoptymizmem, ciekaw jestem jaką odczuję realnie różnicę i czy było to warte zachodu....

Po tym zabiegu już nie będzie auto brało oleju :cool2: planowanie głowicy też będzie robione ? no i oczywiście najważniejsze to ADAPTACJA ;)

 

ja bym nie byl takim optymista jaga.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Juz po wymianie. Oleju nie zmienialem. Dolalem jedynie z 500ml i teraz sie zobaczy. Natomiast na kompie mam blad zarowki i nie pali mi sie cala przednia prawa lampa oraz przeciwmgielne pod lampa... Sadze ze chyba wina jakiegos kabla. Niech ktos pomoze. Myslalem zeby sam posprawdzac kable ale nie wiem zbytnio co i jak... Chyba podjade na stacje diagnostycza. Moze nie zedra ze mnie a ogarna temat. No chyba ze jakas zyczliwa dusza mi tutaj pomoze.;)
ENJOY THE RIDE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.