Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

przymierzam się do wymiany tylnych tarcz wraz z klockami mimo, że tak naprawdę im się to nie należy według przebiegu.

 

Historia długa, początkowo przez długi czas walczyliśmy z BMW Polska o wymianę przednich tarcz hamulcowych, które od samego początku normalnie biły. Auto z Premium Selection, więc wiele wywalczyć się nie udało. Jedynie otrzymałem rabat, że za około 2000 zł wymieniłem cały komplet z tarczami i klockami, dlatego nie zastanawiałem się nad zamiennikami.

Niestety podczas jazdy po autostradzie w dalszym ciągu odczuwam bicie. Pojechałem do ASO i w raporcie ewidentnie wyszło, że powodem bicia są tarcze tylne. Według diagnozy doradcy serwisowego może to wynikać z faktu, iż auto przez kilka miesięcy, deszcze różne ciśnienia stało pod salonem jako samochód na sprzedaż i w tym jednym miejscu gdzie klocek przed długi czas przylegał tarcza może zachowywać się inaczej. Z BMW nic nie wywalczę, więc stwierdziłem, że czas na wymianę na własną rękę, gdyż nie ma dalszego sensu mordowanie całego samochodu.

 

Od dłuższego czasu myślę nad tarczami Zimmermann w wersji sport, dodatkowo nawiercanej. Do tego myślałem nad klockami Zimmermanna, aby dopełnić kompletu. Jednakże ostatnio gdzieś wyczytałem, że bardzo fajną opcją są klocki ceramiczne. Jak Wy je oceniacie? Miał ktoś okazję bawić się takim zestawem?

 

Macie może jakieś własne propozycje, czy może lepiej zakupić komplet ATE??

 

Liczę na pomoc.

 

Dla przypomnienia samochód:

BMW F11 525d xDrive 2012

 

Pozdrawiam

Opublikowano

To tak młode auto z Premium Selection nie miało gwarancji fabrycznej ?

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Oczywiście, że miało, ale jak Ci powie każde ASO tarcze nie wchodzą w gwarancję. Tym bardziej jeżeli ma już przejechane 25 000 km.

 

Walczyłem długo, bezpośrednio z ASO z BMW Polska nic nie dało się w tej kwestii zrobić.

 

Teraz mam problem oddzielny z przedłużeniem gwarancji, bo twierdzą, że dostałem pakiet 1Y/200.000 km i system ich nie przepuszcza w celu rozszerzenia tego pakietu o następne lata... Pakiet kończy mi się 28.02.2015 i nie chcą mi go przedłużyć, bo auto było z Premium Selection... Nie ogarniam tego.

Opublikowano

Ja nie ufam Zimermanom.

Tarcze najlepiej oryginały. Klocki Textar robi bezpyłowe teraz, lub EBC. Ewentualnie tarcze EBC tez sa bardzo dobre.

Opublikowano

Oryginały obecnie robi ATE dla BMW, z tego co się orientuję?

 

Co do klocków Textara - mówisz o jakichś ceramicznych, czy o zwykłych bezpyłowych? Coś nowego wymyślili?

 

Jak patrzę na firmę zasugerowaną przez Ciebie to nawet na ich stronie nie ma wyboru modelu F11...

Opublikowano

Ja tak jak Pemek, tarcze ori, klocki Textar. Zimermany nawiercane miałem dawno temu w Hondzie, były gorsze niż ori, od tej pory je omijam. Tarcze chyba ciężko kupić twardsze niż ori, a przy normalnej jeździe główną zaletą tarcz jest właśnie odporność na odkształcanie. Nigdy nie miałem problemów z tarczami ori więc nie kombinowałem.

Klocki zmieniłem na Textary bo ori wiecznie piszczały.

Opublikowano

Ciekaw jestem właśnie tych klocków od textara ( EPAD ), ciekawe czy pylą mniej niż Ate Ceramic. Ktoś ma?

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Osobiście mam na tyle założone JURID White to odpowiednik Textar EPAD zdecydowanie mogę potwierdzić iż felga w porównaniu do przodu gdzie mam jeszcze ori klocki jest o 50% czystsza tzn. przód czarny a tył lekkko przybrudzony.... zdecydowanie polecam! :cool2: płaciłem 300zł za kpl.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz mam problem oddzielny z przedłużeniem gwarancji, bo twierdzą, że dostałem pakiet 1Y/200.000 km i system ich nie przepuszcza w celu rozszerzenia tego pakietu o następne lata... Pakiet kończy mi się 28.02.2015 i nie chcą mi go przedłużyć, bo auto było z Premium Selection... Nie ogarniam tego.

 

tak jest niestety, też to przerabiałem

Opublikowano
Oryginały obecnie robi ATE dla BMW, z tego co się orientuję?

 

Co do klocków Textara - mówisz o jakichś ceramicznych, czy o zwykłych bezpyłowych? Coś nowego wymyślili?

 

Jak patrzę na firmę zasugerowaną przez Ciebie to nawet na ich stronie nie ma wyboru modelu F11...

 

Oryginalne tarcze robi chyba ATE, ale założyłbym ori, ewentualnie TEXTAR lub EBC.

 

Klocki TEXTAR to chodziło mi właśnie o EPADy. Są czystsze od normalnych.

 

O dostępność części w EBC to dokładnie nie jestem w temacie tarcz. Na pewno klocki mają do F10.

 

Konkretnie pod moje auto tarcze są dostępne tylko ATE i ori. Klocków dużo więcej firm, ale polecałbym najbardziej te dwie, które wymieniłem.

Opublikowano
@wirciak, a jakie masz tarcze pod te JURID-y?

 

 

Ori tarcze i o dziwo nie pamiętam teraz czy z przodu czy z tyłu ori z fabryki tez były Jurid w F10 tak jak u mnie w E83 też były Jurid. Może zmieniają coś co jakiś czas z tymi klockami pewne jest jedno miałem innego producenta z przodu a innego z tyłu i był to TEXTAR I JURID nie doprecyzuje gdzie który producent przykro mi. :norty:

Opublikowano

W moim modelu oczywiście muszę szukać tarcz i klocków do wzmocnionego układu hamulcowego, prawda?

 

Przekonaliście mnie na klocki Textara EPAD, widzę za 439 zł komplecik, do tego tarcze (które muszę znaleźć, bo póki co tylko ATE jest, a Textar ciężko osiągalny), oraz czujnik zużycia klocków na oś tylną 66 zł.

 

Jakby ktoś miał link, lub sprawdzony sklep z tarczami pod mój model, to będę wdzięczny za link :)

Opublikowano
Ja założyłem na przodzie tarcze i klocki ATE, natomiast na tyle tarcze Zimmermann i klocki ATE. Przejechałem już 30k i jest idealnie - mogę polecić!
Opublikowano
Dzięki za pozytywną opinię o Zimmermannie :) Nie mniej jednak myślę już o klockach bezpyłowych. Trzeba iść z duchem czasu i oszczędzać felgi :mrgreen:
Opublikowano
Osobiście mam na tyle założone JURID White to odpowiednik Textar EPAD zdecydowanie mogę potwierdzić iż felga w porównaniu do przodu gdzie mam jeszcze ori klocki jest o 50% czystsza tzn. przód czarny a tył lekkko przybrudzony.... zdecydowanie polecam! :cool2: płaciłem 300zł za kpl.

 

Ale z tylu zawsze felga jest mniej brudna poniewaz hamuje glownie przod. Ja mam wszczedzie orginaly i to zauwazylem. Pozatym klocki z tylu sie scieraja wolniej. Od nowoscinmialem wymiane w kompie za 50tys a po 4 tys przod jest 46 a tyl dalej 50tys.......

Opublikowano

Klocki z tyłu są mniejsze, to i mniej pyłu z nich się zbiera. Felga jest też lepiej wentylowana, bo tarcza jak i zacisk jest mniejszej średnicy.

A u mnie szybciej zużywają się tylne.

Opublikowano
Z tym zużywaniem klocków, nie ma co ufać wskazaniom kompa, bo to tylko odlicza kilometry i nie ma nic wspólnego z grubością klocka. U mnie wymienili tylne klocki przy 24000 kilometrów przebiegu tylko po to by tysia zarobić. Następna wymiana tyłu (ze wskazań kompa) zbiegła się z zamianą kół letnich na zimowe i ku mojemu zdziwieniu- tylne klocki, jak nówki (komp 3000 do wymiany), przodu praktycznie nie ma, czujnik jeszcze nie zadziałał (komp ok 25000 do wymiany) wymieniłem przód. W zeszłym tygodniu, komp pokazywał 3000 do wymiany tyłu, po organoleptycznym sprawdzeniu było jeszcze ok. 60% klocków. Zawsze przy kasowaniu inspekcji, przód przesuwa się do 70000, a tył do 30000. Auto F10 2012 28xi. Pozdrawiam
  • 1 rok później...
Opublikowano

Małe odświeżenie tematu...

 

Miałem zamawiać te klocki i tarcze, ale jakoś tak się poskładało, że jeżdżę przez cały czas na oryginalnym komplecie...

 

Teraz jednak jak się zorientowałem, że przez krzywą tarczę nieźle poschodkowało mi oponę doszedłem do wniosku, że najwyższy czas dokonać wymiany..

 

Pytanie ponowne, gdzie polecacie zakupić tarcze i klocki bezpyłowe najlepiej, czyli jurid lub textar epad w dobrej cenie?

I czy do mojego samochodu są tarcze do wzmocnionego układu hamulcowego, czy nie? Bo nigdzie tego nie mogę odczytać :/

 

VIN: DX39390

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg. VIN masz standardowe tarcze. Sprawdź ewentualnie na starej tarczy jaki jest rozmiar (jest nabita taka informacja)

Od zniszczonych tarcz opony nie mogło ściąć wyzabkowac itp. Sprawdź geometrie.

Polecam oryginalne tarcze i klocki, miałem te ceramiczne i faktycznie czyste felgi ale moim zdaniem gorzej hamowalo i na dodatek były głośne przy ostrzejszym hamowaniu.

 

Oryginalne Cię nie zawiodą jeśli nie będziesz latał po torze. Jeśli zostawisz auto na kilka miesięcy na deszczu itp. bez jeżdżenia to każde tarcze będą do wyrzucenia.

Opublikowano

Ja polecałbym tarcze oryginalne, a klocki to już wg uznania - niemniej ja zawsze kupuje te najdroższe-zazwyczaj Textar, epad jak najbardziej. Wzmocnionego układu hamulcowego nie masz.

A gdzie kupić? Na górze strony masz czescidobmw, możesz też zapytać gorika-również ma bardzo dobre ceny. Polecam obu Panów, z oferty obu już korzystałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.