Skocz do zawartości

E36 328i Słabe ogrzewanie na wolnych obrotach , postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z ogrzewaniem na wolnych obrotach wystarczy że stanę na światłach i gwałtownie spada temperatura z nawiewu.

Podczas jazdy około 2 tys obrotów temperatura na klimatorniku jest około 80-85stopni ( z funkcji ukrytych test 3 i 4 po stronie pasażera parę stopni mniej). Auto jest z LPG.

 

Podczas postoju w korku, światłach na wolnych obrotach 700 obr/min temperatura potrafi spać do 30 stopni.

Wskaźnik temperatury cały czas w pionie na 90 stopni. Termostat wymieniony 2 lata temu auto szybko się nagrzewa po około 5-6km przy temperaturze -3 stopnie.

 

Na pompie wody zrobione jest około 80tys km. Pompa SKF

Jak zweryfikować czy pompa wody czasem nie pada?

Co według was może powodować te problemy z ogrzewaniem na wolnych obrotach ?

Opublikowano
Obstawiał bym pompę .Czy układ jest dobrze odpowietrzony ?

 

Odpowietrzałem dość dokładnie. Czy układ sam się nie odpowietrzy jak się jedzie z 100km ?

 

Druga sprawa jaka przyszła mi na myśl to że przez reduktor LPG woda ma dużo łatwiej płynąc niż przez nagrzewnice i może to też jest powód słabego ogrzewani. Odkąd pamiętam miałem zawsze słabe ogrzewanie w zimie na wolnych obrotach.

 

Jak zweryfikować czy pompa wody jest w 100% dobra?

Opublikowano
zdejmij przelew ze zbiornika wyrównaczego i przy włączonym silniku powinien lecieć z niego płyn chłodzący.
Opublikowano
zdejmij przelew ze zbiornika wyrównaczego i przy włączonym silniku powinien lecieć z niego płyn chłodzący.

Co dokładnie masz na myśli zdejmij przelew?

Opublikowano (edytowane)

Przejechałem dziś około 15km. Temperatura zewnętrzna -4 stopnie. Silnik nagrzał się do 90 stopni w 4-5 km. Jadać na 2tys obr leci ciepłe powietrze w testy klimatornika pokazują około 70-75stopni. Jadać bardzo wolno około 1tys obrotów i trochę stając na światłach temperatura spadla na kliamtroniku do 23 stopni.

 

Miałem cały czas podłączony interfejs LPG i monitorowałem temperaturę reduktora.

Reduktor nagrzewał się stopniowo do około 64 stopni przy czym podczas jazdy na bardzo wolnych obrotach jego temperatura spadła do 33 stopni. W tym czasie na kliamtroniku temperatura spadła do 23stopni.

 

Po przejechaniu 15km odkręciłem korek chłodnicy na pracującym silniku i było pełno płyny aż pod sam korek, zakręciłem korek. Popuściłem zawór odpowietrzania i zaczął wylewać się płyn bez bąbelek powietrza. Później odkręciłem znów korek chłodnicy i zaczęło wyciskać płyn chłodniczy.

Na zimnym jest około połowy zbiorniczka wyrównawczego.

 

Czy tak zachowuje się układ zapowietrzony? Temperatura silnika cały czas w pionie.

 

Zamieszczam wykres temperatury oraz obrotów silnika.

 

 

http://s4.postimg.org/8wiw6tu19/Spadek_Temperatury_Reduktora.png

Edytowane przez xxx149xxx
  • Moderatorzy
Opublikowano
Miałem w Compakcie to samo tylko ze nie ma tam gazu. Po odpowietrzaniu x razy, wymianie jakichś zaworków przy nagrzewnicy i na koncu pompy wody nic sie nie zmieniało. Powodem była totalnie zakamieniona nagrzewnica - po wymianie grzeje jak zły.
Opublikowano
Miałem w Compakcie to samo tylko ze nie ma tam gazu. Po odpowietrzaniu x razy, wymianie jakichś zaworków przy nagrzewnicy i na koncu pompy wody nic sie nie zmieniało. Powodem była totalnie zakamieniona nagrzewnica - po wymianie grzeje jak zły.

 

Też to podejrzewałem ale wtedy by temperatura na reduktorze LPG nie spadała. Z tego co wiem reduktory w BMW są podpinane równolegle do nagrzewnicy.

Podczas jazdy miałem bardzo dziwny przypadek że temperatura zaczęła mocno spadać jak i reduktora i nagrzewnicy.

Albo gdzieś w układzie jest poduszka powietrzna albo pompa wody przestaje działać.

Tylko bardzo dziwne że na zimnym temperatura ładnie rośnie na reduktorze LPG.

Opublikowano

po 15km jazdy odkręciłeś bez niczego korek chłodnicy ? przecież tam ciśnienie się robi mocne i byś facjate poparzył.

 

sprawdzic musisz cały układ zaczynając od pompy, bo temp. redutkora spada ci ogromnie, przy wiekszych mrozach ci go zamrozi.

 

Jest też jakaś dodatkowa pompka z tego co czytałem do nagrzewnicy, musiałbyś poszperać dokładniej.

szukam
Opublikowano

Odpowietrzałem teraz układ chłodzenia dość dużo leciało bąbelek z odpowietrznika. Niestety podczas tego dużo płynu ucieka.Nalałem do pełna przez odpowietrznik płynu dość mocno auto rozgrzałem. Narazi temperatura reduktora na wolnych obrotach utrzymywała sie około 70stopni.

Zobaczę jutro jak auto całkowicie ostygnie. Czy podczas jazdy będzie też taka sam spadek temperatury reduktora.

 

Najlepiej zalewać chłodnice płynem przez odpowietrznik przy pomocy jakiegoś lejka który można szczelnie wsadzić w odpowietrznik i zalać do pełna aż przestaną lecieć bąbelki.

Opublikowano

plyn zalewa się przez zbiorniczek wyrównawczy z odkręconym odpowietrznikiem,aż poleci z niego plyn,wtedy trzeba zakręcić odpowietrznik

odpowietrzaj przy otwartej nagrzewnicy

Opublikowano

Proponuje sprawdzić termostat. Bo to że był 2 lata temu wymieniony nie świadczy o tm że jest sprawny, a objawy wskazują na termostat.

Rozgrzej auto do osiągnięcia temperatury aż wskazówka stanie do pinu i sprawdź przewód z prawej strony co idzie z termostatu do chłodnicy (dolne wejście w chłodnice po stronie pasażera ), zaraz po rozgrzaniu auta powinien być zimny ,

Pompę możesz sprawdzić tak: rozgrzej auto wyłącz gaz i ogrzewanie do środka , na postoju trzymaj auto na obrotach z 2 tys jak wskazówka nie pójdzie dalej do czerwonego lub nie będzie się bardziej wychylała to pompa jest OK, bo wtedy nie masz żadnego dodatkowego odbiornika ciepła tylko sam układ silnik-chłodnica i pompa która wymusza obieg płynu. Możesz jeszcze wtedy obserwować temperaturę na parowniku jak i w teście zegarów.

Napisz wnioski z obserwacji .

Opublikowano

Termostat w 100% sprawny gdyż jak tylko się silnik nagrzeje to skazówka ani drgnienie od pionu.

 

Po wczorajszym odpowietrzaniu auto dziś przełączyło się na gaz po przejechaniu 200 metrów i chwile na wolnych zazwyczaj przełączało się po 800 metrach. Temperatura zewnętrzna -4 stopnie.

 

Przy odpowietrzaniu trzymałem auto na 5 tys obr na min i skazówka cały czas w pionie. z odpowietrzenia zaczęła lecieć para.

 

Przejechał taki sam dystans co wczoraj i temperatura reduktora już nie spada na wolnych obrotach ale niestety siła ogrzewania w kabinie spada do 15-25 stopni po paru minutach stania reduktor cały czas około 70 stopni.

 

Wystarczy że jest 1200-1500 obr/min temperatura na kilamtroniku jest około 80 stopni przy -3 na dworze.

Opublikowano
Może reduktor puszcza gaz do układu bo para z odpowietrznikow jak leci tzn ze znowu się zapowietrza. Odpowietrzaj na benzynie zakrec gaz, i jezdzij kilka set km i zobacz czy jest poprawa. Nie okręcaj gazu. Ale pompa tez chyba Ci pada
Opublikowano
Może reduktor puszcza gaz do układu bo para z odpowietrznikow jak leci tzn ze znowu się zapowietrza. Odpowietrzaj na benzynie zakrec gaz, i jezdzij kilka set km i zobacz czy jest poprawa. Nie okręcaj gazu. Ale pompa tez chyba Ci pada

 

Po czym stwierdzasz ze pompa pada??

Po czym stwierdzasz że parownik puszcza gaz do płynu chłodniczego?

 

Jak był zapowietrzony i go mocno zagrzałem to zaczęło uciekać powietrze które było w układzie a z racje tego że silnik był gorący to robiła się para no nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.