Skocz do zawartości

Docieranie silnika - jak zrobić to poprawnie


maciek_w

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie (i Panie?),

 

Mam pytanie. Chciałbym poprawnie dotrzeć silnik w nowym aucie, które jutro odbieram. Poszukiwanie na forum sugeruje, że należy jeździć 2-3tys km delikatnie, potem wymienić olej, potem ogień i znowu wymienić olej.

 

Czy na coś powinienem jeszcze zwrócić uwagę? Czegoś unikać?

 

Auto: 535d xdrive sedan.

 

Bardzo będę wdzięczny za sugestie :)

 

Thx!

m.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ewidentnie :)

 

Dzięki za sprostowanie! (Może jakiś dobry admin zmieni to w tytule wątku :) )

m.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie, pytam, bo ostatnio dziwne rzeczy się dzieją z silnikami BMW więc sugeruje przedłużać gwarancję. O 535d akurat złego słowa na forum nie ma :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docieraj zgodnie z instrukcją obsługi i nie kombinuj, szkoda czasu na głupoty. Korzystaj z przyjemności jazdy tym naprawdę fajnym motorem.Jestem bardzo pozytnie zaskoczony kultura pracy tego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chce nikogo namawiac do zlego ale osobiscie olalem jakies specjalne docieranie. Moze przez pierwszy 1000km jezdzilem w miare delikatnie ale i wtedy zdarzylo sie kilka razy wyprzedzac z noga blisko podlogi. Potem jezdzilem normalnie i nie wymienialem oleju - dopiero na pierwszym przegladzie po 23kkm. Niedawno z okazji tuningu na hamownii wyszlo ze moj silnik ma w serii 189KM a wiec wiecej niz producent deklaruje i osobiscie nie slyszalem aby ktos z kolegow tu obecnych mial lepsza serie. Moze wiec to docieranie nie jest wcale takie potrzebne? A moze lepiej docierac tak jak ja to robilem? Chyba ze to przypadek i gdybym docieral prawidlowo mialbym 200KM?:) Rozsadzcie sami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ktoś na naszym forum pisał kiedys, że w trakcie docieranie każde swoje auto jeździ normalnie czyli "dociska" i zawsze jego auta miały moc nominalną
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No wlasnie Kriss. Ty i wielu innych masz samochod z PS i watpie aby ktos tam specjalnie cackal sie z silnikami na tym niby dotarciu. Jednoczesnie nie slyszalem zeby ktos bardziej narzekal na silniki w samochodach z PS. Moze wiec jednak sa to zwykle mity o docieraniu, dodatkowej wymianie oleju itd?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślę, że tak. Ja uważam, że nie ma co się zbytnio cackać, to musi wytrzymać. Co z tego docierania jak potem rozrządy pękają...

Poza tym nie ma chyba żadnego dowodu, że to coś daje, że wymiana oleju częściej niż kop pokazuje ma znaczenie. Dla mnie to gdybanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do wymiany oleju to od jakiegos czasu wymieniam co 10-15kkm. Co prawda nie widze roznicy ale jakos tak lepiej sie z tym czuje :) Rozrzad chyba zdecyduje sie wymienic profilaktycznie w tym moim felernym silniku bo na nowa serie 5 jeszcze trzeba troche poczekac a ryzyko rosnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi to, co mówicie, jak "jeździć normalnie i się nie przejmować, a dla lepszego samopoczucia po prostu szybciej wymienić olej".

 

Ale.... O co chodzi z tymi rozrządami?

 

 

via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu specjalnie bym się nie martwi, bo:

a.) na 35d nikt się tu chyba jeszcze nie skarżył

b.) masz rocznik 2015 więc już chyba wszystko co się psuło zostało naprawione. Taka korzyść z kupowania z końca produkcji. No powiedzmy końca, bo jeszcze ze 2 lata będą obecny model robić.

 

Ale gwarancji oczywiście trzeba brać ile się da ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, tak z inżynierskiego punktu widzenia to bym powiedział, że raczej olać. Docieranie obecnie jest praktycznie eliminowane w procesie produkcyjnym. Ideą takiego postępowania w dawniejszych czasach, kiedy to nie poddawało się elementów obróbce wykańczającej, było zmniejszenie i dopasowanie chropowatości współpracujących materiałów. Obecnie chropowatość jest na tyle niska (uzyskiwana za pomocą honowania laserowego) że jeśli nawet powierzchnie styku docierają się - to w minimalnym stopniu. Osobiście podchodząc bardzo ostrożnie po prostu przez pierwszy tysiąc odpuściłbym sobie mocne obciążanie silnika, po tysiącu zacząłbym jeździć zupełnie normalnie a po około trzech wymienił olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego będę się trzymał. Choć "1000km spokojnej jazdy" brzmi jak próba charakteru ;). Prawy pedał kusi...

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.