Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, mam problem ostatnio z autem a mianowicie układ chłodzenia cały czas mi się zapowietrza i bardzo późno w kabinie dmucha ciepłym powietrzem. Dwa razy już mi wyskoczył też komunikat Kuhlwasserst prufen ale poziom w zbiorniczku jest ok. Nie ma masła na korku, więc myślę że to nie uszczelka.

Co to może być?

Opublikowano
Szczelny jest układ ? nie ma żadnego wycieku ? sprawdz dobrze bez przyczyny nie może się zapowietrzać ,szczelna nagrzewnica? jeżeli tak to jeszcze test na co2
Opublikowano

Dzięki za szybką dopowiedź :)

Żadnych wycieków nie widać, czy test na szczelność idzie zrobić jakimś domowym sposobem? Tak teraz przypomniało mi się że miałem kiedyś problem z odpowietrznikiem na zbiorniczku, po troszkę mocniejszym dokręceniu przeskakiwał ale nic nie cieknie, może to być to?

Opublikowano
Można kupić pewnie coś do testu w sklepie a co do odpowietrzenia to po odkręceniu odpowietrznika powinien lecieć płyn jeżeli leci powietrze to jest zapowietrzony
Opublikowano
Witam w klubie. Powiem tyle, szukaj drugiego pieca. Mam ten sam problem, wymienilem upg, splanowalem glowice a poza tym ze pali płyn i idzie kompresja do układu chłodzenia to pojawiło się wypadanie zaplonu. W tych m52b28 potrafi się wygiac blok, uprzedził mię o tym mechanik zanim kazalem wymienić mu upg ale z racji tego ze silnik nie był katowany nie wierzylem w to. Problemy pojawiły się zaraz po założeniu instalacji LPG i jedyne racjonalne wyjaśnienie tej awarii jest takie ze po założeniu instalacji mechanicy nie odpowietszyli układu i silnik się przegrzal.
Opublikowano

U mnie płyn nie ubywa, auto się raczej nie przegrzało powyżej 90 stopni, kilka lat temu mechanik twierdził że się nie odpowietrza tego układu i musiałem wymieniać uszczelkę ale od tamtego czasu wszystko było ok i układ co jakiś czas sprawdzałem i odpowietrzałem. Jedyny objaw jaki jeszcze czasem występuje to po odpaleniu przy dodaniu trochę większej ilości gazu silnik pierw traci obroty i dopiero po chwili się na nie wkręca, mija to po kilku minutach.

Kupiłem test na co2 za kilka dni powinien dojść to będę wiedział coś więcej.

A kolega danielxc717 pytał o gaz, czy może to być problem z instalacją?

Opublikowano

Zakręć gaz przy butli. Po zakręceniu zaworu przy butli przełącz na gaz na wolnych obrotach wypal resztkę gazu z układu. Jak Cię wywali na PB to odpowietrz układ ( na zimnym po ostygnięciu wg procedury)

Czyli:

temp 32st i nawiew 1 kreska Odkręć korek wlewowy, odkręć odpowietrzniki. Wlej płynu po sam gwint wlewu zbiorniczka aż zacznie się przelewać odpowietrznikami. Jak zacznie to zakręć odpowietrzniki. Odpal auto. Sprawdź czy na obrotach jest przelew. Jak jest to potrzymaj auto na obrotach i sprawdź czy przelew jest ciągły (zrób to ok minuty) ma być bez przerw.

Zakręć korek, przejedź się z 2-3 km. Jak węże będą twardawe popuść odpowietrzniki najpierw jeden potrem drugi niech sobie wyleci płyn lub powietrze z płynem (odpalony silnik) ogrzewanie ma działać. Jeździj z testem nr 7 aż będzie ponad 90st. po osiagnięciu 90st przejedź jeszcze kilka km i znowu popuść odpowietrzniki.

 

Jeździj kilka dni bez gazu z zakręconą butlą i sprawdź czy się nie zapowietrza.

 

Czemu mechanik mówił że układu się nie odpowietrza? A co sam ma się odpowietrzyć? Jak tak sądzi to nie jedź do tego partacza.

Opublikowano

Dzięki wielkie danielxc717 za dokładne wytłumaczenie, w czwartek zajmę się tym i po wszystkim dam znać jak poszło.

Już nie jeżdżę do tego mechanika :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś dostałem test i niestety okazało się że jest uszkodzona uszczelka lub głowica ;/

Znacie kogoś komu można oddać auto w okolicach Rybnika i zrobi to dobrze?

Opublikowano
Jak juz wczesniej pisalem, nie bądź pewny ze to upg a nawet glowica. W tych silnikach potrafi wygląd się blok, szczególnie przy LPG. Ja zaryzykowalem i wymienilem upg plus sprawdzenie i planowanie głowicy. Efekt jest taki ze silnik chodzi jeszcze gorzej jak przed wymiana upg i tylko wywalilem kasę w bloto.
Opublikowano

Ja te auto posiadam od 2007(jak dobrze pamiętam) i też wtedy był montowany gaz i jakoś nie miałem na razie problemów. W Raciborzu jest serwis który zajmuje się tylko bmw Luk&Luk słyszałem że się znają na rzeczy więc jeżeli jest taka przypadłość w tych silnikach to pewnie będą wiedzieć co i jak.

Po naprawie dam znać co było nie tak, dzięki wszystkim za pomoc.

Opublikowano
LPG ma wyższa temperaturę spalin i to sporo. Stad wypalanie gniazd zaworowych jak i łatwiejsze przegrzanie silnika co powoduje skrzywienie bloku. Przypuszczam ze również może się do tego przyczynić niska temperatura na zewnątrz.
Opublikowano
Tak auto jest z gazem

Kuźwa, kolejny Mengele, który zgłasza problem nic nie pisząc o tym, że jeździ z krematorium, a dla każdego, kto miał jakikolwiek styk z instalacjami gazowymi jest oczywiste, że przy braku ogrzewania i zapowietrzaniu się układu chłodzenia w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić kuchenkę...

Opublikowano
LPG ma wyższa temperaturę spalin i to sporo. Stad wypalanie gniazd zaworowych jak i łatwiejsze przegrzanie silnika co powoduje skrzywienie bloku. Przypuszczam ze również może się do tego przyczynić niska temperatura na zewnątrz.

Przy odpowiednim ustawieniu i serwisowaniu LPG nic się nie wypala. To nie 1 generacja :duh: łatwiejsze przegrzewanie? Ja u siebie nie widzę przegrzewania silnika na LPG nawet jak włączę test nr 7. Po ilu km można się spodziewać skrzywienie bloku lub wypalenia gniazd?

Opublikowano

Witam

Ostatnio wymieniłem górny wąż chłodnicy i później zalałem i odpowietrzyłem układ. Po kilku dniach jeżdżenia i regularnego odpowietrzania mam dziwny stan układu. Na zimnym silniku z odpowietrznika na wężu nic nie leci - nie ma na tym poziomie płynu podczas gdy pływak w zbiorniku po odkręceniu korka wychodzi sygnalizując nadmierny poziom płynu. Po przekręceniu stacyjki bez odpalania lecz z ogrzewaniem na max, załącza się jakaś pompka która powoduje że z odpowietrznika przy jego popuszczaniu leci płyn. Na gorącym silniku leci zawsze z odpowitrznika płyn, czasami z bardzo małą ilością powietrza.

Pytanie 1 - czy na zimnym silniku z odpowietrznika powinien lecieć płyn?

Pytanie 2 - czy powinienem odessać nadmiar płynu ze zbiorniczka?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Krzysiek
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowe z luk&luk bardzo szybko ogarneli temat. Okazało sie ze zbiorniczek nie był szczelny, po wymianie wszystko działa jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.