Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam na imię Mateusz i jestem tu nowy :) Od nie dawna stałem się posiadaczem F30. Liczę na Waszą pomoc - odpowiedz ponieważ mam problem. A więc, gdy kupowałem autko sprzedawca wspomniał o tym abym do końca stycznia wymienił płyn hamulcowy, także pojawiał się komunikat serwisowy. Troszkę to zaniedbałem, mamy 2 lutego i gdy odpalilem rano auto wyskoczyl komunikat mówiacy o tym ze czas wymiany plynu uplynal i ze natychmiast mam udać się do serwisu. Szczerze mówiąc nie do końca mnie to zmartwiło. Pomyslalem ze umowie się ktoregos dnia i bedzie po sprawie. Jednak gdy juz chciałem ruszyć okazalo się ze pedał od sprzęgła jakby zapadł się do połowy i zrobił bardzo miekki. Pytałem kilku osob i usłyszałem opinie że może to być wina niskiego poziomu płynu hamulcowego lub też może to być powiązane z brakiem wymiany tego plynu. Jak dla mnie bardzo dziwna sprawa, dziwny zbieg okoliczności bo problem pojawil się po raz pierwszy i to w dniu kiedy nie dopilnowalem wymiany. Oczekuję jakiejś fachowej wypowiedzi w tym temacie, czy jest to możliwe aby sprzęgło miało wpływ na brak wymiany płynu hamulcowego? Czy jest możliwość aby auto przeszło na "jakiś tryb awaryjny" ze względu na brak zaplanowanej w komputerze wymiany płynu ? Z góry bardzo dziekuje za odpowiedz.
Opublikowano

To że się spóźniłeś kilka dni z wymianą płynu hamulcowego, nie powinno mieć najmniejszego wpływu na awarię.

Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu hamulcowego. Możliwe że stan spadł poniżej minimum (choć w mojej ocenie jest to mało prawdopodobne przy szczelnym układzie, albo przez zużycie klocków hamulcowych).

Jeśli okaże się, że płynu jest za mało, to być może zapowietrzył się układ pompki hamulcowej i wysprzęglika - i wtedy zacznij od odpowietrzania układu sprzęgła.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Bardzo dziękuję za odpowiedz. Faktycznie problem powstał ze względu na małą ilość płynu hamulcowego. Okazało się że wysprzęglik jest trafiony stąd nieszczelność i zapowietrzenie układy. Nasuwa się kolejne pytanie... Co jest powodem że wysprzęglik "się skończył" tym bardziej w dwu-letnim aucie które ma przejechane zaledwie 35tys. Z tego co się orientowałem takie usterki powstają przy 100-150tys.
Opublikowano

Takie usterki powinny powstawać raczej w okolicach 300-400 tyś, ale różnie to bywa.

Trudno będzie znaleźć przyczynę - może nigdy jej nie znajdziesz. Pewnie po prostu posypały się jakieś uszczelnienia, a to pierwszy krok do awarii. Wymień i już może nigdy więcej tego nie będziesz musiał naprawiać.

Nie zapomnij o odpowiednim płynie hamulcowym spełniający normę.

 

Ta nieszczelność powstała na samym wysprzęgliku, czy na przewodzie?

Przy wymianie postaraj się, aby nie wyciekło zbyt dużo płynu hamulcowego od strony pompki, bo odpowietrzenie jest później bardzo kłopotliwe i trzeba kombinować.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia w którym miejscu powstała nieszczelność. Mechanik powiedział mi tylko że wysprzęglik jest do wymiany. Na chwilę obecną się wstrzymałem ponieważ czas oczekiwania to i tak około tygodnia. W pierwszej kolejności został wymieniony płyn no i odpowietrzony układ. Wymianą wysprzęglika zajmę się w przyszłym tygodniu. Ale mam pytanko co do samego płynu. Napisałeś: "Nie zapomnij o odpowiednim płynie hamulcowym spełniający normę." Płyn który został wlany to DOT-4 BOSCH (BOS 1987479106) Spezifikation: Kanister Kunststoff/ Trockensiedepunkt [°C]: 230 Nasssiedepunkt [°C]: 155. Będzie OK?
Opublikowano

Raczej nie bardzo, za duża lepkość (ale nie sprawdzałem jaką potrzebujesz normę, piszę z pamięci)...ale skoro już taki zalałeś...

http://www.hamulcebosch.pl/elementyprzeniesieniacisnieniaisily/plynhamulcowy.php

Powinieneś z Boscha wybrać DOT 4 HP lub DOT 5.1.

Ja zalewam ATE SL6 lub Textar PRO.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ehhh... nie ja wybrałem a mechanik u którego byłem po raz pierwszy i raczej ostatni. Jak mu wspomniałem w jaki sposób dobierze płyn to powiedział ze po numerze nadwozia. Jednak gdy dostałem fakturkę to okazuje się że to najzwyklejszy DOT4 BOSCH'a. Mogą wyniknąć jakieś poważniejsze konsekwencje ze względu na to, że został wlany zwykly DOT4 ?
Opublikowano
Kubica różnicę by pewnie zauważył :wink: Teoretycznie wolniej będzie reagował system DSC.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Nie wiem co teraz zrobic. Co Wy polecacie Panowie ? Wymienilibyście ten DOT-4 na inny skoro wymieniony był wczoraj ? Czy przejeździli te 2 lata i mieli na uwadze coś lepszego przy kolejnej wymianie ?
Opublikowano

W hamulcach też wymieniałeś, czy tylko w samym sprzęgle? Jeśli w samym sprzęgle to będzie mniej zabawy, ale najlepiej wymienić całość i mieć spokój na 2 lata.

 

Podjedź do mechanika i powiedź mu że ten płyn boscha się nie nadaje do twojego auta. Dogadaj się że kupisz odpowiedni płyn, a on niech go wymieni free - bez łaski.

ATE SL6 - ok 30zł 1 litr.

http://czescidobmw.pl/plyny-hamulcowe/plyn-hamulcowy-ate-sl6,1077.html

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Sprzęgło może również zacząć dziwnie pracować. Charakterystyka płynów klasy LV jest bardzo zbliżona do non-low-viscosity w wysokich temperaturach, ale w niskich różni się nawet dwukrotnie lepkością kinematyczną. Oznacza to, że do nastąpienia ścinania, a więc płynięcia potrzebna jest dwukrotnie wyższa siła - uwzględnając fakt przetłaczania płynu przez wąski zawór CDV - może mieć to duże znaczenie. A druga kwestia to wspomniane układy wspomagania (DSC, ABS).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.