Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, czy w F10 ten elektromechaniczny hamulec działa podobnie jak w Audi? tzn np. staję na światłach; wrzucam luz i naciskam/ zaciągam ten "ręczny". Czy aby go zwolnić muszę go ponownie nacisnąć? czy wystarczy że ruszę (tak jest w Audi) i sam się zwolni. Oczywiście pytam kolegów co mają manuala bo wiadomo, że w automacie jest jeszcze AutoHold.

Dziękuję za odpowiedź!

  • Moderatorzy
Opublikowano
W manualu też możesz mieć AutoHold jeśli nie ma to działa jak zwykły ręczny.
Opublikowano
W manualu też możesz mieć AutoHold jeśli nie ma to działa jak zwykły ręczny.

 

Jesteś kolego tego pewny? z tego co wiem to AutoHold jest tylko przy automacie co by było logiczne gdyż nie działa jak ręczny np podczas postoju na światłach lech utrzymuje ciśnienie w hamulcu roboczym podczas gdy skrzynia jest w pozycji D właśnie po to, aby nie trzeba było cisnąć non stop nogą na hamulec. W manualu wystarczy wbić neutral + ręczny i tyle. Stąd moim zdaniem brak tej opcji w zestawieniu z manualną skrzynią.

Ja np. nigdy nie widziałem takiego zestawienia, nawet M5 F10 w manualu nie ma AutoHold.

 

http://www.rssportscars.com/photos/cars/2014-bmw-m5-sedan/2014bmwm5-87-manual-gearbox-m.jpg

 

Stąd moje pytanie odnośnie "ręcznego" w F10 z manualną skrzynią. Czy aby go zwolnić np stojąc na światłach muszę go ponownie nacisnąć? czy wystarczy że ruszę i sam się zwolni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja co prawda mam automat, ale poniżej cytat z instrukcji do F10 (LCI):

 

"Automatyczne zwolnienie w przypadku ręcznej skrzyni biegów

 

Ruszyć tak jak zwykle. Hamulec parkingowy zostaje zwolniony po puszczeniu pedału sprzęgła.

Dioda i lampka kontrolna gasną.

W następujących warunkach hamulec parkingowy zwolniony zostanie automatycznie:

▷ Silnik jest włączony.

▷ Wrzucony jest bieg.

▷ Kierowca ma zapięte pasy i drzwi samochodu są zamknięte.

▷ Moc silnika jest wystarczająca, aby ruszyć."

  • 4 lata później...
Opublikowano

Jest jeszcze jedna opcja (na pewno działa na wzniesieniach) w manualu. Podczas ruszania pod górkę kiedy pedał sprzęgła jest wciśnięty, po puszczeniu hamulca auto jest jeszcze przez około 3 sekundy trzymane nieruchomo aby można było ruszyć bez staczania się auta. Na początku miałem wrażenie, że tylko mi się tak wydaje ale jak na jakimś podjeździe z premedytacją puściłem hamulec i nie wciskałem gazu to po mniej więcej 3 sekundach czuć było, że hamulce nagle odpuściły i auto zaczęło się staczać. W każdym razie bardzo przydatna funkcja w terenie górzystym.

Pzdr.

Opublikowano

Manolito77 to co mówisz to jest oddzielna opcja: Hill Hold Control (HHC)

To jest przydatne nawet przy codziennej jeździe po mieście jak wyjeżdżasz z garaży podziemnych z poziomów piwnicznych np. niekiedy potrafią tam nawet byc korki i się to przydaje

Opublikowano

Moim zdaniem automatycznie ręczny się nie zwalnia.

Jak próbuję ruszyć na zaciągniętym ręcznym to wyświetla się komunikat żeby zwolnić ręczny hamulec.

Może była taka opcja wyposażenia, że ręczny zwalnia się automatycznie.

Odnośnie ruszania pod górkę mam opcję przytrzymywania przez ok. 3 sec. hamulca. Ale moim zdaniem nie do końca jest to dobre rozwiązanie, bo nie mogę szybko ruszyć pod górkę.

Ciekawe czy można tą funkcję dezaktywować?

Opublikowano

O ile dobrze kojarzę to ja kiedyś też jak zapomniałem ręczny wyłączyć i chciałem ruszyć to nie puścił tylko komunikat się wyświetlił na desce.

Co do tej opcji asystenta ruszania pod górkę to skoro to jest osobna opcja to nie powinna ona figurować w rozkodowanym VINie? U mnie na próżno jej szukać po odczytaniu VINu.

Pzdr.

Opublikowano

być może jest w standardzie. Tak samo jak np. czujnik deszczu. W F30 maiłem jako oddzielna opcja widoczna po rozkodowaniu VIN. Jak kupowałem F10 sprawdzałem konfiguracje po VIN i się drapałem po głowie o co chodzi, że w 5 nei ma nigdzie czujnika deszczu. Dopiero jak obejrzałem pierwszą F10, która chciałem kupić zobaczyłem, że ta opcja jest w standardzie i nie jest specyfikowana po VIN. Z niektórymi opcjami tak jest.

W octavii przykładowo za ta opcje trzeba było płacić, a ja sobie ją dokodowałem z poziomu kompa.

  • 5 lat później...
Opublikowano (edytowane)

Chciałbym ponownie spytać na temat automatycznego hamulca w skrzyni manualnej. Dawno temat nie był poruszany więc może ktoś problem rozwiązał. Wcześniej jeździłem renówką i vw i tam hamulec działał automatycznie, sam się zaciągał i sam blokował. Nawet nie pomyślałbym, że w BMW może być inaczej, czyli znacznie gorzej.
W aucie mam system wspomagania ruszania pod górę ale funkcjonalnie to jest całkowicie bez sensu w stosunku do funkcji autohold. Przecież to jest nielogiczne, że zaświeci się kontrolka informując aby ręcznie go zwolnić zamiast samemu go zwolnić. Hamulec nawet się sam nie zaciąga jak zgaszę silnik.
Czy ktoś może zna sposób aby go przekodować (np. ISTA, ESYS BMWAiCoder),  tak aby sam się zaciągał i sam zwalniał podczas ruszania?

 

Edytowane przez NorbertA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.