Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam juz zakladalem ten temat i nadal sie nic nie dowiedzialem wiec postanowilem go opisac lepiej gdyz zrobilem dokladne testy przy jezdzie. Gdy ja po prostej nawierzchni i puszcze kierownice auto idzie jak po sznurku gdy wjade na wyboje dziury koleiny i puszcze kierownice to ja rzuca na lewo prawo gdzie chce i tam gdzie ja rzuci tam auto jedzie. Dodam ze bylem na diagnostyce auto przeszlo pomyslnie wszystkie testy i nic nie wykryto w zawieszeniu ;/Dodam jeszcze ze gdy ja kupilem opony byly sciete do wewnatrz i to dosyc wyraznie wiec odrazu kupilem nowe zostaly zalozone i wywazone. Rozmiar opon to 205/55/16.Nastepnie pojechalem na zbieznosc gosciu mowil ze jest malo przestawiona ale to unormowal na zero. No i nic wsiadam do auta i dalej to samo po prostej idzie jak po sznurku a na nierownosciach nosi ja na lewo prawo i trzeba trzymac mocniej kierownice ;/ Co powinienem najpierw z tym zrobic?
Opublikowano

Tuleje w wahaczu przednim tzw "banany".

Przechodzilem to samo, nic nie wskazywalo na ich zuzycie, zero luzow, stukow itd, po wymianie wszystko ok.

Ja zmienilem na Lemfordery

Opublikowano

Czy po zalozeniu nowych opon tez byl taki problem z prowadzeniem? Rozumiem, ze kupiles opony fabrycznie nowe? Jesli odpowiedz brzmi nie, to czytaj dalej :D

Tez mialem ten problem z prowadzeniem na niewielkich nawet nierownosciach (koleinach), zawieszenie cale zrobione, amory przod tyl nowe, kombinowanie z dystansami, geometriami itd. Nic to nie zmienialo!

Dopiero w ta zime upewnilem sie na 100% (w moich wczesniejszych postach mozesz odszukac, ze juz kiedys sie borykalem z takim problemem ale wtedy nie wiedzialem na 100% czy to opony), ze to tylko i wylacznie wina opon!

Aktualnie mam opony zimowe wszystkie Pirelli Snow Sport 205/55/16 2szt bardziej zuzyte dwie mniej. Rok opon to az 2006 :duh:

Mimo wszystko postanowilem je jeszcze w tym sezonie wykonczyc. Zalozono mi te 2 lepsza na tylna os, dwie gorsze na przednia. No i sie zaczelo, na rownej drodze wszystko ok, na niewidocznych nawet koleinach walka z samochodem. Chcialem juz zamawiac nowe opony (i tak musze to zrobic) ale pamietajac ze w tamtym sezonie bylo wszystko OK postanowilem zamienic opoy z przodu do tylu i z tylu do przodu (wiec na przodzie mam teraz lepsze).

I co sie okazalo - WSZYSTKO OK! Zadnego nawet najmniejszego sciagania czy zlego prowadzenia na nierownosciach,

Dlatego na poczatku postu pytalem czy te opony kupiles nowe czy "nowe".

Jesli masz wszystkie jedndnakowe opony jesli chodzi o wysokosc bieznika i model to pewnie to nic nie da, ale jesli wizualnie sie od siebie roznia zuzyciem i na dodatek nie masz 4 takich samych modeli to zamien kola przod tyl i zobacz czy bedzie roznica.

Byc moze moje wypociny nic tu nie pomoga bo mozesz miec luz na maglownicy, wahaczach, w tylnym zawieszeniu na tulejach, slabe amory i pewnie jeszcze wiele innych. Ale jesli jestes pewny ze technicznie jest wszystko OK to martw sie tylko o opony!

Acha, jak wertowalem setki watkow na ten temat to doszedlem do wniosku ze najlepiej sprawuja sie (tu akurat chodzi o letnie) opony Continental i Michelin - nie chce zeby to zostalo odebrane jako jakas reklama, tak po prostu wynikalo z postow uzytkownikow ktorzy mieli podobne problemy. Dodam ze dziwnym trafem narzekali ludzie (nawet po wymianie na fabrycznie nowe) na opony Bridgestone. Jeszcze raz powtorze - nie chce zeby teraz wywiazala sie jakas dyskusja na temat kryptoreklamy czy ktore opony sa lepsze ktroe gorsze - to moje prywatne zdanie, ktore moze okaze sie Tobie pomocne.

Opublikowano
Panowie ja mam ten sam problem z letnimi (nowymi) Uniroyalami Rainexpert. Kupiłem 2 lata temu 2 szt nowe na przód i zaczęła się jazda od lewej do prawej, na zimówkach (Nowa Dębica FRIGO HP) tego nie ma. Ubiegłej wiosny kupiłem kolejne 2 Uniroyalki - tym razem Rainsport 3 (asymetryczne) i nie ściąga tak jak na tamtych - nie wiem czym to spowodowane (może twardsze/miękksze) ale poza tańczeniem po nierównej drodze te piersze są super - jednak wylądowały na tyle bo mnie ręce bolały od trzymania mocno kiery. :8)
Opublikowano
dlatego do bmw proponuje kupowac opony a nie produkty opono-podobne :norty:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
kurcze co do opon to napewno z tylu mam innej marki niz z przodu bo na przod kupilem nie nowe no ale uzywki z 90% bieznika 300 zl za dwie dalem bo szkoda mi bylo kasy na nowki ciezko z kasa teraz. No ale na poprzednich mialem to samo i byly sciete do wewnatrz i to zwrocilo moja uwage
Opublikowano
kurcze co do opon to napewno z tylu mam innej marki niz z przodu bo na przod kupilem nie nowe no ale uzywki z 90% bieznika 300 zl za dwie dalem bo szkoda mi bylo kasy na nowki ciezko z kasa teraz. No ale na poprzednich mialem to samo i byly sciete do wewnatrz i to zwrocilo moja uwage

 

 

Na BMW się znalazło, a na oponki szkoda, nie?

Hehehe, myślę, że dyskusję można uznać za zakończoną - przy takim podejściu ciesz się, że auto w ogóle jedzie, niezależnie w jakim kierunku.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
kurcze co do opon to napewno z tylu mam innej marki niz z przodu bo na przod kupilem nie nowe no ale uzywki z 90% bieznika 300 zl za dwie dalem bo szkoda mi bylo kasy na nowki ciezko z kasa teraz. No ale na poprzednich mialem to samo i byly sciete do wewnatrz i to zwrocilo moja uwage

 

Ech te 90% bieznika. Ludzie kupujac uzywane opony patrza tylko na bieznik, a waznych jest jeszcze kilka innych parametrow opony.

Kolega Carl0s ma racje, ale zanim zaczniesz szukac nowych opon zrob czynnosci ktore nic nie kosztuja.

1. Na poczatek sprawdz rok produkcji, indeksy predkosci oraz nosnosci opon ktore kupiles. Rok produkcji moze sie +/- 1rok roznic, ale jesli roznia sie pozostale parametry to jedz i oddaj te opony bo to nie ma prawa sie dobrze prowazic. Tylne tez sprawdz jak to wyglada....

2. Jesli okaze sie ze pary opon na osiach nie roznia sie zasadniczo rokiem produkcji, maja taki sam indeks predkosci i nosnosci to zamien kola z przodu do tylu i z tylu do przodu - 30 min roboty a moze cos sie zmieni na lepsze (lub gorsze :norty: ).

Jesli to nic nie pomoze to przykro mi ale najpewniej bedzie kupic 4 jednakowe opony NOWE i to nie klasy budzetowej niestety.

Pytanie jeszcze, ktore moze potwierdzi to co pisalem wczesiej - napisz jakiej fimry masz wszystkie opony i z ktorego roku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do BMW więcej używek nie kupie. Auto latalo mi jak gupie na letnich 17 continental. Na zimowych 16 fulda nie dalo rady po lekkim śniegu jeździć, bo się kopał. Bierznik niby ok, opony też. Zeszłego lata zainwestowalem w nowe goodyeary letnie. Auto prowadzi się jak nie moje. Nie wyrywa kiery, przyjemność z jazdy. Na zimę więc wpadły nowe Nokiany. teraz z każdej zaspy wyjeżdżam. Nigdy więcej używek.
Opublikowano
chyba ze jescze maglownica.... A co do opon to z tylu kupil poprzedni wlasciciel nowki i sa one z roku 2013 dunlopa a te co ja kupilem na przod sa z roku 2009 continental
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po przeczytaniu Twojego problemu, wczoraj zwróciłem uwagę na zachowanie mojego auta na koleinach/dołach/nierównościach. Kierownica potrafi sama skręcić w lewo/prawo ale tylko jak ją puszczę i wygląda to tak, że to kierownica dostosowuje się do kół a nie odwrotnie. A już na pewno nie muszę z nią walczyć. Wystarczy ją przytrzymać małym palcem, żeby nie skręcała. Przed zimą kupiłem nowe NOKIANY 205/55/16. Na oponach nie ma co oszczędzać przy ich zasadniczym wpływie na bezpieczeństwo, zwłaszcza że rozmiar jest tak popularny, że nawet przy sprzedaży auta możesz je sobie zostawić.
Opublikowano
jak puszcze kierownice na rownym leci jak po sznurku a na nierownoasciah ciesnie ja w lewo prawo jak chce ale wystarczy trzymac jednym palcem natomiast na koleinach juz dwoma rekami ;/
Opublikowano
Jeżeli masz taką możliwość, a zapewne będziesz miał. Znajdź jakąś mocno dziurawą drogę lub polną, gdzie będzie dużo dziur, dołków. Wrzuć dwójkę jedź gdzieś ok. 40 km/h i puść kierownicę. Jeżeli na dołkach kierownica zacznie Ci sama skręcać, a zapewne tak będzie to tak jak Ci wcześniej pisałem przyjrzał bym się dokładniej maglownicy. Jeżeli rzeczywiście w zawieszeniu jest wszystko ok, choć ja bym tak nie wierzył diagnoście ( było mu dać na flaszkę, wtedy by się dokładniej przyjrzał) to możliwe, że opony mogą być winne, ale myślę, że przełożenie z tyłu na przód nic nie da, tylko kupno 4 nowych, ale z kolei jeżeli to nie wina opon nic nie pomoże i wydać ok. 2 tyś na nowe opony nie było by miłe
Opublikowano
kolego co do tej maglownicy mozesz miec racje ehhh jezeli puszcze kierownice na dziurach to goni w prawo i lewo dodam ze dzis sprawdzilem i mam luzy na kierownice moge z 2 cm po okregu ruszac kierownica i nie reaguje dopiero po przekroczenie bariery 2 cm na okregu auto zaczyna skrecac. To wina maglownicy? ile mi wyjdzie naprawa? czy musza ja wymienic czy tylko wyregenerowac ?
Opublikowano
Przez internet nie da się jednoznacznie stwierdzić. Najprawdopodobniej tak jak pisałem już wcześniej masz luzy na maglownicy. Nie duże luzy na maglu da się zniwelować, ale podejrzewam, że Tobie pozostaje już tylko regeneracja. Sprawdzałeś maglownicę czy nie cieknie? Sprawdź czy nie masz ubytku oleju od wspomagania. Jeżeli już cieknie to czeka cię regeneracja. A najlepiej podjedź do kogoś kto się tym zajmuje i powiedz żeby Ci sprawdził magiel. Za samo sprawdzenie weźmie kilka groszy albo powie coś w stylu ,, przyjedź zrobić to u mnie" i nic nie zapłacisz, a będziesz miał już jasną sytuację. Wg mnie najlepiej regeneruj ori dostaniesz gwarancję i jeżeli Ci to dobrze zrobią to jeszcze na niej pojeździsz, a nigdy nie wiadomo na jaką używke trafisz i może zaraz po kupnie będzie do wyrzucenia. Koszt regeneracji maglownicy to ok. 1000 zł.
Opublikowano
nie cieknie z niej ani nie ubywa plynu ale luzy sa widoczne zeby lekko skrecic trzeba robic duzo ruchy kierownica przez te luzy ehhh az 1000 zl ;/??? Bo teraz przejechalem kilka stronek i pisza ze demontaz i montaz miedzy 100 a 200 a regeneracja 500 zl z gwarancja na 2 lata.
Opublikowano
Dokładnie tak jak piszesz, z tym, że z tego co ja wiem za demontaż i montaż biorą ok.250-350 zł ( zależy jeszcze jaka firma, jaki region itd.) i regeneracja z demontażem i montażem wyjdzie Cię ok. 1000 zł. Jeżeli sam zdemontujesz maglownice z samochodu i wyślesz ją do firmy zajmującą się regeneracją zapłacisz za samą regenerację czyli ok. 500-600 zł ( zależy od firmy). Jak zregenerujesz daj znać czy jest poprawa
Opublikowano
kup teraz auto sprawne masakra kupilem to juz dokladka ;/

To nie jest nowe auto, także trzeba się z tym liczyć, tym bardziej, że większość, gdy ma zamiar sprzedać auto, np. za rok to nie dokłada już do niego bo i tak go nie długo sprzeda, także gdy kupisz auto zawsze coś będzie do zrobienia prędzej czy później, ale jak o auto zadbasz to później Ci się odwdzięczy :)

Wy jak na wertepach przy małej prędkości puścicie kierę to nie skręca sama prawo-lewo tylko stoi nieruchomo?

U mnie skręca, ale mam magiel do regeneracji, bo są luzy i cieknie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Wy jak na wertepach przy małej prędkości puścicie kierę to nie skręca sama prawo-lewo tylko stoi nieruchomo?

Skręca trochę ale jak ma nie skręcać skoro jak koła wpadną w koleinę, to wiadomo, że mają prawo zmienić kierunek jazdy, a za tym i kierownica nieruchoma nie będzie. Fizyki nie oszukasz i nie popadajmy w paranoję. U mnie tak jest a nie mam żadnych luzów czy wycieków.

Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano
Za 500zl Nie kupuj magla. Same części plusa listwa to koszt z 800zl a gdzie reszta? Dobry magiel kosztuje ok 1200 przy zwrocie starego. Powodzenia z nowymi albo regenerowanymi za 500zl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.