Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niby logiczne.

Jedynym "wyjątkiem od logiki" jest chyba 5 GT 520d bez xdrive...

Bo w X5 sDrive25d pewnie to kwestia gabarytów/oporów powietrza vis norma EU6.

 

Przynajmniej już wiadomo jaki jest klucz w F10/F11.

 

Choć, moim zdaniem, trochę takie błędne koło się robi.

SCR obniża toksycznośc spalin, ale jednocześnie zwiększa masę auta o dobre kilkadziesiąt kilogramów (prawie 20 kg sam płyn AdBlue, do tego zbiornik, katalizator SCR, układ wtryskujący z pompą, przewody), a więc i zwiększa spalanie.

 

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/SCR.jpg

 

http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e70-forum/39022d1262870574-x5-35d-exhaust-fluid-def-system.png

 

Dla nieposiadających :wink: tak to wygląda pod klapką wlewu

 

http://files.cotoben.total.com/sites/default/files/styles/cotoben_news_banner/public/kitdigital/210115-news-total-bmw-adblue-960x360cbernhardlimberger_exp200145.png?itok=TNAq7SLq

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Uuuu, jak dobrze, że nie mam tego niebieskiego korka, ...jaki on brzydki, szpeci cały wlew paliwa, a do tego można by pomylić koreczki... Dwa to stanowczo za dużo :twisted2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Choć, moim zdaniem, trochę takie błędne koło się robi.

SCR obniża toksycznośc spalin, ale jednocześnie zwiększa masę auta o dobre kilkadziesiąt kilogramów (prawie 20 kg sam płyn AdBlue, do tego zbiornik, katalizator SCR, układ wtryskujący z pompą, przewody), a więc i zwiększa spalanie.

 

Teoretycznie AdBlue pozwala na obniżenie spalania i większą moc, w dużych dieslach z AdBlue czasem rezygnuje się z EGR, silnik oddycha czystym powietrzem i dzięki temu jest mniejsze spalanie - wydajniejsze.

Ciekawe czy w BMW inaczej pracuje zawór EGR w porównaniu do aut bez AdBlue? Może mimo zwiększonej masy, konieczności dolewania mocznika jest niższe zużycie paliwa i może lepiej pracują te silniki. Nie są tak zatruwane swoimi spalinami poprzez EGR który oszczędniej dawkuje spaliny do dolotu.

Ciekawi mnie jeszcze czy nie ma problemu zimą z tym systemem. Jednak mocznik zamarza w ok -11 stopniach celsjusza. Czy coś się nie będzie zapychać? Napewno są jakieś grzałki itp. czy akumulator też jest większy? Jednak rozgrzać 20 litrów płynu to potrzeba trochę mocy...

A może poprostu poniżej -11 system jest wyłączony? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diesle BMW w US i Kanadzie maja ad blue od 2009 r. X5 ma 2 zbiorniki, aktywny i pasywny. Aktywny jest podgrzewany. W sezonie zimowym jestem bardzo czesto z gorach i nigdy nie mialem problemu z zamarznietym plynem.

 

Jeszcze dwa lata temu BMW w ramach "fee maintenance" plukalo zbiorniki ab blue co roku. Chyba zbyt duzo ich to kosztowalo i wycofali sie z tego. Z pewnoscia plyn ad blue ma ograniczona zywotnosc na polce, nie warto wlewac zbyt wiele jesli nie zuzyje sie tego dosc szybko - plyn sie krystalizuje i zapych uklad.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Po wizycie w serwisie okazało się iż musieli dolać 9 litrów AdBlue, w co trochę mi się nie chce wierzyć, gdyż sam jakieś dwa tygodnie temu dolałem ponad 12 litrów - do pełna zbiornika AdBlue, bo nawet trochę mi się wylało przy tankowaniu. Wlałem AdBlue Statoil'a i tak jak napisałem we wcześniejszym poście kontrolka cały czas wyświetlała komunikat o rezerwie i konieczności uzupełnienia. Nie wiem czy winą była zła jakość AdBlue zakupionego na Statoil czy może w warsztacie "zalali" mi bajeczkę o uzupełnieniu AdBlue o te 9 litrów bo chyba nie możliwe jest to aby auto pobrało 9 litrów w przeciągu dwóch tygodni i dystansie około 500 km. Podejrzewam iż winę ponosi oprogramowanie komputera lub jakiś czujnik, a w warsztacie jedynie wykasowali mi komunikat błędu, tym bardziej iż kazali mi przyjechać ponownie w celu likwidacji jakiegoś błędu w oprogramowaniu. Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia i problemy ?
Opublikowano
Fajnie się kasuje w serwisie za to, czego potem nie można sprawdzić ile w rzeczywistości poszło.... :|
Opublikowano
Ja na szczęście nie musiałem nic płacić za dolanie AdBlue. Powiedzieli, że ich błędem było nie sprawdzenie poziomu tego środka i powinni byli go dolać podczas serwisu, tak więc dolali go za darmo i wykasowali komunikat o rezerwie AdBlue. Jednak dziwi mnie to, że ja sam wlałem do pełna a już po kilku dniach oni mi mówią iż musieli uzupełnić 9 litrów.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam przed LCI i jestem szczęśliwy, że nie muszę kontrolować i lać tego goowna.

Ciekawe co jeszcze wymyślą eko-popaprańcy.

Tak prawdę móiąc to lepsze to gówno niż 5-ty zawór ech....

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od rocznika.

Masz pre-LCI, a w 525d Ad-Blue weszło wraz z LCI.

Opublikowano
Mam 525d z lipca 2014. Też nie mam wlewu AdBlue. Czyli to nie jest zależne od tego czy LCI czy Pre-LCI. Musi być jakaś inna zależność.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przed 2013 rokiem (pre-LCI) w cennikach serii 5 była pozycja: "pakiet wyposażenia silnika spełniający normę Euro-6" (czy jakoś tak).

Pakiet ten kosztował ok. 6.000 zł i obejmował katalizator SCR (czyli słynne "Ad Blue"). BTW, ciekawe ilu klientów go wybrało :mrgreen:

 

Po 2013 roku wszystkie silniki w serii 5 spełniają już normę Euro-6, ww. wyposażenie zniknęło z cennika.

BMW twierdzi, że po LCI katalizator SCR stosuje seryjnie w silnikach, które go wymagają aby spełnić normę Euro-6.

 

O ile 520d nie wymaga SCR do spełnienia normy Euro-6, o tyle 525xd już tak.

Najwidoczniej 525d LCI bez xDrive nadal obywa się bez SCR (jednak wraz z LCI musieli coś zmienić w tej wersji, może samą mapę ECU, bo przed LCI ten silnik wymagał wspomnianej wcześniej pozycji wyposażenia, aby spełnić normę Euro-6, nawet w wersji bez xDrive).

 

Zgodnie z powyższym @unky (525d LCI) ma wersję bez xDrive, a @piotrek_e38 (525xd pre-LCI) ma wersję spełniającą normę Euro-5.

Mylę się? :wink:

Opublikowano
W ciężarówkach jak ten spada poniżej kilku stopni poniżej zera to adblue jest wyłączane porostu auto go nie pobiera wtedy, dlatego zawsze musi termometr być sprawny. Koszt adblue w hucie w mazuerze to około 70gr za litr netto, więc jak ktoś ma znajomego transportowca to chyba po 4zeta za litr nie będzie shellom nabijał kabzy. Stacje as24 sprzedają chyba po 1zl netto z dystrybutora, a na niektórych większych lotosach jest po około 2 zł brutto z dystrybutora. Więc póki to działa żaden koszt, a pobiera pewnie 5% tego co on, a jak padnie to wyciąć i po kłopocie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porada na wysokim poziomie.

 

(...), a jak padnie to wyciąć i po kłopocie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Wydaje mi się, że to lepsze niż być dawcą kapitału dle germańskiego koncernu i spłacić za czujnik onx kilkaset zł, za który oni chinolom płacą kilka zł. No dobra nakład na technikę i rozwój , ale oni już raz wzięli za to kasę sprzedając nowe auto. Nie pozwólmy być dawcą kapitału dla zagranicznych koncernów, przynajmniej na tak to pojmuje. Poza tym jesteśmy stosunkowo rzadko zaludnionym krajem i do tego przeciętnie 1obywatel dużo mniej zużywa paliwa na głowę niż obywatel starej uni. Więc dużej różnicy nie zrobi zejście z eur 6 na eur5, a poza tym nie mam dokładnych wyliczeń ale pewnie I leprza ulewa zwiąże te tlenki i spadną na ziemię zasilając rosilinki. Tylko co2 zostaje na stałe w atmosferze, a na to ani dpf, egr, adblue nic nie pomoże
Opublikowano

Wku... mnie to AdBlue w moim. Na dodatek jest taki mały otwór do tego, że trzeba to wlewać lejkiem i uważać, żeby nie przelać.

 

Leje się tego 12L (tyle do mojego wchodzi, nie wiem czy sa inne zbiorniki dla innych modeli silnikowych) i zawsze krzyczy w najmniej oczekiwanym momencie, żeby dolać. A dolać trzeba bo nie uruchomimy auta wtedy. Mi średnio na ok 10000km wystarczają te 12L.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zawsze krzyczy w najmniej oczekiwanym momencie, żeby dolać. A dolać trzeba bo nie uruchomimy auta wtedy

Od momentu wyświetlenia komunikatu pozostaje ok. 1600 km na dolanie, więc chyba trochę dramatyzujesz :wink:

Jeśli jest się akurat w trasie, zawsze można wlać z dystrybutora na stacji paliw...

 

BTW,

35d chyba więcej tego zużywa (w sumie logiczne, bo produkuje więcej spalin). U mnie w 25d wystarcza na ok 13-14.000 km.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Aż się zarejestrowałem na forum, żeby podzielić się z Wami czymś, czego ni w ząb nie rozumiem :)

 

Ja jeżdżę 520D xdrive 2016, żona X4 2.0D 2016 (wiadomo - też xDrive). Obydwa auta spełniają Euro 6.

 

Ja muszę dolewać adBlue, żona nie.

 

Ktoś to wytłumaczy?

Opublikowano
zawsze krzyczy w najmniej oczekiwanym momencie, żeby dolać. A dolać trzeba bo nie uruchomimy auta wtedy

Od momentu wyświetlenia komunikatu pozostaje ok. 1600 km na dolanie, więc chyba trochę dramatyzujesz :wink:

Jeśli jest się akurat w trasie, zawsze można wlać z dystrybutora na stacji paliw...

 

BTW,

35d chyba więcej tego zużywa (w sumie logiczne, bo produkuje więcej spalin). U mnie w 25d wystarcza na ok 13-14.000 km.

 

Pewnie dramatyzuje, bo nie patrzę się w zasięg na adblue, a wyskoczyło mi to w trasie oczywiście :) Znalazłem dystrybutor ostatnio i dolewam, bo BMW chyba w kulki leci z ceną 25zl/l AdBlue, podczas gdy ja ostatnio dotankowałem z 5L i zapłaciłem 6zł. W 35d zbiornik AdBlue wystarcza na 10 000-11000km.

Opublikowano

Przejechałem 22kkm, tankowałem 1 (słownie: jeden) raz, dziś wyskoczył mi komunikat rezerwy (1600km). Wiec dramatu nie ma.

Od afery VW coraz więcej osobówek ma AdBlu. Coraz częściej widzę jak kierowcy dolewają z butelek. Ja korzystałem ze stacji Orlen w Piasecznie - o ile pamietam ok 2 zł za litr z dystrybutora.

Za to miałem z adblu realny problem: wyciekał na ostrzejszych zakrętach, brudząc potwornie auto. Tylko korek - niby duperel, ale kolejne 2 wizyty w serwisie :(

Opublikowano

Wedlug informacji BMW tylko silniki o duzej mocy wymagaja AdBlue. Slabsze jednostki mieszcza sie w Euro 6 bez koniecznosci stosowania adblue. Nastepujace modele wymagaja uzywania AdBlue:

 

BMW 5er Limousine: 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive

BMW 5er Touring: 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive

BMW 5er Gran Turismo: 520d, 530d xDrive, 535d xDrive

BMW X5: sDrive25d, xDrive25d, xDrive30d, xDrive40d, xDrive50d

 

Ja jeżdżę 520D xdrive 2016, żona X4 2.0D 2016 (wiadomo - też xDrive). Obydwa auta spełniają Euro 6.

 

Ja muszę dolewać adBlue, żona nie.

 

Ktoś to wytłumaczy?

 

Zapewne jezdzisz 520xd

 

Producenci aut wykorzystali swoje wplywy, aby uniknac koniecznosci doposazania zbyt duzej ilosci modeli w dodatkowy uklad AdBlue. Z tego wzgledu specyfikacja normy EU6 bazuje na skomplikowanej procedurze, ktora uwzglednia miedzy innymi mase auta. W efekcie palacy wiecej i emitujacy wiecej NOx X4 20d nie potrzebuje AdBlue, bo jego stosunkowe emisje w odniesieniu do masy sa nizsze od 520 xd.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Słuchajcie, mam 535d z AdBlue, ale jeszcze tego samodzielnie nie dolewałem.

Czy to jest tak jak z benzyną, że wystarczy dolać i rezerwa sama gaśnie? Czy trzeba w kompie kasować jakiś symbol uzupełnienia, tak jak w przypadku oleju itp ?

Jeśli mam gwarancję EURO PLUS i jest powiedziane, że wszelki serwis muszę robić w ASO aby ją utrzymać, to czy dolewanie ADBLUE również muszę robić w ASO ? Czy mogę sobie po prostu dolać i komp wskaże większy zasięg i po sprawie ?

 

Pozdro.

Michał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.