Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

jak często musicie dolewać ADBlue do baku ?i czy prosto z dystybutora czy kupujecie w opakowaniach po 5l ? i swieci jakas kontrolka ?

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

AdBlue musisz uzupełniać zgodnie ze wskazaniami komputera, jak będzie go mało, to nie odpalisz samochodu.

 

Ogólnie z butelki na stacji ciężko wlać, ori w serwisie jest drogie. Ja kupowałem 5l i się męczyłem z wlaniem.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kanister Ad-Blue kupiony w Inter-Cars lub innej hurtowni za niewielkie pieniądze (jakieś 30-40 zł za 10 litrów)...

Do tego lejek, byle z cienką końcówką (najlepiej giętką), no i jakieś 5 minut zabawy z wlewaniem :wink:

 

Komputer wskazuje rezerwę Ad-Blue z dużym wyprzedzeniem za pomocą komunikatu w polu zegarów.

Zawsze możesz też wejść poprzez iDrive w "Status pojazdu" i tam masz dedykowane menu dla Ad-Blue, w którym widać ile Ci jeszcze "zasięgu" zostało...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup 1l opakowanie, wytnij dno butelki i uzywaj jej jako lejka. Jest to wygodne, bo nigdy nie przelejesz plynu. Dolewki rob z duzych opakowan.

 

Sprawdz np. w sieci VW. Ta sama firma produkuje 1l butleki z numerem BMW, Porsche, VW. W US 1l opakowanie kosztuje $28 u dilera BMW i $14 u dilera VW. Byc moze tak samo to dziala w Polsce.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam problem z komunikatem dotyczącym rezerwy ADBlue. Jak tylko wyświetliło się info o rezerwie (1600 km) dolałem całe 10 litrów AdBlue zakupionego na Statoil. Niestety komunikat o rezerwie cały czas mi się wyświetla i nie gaśnie nawet po przejechaniu ponad 100 kilometrów. Czy powinienem dolać jeszcze więcej tego ADBlue ? Czy orientujecie się jaką pojemność ma zbiornik na ten śreodek, bo nie chciałbym go przelać i zabrudzić całego błotnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W momencie zaświecenia się rezerwy wchodzi 13,7 litra, aby zbiornik był pełny.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź odnośnie pojemności zbiornika AdBlue. Dzisiaj dolałem go na max-a. Niestety kontrolka nadal się świeci. Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to iż auto dzień wcześniej było na pierwszym serwisie. Dziwne, że nie sprawdzili poziomu ADBlue, gdyż po przejechaniu może około 60 - 70 km od wyjechania z serwisu wyświetlił się komunikat o rezerwie i konieczności dolania ADBlue i kontaktu z serwisem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jeździłeś autem po dolaniu?

Bo kontrolka powinna zgasnąć po kilku (maks. kilkunastu) minutach od dolania i uruchomienia silnika.

 

P.S.

W sumie to może powinieneś się cieszyć, że ASO tego nie zauważyło. Bo skasowaliby Cię pewnie na gruby $$ za dolanie :wink:

ServiceInclusive nie obejmuje AdBlue.

Mnie tak kiedyś skasowali na dolanie ok. litra oleju (z poziomu min na max) na jedyne 130 zł :D a Castrol LL-04 jakiego używają kosztuje ok. 30 zł za litr... No, ale co ASO to ASO :wink:

Opublikowano
Panowie - nie śmiejcie się - sorry za ignorancje - ale czy każdy diesel ma ten AdBlue? Czy ja mam w 520d????? Pierwsze słyszę.... tzn. chyba wiem o co chodzi, ale nie wiedziałem, że dotyczy to BMW :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę w podpisie, że masz LCI - więc chyba powinieneś mieć system BluePerformance (o ile się nie mylę od liftingu jest w standardzie).

 

W każdym razie możesz to sprawdzić na dwa sposoby:

- pod klapką wlewu paliwa powinieneś mieć drugi, mały korek na dolewanie płynu AdBlue

- w menu "Info o pojeździe -> Status pojazdu" powinieneś mieć opcję AdBlue (pokazującą aktualny stan)

Opublikowano

Ja mam przed LCI i jestem szczęśliwy, że nie muszę kontrolować i lać tego goowna.

Ciekawe co jeszcze wymyślą eko-popaprańcy.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Tak jeździłem i to sporo po dolaniu, już ponad 300 km przejechałem od dolania ADBlue, a informacja o rezerwie 5,5 litra oraz zasięg 1600 km cały czas się wyświetlają. Dziwi mnie także fakt iż te wartości się nie zmieniają, cały czas te 5,5 litra i 1600 km choć jak napisałem przejechałem już ponad 300 km od uzupełnienia zbiornika ADBlue na max. Wygląda na to iż od ponownej wizyty w serwisie się nie obejdzie, gdyż po poprzednim uzupełnieniu tego środka kontrola i informacja o konieczności uzupełnienia znikła po kilku minutach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pewnie jakis czujnik padl

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Widzę w podpisie, że masz LCI - więc chyba powinieneś mieć system BluePerformance (o ile się nie mylę od liftingu jest w standardzie).

 

W każdym razie możesz to sprawdzić na dwa sposoby:

- pod klapką wlewu paliwa powinieneś mieć drugi, mały korek na dolewanie płynu AdBlue

- w menu "Info o pojeździe -> Status pojazdu" powinieneś mieć opcję AdBlue (pokazującą aktualny stan)

 

Mam 520d LCI (z lutego 2014r) i z tego wynika, że nie mam ani dodatkowego korka na uzupełnianie AdBlue ani w Statusie Pojazdu nie mam takiej opcji. Więc jest pytanie - od czego to zależy, że raz jest AdBlue a raz go nie ma :?: ??? Wie ktoś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie jest czy wszystkie wesje silnikowe maja ad blue czy tylko wieksze silniki, ktore nie spelnilyby obnecej normy (euro6?) bez tego ukladu.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Ja także mam 520D z końca 2013 ale xDrive i moje auto posiada AdBlue, co jak się okazuje nie jest bezproblemowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oficjalna informacja prasowa przy wprowadzaniu 5 LCI mówi na ten temat:

 

(...) BMW officials assure us that the performance factor will not be affected and all the new models comply with the EU6 exhaust gas standard.

First up, all the new diesel engines will be fitted with the nitrogen oxide-reducing BMW BluePerformance technology as standard. (...)

 

Silnik 4-cyl. 525d 218KM faktycznie zadebiutował w LCI, więc w tym rozumieniu jest "nowym" silnikiem i pewnie stąd wszystkie wersje mają BluePerformance.

 

A w przypadku pozostałych silników, tych które były przed LCI (czyli zgodnie z informacją prasową "nie nowych") - istnienie BluePerformance pewnie zależy od wyposażenia (stąd być może 520d xDrive ma BluePerformace, a bez xDrive nie - bo i bez tego systemu spełnia normę EU6)...

Opublikowano

Ja mam 525D z lipca 2014 czyli grubo po lifcie i nie mam żadnego AdBlue.

Trochę zaskoczył mnie ten wątek w BMW ;-)

Opublikowano
Trochę zaskoczył mnie ten wątek w BMW ;-)

 

Witaj w klubie :shock: :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm... Chyba trzeba wyjść od tego, że system BluePerformance, który stał się standardem w LCI, i w skład którego wchodzi:

1) filtr cząsteczek stałych

2) katalizator

3) dodatkowy katalizator akumulacyjny NOx (to jest chyba główny element systemu BluePerformance)

nie jest jednoznaczny z katalizatorem SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli dodatkowym układem oczyszczania spalin z wtryskiem AdBlue.

 

Wychodzi na to, że w katalizator SCR są wyposażone tylko niektóre wersje z silnikami diesla.

Nie wiem jaki jest klucz. Może obecność xDrive...?

Przykładowo ja mam 525xd LCI i mam AdBlue (choć na pewno go nie zamawiałem "extra").

Mandus, unky - macie xDrive...?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyżby wychodziło na to, że w LCI (a przynajmniej w 520d i 525d) wyposażenie samochodu w katalizator SCR (AdBlue) jest uzależnione od... napędu xDrive ?
Opublikowano

w przypadku F10 z 2013 to chyba można zaryzykować takim stwierdzeniem...

 

BMW BluePerformance.

Your BMW diesel model already meets the requirements of the EU6 emission norm that comes into effect in 2014.

Thanks to BMW BluePerformance technology, the emissions response of this diesel engine has been further optimised and the level of nitrogen oxide in the exhaust gas has been further reduced. With some models*, an additional method of nitrogen oxide reduction is used: the SCR catalytic converter (SCR = Selective Catalytic Reduction) with AdBlue® injection. A chemical reaction triggered by injecting the AdBlue® solution further reduces nitrogen oxide emissions. This enables the diesel models to already meet the requirements of the EU6 emission norm that comes into effect in 2014. You can refill the AdBlue® solution yourself or can arrange an appointment with your BMW Service Partner.

 

Further information on the uncomplicated refilling process can be found in the BMW BluePerformance brochure.

 

* The following models have this technology in 2013:

BMW 5 Series Sedan: 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive

BMW 5 Series Touring: 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive

BMW 5 Series Gran Turismo: 520d, 530d xDrive, 535d xDrive

BMW X5: sDrive25d, xDrive25d, xDrive30d, xDrive40d, xDrive50d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napęd xDrive generuje większe opory, przez co spalanie jest wyższe a co za tym idzie niższa norma spalin. Przez to producent musiał wprowadzić adBlue aby było EU6. Byłoby to logiczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.