Skocz do zawartości

[F10/F11 xDrive] Wymiana oleju w skrzyni rozdzielczej xDrive


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Powoli przymierzam się do wymiany oleju w skrzynce VTG.

Co do oleju, to na pewno warto zastosować oryginalny TF 0870. Można kupić bez problemu u gorika79.

Pytanie, czy ktoś już to robił u siebie w F10. Ponieważ ostatnio na serwisie oglądaliśmy skrzynkę od spodu, i nie widać tam nigdzie korka spustowego a w E60 był.

Nie jestem pewien, ale chyba trzeba w takim razie wyjąć całą skrzynkę rozdzielczą, żeby wymienić w niej smarowidło :?:

Czy w takim razie jest to warte grzechu?

Chętnie posłucham wypowiedzi osób, które już mają pojęcie w tym temacie.

 


witam ja w swojej też nie mam korka spustowego przy wymianie odessali ile mogli reszte przepłukali do przelania ze 2 litry nowego oleju wsumie weszło ok 1l .pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Ja wymieniałem olej w zeszłym roku w krzynce rozdzielczej w BMW X3 F25 2.0d w M-punkcie w Krakowie i zapłaciłem za wymianę wraz z materiałami 320zł.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Hej, nie zostało komuś z Warszawy lub okolic ze 200-300ml orginalnego oleju do rozdzielacza? Chętnie odkupię. Dzisiaj wymieniłem u siebie, miałem 0,5l i mi zabrakło, tzn. nie przelało się. Jakby co to piszcie na Priv.
Opublikowano
Hej, nie zostało komuś z Warszawy lub okolic ze 200-300ml orginalnego oleju do rozdzielacza? Chętnie odkupię. Dzisiaj wymieniłem u siebie, miałem 0,5l i mi zabrakło, tzn. nie przelało się. Jakby co to piszcie na Priv.

spóżniłeś sie parę dni :(

Wymieniałem w swojej buni w tamtym tygodniu i 2 setki zostały, niestety już zutylizowane.

BTW olej mocno przepracowany - przebieg 72 tysiace

Opublikowano
kolor siwo brązowy ale bez charakterystycznego zapachu przepalenia. Dodatkowo dzisiaj wymieniony olej w skrzyni biegów - wg. mechanika mógł jeszcze spokojnie polatać z 20 tysięcy.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Dziś dostałem wycenę wymiany oleju w VTG i filtra za 1100zł. Ponoć sam filtr 600zł. jakoś nie mogę zlokalizować tego filtra. Czy to może tyle kosztować czy ewidentna próba wyłudzenia.
Opublikowano
Zmieniałem przy 238 tys.km, przypuszczam że pierwszy raz. Olej nie był jakoś specjalnie zmęczony. Za wymianę zapłaciłem ok 200 zł, a robiłem przy okazji wymiany rozrządu. Żadnego filtra nie zmieniałem. Te 1100 zł wygląda zastanawiająco.
Opublikowano
kolor siwo brązowy ale bez charakterystycznego zapachu przepalenia. Dodatkowo dzisiaj wymieniony olej w skrzyni biegów - wg. mechanika mógł jeszcze spokojnie polatać z 20 tysięcy.

 

Wg jakiej metody mechanik tak ocenił, chętnie ją poznam..... :mrgreen:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
kolor siwo brązowy ale bez charakterystycznego zapachu przepalenia....

Zaraz zaraz, ale skąd miałby być zapach przepalenia? Przecież ten olej pracuje jako przekładniowy - tworzy się poduszka olejowa. Temperatury nie są tam na tyle duże aby zaczął się palić. Przepalenie powinno być czuć tylko w oleju silnikowym z racji pracy "w ogniu".

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
3 dni temu wymieniałem u siebie , trwało to 15 minut , odkręcacie śrubę na imbus z tyłu dyferencjału , bierzecie strzykawę lub cos co odessie wam stary olej , bo nie ma korka spustowego , odsysamy mi sie udało odessac 800ml , olej kupiłem za ok 200 ori bmw zalecany. Potem wtłaczamy olej za pomoca tej strzykawy zakrecamy śrubą i wio. mam 155tys przejechane swoja f10 , stary olej był czarny wiec swoje własciwosci zapewne stracił. JA dodatkowo musialem zrobić kalibracje skrzynki VTG po wymianie oleju ponieważ po 150tys mialem bład w INSTA skrzynki VTG. Po wymianie robi sie kalibracje i 5 minut postepowanie zgodnie z instrukcji insta i wszystko gra błąd znikł.
Opublikowano

zajaczek,

to wymianiales olej w dyfrze czy w skrzyni rozdzielczej?

ja wymienialem raz olej w dyfrze przy 250tys km i byl wizualnie jak nowy, dlatego nie ma sensu go wymieniac.

jezeli zmieniales olej w reduktorze to tam nie ma korka spustowego? w skrzyni rozdzielczej bmw pewnie sa tarczki, czyli jak pracuje to sie wycieraja i olej sie zuzywa. wymiana jak najbardziej wskazana !!!!!

jak sie tarczki palily to olej pewnie czarny smierdzacy i tarczki do wymiany albo i cala skrzynia do regeneracji. :mrgreen:

Opublikowano
Witam. Mam pytanie byłem ostatnio na wymianie oleju w VTG i zostal on odessany maszyną i wlany strzykawką tylko mam problem bo dziwnie malo weszlo jakies 300ml i sie wylewal. Czy to normalne?
Opublikowano

Wynika z tego, że prawdopodobnie tak mało odciągnęli starego oleju.

Ja wymieniałem ok. 3 tygodnie temu (też poprzez odciąganie) i wlano ok. 500ml.

Czy podczas odciągania oleju skrzynka była choć trochę ciepła? Ile auto mogło stać zanim zaczęto odciągać olej?

Opublikowano
Tak przejechalem okolo 10 km potem auto postalo tak z 30 minut wiec byla ciepla. Martwie sie czy taka wymiana w tak malej ilosci miala sens. Nie chcial bym zaraz remontowac vtg
Opublikowano
Wchodzi 500 wiec 300 to ponad połowa będzie wymieniona. Nie panikuj. U mnie po 130tys olej wyglądał jak nowy. Choć do przelania wymienili mi 500.
Opublikowano

Ile kosztowała wymiana? Ja za robociznę dałem 50zł. Jeżeli miałeś własny olej (butelka 1l), to powinno Ci dużo zostać więc za jakiś czas możesz ponownie zrobić wymianę, np. podczas wymiany oleju silnikowego lub innych prac.

Być może podczas odciągania oleju mechanik włożył rurkę nie do samego dna, tak więc pozostała znaczna część oleju.

Druga opcja może być taka, że odciągnięto jednak więcej oleju lecz podczas wlewania nowego jakimś trafem stało się tak, że pomimo wlania tylko 300 ml olej zaczął się przelewać. Tak więc wydaje mi się, że i tak za jakiś czas warto sprawdzić czy tego oleju jest odpowiednio dużo bo może okazać się że jest go za mało.

I jeszcze jedno pytanie czy widziałeś może ile było odciągniętego starego oleju? Czy było to faktycznie tylko 300 ml?

Opublikowano
Niestety cały odciągnięty olej poszedł w baniak z maszyny wiec nie wiem ile wyssał. zapłaciłem 70 zl za wymianę. Tak jak mowisz za jakiś czassprawdze czy go nie jest za mało. Jakie mogą być objawy zbyt malej ilości? bo mam taka dziwna przyapadlosc na zimnym aucie przy jedzie w lewo i przy dodawaniu gazu mam takie dziwne drżenie. ustępuje jak juz jest rozgrzane auto. czy to może być objaw uszkodzonej skrzynki vtg? i jeszcze jedno jak wrzuca wsteczny to mam przy ruszeniu taki metaliczny odgłos taki jednorazowe stukniecie. czy to krzyżaki na wale?
Opublikowano

Ja Ci nie odpowiem na te pytania - nie mam żadnego doświadczenia z w tych dziedzinach.

Poczekaj może inni wypowiedzą się na forum. Napisz jeszcze czy tak było przed wymianą.

Opublikowano
Tak tak było przed wymiana. myślałem ze po wymianie ustami. ale niestety. nie jest to szarpanie zwykle drżenie i buczenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.