Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jak w temacie - jak skomplikowana jest wymiana plynu do wspomagania kierownicy, posiada ktos moze jakas intrukjce najlepiej z jakimis fotkami?

 

Jaki plyn zalac?

 

Z tego co widze to moj ma zabarwienie brunatne wiec chyba nadaje sie do wymiany...

 

 

 

Jak sprawdzic poziom plynu w zbiorniczku skoro na zakretne nie ma "min" ani "max"..?

 

http://uploaded.net/file/l7j23e5d

 

http://uploaded.net/file/36qrcxu8

Opublikowano

Czy tez oto specific nada sie do mojej bryki:??

 

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-Pentosin-CHF-11S-1L-Hydraulic-Power-Steering-Fluid-OE-BMW-Ford-Saab-/201078884034?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2ed13c46c2

 

 

 

Jak najlepiej pozbyc sie starego plynu?

 

Czy odpiecie jednego z wezy i krecenie kierownica na odpalonym silniku nie uszkodzi pompy?

 

Jesli tak to ktory z wezy najlepiej odpiac i ktory koniec?

 

Czy moze lepiej jest wyciagnac stary plyn wielka strzykawka..?

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia jaki masz korek zbiornika płynu wspomagania; czerwony czy zielony?

 

Ja wymieniałem u siebie dwa razy w kilku tygodniowych odstępach. Odessałem płyn ze zbiornika (wielką strzykawką :wink: ) a później odpaliłem silnik na kilka sekund (podniosłem przód aby koła nie miały oporów tarcia z podłożem) i kręciłem kierownicą w prawo i w lewo, zgasiłem silnik - i znów odessałem płyn. Z odpaleniem i kręceniem zrobiłem tak ze 2-3 razy i na koniec zalałem nowy płyn. Po 1-2 tygodniach powtórnie wymieniłem płyn.

Ja mam ATF i zalałem Shell Spirax S4 ATF HDX.

 

Nie odkręcałem oczywiście żadnych przewodów. Pompie nic się nie stanie jeśli będzie chodziła kilka sekund z minimalną ilością płynu (oczywiście nie należny z tym przesadzać - tzn zrobić to możliwie jak najszybciej).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia jaki masz korek zbiornika płynu wspomagania; czerwony czy zielony?

 

Ja wymieniałem u siebie dwa razy w kilku tygodniowych odstępach. Odessałem płyn ze zbiornika (wielką strzykawką :wink: ) a później odpaliłem silnik na kilka sekund (podniosłem przód aby koła nie miały oporów tarcia z podłożem) i kręciłem kierownicą w prawo i w lewo, zgasiłem silnik - i znów odessałem płyn. Z odpaleniem i kręceniem zrobiłem tak ze 2-3 razy i na koniec zalałem nowy płyn. Po 1-2 tygodniach powtórnie wymieniłem płyn.

Ja mam ATF i zalałem Shell Spirax S4 ATF HDX.

 

Nie odkręcałem oczywiście żadnych przewodów. Pompie nic się nie stanie jeśli będzie chodziła kilka sekund z minimalną ilością płynu (oczywiście nie należny z tym przesadzać - tzn zrobić to możliwie jak najszybciej).

 

 

Chris99 dzieki za odpowiedz.

 

Korek mam czarny ;-) (jak na fotce) z zielona nalepka "CHF 11S ONLY" i jakis nr na tej samej nalepce "2 122 171"

 

 

Czy ten plyn sie nada?:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/201078884034?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak ten płyn się nada, a nawet ten musi być :cool2:

🙃🙃

Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia jaki masz korek zbiornika płynu wspomagania; czerwony czy zielony?

 

Ja wymieniałem u siebie dwa razy w kilku tygodniowych odstępach. Odessałem płyn ze zbiornika (wielką strzykawką :wink: ) a później odpaliłem silnik na kilka sekund (podniosłem przód aby koła nie miały oporów tarcia z podłożem) i kręciłem kierownicą w prawo i w lewo, zgasiłem silnik - i znów odessałem płyn. Z odpaleniem i kręceniem zrobiłem tak ze 2-3 razy i na koniec zalałem nowy płyn. Po 1-2 tygodniach powtórnie wymieniłem płyn.

Ja mam ATF i zalałem Shell Spirax S4 ATF HDX.

 

Nie odkręcałem oczywiście żadnych przewodów. Pompie nic się nie stanie jeśli będzie chodziła kilka sekund z minimalną ilością płynu (oczywiście nie należny z tym przesadzać - tzn zrobić to możliwie jak najszybciej).

 

 

Wymienlem na weekendzie plyn do wspomagania tak jak opisales.

 

Po wypompowaniu i odpaleniu samochodu (nawet na kilka sekund) pompa strasznie halasowala bez plynu.

 

Zrobilem tak z 4-5 razy na podniesionym przodzie. Zalalem nowy plyn i wszystko ucichlo.

 

Moje pytanie teraz - czy przy takich praktykach (praca pompy bez plynu) na pewno nie uszkodzimy pompy?

 

Jak ten plyn wymieniany jest w servisach BMW?

 

Nie ma jakiejs sruby ktora mozna odkrecic, spuscic stary plyn, zakrecic i zalac nowy?

 

Tak aby pompa nie pracowala na "sucho"???

Opublikowano

4-5 razy to trochę przesada, ale gdy był odpalony tylko przez sekundy, to raczej bezproblemowo - ja wymieniałem tak z 1-1,5 roku temu i jest OK.

Można wymienić jeszcze przez odczepianie węży z układu i spuszczenie nimi płynu, ale tu już potrzeba podnośnika lub kanału i parę godzin wolnego czasu - i wcale tego płynu więcej nie zleci z układu. Dodatkowo na pewno trochę płynu wyleje się, i trudno go usunąć.

U mnie kiedyś wymieniano płyn w wspomaganiu w E36 przez oczepianie węży, i pompa podczas zalewania płynu też hałasowała nie słabiej niż przy metodzie ze strzykawką.

Najłatwiej moim zdaniem wymienić płyn przez odessanie i może dwukrotne odpalenie i kręcenie kierownicą w obie strony do końca - i znów odessanie ze zbiorniczka, a po tygodniu ponowna wymiana, i mamy pewność że cały płyn jest świeży.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dzieki Chris,

 

Za kazdym razem jak krecilem pojawialo sie wiecej plynu. Dopiero przy ostatnim nic juz nie wylecialo wiec zalalem nowy.

 

Faktem jest to ze po pierwszym oddessaniu i odpaleniu silnika pompa zassala sporo powietrza z pustego wowczas zbiorniczka i po kreceniu i zgaszeniu mialem w nim sporo piany.

 

Jak dobrze pamieta zrobilem tak z 4-5 razy. Po zalaniu pompa ucichla - pewnie sie odpowietrzyla.

 

Po 3 dniach plyn nadal jest zielony.

 

 

Jak szybko krece do oporu w prawo albo w lewo i "uderze" kolami na koncu to zawsze pompa mi zahalasuje i spadaja obroty silnka i zaraz wskakuja spowortem - tez tak macie u siebie?

 

Mialem wczesniej foke i mialem dokladnie tak samo.

 

Jak krece powoli i nie ma tego "uderzenia" to jest ok.

Opublikowano

Pompa zawsze hałasuje mniej lub bardziej w zależności od modelu auta na max skręconych kołach, Co do obrotów, to u mnie raczej nie spadają - przynajmniej nie zauważyłem.

Piana to normalne zjawisko przy wymianie płynu.

Odpowietrzanie polega na skręceniu maksymalnie kół do oporu w obie strony kilka razy. Później sprawdzenie poziomu płynu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hej wam,

 

Macie u siebie active steering i dynamic drive ? Też przymierzam się do wymiany oleju wspomagania w najbliższych dniach, u mnie potrzebny jest olej też CHF11S, ile wam litrów weszło na wymianę ?

U mnie jest strasznie wielki zbiornik wyrównawczy od wspomagania tam chyba z 1 litr siedzi, na wszelki wypadek kupuje 2 litry, (wyczytałem, że można odpiąć przewody olejowe wspomagania przy chłodnicy oraz przewód przy pompie, tak aby spuścić najwięcej starego oleju ) (stary olej zabarwiony jest pod kolor żółty, nowy ciemno zielony) Zastanawia mnie fakt dynamic drive jak z tylnej belki przepompować stary olej do wylania z hydraulicznego stabilizatora ?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odkopie temat

Chce u siebie w e90 wymienic plyn

Jaka norme zalac dexron 2 czy dexron 3?

W e46 gdy zmienialem zalalem D2 i lata wszystko bylo ok, pytanie czy w e90 idzie ten sam olej?

Opublikowano

Jeśli masz wątpliwość zalej 3.

Z tymi olejami jest tak (z moich obserwacji tak wynika), że każda wyższa cyfra pokrywa normy niższej cyfry. Czyli jeśli wlejesz 3 to tym bardziej spełnisz normę 2.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam w e36 ostatnio chodziło mi ciężko wspomaganie, wymieniłem płyn i teraz trochę lżej jest ale nie to co było przed awaria,a do tego pompa buczy,rzęczy,jest piana w zbiorniczku.Co mogę na to zaradzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.