Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Mój pierwszy post po powrocie do marki BMW.

 

Kiedyś e36, potem passat, stilo i teraz x3.

Auto świeżo kupione ze świadomością problemu.

Auto zimne - nie ma problemu, odpala super i dalej opisanych problemów brak.

Auto po przejechaniu około 2km - zaczyna się problem.

Po przygazowaniu do około 2 tyś lub wyżej (na luzie), gdy silnik schodzi z obrotów w okolice jałowych, słyszalny jest hałas przez około sekundę, coś w stylu uderzania plastiku o inny plasik.

Wraz z dalszym rozgrzewaniem auta dochodzi objaw gaśnięcia silnika podczas jazdy, tzn po zrzuceniu z biegu. Powiedzmy jadę na czwórce około 2 tyś obrotów, wrzucam na luz to potrafi zgasnąć. Jeżeli przetrwa pierwsze dobicie obrotomierza do jałowych i niżej to raczej nie zgaśnie, ale przez kilka sekund może pobujać obrotami wraz z hałasem. Obroty schodzą poniżej minimalnych i czasami kończy się właśnie zgaśnięciem. Czasami potrafi schodzić dość wolno z obrotów po zrzuceniu biegu do powiedzmy 1.200, aby z tego poziomu spaść gwałtownie poniżej minimalnych i czasami zgaśić silnik.

Podczas rozgrzewania silnika na postoju obroty lubią też pulsować - po wyjściu poza niebieską część podziałki. Auto porządnie zagrzane raczej nie buja obrotami, ale może zgasnąć.

Co pokazuje komputer:

sterownik świec żarowych

przepływomierz

wszystkie wtryski korekty w okolicach -1 prócz jednego, który ma +4

pompka dogrzewacza

czujnik temp zew., chociaż w aucie pokazuje mi prawidłowo

 

Zaobserwowałem, że podczas tego schodzenia z obrotów rolka napinacza alternatora bardzo drga, więc zostało to naprawione, ale objaw w dalszym ciągu występuje.

PS Wymiana napinacza jest jak najbardziej możliwa bez zdejmowania kolektora i filtra oleju z chłodniczką. Wystarczy odchylić alternator.

Auto w sierpniu 2014 miało wymieniony dwumas ze sprzęgłem (100% pewne).

Jeszcze jedna wskazówka - świeca żarowa na którymś z cylindrów była zaolejona, sama świeca spalona.

Auto porządnie przygazowane na postoju nie chce ani trochę zadymić. Podczas jazdy pod max obciążeniem już potrafi, ale naprawdę niewiele.

 

Podczas zakupu typowałem koło pasowe, teraz po głowie chodzi mi wtryskiwacz. Może ktoś mądry, doświadczony w tych silnikach się wypowie. A może pompa vaccum. Gdy zdejmę korek wlewu oleju podczas pracy słychać dość głośne stukanie.

Obiecuję, że nie będę marudził, że tyle to wszystko kosztuje itp.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam podobne objawy - przy zmianie biegów obroty spadają poniżej minimalnych jałowych i zabuja silnikiem. Strasznie mnie to irytuje, ale nie wiem jak to naprawić

Xdrive

Koder

Opublikowano

Wczoraj znalazłem taki temat

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=60688

 

Po drodze podejrzewałem już poduszki pod silnikiem (w x3 są jakieś dmuchane ciśnieniowo, a przynajmniej tak wynika ze sklepu z oryg. częściami bmw).

 

Błąd przepływomierza faktycznie mam więc go wymienię i dam znać, przy okazji może spadnie spalanie. Jedynie co to liczyłem, że da radę wymienić samą płytkę, a wszystko wskazuje, że trzeba kupić cały. Najtaniej jaki znalazłem to za 550 zł

http://217.28.144.172/partscatalogue/articledetail.aspx?a=00016&b=06241&c=25486&d=0002&node=03926&pnode=0100254,0102793,0102806&t=1&ta=0~1928~1400~1529&te=0030&tg=03926&tl=000000061&item=0928400529~2BOS

Opublikowano

Odłącz wtyczkę od przepływki i zobaczysz czy Ci objawy ustaną.

Ps.

Z odłączoną przepływką możesz jeździć ale będzie więcej palił.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Po odpięciu objawy nie ustąpiły. Jest tak samo jak było

 

Tak, ja wymieniałem przepływomierz i też nie pomogło. Dla mnie to coś z układem zasilania (paliwowym), mozę pompa cr, albo jakiś czujnik. Doraźnie podniosłem obroty jałowe +50 i jeżedze czekajac az padnie :D

Xdrive

Koder

Opublikowano
Nie strasz Kolego, że to pompa CR. Ona jest chyba na napędzie rozrządu, a żeby to ruszyć to roboty co nie miara. Gdyby coś z nią było nie tak to zapewne stracilibyśmy przyspieszenie, byłoby ono nierówne, a ja takich objawów nie dostrzegam, nawet na najniższych obrotach, lecz na biegu - auto dobrze przyspiesza. Pompa jest przecież stale napędzana i gdyby brakowało jej wydajności to na wyższych obrotach, gdy musi się napracować. Musi być czujnik, albo jak dla mnie coś z podciśnieniem. Gdy zdejmiesz korek wlewu oleju słyszysz mocne stukanie? A może sonda lambda?
Opublikowano
Musi być czujnik, albo jak dla mnie coś z podciśnieniem. Gdy zdejmiesz korek wlewu oleju słyszysz mocne stukanie? A może sonda lambda?

 

Jak zdejmuje korek to nic sie specjalnego nie dzieje bo nie ma sie dziać, jeśli odma jest sprawna. Co do lambdy nie wiedziałem nawet, że w tym silniku występuje.

 

Podciśnienia - u mnie wizualnie i funkcjonalnie są ok

Xdrive

Koder

Opublikowano

Mam glupie pytanie.. Patrzyles na kolo pasowe, czy jest cale ? :) Ja walczylem dlugo z dziwnym charczeniem auta, wlasnie przy schodzeniu z obrotow... Powodem bylo rozwulkanizowane kolo pasowe...

Diagnoza jest prosta - lusterko albo dobre oko i wszystko widac :)

Przy 2l pokusilbym sie o zamiennik ale w 3l dieselku tylko oryginal (1600zl + sruby). Na zamiennikach z gornej polki (po 600-800zl) juz sie przejechalem.. Obudowa silnika takze... Wiec jesli chodzi o 3l diesel - kola pasowe wylacznie z ASO.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jako adwokat i z podejściem do zakupu używanego bmw x3 jako wersji budżetowej zmiany pojazdu, nie powinienem marudzić, ale.... nie lubię wydawać bez sensu pieniędzy.

Naprawdę konieczny jest oryginał? Corteco nie wystarczy? Przecież to chyba te same części tyle, że bez znaczka BMW.

Pytanie nie jest głupie ponieważ tak naprawdę koła pasowego nie sprawdzałem, a nie wygląda na świeże.

Koło pasowe mnie nie zaboli, tylko kwestia sensowności płacenia za znaczek bmw.

PS Auto ma 520.000 przebiegu i wygląda lepiej niż moje stilo 208.000 km.

Opublikowano
Jak dla mnie mozesz zalozyc cokolwiek. Ja tylko chcialem zaznaczyc,ze przerabialem w swoim 3.0d 218KW juz 2 dostepne na rynku zamienniki kola pasowego wraz z kompletami srub (zgodnie ze sztuka) i oba rozlecialy sie w podobny sposob przy podobnym przebiegu/okresie i obie reklamacje zostaly uwzglednione. Oryginal dziala bez zarzutu do dzis. Co do reklamacji: "ten typ kola ma problem z silnikami 3.0d" W skrocie rzecz ujmujac.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Z braku czasu nic nie robiłem z autem do maja. Potem wymieniłem poduszkę pod skrzynią biegów. Podczas przyspieszania zaczęły się dziwne przeskakiwania (lepiej ciągnie/gorzej ciągnie) jak przy powolnym skręcaniu i zużytym oleju w skrzynce rozdzielczej. Pojechałem do serwisu BMW wymienili mi olej w skrzynce, ale stwierdzili, że nie mogą jej skalibrować bo rzekomo silniczek jest spalony. Gdy oddawałem auto 4x4 się nie świeciło teraz zaraz po odpaleniu gdy tylko auto ruszy się o kilka cm zapala się kontrolka. Przy kolejnym zatrzymaniu auta dochodzą kontrolki jak przy zużytej zębatce xdrive.

Myślę, że są zbyt duże naprężenia pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów/rozdzielczą, ponieważ pod silnikiem są stare poduszki więc chyba je wymienię.

 

Co do tematu wątku, to dzisiaj zacisnąłem wężyki podciśnienia (nie całkowicie) idące pod kolektorem, jeden chyba idzie do EGR, a drugi bodajże do przewodu plastikowego z pompy vaccum, spotykają się zaś w przetworniku ciśnienia http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2336-sterowanie-podcisnieniowe-agr/vWB05279

Efekt jest taki, że owe spadanie z obrotów, bujanie obrotami, denerwujący odgłos znacznie zelżał. Czy to może wskazywać na pompę vaccum do wymiany?

Pozdrawiam

Opublikowano

Wężyki są wręcz zawalone olejem spod kolektora, tak samo i ten przetwornik, a on ma chyba swój filterek, więc być może jest to właściwy trop.

Papik jesteś specjalistą od skrzynek rozdzielczych, czy spotkałeś się z przypadkami zniszczenia skrzynki/silniczka od wymiany samej poduszki pod skrzynią?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

6162896361767476642?pid=6162896361767476642&oid=117899835003886475290

https://plus.google.com/photos/117899835003886475290/albums/6162896350554672897/6162896361767476642?pid=6162896361767476642&oid=117899835003886475290

Witam z podciśnieniem to raczej nie był dobry trop

Przy okazji wymiany odmy zobaczyłem jak wygląda prawa poduszka.

Ramię z niej wychodzące jest cofnięte do tyłu auta, a przynajmniej tak mi się wydaje.

Czy patrząc na swoje auta możecie to potwierdzić?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.