Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Posiadam BMW E90 z końca 2006 roku (320d, 163KM).

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że chyba akumulator już się prosi o wymianę... a objaw jest taki... jak rano go odpalam to kreci powoli i czasami przy odpalaniu gasnie ekran od nawigacji po czym po chwili się zapala i silnik chodzi ładnie.

 

Czy to już akumulator jest słaby?

Opublikowano
No raczej do wymiany. Ale jak Ci po chwili odpala to kręci bez problemu? Bo mi jak padał akumulator i gasł ekran to już akumulator nie miał siły kręcić.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Mialem takie objawy, wymienialem aku na nowy i dalej to samo, okazal sie winny rozrusznik
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba go przemierzyc i bedziesz pewncy co i jak bo jak mowil przedmowca rozrusznik na zwarciu daje podobne objawy.
Opublikowano
Zobacz ile ma wody w przegrodach, dolej, podładuj prostownikiem, :), i jaka data produkcji, jak młodszy to wpisać w inpie wymiane, będzie ładować większym napięciem. Sam tak zrobiłem po podobnych objawach i teraz zimno czy nie, odpala ładnie.

 

Gdzie się patrzy dokładnie ile ma wody? Akumulator na pewno nie jest stary i to jakaś Centra Futura chyba, a oczko jest jeszcze zielone :)

Opublikowano

Wskaźnik koloru jest do dupy.

 

Najlepszy sposób to sprawdź czy przy odpalaniu kontrolki ci migają/zanikają lekko. Plus czy na mrozie grzał ci świece normalnie czy tylko 2 sekundy max i dalej nie chciał

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

320d 163KM oryginalnie ma akumulator 80Ah 640A. Napięcie ładowania powinno być około 14,2-14,4V. Ale nie mierz tylko tego bo gdy mój padał to tyle miał ale prąd rozruchu miał na poziomie 510A.

Wymieniłem na BOSCH S4 80Ah 740A i jego prąd rozruchu wynosił 816A..

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy po wymianie akumulatora trzeba robić coś jeszcze INPA?

Jeśli wymienię na taki sam (ilość amperogodzin itd.) to nie muszę wtedy nic robić?

 

Czy można na INPIE gdzieś sprawdzić jak to jest zaprogramowane, na jaki akumulator, ile Ah?

Opublikowano
Aku jak wymienisz na nowy to trzeba zrobić adaptację baterii. Jak nie zrobisz tego, to komp. będzie widział go jako stary i wtedy będzie dawał duży prąd ładowania, co może skrócić jego żywotność. Po adaptacji komp widzi nową baterię i na początek podaje mały prąd ładowania, po czasie jak sprawność baterii się zmienia, to komp sprawdza s aku i w miarę potrzeby zwiększa prąd ładowania. Tak ,że po jakimś czasie aku ze względu na utratę sprawności potrzebuje większego prądu do ładowania, aby utrzymać w działaniu odbiorniki w samochodzie. A jest ich trochę. Sam sprawdzałem, Po wyłączeniu zasilania, przez pewien czas idzie z aku prąd rzędu 6A, aż spadnie do 0.02A na samym alarmie. W inpie masz tam podane rodzaje aku, albo zwykły albo AGM. Masz tam również określone Ah, ale jak zainstalujesz 85Ah, a zrobisz adaptację na 80Ah lub 90Ah to nie robi dużej różnicy. A co do aku Centra Future, to też go mam. 1.6 roku, pali się zielone oko i du....pa. Nie trzyma prądu, do wymiany, potrzebny tester aku na obciążenie. Zainstalowałem stary oryginalny AGM z BMW z jakim samochód wyszedł z salonu i trzyma rewelacyjnie. Wiadomo trzeba było zrobić ponowna adaptację aku , mimo że ta bateria ma ponad 5 lat. A co do rozrusznika, to rzeczywiście. Nie wiem czy to wina podwykonawcy, ale BMW ma bardzo słabe rozruszniki. Ciężko czasami kręciły, właśnie też myślałem że baterie, ale jak wymieniłem baterię i efekt się nie zmienił to wiadomo rozrusznik. Już w dwóch wymieniałem rozruszniki na zamienniki i teraz jest ok. :cool2:
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Możesz mi napisać gdzie dokładnie w INPIE robi się to adaptacje i jak?

Jaką wersje muszę mieć?

 

Akumulator 77Ah starczy w zupełności? Jaki polecisz?

Opublikowano

Tak z ciekawości zapytam, jaką trwałość mają akumulatory w E90/91 320d (177km)?

Czy jest jakaś reguła, że po iluś tam latach należy wymienić akumulator?

Opublikowano

Wymieniłem akumulator i zrobiłem adaptacje:

 

- Wybierasz swój samochód i następnie kolejno:

 

- engine

- dde (wybierasz typ silnika... w moim przypadku M57)

- status

- ibs-powermanagement

- battery reg

 

Po nacinięciu [battery reg.] wyskoczyło okno [OKEY]

 

Następnie włączyłem NCS'a i sprawdziłem ustawienie Ah jest -B080, akumulator włożyłem 83Ah.

-B085 nie można ustawić ale dopiero -B090 czyli na 90Ah.

Zostawiłem na 80Ah bo jest najbliższy temu.

Więc zrobiłem wszystko ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, jesli tak jak w opisie to ok
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam problem z moim e91. Samochód już wcześniej domagał się wymiany akumulatora, resetował godzinę, przestały świecić swiatła powitalne, ale palił pięknie więc co jakiś czas doładowywałem. Dzisiaj, przychodzę po pracy do samochodu i okazało się, że nie mogę go otworzyć z pilota, otworzyłem kluczkiem i odpalił normalnie. W domu drugi pilot też nie zamyka, ani nie otwiera auta. Podładowałem akumulator kilka dobrych godzin jednak jest bez zmian. Czy słaby akumulator mógł mieć na to wpływ czy to tylko zbieg okoliczności ?
Sprzedam:
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Podpinam się do tematu. Mam następujący problem: Z dnia na dzień przestały mi działać światła powitalne przy otwierania auta ( w moim przypadku światła postojowe, ledy z tyłu i zwykłe postojówki z przodu, nie mam xenonów), jak wsiadłem rano do samochodu, miałem pokasowane liczniki i godzinę i przestało mi działać grzanie tylnej szyby. Silnik pali bardzo ładnie, prąd ładowania jest dość duży bo około 15-15,5V, a sam akumulator po cało dziennym postoju pod firmą pokazuję na mierniku 12,2 V, więc raczej ok. Pytanie czy mieliście podobny problem i co może być przyczyną tego zbiegu okoliczności?
Opublikowano
Te samochody to "mądre bestie" jak jest słaby aku to potrafią wyłączyć systemy elektryczne, które nie są niezbędne do życia. Np. w e60 dodatkowo wyłączy wspomaganie. Rozrusznik kręci bo dla niego 2 czy 3 volty mniej nie robi różnicy.
Opublikowano
Z tego co się orientuję, prawdopodobnie mam oryginalny aku, więc i może już na niego czas, tylko zastanawia mnie brak podgrzewania tylnej szyby, bezpieczniki są okej-sprawdzone. Mało możliwe ze auto go odłączyło...a i od kiedy kupiłem mają 3-jkę nie działa system SATRT&STOP co wcale mi nie przeszkadza, ale mnie to męczy :mad2:
Opublikowano
A ja mam znowu taki problem że mojej bmce zdarzało się po wciśnięciu przycisku start zrobić kawałek obrotu rozrusznikiem i tak jakby się blokował, po naciśnięciu jeszcze raz odpalała, w poniedziałek rano znowu ta sytuacja po ponownym naciśnięciu zapaliła się kontrolka świec (było -2) i odpalił, natomiast po wyjściu z pracy kaput nic kompletnie nie reagowała na przycisk start, podpięliśmy kable rozruchowe do kolegi i odpaliła więc od razu pojechałem po nowy akumulator, było ok, ale dzisiaj rano znowu to samo rozrusznik zrobił kawałek obrotu i koniec jeszcze raz start, zagrzał świece i odpalił, po pracy odpalił normalnie i sam nie wiem co to może być za przyczyna, rozrusznik? idzie go jakoś przemierzyć/sprawdzić? nie chcę mieć znowu nie miłej niespodzianki że gdzieś mi nie odpali
Opublikowano
póki co jeszcze nie bo mieście w którym pracuje nie ma prawie kompletnie narzędzi, jutro jadę do domu rodzinnego to sprawdzę napięcie i sprawdzę czy mi nie pobiera coś prądu na lewo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.