Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:search: :search: :search: :search:

 

Witam mam taki problem wymieniłem tylne amorki (amorki sachs) 4 tuleje na sankach (tuleje LEMFÖRDER ) bo bujało tyłem i test amorków na stacji diagnostycznej wykazywał po 18- 23% sprawności amorów przed wymianą tylejek po wymianie tylejek nic się nie zmieniło jeśli chodzi o test amorów na stacji to jest tak samo max 23% i nie odczuwam jakiejś kolosalnej różnicy jeśli chodzi o jazdę jest praktycznie tak samo ( tuleje na sankach wywalone były 2 ale wymieniłem wszystkie 4 ) i niech mi ktoś powie o co kaman bo już nie mam pojęcia koła mam 17 225/50 .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale po co blokować nowe tuleje? :?

Jak jest nowa, to zostawił bym je w spokoju, chyba że ktoś skopał wymianę i je uszkodził.

Opublikowano
Właśnie o to mi chodziło, że są nowe ale uszkodzone. Skoro po ich wymianie się nic nie zmieniło, to chyba odp. jest prosta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawieszenie w tym konkretnie aucie zawsze na testerze wychodzi fatalnie i tak ma być. niepotrzebnie zmieniłeś amortyzatory.

 

A brak stabilności tyłu wynika raczej z uszkodzeń innych elementów.

Do sprawdzenia wszystkie wahacze i tuleje.

Zwłaszcza pływające.

Jeśli nic nie wyniknie to koniecznie pomiary geometrii i regulacja.

 

 

Tego zawieszenia nie ma co badać na zwykłym testerze do aut osobowych. To specyficzne zawieszenie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Po wymianie tulejek na sankach pojechałem na zbieżność w 3d i koleś ustawiał dwa razy i według urządzenia wszystko jest ok a auto chodzi po całej drodze raz w prawo raz w lewo i ściąga delikatnie w prawo byłem przy zbieżność i wiem że zbieżność jest dobrze ustawiona po kilku przejazdach wjazd na stację diagnostyczne dla ciężarówek i dokładne sprawdzenie zawieszenia całego wyszło luz na drążku lewym delikatny luz na przekładni kierowniczej i luz na tuleji pływające z prawej strony i niby to wszystko byłem u kilku mechaników i potwierdzają niby to samo jeśli chodzi o luzy wymienię ten drążek tuleje pływające obydwie i pojadę na nową zbieżność i zobaczymy czy się poprawi tor jazdy narazie dzięki za info będę informował co i jak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz luz na maglu to możesz dalej nie szukać.

 

A wszystkie MAŁE luzy wykryte przez mechaników w e39 zazwyczaj okazują się być mega rozwalonymi częściami.

Nie ma prawa mieć żadnych nawet min imalnych luzów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam ponownie wymieniłem tuleje pływające tylne x2 do tego górny prawy wahacz tylny i po za tym zawieszenie nie ma nigdzie luzu a auto po wymianie tych tulejek prowadzi się tragicznie buja tyłem że tragedia.Na zbieżności zauważyliśmy ze sanie bujają się na tych nowych tulejach jak cholera i teraz jest pytanie czy mechanik źle je wprasował czy tuleje są wadliwe (tuleje lemforder) i teraz pytanie czy zastosować podkładki w celu zablokowania czy nie? a jeśli podkładki zablokują tuleje i będzie git to o co tu chodzi? A co do zbieżności to koleś ustawił ją bardzo dobrze bo mam wykres i sprawdzałem w kilku miejscach kąty i zbieżnośc i jest na 100% dobrze zrobiona i co dalej?
Opublikowano
pisałem już wcześniej, żebyś je zablokował, bo najprawdopodobniej mimo założenia nowych tulei masz je uszkodzone. One prawie nie powinny się ruszać. Po zablokowaniu amory będziesz miał na ok. 60% i będziesz mógł normalnie jeździć. Koszt operacji ok. 50 pln.
Opublikowano
Mam taką grubą gumę 11mm ale bardzo twarda i takie pytanie czy po jednym krążku wystarczy czy te krążki dajemy tylko od dolnej części tuleji czy od góry też potrzeba dać?
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.