Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam 528i od nowosci kupiony w 11.2012 zrobilem nim 140 000km i rano po odpaleniu zerwal mi sie lancuch rozrzadu. co za pech niecale 2 miesiace po gwarancji. camochod byl serwisowany tak jak trzeba, olej zmieniany co 15 000 - 20 000. Nawet nie chce myslec o koszcie nowego silnika w aso.

Czy jest jakas mozliwosc zeby aso wzielo odpowiedzialnosc na siebie ? Samochod za prawie 300 000zl serwisowany tylko w aso i takie rzeczy zaraz po gwarancji. Krew mnie zalewa.

Co robic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Współczuję, na pewno nie zostawią Cię na lodzie, częściowo powinny brać udział w kosztach (program good will). Pytanie czy to ma sens, bo był tutaj podobny temat i ASO za wymianę silnika-samą usługę chciało chyba 12 tyś.

P.S. Teraz to już za późno, ale może inni przeczytają. Po co kupować nowe BMW jak nie przedłuża się gwarancji, która kosztuje kilka tyś.

Opublikowano

Planowałem dojeździć max do konca roku i kupić następne bo robię po 70 000-80 000 rocznie :|. A jest mozliwosc kupienia od nich silnika po jakiejs dobrej cenie i wstawienie go w innym warsztacie? Czy szukac gdzie indziej uzywanego silnika?

Nastepnym razem dokupie ten rok gwarancji bo teraz po prostu nie pomyslalem a poza tym to sie nie spdziewałem takich rzeczy

Opublikowano
Nowy nie ma sensu, bo koszta pewnie c.a 30- 40 tys zł. Silnik jest nową konstrukcją więc znajdziesz coś napewno z małym przebiegiem, pewnie między 5-10 tys, weź coś z f-vat. A pierwsze co to atakuj BMW o pokrycie w całości naprawy, jeśli nie będą zbyt skłonni to postrasz telewizją - znam taki przypadek i podziałało... Zresztą masz ku temu podstawy.
Opublikowano

maiłeś jakieś objawy łańcucha w ostatnich dniach?

 

PS - tak z ciekawości: 70tyś/rok więc zakładam, że większość to trasy - jakie prędkości przelotowe? bliżej 180 czy 130?

Opublikowano
80% przebiegu to trasa a na trasie jeżdżę głównie około 150km/h. larsen dziekuje za informację
Opublikowano

Dla mnie to jakaś masakra, auto serwisowane, nie było nic słychać, że coś jest nie tak? Pewnego dnia po prostu strzelił. Na wszystkich producentach, a raczej klientach mści się to, że auta budowane są z kalkulatorem w ręku i każdy zastanawia się jak tu oszczędzić dwa euro. Łańcuszki rozrządu obecnie stosowane są jak w rowerze. Cholera też nie przedłużyłem gwarancji, na szczęście robię mniejsze przebiegi (mam dopiero 67k, auto 02/12) i może nie zdąży się poważnie popsuć zanim go sprzedam.

Powodzenia w "walce" z producentem.

Opublikowano

Fakt. Stało sie a nie powinno. Wszystko bylo tak zeby nie bylo. Wlasciciel ma problem moze BMW sie ukloni w jego strone, może....tego życze. Ale nie przesadzajmy ze juz samochod a tym bardziej silnik jest zly. Jak na razie jeden egzemplarz ujawniony na forum. Więc bez przesady. Przebieg juz spory jak na obecne konstrukcje downsizingu. Mimo to życze powodzenia i jeszcze dalszej jazdy samochodem, bo jak widac wlasciel jest zadowolony.... :cool2:

 

podejrzewam że nowy dostaniesz

Nowy silnik czy rozrzad ?

Silnik jest bezkolizyjny ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KrzysiekF10 daj znać jakie są odpowiedzi ASO i co udało sie w temacie zrobić. W normalnym kraju ASO powinno co najmniej zaproponować good will + maks rabat na robocizne. Zobaczymy, jak będzie u nas.
Opublikowano

Sam silnik bez osprzętu to 65tys. zł., wymiana lekko 10tys., jak bardzo ten will nie byłby good to operacja będzie nieopłacalna. Na allegro ani jednego takiego motoru. Chyba trzeba pomyśleć o rozwiązaniu niestandardowym.

Przykra sprawa, to tylko potwierdza, że przedłużona gwarancja powinna być na pierwszym miejscu na liście opcji.

 

Ale nie przesadzajmy ze juz samochod a tym bardziej silnik jest zly. Jak na razie jeden egzemplarz ujawniony na forum. Więc bez przesady.

Bierz pod uwagę, że mało który właściciel f10 siedzi na forum bmw. Ja założyłem konto na tym forum po zakupie f10 kiedy zaczęło ściągać a aso twierdziło, że "nie mamy pańskiego płaszcza". A to moje czwarte bmw, wszystkie były salon-Polska. Wcześniej jeździłem do aso tylko na olej/klocki, odkąd mam f10 znam się z chłopakami z aso po imieniu. Może błędem było kupienie samochodu z początku produkcji ale jednak coś jest na rzeczy z jakością tych samochodów.

  • Moderatorzy
Opublikowano
sa dwa motory 28i za 16 i 20k ale żaden z piątki (jeden z4 drugi x3)
Opublikowano
Może błędem było kupienie samochodu z początku produkcji ale jednak coś jest na rzeczy z jakością tych samochodów.

 

Jakosc obecnych samochodow nie jest niska, ona jest konkretnie zaplanowana :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego Krzysiek10 co tam w sprawie??
Opublikowano
W tej chwili jeszcze nie wiadomo , samochod stoi w aso mają zerknac na ten silnik i zobaczyc co moglo byc przyczyną, jak sie wyjasni to napisze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jacy inni? Jak na razie na naszym forum był jeden kolega co "zatarł silnik", bo zignorował komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Podaj inne przykłady, tylko konkrety proszę.
Opublikowano

Kolejne forumowe prawidlo, nie pierwsze z resztą.....

Kolega pewnie od roku wystawia swoje auto do sprzedania i zawiedziony bo sprzedaja sie tylko benzyny N20 a jego nie :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)

Nic nie wystawiam od roku :) Nawet sam miałem brać auto z tym silnikiem.

I zdaje się że następne moje auto będzie właśnie z tym silnikiem.

 

Może skala problemów trapiąca N20 jest 5 razy mniejsza niż diesla n47 do 2012r, co niezmienia faktu że na anglo-języcznych stronach oraz forach tematów o pękających głowicach w n20 jest sporo.

 

W dniu dzisiejszym byłem na przeglądzie w ASO zapytałem się przy okazji o awaryjność n20 i dowiedziałem że jeszcze nie mieli jeszcze przypadku demolki silnika, ale ciągle padają wtryski oraz cewki.

Edytowane przez 530dat

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano

Silnik jest nowy i malo popularny bo w Polsce jest raczej "kult diesla". Na 1000 diesli jest ich 30 wiec ciezko mowic o jakiejkolwiek awaryjnosci przy takim niskim wolumenie. Jak na razie jest 1 na forum, urwany lancuch, stoi na diagnozie w ASO. W dieslach problem z rozrzadem lub urwany lancuch stal sie poniekąd naturalny i juz nikt nie robi wielkiej afery z usterki. Wiekszość przyjela ze element rozrzadu sie zuzywa i nalezy go wymienic o czasie. Skonczyly sie wieczne lancuchy rozrzadu. Mysle ze w benzynie jest podobnie i tyle......

Pomijam fakt ze mam taki sam, dbam, slucham, serwisuje, jezdzi.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam nadzieje że w końcu ogarną jakość w tych silnikach, bo chciałbym wziąć następce F10 z benzyną ~2.0 (+ do tego najlepiej jakiś napęd elektryczny) i jeździć bez słuchania łańcuchów itp :cool2:

 

Ja wiem że gwarancje teraz trzeba brać na cały okres używania auta, ale serio, kupuje je po to żeby jeździło a nie żeby stało w ASO na naprawach...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdzales czy byly jakies akcje serwisowe, ktorych nie wykonano na Twoim silniku?

 

nie mam czasu wglebiac sie w temat, na szybko znalazlem cos takiego

 

http://e84.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=707119

 

Bulletin 11 81 12 0011900200

E84 F10 N20 Replace engine timing chain tensioner seal.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.