Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

czy da się zakodować, aby w przedliftowym F10 wyłączyć tylne lampy gdy włączone są światła dzienne? W LCI tak jest i chętnie dowiedziałbym się czy jest to wykonalne u mnie :)

 

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W LCI da się zakodować, żeby tylne były wyłączone bądź wyłączone.

Więc w pre-LCI na 99.9% też da się to zrobić.

 

Dlaczego chcesz wyłączać tylne dzienne?

Ja u siebie (LCI) zakodowałem, żeby były włączone.

Uważam, że to dużo bezpieczniejsze, a ponieważ to LED - nie cierpi na tym ani ich trwałość, ani zużycie paliwa...

Opublikowano

Da się, FRM 3050, DRL_MODUS, TFL_S_ohne_SL (werte=7) (chyba, piszę z pamięci).

Tylko też nie rozumiem po co, tylne lampy włączone są piękne, jest tak bezpieczniej, jak zapomnisz włączyć (nie każdy jeździ na auto) wieczorem to też zagrożenia nie stwarzasz.

Opublikowano
Czytałem gdzieś, że w słoneczny dzień łatwiej pomylić włączone tylne światła mijania ze stopami, dlatego w dziennych włączają się tylko przody.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, ta wytyczna pochodzi ze Skandynawii.

I faktycznie ona jest podstawą do tego, iż obecnie większość producentów jako dzienne koduje tylko światła przednie.

 

Natomiast w polskich warunkach... często widzę samochody jadące w środku dnia w deszczu tylko na światłach przednich (za jasno aby tryb auto włączył światła mijania).

Moim zdaniem to jest dużo bardziej niebezpieczne, zwłaszcza jeśli taki samochód jedzie szybko i "ciągnie" za sobą chmurę wody, a tylne światła nie świecą...

Opublikowano

Niewiem jak u was, ale u mnie przy automatycznych wycieraczkach, przy deszczu włączają się światła mijania.

 

Da się natomiast wyłączyć tył przed liftem, właściwie to od 2011r jest już wyłączony.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Ja mam LCI i wolałbym mieć włączone ale że samochód jeszcze przed chwilą był na gwarancji to nie mogłem ruszać
Opublikowano

Czemu nie mogłeś ruszać ? Co ma Gwarancja do wyłączenia/włączenia świateł dziennych ?

To tak jakbyś nie mógł wyłaczyć STARTSTOP na gwarancji.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega KrzysiekF10 ma poniekąd rację - o ile ASS możesz wyłączyć w ASO, o tyle raczej żadne ASO nie zakoduje Ci tylnych świateł dziennych. Jak kupiłem samochód, obdzwoniłem kilka ASO - wszyscy twierdzii zgodnie, że technicznie nie ma takiej możliwości (nie wiem nawet czy ASO w ogóle używa E-Sys'a, bo to jest narzędzie developerskie a nie serwisowe).

Więc jak trafisz na "złośliwe" ASO to mogą robić problemy, gdyż jakby nie było kodowanie jest ingerencją w soft auta... a żadne LCI na rynki europejskie nie wychodziło z aktywnymi światłami tylnymi, więc widać że "ktoś coś grzebał" :wink:

 

Z drugiej strony ja w swojej F11 i w żony F20 zakodowałem tylne światła dzienne, oba samochody mają wykupioną przedłużoną gwarancję i są regularnie serwisowane w ASO. I póki co nie było żadnych problemów. Albo tego nie zauważyli, albo podchodzą do tematu pragmatycznie, wiedząc że to w żaden sposób nie wpływa na trwałość/awaryjność auta...

Opublikowano

W fabrycznej specyfikacji mojego samochodu jest informacja że miał zakodowane tylne światła jako aktywne w trybie świateł dziennych (produkcja styczeń 2011).

Jestem z tego zadowolony i raczej bym tego nie zmieniał.

Fajnie wygląda i jak tu wcześniej napisano zwiększa bezpieczeństwo w niektórych sytuacjach.

Opublikowano

Witam.

 

Jaka tutaj opcja jest zakodowana?

http://pictures2.autotrader.co.uk/imgser-uk/servlet/media?id=c7cd2729acada490f9e8891263c5e960&width=640&height=480

http://pictures2.autotrader.co.uk/imgser-uk/servlet/media?id=d98683ab222742d7051912cbd169cce9&width=640&height=480

Opublikowano

Taka opcja, że samochód jest na światłach postojowych i jest prawdopodobnie zamknięty.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Panowie,

 

w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi.

W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

Opublikowano

Mój był rejestr. w 10r i światła się palą, kolega ma 11r i światła się nie palą.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O ile się nie mylę, przepis o którym wspomina robs2003 dotyczy nowych modeli aut (nowo homologowanych) po 31.12.2009, stąd w przypadku F10 - dopiero LCI ma "obowiązek".

 

Co do przepisów związanych ze światłami są też inne wątki - np. zachowanie świateł hamowania podczas korzystania z Auto-Hold.

W Europie jest różnie - np. BMW ma aktywne światła stopu podczas Auto-Hold, ale samochody VAG mają nieaktywne. Generalnie w EU nie ma przepisu, który to porządkuje.

 

W USA z kolei jest przepis, który nakazuje aby te światła były zawsze aktywne podczas korzystania z Auto-Hold.

VAG miał przez pewien czas nawet problemy homologacyjne z tego powodu - musieli dezaktywować funkcję Auto-Hold na rynek USA, bo ich samochody nie "świeciły stopami" (co jest o tyle dziwne, że to przecież funkcja programowa - nie mogli zrobić szybkiej przeróbki w sofcie, aby aktywować te światła? ostatecznie zrobili to, ale z opóźnieniem)

 

Ja u siebie bardzo chętnie dezaktywowałbym światła stopu podczas Auto-Hold, aby stojąc w korkach nie świecić innym po oczach.

Tym bardziej, że Auto-Hold to tak naprawdę automatycznie zaciągany hamulec ręczny - czy jest jakikolwiek samochód, który przy normalnym (dźwigniowym) hamulcu ręcznym świecił światłami stopu...? Dla mnie ten amerykański przepis jest dosyć dziwny.

Niestety póki co nie znalazłem w żadnym z modułów wspisu odpowiedzialnego za programowe zaświecanie tych świateł...

Opublikowano

Ja u siebie bardzo chętnie dezaktywowałbym światła stopu podczas Auto-Hold, aby stojąc w korkach nie świecić innym po oczach.

Tym bardziej, że Auto-Hold to tak naprawdę automatycznie zaciągany hamulec ręczny - czy jest jakikolwiek samochód, który przy normalnym (dźwigniowym) hamulcu ręcznym świecił światłami stopu...? Dla mnie ten amerykański przepis jest dosyć dziwny.

Niestety póki co nie znalazłem w żadnym z modułów wspisu odpowiedzialnego za programowe zaświecanie tych świateł...

 

Auto hold to reczny hamulec podczas jazdy z wlaczonym silnikiem, a nie reczny parkingowy :D Wiec swiatla stopu powinny sie swiecic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale działa dopiero po zatrzymaniu.

Dokładnie tak, jak mając skrzynię manualną zaciągasz ręczny parkingowy stojąc w korku, aby nie trzymać auta na hamulcu nożnym... I wtedy światła hamowania się nie świecą (mimo, że silnik cały czas jest włączony)...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podejrzewam ze z auto-hold chodzi o bezpieczenstwo, jak zawsze w takich przypadkach - zwróć uwagę na fakt, że na autostradzie auto stojąc z nie-świecącym 'auto hold' w korku (jako ostatnie z kolei) stanowi spore zagrożenie. Z daleka możesz nie dostrzec, czy wylno jedzie, czy stoi (bo nie świecą światła). To ameryka, nie każdy ma pomysł aby np. włączyć światła awaryjne w takim przypadku :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cóż, wynika z tego iż w Europie panują lepsze zwyczaje... :wink:

Nie tylko stojące ale i zwalniające samochody z reguły mają włączone awaryjne.

 

Najwidoczniej VAG ufa europejskim kierowcom nie implementując świecących stop'ów dla Auto-Hold w samochodach na europejskie rynki.

Z kolei BMW niekoniecznie - bo implementują je chyba na każdy rynek :wink:

  • 6 lat później...
Opublikowano
Chciałem odświeżyć temat , także mam tak że tylne są ustawione jako dzienne z ringami , a jednak chciałbym je wyłączyć i mam pytanie czy przez bimmercode na androida dam radę. Na ten moment posiadam jedynie btoola , ale jak wiadomo to tylko diagnostyka , wypalanie DPFa oraz mały zakres adaptacji , dlatego zanim pokuszę się na bimmercode wolę się upewnić czy tam dam rade to zrobić proszę o konkretne odpowiedzi najlepiej osób które miały z bimmercode do czynienia. Z góry dziekuje za sensowne odpowiedzi. Mój model to F10 520d 2010 listopad.
Opublikowano
:cool2: :cool2:
Czytałem gdzieś, że w słoneczny dzień łatwiej pomylić włączone tylne światła mijania ze stopami, dlatego w dziennych włączają się tylko przody.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.