Skocz do zawartości

[e39]akumulator AGM 90Ah 900a jakie napiecie potrzebne?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam od niedawna akumulator AGM oryg BMW 90Ah 900A w swojej 528i jak zdazylem sie dowiedziec jest to aku raczej dedykowany pod diesla z systemem start-stop. Chcialem zapytac czy moj alternator oryg 80ka jest w stanie ladowac ten akumulator ? napiecie na wlaczonym silniku bez swiatel mam 13,8 - 13,9 z tego co sie orientowalem akumulator AGM potrzebuje wiekszego napiecie w okolicach 14,4?
Opublikowano
13.8 to ogólnie jest za niskie powinno być ok 14 i wydaje mi się ze raczej nie mniej niż 14v. Jakie masz napięcie po nadmuch na max, ogrzewanie szyby, siedzeń, światła długie, halogeny, radio, ? Sprawdź. Ale miernikiem nie w testach. Zobacz napięcie na aku i pod maską i napisz wynik jeden i drugi.
Opublikowano
z tego co sie orientowalem to aku dla b28 to od 75 do 90ah zaleznie od wyposazenie... czyli ladowanie na poziomie 13, 8-9 jest oki? moze alternator wymienic na 120 bo u mnie siedzi chyba 80....
Opublikowano

No właśnie wychodziły większe altki. Patrząc od drugiej strony zamiast mniejszego aku znajdź sobie większy alternator- tylko upewnij się jakiej firmy masz.

Ja mam w 2.8 aku 75Ah i alternator 120A

Pzdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
podepnę się pod temat, podobno altek zamiast Valeo 90A podchodzi P&P 120A Bosch. Regulator do Valeo kosztuje chore pieniądze i jest chyba trochę przy słaby. tylko zauważyłem że w mojej kostce są 3 piny a w niektórych Bosch 2 (kostka niby identyko, ale jakby brakowało jednego pinu). Poda mi ktoś może jakieś numerku jakiego Boscha 120A szukać? E39 M52B28TU 99r.
Opublikowano

zwiększenie alternatora nic ci nie da, możesz ew. przyspieszyć proces ładowania aku, ale w obu przypadkach przy sprawnym regulatorze i drożnym połączeniu, powinienes mieć nieco ponad 14V i nie od razu, a po pewnym, dość krótkim czasie.

Zrób test jak pisał Danielxc, mierząc napięcie na plusowej klemie pod maską i bezposrednio na klemach aku. Być może masz gdzieś opór po drodze i wtedy rzadko dojdzie napiecie do 14V na samym aku.

Opublikowano
na BC mam 13.7V, podczas jazdy się utrzymuje. ale migają zegary i podświetlenia radia i AC, także obstawiam regulator, no a ten do Valeo drogi, tak jak pisałem więc w tej cenie wymienię cały altek na Bosch. No i to że szybciej ładuje na duży plus, bo jazda głównie miejska.
Opublikowano

Wybacz carlo, bo odpowiadałem na pierwszy post... {;

 

co tzn migają zegary?

Że przy rozruchu, czy podczas pracującego już silnika mrużą lekko (i wtedy też powinno oświetlenie wewnątrz przygasać/mrużyć), istotne pytanie, bo to dwa różne problemy/usterki

Opublikowano
carlo wywal to valeo i wkładaj bosch najlepiej 120 lub140 prądu nigdy zawiele :) Tak zrobiłem u siebie i jest ok. Alternatory valeo w naszych bmw to totalne nieporozumienie.
Opublikowano

Witam podepnę się pod temat jeżeli można :mrgreen: od jakiegoś czasu mam takie jakby falowanie przy którym widać

że oświetlenie wnętrza auta czy podświetlenie zegarów ciemnieje i się rozjaśnia, na wyświetlaczu napięcie skacze od 12,9-13,8V

Jak posłucham silnika to chodzi równo.

Chce się tylko upewnić czy alternator jest już do regeneracji????

Dzięki za odpowiedź.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

co tzn migają zegary?

 

Podczas pracy silnika jakby mrużyły, raz mocniej raz mniej, razem z podświetleniem klimy i lampek wewnątrz

Opublikowano
Raczej na wolnych obrotach, widać że oświetlenie przygasa i się rozjaśnia a ładowanie potrafi skakać od 12,9 do 13,8V.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Zmierz sobie dla pewności ładowanie przy klemach i przy altku. Jak będzie takie jak masz na zegarach to do d..py :)

Pzdr

Opublikowano

Oki, a czy te alternatory mają wymienne szczotki czy inne rzeczy że tak powiem w ramach samodzielnej roboty

czy raczej wysłać do specjalisty do regeneracji.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Przy M50 M52 na pewno są wymienne, szczotki umocowane są do regulatora napięcia, ale przy V8 podobno nie można ich wymienić (co mnie bardzo dziwi(), więc wg mnie u ciebie też będą wymienne.

Z wymianą 0 problemu...

Pzdr

Opublikowano

No i gitara, bo dzisiaj znowu wszystko było Ok, ale tak być nie może dlatego stawiam na szczotki lub regulator.

No nic klucze w dłoń i do roboty :mrgreen:

Dzięki za odpowiedź i Pozdrawiam. :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

I jeszcze jedno pytanko, z tego co widzę to szczotki są razem z regulatorem i ich wymiana w komplecie nie jest jakaś skomplikowana :?:

A druga sprawa, czy ten regulator kupić dowolnej firmy czy są jakieś jakie polecacie aby chodziło to jakiś czas bez ponownej wymiany.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
tom, dokładnie, podczas normalnej jazdy jest to prawie nie widoczne, ale wracając do tematu, widziałem Boscha z 2 pinami w kostce a w mojej było 3, kostka pasuje, czy jest jakaś różnica czy podłączam i ma działać?
Opublikowano
I jeszcze jedno pytanko, z tego co widzę to szczotki są razem z regulatorem i ich wymiana w komplecie nie jest jakaś skomplikowana :?:

A druga sprawa, czy ten regulator kupić dowolnej firmy czy są jakieś jakie polecacie aby chodziło to jakiś czas bez ponownej wymiany.

to zalezy jaki masz altek. Jak valeo to bedzie wydatek. Jezeli regulator jest sprawny to mozesz tylko same szczotki wymienic. Obcen jeszcze pierscienie slizgowe, bo sama wymiana szczotek moze Ci nic nie dac.
tom, dokładnie, podczas normalnej jazdy jest to prawie nie widoczne, ale wracając do tematu, widziałem Boscha z 2 pinami w kostce a w mojej było 3, kostka pasuje, czy jest jakaś różnica czy podłączam i ma działać?
Bedzie dzialac.
Opublikowano
Mam valeo 150A a ze będzie wydatek to trudno bo ten alternator jest chyba od nowości :shock:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.