Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Moje auto: BMW E39 528i Turing 1997r

Padły mi siłowniki tylnej klapy. Całkowicie przestały trzymać. Brak automatycznego podnoszenia klapy (tzn brak takiej opcji klapa manualnie podnoszona)

Zamierzam kupić używane za ok 150zł niby w idealnym stanie.

Proszę mi powiedzieć czy ktoś z Was kiedyś to wymieniał?

Ile ich jest?

Pytam z tego względu, że chciałbym sam to wymienić a nie wiem czy dam radę.

Posiada ktoś foto instrukcje krok po kroku lub jakiś filmik jak to zrobić? Proszę o link.

Mechanik mój powiedział, że nie opłaca mi się u niego tego robić bo weźmie za to dość sporo kasy i lepiej żebym sam się tym zajął ale pojęcia o tym za bardzo nie mam.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do klapy masz 2 siłowniki, a w używane i tak bym się nie pchał, bo sprawdzisz je tylko po założeniu.

Totalnie wyklepany siłownik i tak w rękach ci się nie podda, więc nie wiesz na co trafisz dopóki nie założysz.

Za 150pln sztuka można bodajże kupić siłowniki nowe febi.

Wymiana polega na otwarciu klapy, podstawieniu jej czymś, zdjęciu osłon zawiasów i tego czarnego plastiku co zakrywa dziurę w dachu do siłowników.

Potem bierzesz śrubokręt i ściągasz zabezpieczenia z zawiasów, czymś długim podważasz siłownik na końcu i ściągasz go z mocowania we wnęce, i w zasadzie masz siłownik w rękach.

Robota nie trudna, tyle że trzeba się czasem omęczyć żeby trafić we wnęce na to mocowanie i bezinwazyjnie zamocować siłownik.

Także nie wiem czemu mechanik niby chce jakieś kokosy za to.

Samemu myślę że w godzinkę do ogarnięcia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Super kolego madseason wielkie Ci dzięki za super dokładny filmik. Sam nie potrafiłem odszukać :)

Będę starać się to zrobić samemu...

Kolego Shadow69 wiem, ze używka to nie za dobry pomysł jednak szkoda mi kasy na nowy. Na ten co kupuję dostanę gwarancje bodajże miesięczną... A kasy szkoda bo w jednym czasie wymieniłem czujnik położenia wału, poduszki z tyłu Lemforda i most tylni a razem to grubo przekracza 2000zł co za jednym razem jest po prostu za dużo...

Pozdrawaim

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Konkretnie Ci się podziało w tylnym zawieszeniu.

 

Ja będę wymieniał na wiosnę siłowniki. Spada mi klapa i szyba, więc komplet będzie robiony. Póki co przykładam lód do siniaków na głowie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Póki co przykładam lód do siniaków na głowie ;)

 

Potwierdzisz że nie ma nic gorszego niż dostać zamkiem opadającej klapy w środek głowy? :mrgreen:

Bo plastikiem czy coś to jeszcze luzik :mrgreen:

Opublikowano

W takim razie farta miałem. Bo podnosiłem i nie poczułem oporu i od razu zauważyłem, że nie trzyma... Bo zebrać w palnik tą klapą to na pewno bym nie chciał... Współczuje.

Co do zawieszenia to mam do wymiany poduszki (tuleje) pod wózkiem 1000zł, owe zawiasy 150zł, dyfer 400zł, czujnik położenia wału 260zł

Myślę ciągle czy kombinować z używanymi czy może nowe...

Pozdro

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.