Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla tych co stoją przed dylematem aktualizować czy nie. Ja się odważyłem . Może moje spostrzeżenia komuś się przydadzą.

 

Jestem już po aktualizacji sterowników w mojej e60. Aktualizowałem za pomocą ispi next i loadera v3 na zwykłym kabelku, którego kiedyś kupiłem za około 50zł. Wszystko poszło bez najmniejszego problemu, nie uwaliłem żadnego sterownika. Laptop podłączony pod zasilanie , a e60 zasilane na dobrych kablach od drugiego auta, miałem ok.14V . Na pierwszy ogień poszedł sterownik DWA, ista p pokazała czas trwania 7:12 min. a realnie trwało może z 15 min. Potem aktualizowałem LM, MPM ista p pokazała 8:01 min. trwało z 15 min. Po tych aktualizacjach zauważyłem że samo programowanie sterownika jest krótkie, tylko przygotowanie przez iste p do programowania i potem kończenie tego programowania zajmuje najwięcej czasu. Zgodnie z tą myślą zaktualizowałem sterowniki SHD,KOMBI,KBM,SZM ista p pokazała czas trwania 15:38 min. i mniej więcej tyle to trwało. Byłem coraz odważniejszy i wziąłem się za aktualizacje DME/DDE ista p pokazała 14:30 min. ale trwało to ze 30min.Podczas programowania DME/DDE napięcie spadło w pewnym momencie do 13V i skoczyła mi adrenalina, ale wszystko skończyło się ok . W porównaniu do wcześniejszych aktualizacji ,aktualizacja sterownik silnika trwała dość długo. Wybierałem te sterowniki które nie były po MOST. To że w tych sprawach nie jestem za specjalnie dobry, to przygotowywałem się do tego programowania już jakiś czas , pomocą na moje wszelkie pytania był kolega DIN76 z którym pisałem PW.

 

Dzisiaj będę aktualizował resztę sterowników , oprócz MOST.

  • Odpowiedzi 269
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
:lol: Ja położyłem DDE podczas aktualizacji (już postawione).Myślę ze powodem tego było za słabe zasilanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:lol: Ja położyłem DDE podczas aktualizacji (już postawione).Myślę ze powodem tego było za słabe zasilanie.

 

Też myślę że to najważniejszy powód, dlatego ista ma zabezpieczenia jak spada napięcie poniżej 13V to automatycznie kończy programowanie, podpinanie słabego prostownika to tez może się źle skończyć tak dobrze wyposażony samochód jak np e60 to ma bardzo duże zapotrzebowanie prądowe mimo że napięcie ze słabego prostownika jest to natężenie prądu słabnie i może uszkodzić sterowniki.

Dam przykład ostatnio kilka dni temu pomagałem koledze z forum zmienić vin i w module SBSL którego wymienił na używkę, użyłem tool32 a tu za nic nie chciał zmienić vin ,więc postanowiłem od nowa go zaprogramować WINKFPT, myśląc że to na pewno zmieni vin, co dziwne moduł się zaprogramował i mimo wpisania vin to moduł go nie przyjął a sprawdzając tool32 vin tym razem nie pokazał żadnego, samo programowanie trwało może 2minuty, ale używając tym razem tool32 vin został przyjęty więc myślę sukces dla potwierdzenia każę koledze wyłącz zapłon i włącz od nowa użyje jeszcze NCS aby przypisać moduł do samochodu, włączył zapłon, samo kodowanie SBSL NCS trwało chwile moduł został przypisany OK i myślę usunę błędy za pomocą inpa ponieważ to było bardzo dobrze wyposażone E60 to pojedynczo mi sie nie chciało i użyłem opcji dla całego samochodu wszystkie błędy sie usunęły a tu kolego przez telefon mnie informuje że wszystkie kontrolki się zapalają wchodzę w błędy a tu dosłownie w każdym module pokazują sie po kilka błędów oczywiście za mało prądu, szybko każe koledze wyłączyć zapłon aby akumulator się podładował jak by to było podczas programowania to można zniszczyć moduły, jak włączył od nowa zapłon to było już zimno uruchomiła się pompa paliwowa i pewnie zaczął podgrzewać świece i paliwo dla zapłonu, i mały prostownik nie wytrzymał takiego natężenia prądu.

Oczywiście po naładowaniu akumulatora można było te błędy usunąć więc jak coś programujecie to róbcie to jeszcze jak silnik jest gorący ista kilka razy każe wyłączyć i włączyć zapłon i nie bawcie się klimatyzacja i elektrycznymi szybami podczas programowania :nienie:

 

Kolego Lady jak twój ICOM już sprawny ???

 

Oczywiście możemy podziękować koledze danieljj że miał na tyle odwagi, aby spróbować programowania bez icom zwykłym interfejsem :cool2: :clap:

Opublikowano
ICOMa odesłałem do sprzedawcy i czekam na drugi (obiecał że wymieni).Jak już uruchomię to oczywiście zdam relację.Pozdrawiam! :)
Opublikowano

Dla przykładu e63 2005r dość dobrze wyposażona na zapłonie bierze 24-26A.

Ja już mam zasilacz mst-80 na razie wszystko gra.

Mam też do sprzedania prostownik 50A jakby kogoś interesowało.

Dobry elektryk może go poprawić aby na 2 obwodzie było 14,2-14,4V i na serię exx spoko wystarczy. Jedyny problem mieszkam w uk...

Szkoda że Lady masz tyle problemów mimo że wydane sporo kasy.

W moim przypadku most odwala dziwne rzeczy. Widzi system a nie widzi sygnału.

ot uroki chińszczyzny

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakupy z Chin to tak jak ,,casino" :lol: lub loteria

Niestety, kolega Lady wydał tyle kasy a tu badziewie mu przysłali , ale most jest w icom najważniejszy bez niego icom nie jest taki niezbędny, po K lini lub D-can to jak widać ISTA robi, w serii F jest moduł ZGW i most nie jest potrzebny, ciekawe czy po ENET będą robili wszystkie moduły tak jak ICOM od razu cały samochód....

Na jednej fazie przy 14V jak większość zasilaczy to duże natężenie prądu ciężko urzynać dlatego alternator wytwarza prąd trójfazowy i przemieniany jest na jednofazowy

myślę że z trzech faz to uzyskanie 100A to żaden problem, ale rzadko kto ma gdzie podłączyć do źródła prądu trójfazowego, kolego w Anglii to jest napięcie 240-250V jest czy mniejsze ??

Opublikowano

MOST -icom b mi nie działa. Proszę kogoś kto ma i używa aby opisał mi jak się zachowuje kontrolka od most. System się zaświeca i zostaje zielony natomiast most nawet nie mrugnie co bym z nim nie robił.

w/g instrukcji powinien się zaświecić jak się zamknie ring i połączenie jest stabilne. Jak nie to powinien mrugać lub być na czerwono lub pomarańczowo.

Jak to jest w realu? Kiedy powinienem zobaczyć tą kontrolkę.

U mnie po podłączeniu zaświeca się system i tyle. Przy robieniu planu też nawet nie mrugnie most.

Jest możliwe że przy składaniu odwrotnie podłączyli kabelki od światłowodu? Z tego co widzę jest taka możliwość ale nie wiem jak by to się zachowywało.

Muszę się upewnić zanim będę reklamował.

Opublikowano

Ja mam pytanie do kolegów bo ściągnąłem instalke ista p 3.55.

czy muszę teraz odinstalować ista p 3.54 czy instalować bez usuwania starej

Opublikowano

błąd podczas instalacij: NIe są spełnione warunki instalacyjne dla ISTA p.istalacjia nie jest możliwa ( patrzz podręcznik planowania ispi next)

 

 

zainstalowanewszystko ztematu zapora wylączona jakis pomysł ? windows 7 64bit

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 80 gb nie pójdzie obserwowałem instalacje istaP to mając 200GB partycje C , instalacja windows 20GB , rozpakowanie danych ISTAP prawie 80GB później instalacja z tego, dysk zmniejszył się do 50 parę wolnego miejsca (czyli sama instalacja 150 GB) na dysku później następuje usunięcie plików instalacyjnych , dopiero wychodzi ponad 100GB razem z windows, oczywiście instalator ISPI miałem na innym dysku jak by doszło jeszcze 35GB to trzeba min 200GB wolnego miejsca

jak może się zmiścić na 80GB jak sama ISTAP ma 54.1.002 76GB plus ispi next nie wypisuj głupot, a ispi next monitoruje wszystko nie zezwoli jak jest za mało miejsca, nawet nie zezwoli na instalacje jak nie będzie podłączenia do stałego źródła prądu, to że po instalacji można posuwać modele i zmniejszyć ISTAP to inna sprawa ale instalator ori tego wymaga.

 

Chyba że instalacja z Acronis to wtedy nie ma instalatora tylko przywraca się dysk z windows win7 64bit i ista P i ista D, są oczywiście na torentach dostępne takie instalacje

cytuje

"OPCJA 2

25GB

System bazowy ACRONIS TIB, jej uruchomieniu systemu w trybie AHCI w KM laptopa przez IXOT następnie zamienione na dell E6410 powiedział wszystko działa.

Mam uruchomiony we wszystkich trybach w DELL D630, E5500, E4310, E6410, ale chciałbym spróbuj tryb AHCI Pierwszy

Został wykonany na E6410 Missing SQLightDBs Folder z następującej lokalizacji : C: \ Program Files (x86) \ BMW \ ISPI \ TRIC \ ISTA Brakujące dane Folder z poniższej lokalizacji C: \ ProgramData \ BMW \ ISPI \ data \ TRIC \ ISTA -P BMW \ Services \ "

 

Jest jeszcze taka możliwość że ktoś sam może sobie taką instalacje zrobić aby pomieścić wszystko na np 120GB dysku SSD można nawet obciąć ISTAP z niepotrzebnych pakietów danych

Opublikowano

100 gb wolnego poszlo bez problemu ista p pierwszy plik bez uaktuanien.

pilk byl uszkodzony instalka poszla i zaraz blad tylko ze to byla 3.55 . pobrana ponownie działa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to tylko programujesz silnik i skrzynie automatyczną, tylko one maja pamięć typu flash, reszta to eprom z niewymiennymi programami (Jeśli mówimy o Winkfpt i ISTA P)

to dlatego tak szybko pewnie silnik masz już najnowszy soft dlatego nie programowałeś.

Opublikowano
czyli musze zaznaczyc zawsze programowanie ?

 

Tak zawsze musisz zaznaczycz programowanie i kodowanie w niektorych sterownikach wystepuje, dopiera jak zobaczysz raport ustalonego planu tam bedzie widac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.