Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciał bym się was poradzić ponieważ w przyszłym tygodniu oddaję samochód do mechanika ponieważ mam coś takiego : 1,800 obrotów daje buta przyspiesza elegancko przy 2,100 słychać jakieś grzechotanie ( dźwięk podobny jak by włożyć na sekunde plastikowy długopis w kręconcy się wiatrak ) i później czuć takie jak by odcięcia mocy, krótko mówiąc takie zawieszanie się czasami też idzie do 4,5 bez zająknięcia ale i tak to nie jest to co powinno być, jechałem kolegi bmk-ą taki sam silnik i szła lepiej.

 

Zrobiłem z kolegą live data : masa powietrza max wyszło 85 ( ekonomizer na 4 biegu dochodzi do 20 ) , ciśnienie turbo max wyszło 2350.

 

Proszę was żebyscie powiedzieli mico powiedzieć mechanikowi żeby mi zrobił,sprawdził bo chcę sobie to wypisać na kartce :) ( jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły )

 

To co na ten moment zamierzam :

 

Zawór EGR - wyczyścić

elektrozaworki - wyczyścić

Zawór turbiny - wyczyścić

wymienić przewody podciśnienia

 

 

P.S - martwi mnie ten grzechot ;/

Opublikowano
Przepływka troche malo pokazuje ,grzechotanie to może być koniec turbo ale i tak duzo nadmuchala może zacięta jest geometria i dlatego zaczyna brakowac mocy po przeładowaniu wchodzi w tryb awaryjny . U mnie po chipie tyle dmucha
Opublikowano

Wielkie dzięki za sugestnie :)

 

Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić to czekam na propozycje.

Opublikowano

Witam jestem nowy na forum nie chce zakaldac nowego tematu wiec sie podepne.

 

Mianowicie mam taki problem jadąc ze stala predkoscia nie zaleznie od biegu czy predkosci spada moc, czuc tez jak szarpie autem. Jak dostanie gazu jest ok wszystko wydaje sie wporzadku. Ale gdy tylko probuje utrzymac predkosc jest to samo:/

Opublikowano
Witam jestem nowy na forum nie chce zakaldac nowego tematu wiec sie podepne.

 

Mianowicie mam taki problem jadąc ze stala predkoscia nie zaleznie od biegu czy predkosci spada moc, czuc tez jak szarpie autem. Jak dostanie gazu jest ok wszystko wydaje sie wporzadku. Ale gdy tylko probuje utrzymac predkosc jest to samo:/

 

Z mojego doświadczenia powiem CI że może przycinać sie pompa wtryskowa najlepiej zrobić inpa Livedata i będziesz wiedział

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w DDE3 sprawdź kąty wtrysku zadany i otrzymany, jak sie rozchodzą to regeneracja pompy, mogą się troch spóźniać ale po chwili maja podobne wartości

sa filmy na YouTube z live data INPA z DDE3 zobacz jak powinno to wyglądać, sa testy w DIS i rheingoldzie

tak naprawdę to tak prosty silnik że tam nie ma co sie zepsuć ( :wink: )jak pompa jest sprawna - może jeszcze czujnik doładowania , przepływomierz do sprawdzenia

i turbo jak przyśpieszasz to łopatki ustaiają się na przyrost ciśnienia a jak jedziesz ze stałą prędkoscią to turbo zmniejsza cisnienie ponieważ spala małe ilości palia a do tego trzeba mniejsze ilości tlenu (powietrza) i tu może być problem z regulacją turbo np zawór turbo może się przycinać zawieszać i powodować takie objawy

EGR to samo zawór możę być uszkodzony, jak równiez sam egr, jak przyśpieszasz to jest zamknięty a jak jedziesz ze stałą prędkością to naprzemiennie się zamyka i otwiera

aby wpuszczać spaliny, a jak się przycina zawór to może tłumić silnik wpuszczając za dużo spalin, pozbawiają silnik powietrza stąd to objawy.

podepnij pod komputer INPA DIS Rheingold co chcesz zobacz jakie błędy w DDE

Opublikowano

Witam na czwartek jestem umówiony z mechanikiem mam nadzieje ze to pomoze.

 

Ale zauwazylem coś jeszcze samochód lepiej ciągnie gdy nie jest rozgrzany do 90 tylko tak np 40-60 stopnie. Czy to dalej może mieć wpływ te zabrudzenia bo przecież czy zimny czy ciepły powinno chyba być tak samo jak myślicie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam na czwartek jestem umówiony z mechanikiem mam nadzieje ze to pomoze.

 

Ale zauwazylem coś jeszcze samochód lepiej ciągnie gdy nie jest rozgrzany do 90 tylko tak np 40-60 stopnie. Czy to dalej może mieć wpływ te zabrudzenia bo przecież czy zimny czy ciepły powinno chyba być tak samo jak myślicie ?

 

No nie, jak jest zimny dostaje inny skład mieszanki, więcej paliwa, więc trochę się różnica zaciera, mimo że, powietrza mniej z np powodu zabrudzonego EGR

lub kolektora dolotowego to tylko więcej powstaje cząstek stałych (sadzy) ale samochód ma lepsze przyspieszenie, jak ma 90 stopni to ma być ekonomiczny i ekologiczny

po to są te wszystkie czujniki i EGR który zmniejsza temp spalania przez co redukuje cząstki stałe.

Sprawdź obudowy nie możliwe aby turbo się tak tłukło i nadal masz olej w silniku, tam max jest 150 tyś obr/min jak by sie tak tłukło turbo to by się rozleciało dawno i olej wyssało nawet w przypadku niewielkiego luzu wirnika, a dostanie się do wirnika nawet drobnych cząstek plasku uszkadza łopatki w turbo i awaria,

poszukaj coś innego może wydech tłucze się lub koło pasowe (!!!) się kończy lub pompa wspomagania, alternator ??? napinacz paska lub dwumasa ale to raczej przy ruszaniu

i hamowaniu silnikiem, przełączaniu biegu lub na wolnych obrotach.

Opublikowano

Witam dzisiaj odebrałem samochód od mechanika i niestety jestem zawiedziony auto przede wszystkim ma większego muła niż miało z tego co mi mówił mechanik to wyczyscił EGR i sprawdzić elektrozawory i przewody podcisnienia i mówił że jest ok i wszystko szczelne.

 

Dodatkowo musiałem wymienić pompę wody bo była przyczyną ubytku płynu chłodniczego no ale to nie ma nic wspólnego z mocą.

 

Także jest większy muł i grzechotanie nadal nie ustąpiło, postanowiłem że nagram dla was live data i wyniki moim zdaniem są gorsze niż kiedyś ( wczesniej nie robiłem filmiku ) pomóżcie bo nie wiem co robić :( :( :(

 

Filmik z turbo :

 

37 s - 2 bieg / 2 tys pedał w podłogę

39 s - 3 tys

42 s - 3,5 tys

43 s - 4 tys

45 s - 3 bieg

 

https://www.youtube.com/watch?v=pL2z1_nyPIY&feature=youtu.be

 

 

 

 

Filmik z przepływki :

 

27 s - 2bieg - 2 tys pedał w podłogę

29 s - 2,5 tys

31 s - 3 tys

32 s - 3,5 tys

33 s- 4 tys zmiana na 3 bieg

36 - 3 tys

38 - 3,5 tys

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=xPpCoj8jcs4&feature=youtu.be

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.