Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich

bmw530i automat z gazem.

Problem obecnie polega na tym ze auto nie prcuje równo ani na zimnym ani na cielnym silniku zarówno na pb jak i lpg. . wywala błędy wypadanie cylindrów 5 i 6.

jest wyciek paliwa z okolic 1 wtrysku ale od początku jak to było.

kilka miesięcy temu zauważyłem ze spadają obroty po wrzuceniu biegu lub zmianie z drive na wsteczny podłączyłem wówczas inpe i zauważyłem ze wtryski daja jakby nieco więcej paliwa niż powinny wartości w inpie dochodziły do 0.700 około, czasami więcej.

nie robiłem sobie z tego nic i jeździłem dalej.

niedawno zacząłem wyczuwać zapach benzyny w kabinie i zlokalizowałem wyciek paliwa z okolicy wtrysku nr 1.

Kupiłem oryginalne uszczelki wtryskiwaczy (górne i dolne) i wymieniłem.

wyciek nie ustal .z czasem auto zaczęło nierówno pracować. telepie silnikiem na luzie i wzmacnia się telepanie jak wrzucę bieg a po jakiejś min może dwóch zapala się check engine wypadanie zapłonu cylinder 4 i 5. czasami wyskoczy blad 227 od lambdy. .po podłączeniu inpy i sprawdzeniu jak pracują wtryski wpadłem w szok

Wartości czasu wtrysku wzrosły ogromnie cylindry 1-3 dochodzi do 2.800 a 4-6 do 6.000 szczególnie na 4 i 5 cylindrze. korekty krótkoterminowe na cylindrach dochodzą do +28 kupiłem jedna lambde i jest to samo nie wiem gdzie szukacz i od czego zacząć....i proszę o pomoc i jakies wskazówki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek sprawdzić szczelność układu dolotowego i zawór disa w którym też może być nieszczelność na oringu, ewentualnie walnięta klapka.

To najczęściej jest przyczyną takiego zachowania (wypadanie zapłonów, koorekty i błędy sond), ale jest kilka postów na ten temat, poszukaj, niektóre jeszcze chyba otwarte i poszukiwania przyczyn trwają. ;)

Opublikowano
Szukałem i czytałem różne już posty ale w żadnym nie było mowy o tak bogatej mieszance +28 dise wyciągałem i wygląda ok. czy gdyby układ dolotowy nie był szczelny to mieszanka nie powinna być uboga.
Opublikowano
O tego tematu nie znalazłem. posprawdzam wszystko i dam znac co i jak ale to już jutro bo ciemno się robi a garażu brak :)
Opublikowano

ja tak mialem .poczytaj moje tematy.

z tylu kolektora ,po prawei stronie masz trzy zaslepki .sprawdz czy nie sa sparchciale i czy nie spadly. wymien na nowe. :cry2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

właśnie zamrowiłem dwie zaślepki uszczelkę przepustnicy i kolektora ssącego. Plus rurki do odmy i odmę które jeszcze nie doszła.

Wymieniłem tez uszczelkę disy . Cieknący wtrysk wymieniłem na używany z dość niskim przebiegiem .Nie mam pojęcia czemu ale zaczęło z niego ciec paliwo. jak dojdzie odma to będę ściągał kolektor

wyczyszczę plus nowe uszczelki sprawdzę od razu wszystkie przewody od instalacji gazowej ale to wszystko pewnie dopiero w przyszłym tygodniu bo pracuje i czekam na odmę. Jednocześnie wymienię olej . trzeba się zabrać i powymieniać wszystkie uszczelki bo autko ma już około 280 tyś przejechane wiec powoli będzie się wszystko sypać. No ale dużo już nie zostało wiec jestem na dobrej drodze :). będę informować co i jak.

Opublikowano

ok dzis nie mialem bardzo czasu ale wymienilem odmw wraz z wezami, uszczelke przepustnicy, dwie zaslepki z tylu silnika i przy okazji wymienilem olej. nie znalazlem czsu aby wymienic uszczelke kolektora. pokasowalem adaptacje

niestety poprawy nie ma auto ciagle ma korekty +28 i +22 jedyne co zauwazylem to ze takie korekty sa tylko na biegu jalowym

gdy dodam gazu i trzymam wyzsze obroty korekty wracaja do prawie do normy.

jak moge sprawdzic krokowca

Opublikowano

Ok dużo czytałem w ostatnich dniach co i jak.

Znalazłem nawet sam naprawiam pdf i parę innych fajnych rzeczy i to jak sprawdzić krokowca.

w instrukcji napisane jest by na odpalonym silniku załączyć klime lub wrzucić bieg i obroty powinny się nie zmienić lub delikatnie wzrosnąć.

Rzecz w tym ze po włączeniu klimy one się nie zmieniają ale gdy wrzucę bieg spadają o jakieś 100-200 obrotów.

Znalazłem tez ze opór na pinach krokowca powinien być następujący

pin 1 i 2 20 omów

Pin 2 i 3 20 omów

Pin 1 i 3 40 omów

A u mnie jest

11 11 20

Czy to może być przyczyną mógłby ktoś jakie ma u siebie opory

Jutro jadę jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa .

Tak wskazuje tis po podaniu objawów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.