Skocz do zawartości

E46 Touring - doposażenie w worek na narty


tums

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś z was walczył z tematem doposażenia touringa w worek narty? W poprzednim E46 (sedan) miałem i był bardzo przydatny. Teraz nie mam i muszę kombinować z linkami, żeby mi narty po bagażniku nie latały. Wg realoem wychodzi, że trzeba by wymienić blachę pod szerszym siedziskiem, tapicerka pozostała by bez zmian.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podepnę się pod temat bo też o tym myślę.

 

Miałeś worek w sedanie, oryginalnie zamontowany czy sam dokładałeś?

Chcę to zrobić u siebie i to ASAP -jeszcze przed feriami najlepiej, ale nie wiem czy da się szybko i bezinwazyjnie.

 

Czy jak kupię tutaj:

 

http://allegro.pl/bmw-e46-pokrowiec-tunel-skisack-na-narty-ski-box-i4985016241.html

 

wypchnę tą blachę perforowaną i wsadzę ten element to wejdzie gładko?

 

auto: e46 320d sedan po lifcie.

 

Sorry za spam w temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to kupić na allegro tylny fotel w kolorze i po sprawie. Też się zastanawiałem, ale raz na rok szkoda zachodu :D

 

Mam szarą skórę w fajnym stanie. Ciężko będzie dostać samą kanapę, bo raczej sprzedają komplety skórzane. Będę się rozglądać.

 

Cześć, podepnę się pod temat bo też o tym myślę.

 

Miałeś worek w sedanie, oryginalnie zamontowany czy sam dokładałeś?

Chcę to zrobić u siebie i to ASAP -jeszcze przed feriami najlepiej, ale nie wiem czy da się szybko i bezinwazyjnie.

 

Czy jak kupię tutaj:

 

http://allegro.pl/bmw-e46-pokrowiec-tunel-skisack-na-narty-ski-box-i4985016241.html

 

wypchnę tą blachę perforowaną i wsadzę ten element to wejdzie gładko?

 

auto: e46 320d sedan po lifcie.

 

Sorry za spam w temacie ;)

 

Worek na narty był u mnie fabryczny.

 

Patrzyłem u siebie w kombi i dziura na narty jest zaślepiona blachą. Bardzo prawdopodobne, że po jej usunięciu worek będzie pasować. Trzeba będzie dokupić klapkę od strony bagażnika plus zamek. Dodatkowo trzeba wykończyć jakoś materiałowe pokrycie kanapy od strony bagażnika (trzeba będzie wyciąć w nim dziurę). Jak będę wiedział coś więcej to napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też nie mogę znaleźć samych pleców do mojego z workiem, a samemu kombinować to chyba ciężka sprawa i kijowo w turasie będzie to wyglądać.

Ja jeszcze do soboty na nartach pośmigam i wracam nad morze:) Raz na rok da radę i bez tego worka, dzielona kanapa wystarczy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zainteresowałem się tym troszkę mocniej. I wydaje mi się że rzeczywiście wystarczy kupić taki worek z allegro i to wszystko. Usunąć blachę, przeciąć materiał z tyłu i po sprawie. Tu na forum jest nawet DIY od BMW jak to zrobić w sedanie w pdf.

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=48339&highlight=eba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się wydaje że pod skórą na rzep jest blacha ze znakami do wycięcia.

Gadu gadu ... a trzeba sprawdzić - jutro lookne - chyba, że mnie ktoś uprzedzi.

Wyciągałem przed chwilą reflektor bez latarki i mam chwilową niechęć do sprawdzania ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Największy problem to dorwać worek z zaślepką od strony bagażnika w odpowiednim kolorze. Ja np. potrzebuje w czarnym. Jest jeszcze w szarym i tym beżowym. Blachę wystarczy wywalić przez odbicie. To jest zgrzane z tego co czytałem, do auta nie chce mi się iść. A dziurę w materiale to już się wytnie i po sprawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak u mnie w kombiaku. Ta blacha jest montowana jakoś na wcisk, czy trzeba coś ciąć? Pytam, bo jak odpiąłem rzep i zobaczyłem pod spodem metal, to stwierdziłem że pewnie trzeba kombinować całe oparcie, a teraz nie mam jak sprawdzić bo bimmer stoi w warsztacie:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jako że jestem na nartach, to dziś woziłem w moim turasie 3 zestawy z buciorami w bagażniku. Puki się wypożycza narty i wsadza je do pustego bagażnika, to wystarczy położyć tylny fotel dzielony na 1/3 i po sprawie. Gorzej jak miałbym je wozić z domu, to może i ten wór byłby wygodniejszy. Jak znajdę zestaw w odpowiednim kolorze to latem zamontuje, a jak nie to dam se siana:).

Dziś na stoku koleś w pięknej A6 nowej marudził, że nie ma worka i mu się narty nie mieszczą. Już chciałem oddać mu mojego, ale pomyślałem, że na takiego rzęcha jak Audi to się nie będę przesiadał:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę dziś i opiszę dokładnie.

 

edit: u mnie jest to zgrzane i ni cholery nie chce puścić.Czyli w moim przypadku zapytam jakie są dokładne wymiary tego elementu i wytnę właściwą dziurę.

W sprzedawanym na olx komplecie podano wymiary 21x33 cm. Poza wypchnięciem blachy pozostaje jeszcze kwestia montażu. Też mam zagwozdkę bo chciałbym założyć taki worek a nie chciałbym najpierw kupić, żeby dowiedzieć się, że w zasadzie się nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Doposażyłem swojego touringa w worek na narty. Sam montaż można zrobić na dwa sposoby:

 

I. Jeśli kupimy kanapę do swojej wersji nadwoziowej to wystarczy przełożyć tapicerkę ze swojego siedzenia na to co kupiliśmy i mamy temat załatwiony (o ile mnie pamięć nie myli to jest to opisane w TIS).

II. Kupienie kanapy pod kolor do mojej wersji nadwoziowej graniczy z cudem więc musiałem dostosować swoją kanapę pod worek na narty. Dalszy opis będzie dotyczył metody nr II dla wersji nadwoziowej kombi.

 

Kupiłem oparcie z sedana (rozkładane) i do swojego auta przełożyłem następujące części:

- worek na narty;

- klapę od strony bagażnika (dalej zwana klapką);

- dwa zawiasy do klapki.

Dodatkowo musiałem dokupić rygiel 52207028703 oraz pokrywkę 52207008448. Rygiel od sedana i kombi mają inną konstrukcje.

 

No to do dzieła:

1. Wyciągamy oparcie z auta (opisane w TIS).

2. W miejscu worka jest blacha, musimy ją usunąć. W tym celu nawiercamy zgrzewy a potem podważamy blachę duży śrubokrętem. Po wywaleniu blachy szlifujemy pozostałości zgrzewów i malujemy tak, żeby miało to ręce i nogi. Przed całą operacją warto sobie wyczepić tapicerkę i odsunąć aby jej nie poniszczyć.

3. Wycinamy otwór w tapicerce (tej od strony bagażnika). Zostawiamy sobie naddatek tak aby wkleić tapicerkę w przetłoczenie w blasze oparcia. Klapka będzie wchodzić w tą przyklejoną tapicerkę. Niestety nie mam zdjęcia, więc musicie uwierzyć na słowo. Do klejenia użyłem Poxipolu.

4. Montujemy zawiasy od klapki (wsuwamy je w wycięcie).

5. Montujemy worek na narty (opisane w TIS).

6. Gwintujemy otwór pod mechanizm rygla oraz montujemy rygiel. Na koniec wciskamy zaślepkę w wersji z guzikiem do otwierania klapy.

7. Montujemy klapkę.

8. Montujemy oparcie do auta.

 

Opis jest mocno ogólny ale może komuś pomoże. Gdyby ktoś miał jakieś konkretne pytania to chętnie odpowiem.

 

8eb8dc8203426.jpg

4f9cf03ef9532.jpg

96cb0f8bea347.jpg

9a9c75d3295d1.jpg

be91dc3fdf437.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.