Skocz do zawartości

Przegrzewanie silnika M52B28 [E36]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mój problem polega na tym, gdy jade pod górkę temperatura nieznacznie rośnie tak samo dzieje się jak dłużej postoję np na światłach, powietrze w kabinie leci gorące jadąc do 120km/h jest ok przy wyższych prędkościach zaczyna się przegrzewać, jak ustawię temperature na zimnym w kabinie (climatrinik) to temperatura silnika od razu rośnie. Wymieniłem termostat wisco nowym płyn chłodniczy czujnik temperatury oraz pompe wody i nadal nie wiem co się dzieje. Pomocy!!!
Opublikowano
Dobrze odpowietrzone? Nie ma gdzies wycieku? Wystarczy ze bedzie tylko kapalo troche i juz moga byc problemy. Uszczelka pod glowica wykluczona? Czy nawet nie sprawdzona?
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano
sprawdz czy nie ma osadu w zbiorniczku wody albo czy ci nie przybywa np oleju jesli cos z tych rzeczy to uszczelka jak nie to sprawdz nagrzewnice chlodnice itd a tak ogolnie zaczni od pompy wody moze pompa juz nie ma takiej wydolnosci jak trzeba
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Teraz mam tak jak ustawie na klimie 16 stopni (sam nawiew) to przez jakiś moment jest dobrze, a potem rośnie temperatura do połowy między środkową a 3/4 kreski i dalej nie pójdzie tak samo jak pod górkę jadę to samo temperatura zatrzymuje się na tej wartości i dalej nie idzie. Robiony był test spalin w układzie chłodzącym i wyszło, że spaliny NIE dostają się do układu, czyli uszczleka jest sprawna. Co więc może być przyczyną? Wymieniłem termostat (używany ori), czujnik temperatury (używany ori), wisko od E38 (nowe) razem z wiatrakiem, gdyż silnik pochodzi z e38 i nowa pompa wody.
Opublikowano
Używany termostat? Gratulacje... Otwiera się on? Chłodnica gorąca? Przelew jest? układ szczelny? Chłodnica od zewnątrz czysta? Lales kiedyś jakiś uszczelniacz do układu? Odpowiedz na każde pytanie i będzie się myśleć dalej.
Opublikowano
Nowy termostat fakt kosztuje 30zł miałem taki właśnie i był do dupy dlatego kupiłem używany ale ori w 100% sprawny, chłodnica gorąca, przelew jest, układ szczelny, żadnego uszczelniacza nie wlewałem, chłodnica czysta.
Opublikowano

Od środka oczywiście. Ale czysta chłodnica, ale tani tandetny zamiennik też powodują takie szopki. Przykład jednego z użytkowników w dziale e39. Ale zdarzały się wydolne.

 

Ja bym płukał układ odpowiednim środkiem chemicznym, wlał wodę, odpowietrzył pojeździł kilka km, zlał wodę znowu to samo i dopiero po drugim razie zalał płynu. Albo wodę kolejny raz na próbę..

 

Oczywiście woda destylowana nie kranówa.

Jakiej firmy kupiłeś ten niby zły termostat?

Opublikowano
ten nowy wziąłem z lepszej półki tak mi w sklepie powiedzieli a na termostacie nic nie pisało tak jakby no name, dlatego kupiłem używke ori, która jest sprawna gdyż po wymianie widziałem różnice, bo na tam tym nowym temperatura potrafiła rosnąć nawet na ciepłym nawiewie a na tym tylko na zimnym rośnie nie od razu ale po przejechaniu co najmniej klilku kilometrów i nie tak gwałtownie tylko powoli do tej wartości co pisałem wyżej.
Opublikowano

Ale to twoja wina bo sobie dałeś wcisnąć szajs w cenie wahlera.

Ja bym najpierw wymienił termostat na nowy wahlera. Dasz za niego te 30zł.. Ale masz pewność ze to nie on.

Ten stary używany moze nie do końca się otwierać i będą takie szopki się dziać. Temp otwarcia ma ok otwiera się dalej też w porządku ale nie uzyska max otwarcia. Wtedy auto się grzeje przy dużym obciążeniu i w korkach a także podczas normalnej jazdy bo to zależy od uszkodzenia w jakim stopniu jest zamknięty i od temp zewnętrznej.

 

Jak nie to pozostaje raczej chłodnica.

Opublikowano
Teraz pytanie patrze na te termostaty i tak jeden temperatura otwarcia 92C a inny 88C i oby dwa pasują do 2.8 więc, który mam wziąc w razie co?
Opublikowano
Może to Was naprowadzi moje spostrzeżenie. Jak nagrzeje się auto to chłodnica na górze po stronie odpowietrznika i zbiorniczka jest cieplejsza niż po przeciwnej stronie, a na dole chłodnica jest chłodniejsza, kolejne spostrzeżenie jest takie, że wąż który idzie do góry chłodnicy jest cieplejszy i trwardszy niż ten dolny co idzie do dołu chłodnicy. Jak przygazuje i trzymam na obrotach to z wylotu odpowietrzającego co wpada do zbiorniczka płyn leci ciurkiem bez przerw, a na wolnych obrotach praktycznie w ogóle.
Opublikowano
Może to Was naprowadzi moje spostrzeżenie. Jak nagrzeje się auto to chłodnica na górze po stronie odpowietrznika i zbiorniczka jest cieplejsza niż po przeciwnej stronie, a na dole chłodnica jest chłodniejsza, kolejne spostrzeżenie jest takie, że wąż który idzie do góry chłodnicy jest cieplejszy i trwardszy niż ten dolny co idzie do dołu chłodnicy. Jak przygazuje i trzymam na obrotach to z wylotu odpowietrzającego co wpada do zbiorniczka płyn leci ciurkiem bez przerw, a na wolnych obrotach praktycznie w ogóle.

Pryz jakich temp na zegarach sprawdzałeś tą chłodnicę? Bo na górze za początku jak się otworzy termostat zawsze będzie chłodnica cieplejsza a na dole chłodniejsza. Przy pełnym rozgrzaniu silnika i otwarciu termostatu na duży obieg na max chłodnica musi być gorąca cała. Jak masz nową pompe i wiesz ze jest sprawna to wymień ten termostat i nie dziaduj bo nic nie zaoszczędzisz.

 

Górny jest cieplejszy i twardszy tylko przy małym obiegu. Jak już silnik jakiś czas popracuje to i dolny i górny mają taką samą temp pod warunkiem że termostat cały czas jest otwarty i też oba są twarde.

Jak silnik ma za wysoką temp a dolny jest zimny to winny jest termostat.

 

Ale o czym tu gadać... zakładać używany termostat :mad2: może jeszcze oryginalny jak pisałeś z pierwszego montażu więc ma z 20lat... nie chce tego komentować.

Opublikowano
Sprawdze dokładnie jak będę do pracy jechał 30km wystarczy, żeby się nagrzać dobrze. Widziałem, że wahler do e36 ma dwa rózne temperatury otwarcia 92C i 88C i oba pasują do 2.8 więc który wybrać?
Opublikowano
obstawiam że ten z 88 stopni jest do bardziej południowych klimatów gdzie auto jest narazone na wyższe temp., brałbym ten 92 stopnie. No chyba że ktoś lubi mocno upalać to lepiej żeby wcześniej sie zaczynał otwierać.
szukam
Opublikowano
Więc tak, przejechałem ok 60km i chłodnica na dole chłodna górny wąż jest cieplejszy niż ten dolny, ale oby dwa tak samo grube. Czyli znaczy, że termostat się nie otwiera do końca?
Opublikowano
A jaka temp na zegarkach? Przecież przy niskich temp otoczenia termostat będzie się otwierał co jakiś czas lub będzie tylko lekko otwarty a chłodnica szybko odda ciepło. Musisz pisać więcej szczegółów
Opublikowano
Na zewnątrz było ok 15 stopni w słońcu ok 22 było, ogólnie ciepły dzień był czasami na prostej mi temperatura skakała a na klimie miałem 25 stopni ustawione i połowa mocy nawiewu.
Opublikowano
Odpal silnik, zaczekaj aż zacznie nabierać temp. i sprawdzaj węże. Górny ma być gorący a dolny letni. Jak temperatura zacznie dochodzić do pionu na wskaźniku to dolny wąż ma być coraz bardziej gorący. jeśli tak jest to termostat jest sprawny i się otwiera. Jeśli dolny wąż ciągle ma wyraźnie niższą temp. niż górny to termostat się nie otwiera tak jak powinien.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.