Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wyskakuje mi błąd płynu chłodniczego (check coolant level) - co najdziwniejsze dzieje się to tylko jak temperatura dojdzie do 88stC czyli po otwarciu termostatu.

Ostatnio wymieniałem płyn wraz z pompą wody + termostatem. Sprawdzana była też szczelność układu i wszystko jest w porządku.

 

Poziom płynu kontroluję na bieżąco i w przypadku jazdy miejskiej nie zauważyłem ubytków - chociaż raz musiałem niewielką ilość uzupełnić ale to po trasie 1500km (jak wracałem nić już nie ubyło więc może odpowietrzył się do końca...?).

 

Czy macie jakieś pomysły co może być tego przyczyną tego błędu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie twardnieją ci za bardzo węże chłodnicze?

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to zacięty zaworek w korku na zbiorniczku, jak wzrasta ciśnienie w układzie, to puchną węże i opada poziom płynu, czujnik sygnalizuje niski poziom.

Opublikowano

Wg mnie węże nie twardnieją - bez problemu można je uciskać.

Korek wymieniony na nowy.

 

A jeżeli dzieje się to zaraz po otwarciu termostatu to czasem wtedy ciśnienie nie zmaleje chwilowo jako że wchodzi na większy obieg?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Otwarcie na duży obieg nie jest 0-1, zmienia się to w miarę płynnie, więc nie ma tam gwałtownych skoków ciśnienia.

Może po prostu wariuje ci po nagrzaniu sam czujnik poziomu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

udało się rozwiązać - przyczyną był nie do końca działający nowy korek zbiornika wyrównawczego :)

 

po kolejnej wymianie jak na razie błąd nie powraca.

 

pzdr / Bartek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korek zamiennik czy oryginał?

Jak zamiennik, to lepiej mimo wszystko kup oryginalny.

Z układem chłodzenia nie szedł bym w oszczędności.

Opublikowano

Oba oryginały :)

 

teraz czuć, że wcześniej węże były delikatnie twardsze jednak naprawde była to niewielka różniaca - stąd mój wcześniejszy post, że węże są ok :)

 

pojeżdżę z miesiąc i dam znać czy problem rozwiązany na dobre

Opublikowano
Witam mam taki sam problem z komunikatem o płynie chłodzącym,dziękuje za podpowiedź muszę sprawdzić jak w moim przypadku poskutkuje wymiana korka w zbiorniczku wyrównawczym,pozdrawiam.
Opublikowano

Cześć,

 

no i niestety problem powrócił...

 

jechałem w trasę ok 300km początek obwodnica potem autostrada, temperatura doszła do 90 stC na A1 (prędkość 110-140 km/h) i trzymała się tak do momentu bramek i zjazdu czyli ok 100km ok 1h.

przy zatrzymaniu na bramkach podskoczyła do 92 stC i wyskoczył błąd poziomu płynu chłodniczego. Od tego momentu nie spadała poniżej 93/94stC na obwodnicy a w mieście na światłach itp dochodziła nawet do 99stC...

 

Powoli zaczynam się zastanawiać nad zmianą visko bo przy 92-93 stC można bez problemu zatrzymać ręką chociaż nie powinno to chyba wpływać na błąd płynu chłodniczego (?!). A drugie co mi przychodzi do głowy to może zbyt późno lub nie całkowicie otwierający się termostat - i stąd błąd przy 92stC.

 

Będę wdzięczy na wszystkie podpowiedzi lub rady z własnych doświadczeń :)

 

pzdr Bartek

Opublikowano

przy 99 st powinno wisko na 100% chodzić w dieslu bo to już wysoka temp. Ale ono się nagrzewa od chłodnicy a nie bloku. WIęc musi być sprawny na 100% termostat.

Ja jednak obstawiał bym wisko. Bo jak termostat by się nie otwierał do końca to na autostradzie przy obciążeniu mógł by mieć problemu z wychłodzeniem płynu nawet przy dużym pędzie powietrza. Ale z drugiej strony diesel nie "produkuje" tyle ciepła co benzyniak.. Jednak obstawiam i tak wisko.

Zrób test (trochę uciążliwy) Jak się przy tych wyższych temp pojawi komunikat to zbij temp ogrzewaniem na 32 i nadmuch na max. Sprawdź czy po wystudzeniu tak silnika zniknie komunikat o niskim poziomie płynu. Trochę upierdliwe bo będzie wiało gorącym powietrzem ale sprawdzisz co się stanie.

Opublikowano

Jak chcesz możesz najpierw pójść po taniości i wymienić najpierw termostat. Kilkadziesiąt zł i będziesz wiedział już na 100%. WIsko z 300zł kosztuje. A termostat jak nie był dawno wymieniany też to nie zaszkodzi bo zwykle co kilka lat się psują.

 

EDIT. Nie doczytałem w 1 poście, że właśnie jesteś po wymianie termosrtatu. Więc zostaje wisko.

Opublikowano

więc tak:

 

w korku przy 92stC wyskoczył komunikat o płynie - grzanie na max + 32stC ustawione, temp po kilku sek spadła do 85sC (komunikat nie zniknął - ale wydaje mi się że aby to się stało trzeba wyłączyć zapłon i odczekać parę min abu "pamięć podręczna" samochodu się skasowała ale mogę się mylić :) ). Po kilku stop and go jak to w korku bywa była już na poziomie 92-93stC po 10-15 min od ustawienia grzania na max była na poziomie 95stC i dalej już nie dałem rady - szybka zmiana na 20stC AUTO i temp w teście podskoczyła na kolejnych światłach do 101stC i wahała się do końca podróży w granicach 99-102stC.

Po krótkim postoju (planowanym :) ) ok 15 min bez odpalenia silnika górny wąż gorący, dolny delikatnie ciepły. Odpalam silnik, brak komunikatu temp z testu 93st C. Trasa do domu ok 5 km i 10 min - na trasie temp 99-102stC po zatrzymaniu pod blokiem temp 98stC górny wąż bardzo gorący, dolny gorący, dalej brak komunikatu (!?) i co zauważyłem przy temp 99stC przy depnięciu na trasie słychać pracę visco ale też widać delikatny dymek (taki czarnawy) z rury tak przy 2500-3000 obr/min.

Opublikowano
proszę mnie poprawić jeżeli się mylę ale chyba właśnie powinien być chłodniejszy niż górny i to znacznie - po to jest chłodnica żaby płyn schłodzić.
Opublikowano
to może mówisz o termostacie EGR, którego u mnie nie ma jest tylko termostat na pompie wody, który uruchamia duży obieg, czyli z bloku silnika do chłodnicy górnym wężem (ciecz gorąca) i z chłodnicy do bloku dolnym wężem (ciecz schłodzona).
Opublikowano

Skoro góra jest gorąca, a dół zimny to stawiałbym na odpowietrzenie.

Co innego może trzymać (poza zaklejoną chłodnicą) obieg płynu?

Jeżeli góra ma te 90-95 stopni, a dół da radę złapać ręką (polecam spróbować w sprawnym chłodzeniu ;), to coś po drodze jest konkretnie nie tak.

Opublikowano

nie pisałem, że jest zimny tylko mniej gorący niż górny :)

 

 

visko wymienione - trochę pomogło i teraz ładnie słychać jego pracę od ok 94-05stC ale dalej temp dochodzi do 97-98 stC w korku przy temp powietrza 20stC. i błąd płynu dalej wyskakuje.

 

przy wymianie zauważyłem delikatnie zabrudzoną chłodnicę (troche syfu, piachu i liści ale tylko gdzieniegdzie) przy najbliższej okazji spróbuję przeczyścić - czy karcher może uszkodzić żeberka chłodnicy czy jest na tyle wytrzymała aby umyć ją w taki sposób?

 

czyli jak na razie problem z komunikatem i delikatnych przegrzewaniem nierozwiązany...

Opublikowano

 

przy wymianie zauważyłem delikatnie zabrudzoną chłodnicę (troche syfu, piachu i liści ale tylko gdzieniegdzie) przy najbliższej okazji spróbuję przeczyścić - czy karcher może uszkodzić żeberka chłodnicy czy jest na tyle wytrzymała aby umyć ją w taki sposób?

 

 

Jeśli będziesz "sikał" w chłodnicę nawet dużym ciśnieniem prostopadle, to nic się nie stanie. Jeśli trochę szerszym strumieniem i z niższym ciśnieniem, to możesz lać jak chcesz :D

Zrób koniecznie to czyszczenie, bo ja sam miałem taką "trochę" zabrudzoną chłodnicę, a jak zdjąłem zderzak i porozkręcałem co się da, to się okazało, że syfu było pełno.

Po umyciu skończyły się wszelkie problemy z chłodzeniem, przegrzewaniem, a nawet mało efektywną klimą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.