Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ja u siebie mam podobnie przy gaszeniu bez sprzegła słychać stuki byłem dziś u mechanika który nasłuchiwał pod autem jak gasiłem silnik i stwierdził jednoznacznie że stuki dochodzą ze skrzyni biegów a wszyscy mówili że dwumas także szukam skrzyni.... zastanawia mnie czy opłaca sie tą co mam naprawiać moje auto to e60 530i M54 skrzynia 6ka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ja u siebie mam podobnie przy gaszeniu bez sprzegła słychać stuki byłem dziś u mechanika który nasłuchiwał pod autem jak gasiłem silnik i stwierdził jednoznacznie że stuki dochodzą ze skrzyni biegów a wszyscy mówili że dwumas także szukam skrzyni.... zastanawia mnie czy opłaca sie tą co mam naprawiać moje auto to e60 530i M54 skrzynia 6ka

 

Lepiej sprawdź to dokładnie za nim cokolwiek kupisz, może to faktycznie dwumas, przecież to koło jest przy samej skrzyni i na słuch może być ciężko stwierdzić co hałasuje.

Opublikowano
No właśnie dokladnie to sie da sprawdzic po wyjeciu skrzyni z tego co sie dowiedziałem to moga byc padnięte lozyska w skrzyni w sumie to wolalbym zeby to byl dwumas bo skrzynia uzywka to ok 2tys plus wymiana bylem w zakładzie ktory naprawia skrzynie i stwierdzili ze bmek nie robia bo bmw nie udostępnia czesci do swoich skrzyn a mechanik twierdzi ze ewidentnie tlucze sie w skrzyni a nie przy sprzegle dodam ze nie mam zednych wibracji na pedale sprzegla ani stukow podczas jazdy jedynie ciezko wchodza biegi 1,2,3 i przy gaszeniu stukanie podobno rozlecialo sie lozysko i zebatki nie sa w osi i dlatego mi biegi ciezko chodza...najlepsze jest to ze w tym aucie to juz 2skrzynia mam przejechane prawie 300tys
Opublikowano
Koledzy jest możliwe żeby skrzynia z diesla pasowała do benzyny znalazłem z diesla za dobrą cene moja ma nr GS6-37BZ/DZ i w szczególach na realoem jest nr GS6-37BZ - THEG a ta od diesla ma ten sam nr GS6-37BZ/DZ a wszczególach GS6-37DZ - THES z wyglądu są takie same ... zastanawiam sie czy mają inne przełożenia czy tylko oznaczenie a przełożenie inne w dyfrze
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak dla mnie bawienie się w ciemno w skrzynię nie ma sensu. U mnie wprawdzie biegi jakoś ciężko nie chodziły, ale czasem jedynkę czy dwójkę wbijało się z oporem. I stukać zaczęło na zimnym, na ciepłym, wszędzie i nonstop. Przyczyną była rozpadająca się dwumasa, o ile luzów osiowych nie miała to luzy boczne miała jak cholera. Po wymianie tego trupa i wymianie oleju w skrzyni jeździ się dużo przyjemniej. Bardziej miękkie i wyczuwalne lepiej sprzęgło, biegi bez oporów i płynniejsza jazda, zwłaszcza na redukcjach, gdzie u mnie szarpało mocno. I ciszej w aucie :) Czuć po prostu że nowa dwumasa pracuje jak powinna. Choć delikatny stuk przy gaszeniu pozostał, ale względem tego co było to niemal zerowy. Na postoju na biegu jałowym cisza, wcześniej klekotanie. Koszt imprezy mało fajny, ale co zrobić, warto było.

 

Więc polecam znaleźć dobrego mechanika, który najpierw sprawdzi co i jak a potem rzuci Cię w koszta.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam podobny problem w swoim E60 jak wy, silnik jak w temacie skrzynia 6-ka manuał,

Objawy jak u większości, czyli klekotanie przy gaszeniu bez sprzęgła(jak na filmie z 1str), natomiast przy gaszeniu na sprzęgle objawy nie występują a przynajmniej ich nie zauważyłem,

Na pierwszy ogień poszła wymiana dwumasy i kompletnego sprzęgła, ale stukanie podczas gaszenia pozostało... w moim przypadku faktycznie dwumas nadawał się do wymiany ale nie wyeliminował objawu stukania.

 

Szubi17 wymieniłeś poduszkę, polepszyło się ?

 

Ktoś już rozwiązał problem stuków i może podzielić się co było tego powodem ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sluchajcie u mnie jest taki sam problem. Czy ktos moze juz rozwiazal ten problem. Sprzeglo i dwumas mam nowe...
Opublikowano
No ok, jak wcześniej pisałem mam nową dwumasę i sprzęgło.. na wciśniętym sprzęgle na ciepłym silniku nic nie słychać jak się gasi samochód, natomiast jak nie jest wciśnięte to słychać takie terkotanie i to się dzieję tylko na rozgrzanym aucie. Natomiast jak auto jest zimne to nie ma dziwnych odgłosów. Wszystkie bieg wchodzą idealnie, tak samo normalnie przyspiesza, nie ma żadnych problemów.Co może być problemem??
Opublikowano

U mnie po wymianie dwumasy i sprzęgła objawy wyeliminowały się o 90%, bez sprzęgła zastukocze. Jak będę miał okazję mieć samochód na kanale albo podnośniku i osobę do pomocy to przypatrzę się jak zachowują się poduszki pod silnikiem i skrzynią.

 

Co by nie mówił ten silnik i skrzynia to kawał klocka, jak ostatnio padła mi jedna cewka to na pięciu rzucało go po całej komorze. Przy gaszeniu też generują się spore siły i wystarczy cokolwiek niesprawne, żeby się poprzenosiło na pół samochodu.

Opublikowano
czyli duże prawdopodobieństwo że to mogą być poduszki?? tylko zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego tak się dzieje (i to nie zawsze) jak samochód jest rozgrzany..
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tez tak mam odkad kupiłem auto, biegi wchodza leko wszystko jest ok nie wiem czemu panikujecie. sami widzicie ze wszyscy tak maja niezaleznie od przebiegu. wymieniacie kosztowne czesci a problem zostaje i po co ? przy ruszaniu i przyspieszaniu nie szarpie (wiadomo jak sie redukuje to zawsze szarpnie) lewarkiem nie telepie na jałowym wiec nie wiem w czym macie problem ? ja tak jezdze juz rok i wszystko działa poprawnie. po co panikowac za wczasu. pisze do tych co maja objawy tylko klekotu przy gaszeniu.
Opublikowano
u mnie zacząłem mocniej interesować się tym stukaniem i okazało się ze stuki pochodzą z maglownicy a dokładniej gdzieś z okolicy silnika na sztycy maglownicy gdyż posiadam system active stering. u mnie nawet podczas przekręcania kluczyka bez odpalonego silnika słychać to stukanie na maglu ktoś miał taki przypadek??
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Jestem już po wyjęciu skrzyni i tak jak mówił mechanik stuki dochodzą ze skrzyni...olej w niej był taki brudny że szkoda gadać posypało sie któreś z łożysk i wałki nie były względem siebie równo dlatego biegi mi ciężko wchodziły kręcąc wałkiem skrzyni lewo prawo słychać taki stuk jakby ktoś młotkiem uderzał
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Stukotanie na około 1000-1100 obr i przy spadaniu obrotów i przy gaszeniu to 99,9procent oberwany w srodku katalizator na zimnym brak objawów dopiero jak sie rozgrzeje słychac chrobotanie.Miałem tak samo wymieniony dwumas i kompletne sprzegło i nic dopiero po wydłubaniu kata cisza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.