Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem tu nowy, kupiłem niedawno bmw e60 520i 2.2 benzyna. Jakiś czas temu zauważyłem , że podczas gaszenia słychać dziwny stuk w okolicach skrzyni biegów. Przy wciśniętym sprzęgle problem znika. Wiem, że ta e60 ma dwumas, ale w benzynie chyba ciężko go wykończyć? Sprawdziłem poduszki silnika i podczas gaszenia żadna nie ma luzów, a dzwięk dochodzi dokładnie z okolic skrzyni biegów. Stawiacie bardziej na łożysko oporowe, czy jednak dwumasa siedzi? Załączam filmik trzeba się wsłuchać i słychac dokładnie stuki podczas gaszenia. Dzięki za opinie.

https://www.youtube.com/watch?v=HHIH-5VDM9w&feature=youtu.be

Opublikowano

Film jest prywatny.

W najsłabszej benzynie ludzie w e39 potrafią wykończyć dwumas więc tutaj przy większej pojemności również jest to do wykonania. Często jazda ze zbyt niskimi obrotami ją wykańcza. Nie szarpie przy zmianie biegów?

Opublikowano
Juz film jest odblokowany. Czasami jest taki dziwny objaw, że szarpie, ale lekko i nie raz przy wrzucaniu jedynki z luzu jest taki stuk głuchy. Na lewarku zmieny biegów wyczuwam czasami luz jakby skrzynia miała jakiś mały luz. Sprqwdze jeszcze poduszke pod skrzynia, ale jesli objaw znika po wcisnieciu sprzegla podczas gaszenia to chyba nei moze to być poduszka?
Opublikowano
poduszka nie wpływa na hałas podczas gaszenia silnika z wciśniętym sprzęgłem i bez. Stuk przy wrzucaniu biegu to pewnie łącznik elastyczny wału który jest między flanszą skrzyni a wałem.
Opublikowano
Mam pytanie techniczne znalazłem dwumas ze sprzęgłem od e46 z tego samego silnika M54B22 czy będzie pasował plug&play do mojej e60?
Opublikowano

i pewnie niewiele używane... :duh:

Ale podpowiem. Sprzęgło wg katalogu pasuje, a dwumas nie. Może będą mieli gdzieś ładny dwumas, oczywiście używkę z E46 325 bądź 330 i to wtedy podejdzie i zawsze zostanie parę groszy

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sprawdź nr czy się zgadzają na Realem. po co ci używane sprzęgło? I do tego dwumas :duh: raz wydasz na nowe i masz spokój a kpl sprzęgła i koła nie jest jakoś super drogie...
Opublikowano
Bardzoej chodzilo mi o to, żeby najpierw kupić zestaw i dopiero pozniej zmienić. Żeby sprawdzic numer to musze demontowac i dopeiro wtedy szukac czesci.
Opublikowano
Bardzoej chodzilo mi o to, żeby najpierw kupić zestaw i dopiero pozniej zmienić. Żeby sprawdzic numer to musze demontowac i dopeiro wtedy szukac czesci.

 

zeby sprawdzić numer to sobie wchodzisz na http://www.realoem.com/bmw/ - wpisujesz VIN, szukasz części i wiesz.

Montażu starych części nie skomentuję... ;)

Opublikowano

@vadero

 

Przestań.. może akurat pojeździ.

 

Kolega chce interes/naprawę życia zrobić a Ty mu chcesz przeszkodzić :D

Opublikowano
No nie wiem sprzeglo z dwumasem kosztuje 2 tys., a uzywka 400 zl jest roznica.

Wiem ze 2tys ale masz nowe sprzęgło i nowe kolo. Samo kolo często ok 3tys kosztuje a tutaj części są tanie jak na bmw.

Pomysł tylko w jakim to będzie stanie i ile taki używany zestaw ma lat. Pewnie jeszcze był katowany w tej trójce...

 

Ja bym radził kupić nowy zestaw.

Opublikowano

Na samochód uciółałeś, ale na podstawowe części eksploatacyjne już szkoda?

 

Przez takich gów..zjadów połowa aut to złomy a kolejny właściciel będzie sobie pluł że mine trafił.

 

Fiata multiple sobie kup

Opublikowano
Części możesz sprawdzić ile kupisz w sieci np w sklepie wyżej. Do tego dolicz ok 300-500zl za wymianę. Po co do aso? To tylko sprzęgło.. Chyba ze biorą podobnie
Opublikowano

Jestem z lubelskiego i tu mamy takich mechaników że w poprzednim aucie sprzęgło mi 3x naprawiali. Ciekawe czy mocno drogo w aso. Oni dają jakąś gwarancje na naprawe?

 

Edit:

 

mam odpowiedź o kosztorysie wymiany w aso

"Cena za części:

Dwumasowe koło zamachowe: 2964,73 zł netto

Śruba ISA 112,40zł netto

Komplet części sprzęgła 1082,57 netto

Trzpień kulisty 4,40 zł netto

Zaczep sprężynowy 13,59 zł netto

Śruba z łbem walcowym 12,90zł netto

 

Suma za części netto: 4190,59

Suma za części cena brutto: 5154,43 zł

 

Robocizna: 1549,80 zł brutto

Robocizna: 1260,00 netto"

 

 

Ale jazda!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanie zmagam się z tym problemem już od kilku miesiecy i głownym objawem sa cieżko wchodzące biegi, ale zauwazam, że jak odpalam auto i na zimnym silniku ( oleju ) biegi wchodza gładziutko jakby nie było zadnego problemu, ale po przejechaniu jakiegos odcinka znowu wchodza ciezej. Co moze byc przyczyna? Czy to na pewno dwumas?
Opublikowano

Na pewno to się dowiesz jak je wymienisz, a tak to tylko gdybanie. Oględziny na wyjętej skrzyni już coś na pewno pokażą.... ale, ale .... trzeba wyjąć skrzynię :oops: .

Faktem jest, że za utrudnione wrzucanie biegów może odpowiadać właśnie uszkodzone/zużyte koło dwumasowe.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

podjedz/zadzwon do serwisu remontującego skrzynie biegow,

np. do Żurominka w mazowieckim,sympatyczny wlasciciel.

opiszesz przez tel objawy, i od razu powi ci co jest popsute, i jaki koszt naprawy, części,itd

 

jak cie ząb boli to idziesz do okulisty ?

chyba nie :-)

wiec jak "boli" skrzynia/biegi, to zwróć się o pomoc/porade do fachowca od skrzyni biegow.

Opublikowano
całe, kompletne sprzęgło + dwumasa wymieniona. Obiawy niestety takie same po wymianie (stuka przy gaszeniu). Jutro jade do mechanika na rozmowę
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Szkoda gadać.. Problem dalej nie rozwiązany, a ja nie mam narazie czasu na zabawe w kotka i myszke. Ale po dalszej diagnozie najprawdopodobniej jest do wymiany poduszka skrzyni biegów warta zaledwie ok 100zł. Ponoć przy gaszeniu silnika dwumasa rzuca takie obciążenia na skrzynie że ta cała się rusza na boki i być może przy wybitej, zużytej poduszce słychać stukanie. Wcisnięte sprzęgło przy gaszeniu ma zapobiec przenoszonym drganiom ze sprzęgła na skrzynie, stad tez mylnie większość obwinia dwumase. Niepotrzebnie wpierdzieliłem się w koszta. Ponoć na moim starym sprzegle mozna było zrobić spokojnie drugie 200 000 km. No ale nie ma tego złego.. Przynajmniej mam pewność ze sprzęgła nie bede już mieniał :)
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odkopię trochę, ale może ktoś się jeszcze wypowie i pomoże także mi.

 

E60 2.2 2003 230k km przejechane, mam ten sam objaw, że stuka przy gaszeniu i gaszę najczęściej z wciśniętym sprzęgłem by nie obciążać elementu co stuka i wtedy też stuku nie ma. Dodatkowo na rozgrzanym samochodzie na luzie na postoju słychać takie charakterystyczne stukanie (opisywali ludzie, na zimnym cicho) w okolicach skrzyni, znów po wciśnięciu sprzęgła gdzie komp podbije nieco obroty cisza. Przy zmianie biegów na wyższe nie szarpie jak się umiejętnie obchodzi ze sprzęgłem i gazem, nie telepie jak przyspieszam, zero telepania podczas naprawdę dynamicznej jazdy. Za to wkurzają takie pojedyncze szarpnięcia przy redukcji, powiedzmy jadę 70kmh na czwórce i chcę wrzucić trójkę do dynamicznego odjazdu, prędkość koło 60kmh, redukcja na trzy i często no nie ma siły żeby nie było pojedynczego szarpnięcia, chyba że głaskasz to sprzęgło nogą niemal...

 

Ma ktoś podobnie? Coś się kwalifikuje do wymiany? Co? Ktoś remontował i objawy ustały? Pytam z ciekawości bo latam dziennie 120km i nie chcę stanąć, wolę też odłożyć pieniądze i być przygotowanym... dzięki za wszelkie odpowiedzi!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.