Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

szukałem na forum informacji i znalazłem albo problem z zapłonem albo falujące obroty natomiast moim przypadku wystąpiło i jedno i drugie :( Wczoraj po wróceniu pod dom zauważyłem falujące obroty ( silnik nagrzany ) obroty spadały po niżej 500 obr po czym wskakiwały na poziom wymagany ale już po chwili sytuacja się odwróciła i obroty zaczęły wskakiwać na 700 obr i wracały do poziomu wymaganego... postanowiłem zgasić silnik i ponownie odpalić ale po ok 3 min prób rozruchu silnik nie zapalił... auto stało całą noc dzisiaj rano postanowiłem zrobić test i tak rozrusznik kręcił 3 razy zanim zapalił silnik !!! w sumie się ucieszyłem, że wogólę zapalił :) zabrałem się za odśnieżanie i po chwili słyszę, że silnik znowu zaczyna falować !! niestety po 2 minutach falowania silnik zgasł i już nie odpala... Jak na złość padł mi DIS a INPA nie umie się połączyć więc albo dzwonię po lawetę i serwis albo metoda prób i błędów :) czytałem o czujniku położenia wałka rozrządu albo pompie progowej może kupić któryś z tych elementów i sprawdzić działanie zanim zdecyduję się na serwis ?? po przekręceniu kluczyka na start ( zapaliły się wszystkie kontrolki ) położyłem się przy aucie nasłuchując pompy i słychać piszczenie nie wiem czy to dobrze czy nie ale wydaje mi się, że po przekręceniu kluczyka zazwyczaj był dźwięk podobny do "siorpania" napoju przez słomkę :)

 

Silnik na pompie vp44 rocznik 2002 od miesiąca czasami pojawiały się problemy z rozruchem zawsze na rozgrzanym silnika czasem po 15 sekundach kręcenia dopiero odpalał ale nigdy nie falowały obroty. Wkład filtru paliw wymieniony jakiś miesiąc temu.

 

Kontrolki na desce gasną wszystkie ale 2 razy jak rozrusznik kręcił ok 15 sekund to zapaliła się kontrolka ABS i Chyba jakaś czerwona obok jakby ręczny nie wiem czy ma to jakiś związek :)

Opublikowano
Udało mi się odpalić INPA i jedyny błąd to error frequency 60 :( Lecz co nie daje mi spokoju to pompa progowa !! dzisiaj próbowałem odpalić samochód w garażu i cały czas słychać piszczenie tej pompy ale brak charakterystycznego dźwięku przelewające się paliwa :( paliwo w baku jedna kreska po rezerwie czyli 1/4 paliwa dodatkowo jak odkręciłem pokrywę z filtrem paliwa to nie umiałem wyciągnąć wkładu... był zassany przy próbie wyciągnięcia było słychać powietrze w okolicach baku dodatkowo aby pomóc odkręciłem korek wlewu paliwa ten również był zassany ! po odpowietrzeniu i zmontowaniu do kupy włączyłem na chwilę pompę progową pracowała może 15 sekund i znowu zassała korek wlewu paliwa :( Aaa jeżeli chodzi o zbiornik z wkładek filtru paliwa to ropa była na samym dnie tylko :( Jak myślicie ?? może wymienię pompę progową ?
Opublikowano

1. Zatankuj do pełna

2. Sprawdz czy masz dobre odpowietrzenie zbiornika bo nie powinno zassać korka.

3. Jak dalej będzie występować falowanie to sprawdzić czy nie bierze lewego powietrza

4.Dobry mechanik BMW

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
W takim razie pędzę na stacje z karnistrem :) wleję 25 l i zobaczę czy wogóle odpali... bo rozumiem, że pompa progowa, która piszczy działa ale nie umie zaciągnąć paliwa przez to brak charakterystycznego dźwięku przelewania paliwa :) a wszystkiemu może być winna ale nie musi dodatkowa pompa w zbiorniku ?? a ten błąd " 60 " bo wyczytałem na forum, że to wtrysk sterujący ale z drugiej strony może wywalać błąd bo nie ma paliwa w układzie :)
Opublikowano
jak wlejesz te 25l i odpali to pompka w baku

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
wlałem 20 l paliwa plus to co jeszcze było tylko dziwna sprawa bo wskaźnik paliwa się nie ruszył !! dalej jest ciut przed pierwszą kręską 1/4 nie mam pojęcia o co chodzi... filtr paliwa został zalany wreszcie paliwem ale wciąż nie chce zapalić ostatecznie padł akumulator więc go ładuje boje się tylko, że układ jest zapowietrzony bo jak otwarłem puchę z filtrem paliwa to z tej całej akcji zapomniałem ją zamknąć i przekręciłem kluczyk i niestety przez filtr paliwa ropa wydostała się na zewnątrz zalewając mi cały silnik :( co do pompy progowej to raz słychać siorpanie paliwa a raz tylko piszczenie, znalazłem na forum informacje o miejscu pompki w baku i muszę ściągnąć kanapę aby się do niej dostać ale co dalej ? co zrobić aby ruszyło :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m47 nie masz pompki podprogowej, tylko vp44 i w baku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To zmienia postać rzeczy :( w takim razie pompa w baku piszczy ale wciąż brak charakterystycznego siorpania... rozmontowałem kanapę i jutro mam zamiar się zabrać za demontaż i czyszczenie rozumiem, że standardowo są dwie pompki paliwa w baku z lewej i prawej strony ?? Na razie mam problem z odpaleniem silnika... kręciłem chyba z 15 razy między kręceniem starałem się parę razy przekręcić kluczyk na pozycję 2 po czym wyłączałem i ponownie już sam nie wiem czy jest opcja, żeby się zapowietrzył układ tak bardzo, że nie działa automatyczne odpowietrzanie ?? kwestia druga to wskaźnik paliwa, który pomimo wlania 20 l ropy wciąż jest na tym samym poziomie :( zastanawiam się czy nie działa to tak, że jak wskaźnik paliwa jest blisko rezerwy to mimo wszystko jest uruchamiana pompa w baku, która może nie działać prawidłowo ?? Na koniec skoro nie mam pompy podprogowej tzn, że paliwo od baku jest ciągnięte bezpośrednio przez pompę vp44 jeżeli w baku jest ponad 20 l paliwa ??
Opublikowano
Tak się zastanawiam czy zanieczyszczona pompka w baku może powodować brak możliwości zapłonu po przez zbyt niską dawkę paliwa ?? jutro będę odpowietrzał układ po przez ściągnięcie przewodów z wtryskiwaczy i zapłon może zadziała :) Powiedzcie szczerze czy jeżeli pomimo odpowietrzenie silnik nadal nie będzie zapalał to mogę użyć Plaka ??? boję się, że pompa vp44 bez paliwa może się zatrzeć nigdy nie korzystałem z plaka :)
Opublikowano

Nie szczyp się i zalej pod korek to pompa VP44 łatwo zaciągnie.Boisz się Plakiem ? w warsztacie nie mają litości ;-)

A jak bez paliwa rozrusznikiem kręcisz to co Ci smaruje pompę VP44 ?

jutro będę odpowietrzał układ po przez ściągnięcie przewodów z wtryskiwaczy i zapłon może zadziała

Kiedyś się luzowało przewody i kręciło aż do siknięcia. Najlepiej to robić w dwie osoby , jedna kręci druga obserwuje przewody paliwowe i jak siknie to zaraz dokręcać i tak po kolei.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Udało się :) Plak czyni cuda !! ciężko bo ciężko ale odpalił :P od razu pojechałem na stację i niestety nie mogłem wlać paliwa bo bak jest zapowietrzony :( udało mi się wlać jedynie 25l i tu kolejne moje zdziwienie bo odpalam silnik a wskaźnik paliwa nadal pokazuje 1/4 baku wczoraj wlałem 20l dzisiaj 25 wiec jest ponad 40 l paliwa :( zrobiłem test licznika i wszystko pracuje tak jak powinno ale w momencie zrobiona testu numer 6 okazuje się, że mam w baku tylko 30,5 l łącznie :mad2: :mad2: z czego cała ta wartość jest chyba w jednym zbiorniku ( przegrodzie ) bo test pokazał coś takiej 000305 Czy wyszarpanie obydwu pompa z pod siedzenia i wyczyszczenie coś pomoże ?? jeździłem dzisiaj bez kanapy aby słuchać pracę pomp i faktycznie cały czas piszczą czyli pracują boję się, że ta awaria była spowodowana brakiem paliwa w baku a przez zepsuty wskaznik nie świeciła mi się rezerwa :(
Opublikowano
Jesteś na dobrym tropie, tylko mnie niepokoi
jak odkręciłem pokrywę z filtrem paliwa to nie umiałem wyciągnąć wkładu... był zassany przy próbie wyciągnięcia było słychać powietrze w okolicach baku dodatkowo aby pomóc odkręciłem korek wlewu paliwa ten również był zassany !

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Kolejne tankowanie i wydaje mi się, że dobiłem do końca bo z moich obliczeń 20l karnister + 25 l stacja rano i przed chwilą 13l przejechałem może z 50 km więc bak powinien być pełny natomiast wskaźnik paliwa nadal jest w pozycji 1/4 a test liczników numer 6 pokazuje 000330 czyli uszkodzeniu uległa pompa za kierowcą ?? Druga sprawa czy któryś z objawów może być spowodowany uszkodzoną lub w padająca pompą pod kanapą : 1. słaba dynamika w niskim zakresie obrotów ( od 500 obr do 1800 obr czuć niedobór mocy najgorzej jest rano jak auto stało całą noc ruszanie to jest tragedia !! muszę wkręcać samochód na wyższe obroty aby wogóle ruszył ) 2. Spaliny o woni drażniącej 3. mocne drgania we wnętrzu gdy jadę stałą prędkością i obroty oscylują w granicach 1500 pedał w podłogę i do momentu osiągnięcia 2000 obr mocne wibracje.

 

Mniej więcej czytałem o objawach podobnym na forum ale nikt nie wskazał pompy :( być może w żadnym przypadku objawy te nie były spowodowane awarią pompy.

Opublikowano
Ktoś pomoże ? bo już mi ręce opadają :mad2: :mad2: INPA nadal zero błędów poza nieszczęsnym numerem 60 którego nie można wykasować

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.