Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zapalila mi sie konrolka silnika, pojechalem na komputerni mechanik stwierdzil ze albo jest zly olej lub jest jakis wyciek w tylnej czesci silnika. Olej mam 5w 30 na 30tys\km. I czy jest mozliwe zeby kontrolka zapalila sie przez jakis wyciek? Dodam ze po zapaleniu chek auto stracilo na mocy i pali ok.litr wiecej....
Opublikowano

mechanik kiepski, zarobił na podpięciu pod komputer, a nic nie podał wartościowego

mógłbym określić błąd, jaki ma kod

jaki masz silnik? podaj kod błędu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymienilem filtr powietrza ,swiece. Wczoraj troche poczytalm na temat sondy lambda. I u mnie skacza obroty ok. 600 do 750 na zimnym jaki na cieplym silniku. Pali sie chek i spadla moc silnika po zapaleniu kontrolki. Myslicie ze to sonda czy raczej cewki zaplonowe?
Opublikowano
Wymienilem filtr powietrza ,swiece. Wczoraj troche poczytalm na temat sondy lambda. I u mnie skacza obroty ok. 600 do 750 na zimnym jaki na cieplym silniku. Pali sie chek i spadla moc silnika po zapaleniu kontrolki. Myslicie ze to sonda czy raczej cewki zaplonowe?

Kolego a co tu jest do zgadywania :mrgreen: albo myślenia heee przecież sprawa jasna, podpinasz pod inpę i wszystko jasne :cool2: a jak nie masz inpy to tylko mechanik :cool2: . Ale ok odpowiem na twoje pytanie : ja "MYŚLĘ,,--że to będzie cewka! albo nie sory będzie to sonda ;) tak dla wyluzowania :cool2: Tylko INPA prawdę Ci powie ;).http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-wersja-pl-e36-e46-e39-e60-e90-i5076725610.html powodzenia ;)

Opublikowano

@BF-KK-14

Ani świece ani sonda lambda nie będzie miała wpływu na falowanie obrotów.

Jeśli świece są do wymiany, to może Ci gubić cykle spalania, będzie trzęsło silnikiem i wyczujesz to siedząc za kierownicą (nooo, może gdyby świeca w ogóle już iskry nie dawała, to może byłby związek;p).

Jeśli sonda lambda, to będzie Ci dużo palić i będzie śmierdzieć benzyną z wydechu.

 

W ciemno obstawiam, że masz problemy z vanosem, konkretnie z czujnikiem/czujnikami położenia wałka rozrządu. I to jest chyba jeden z bardziej optymistycznych scenariuszy. Reszty nie wymieniam, bo byś się tylko przestraszył ;p

Załatw sobie kabel bo to jedna z najlepszych inwestycji po zakupie BMW, instalowanie INPY to 15min, jeśli nie będziesz sobie radzić to pomogę na PW.

Opublikowano

Dzieki za pomoc. Zamowie sobie ten program bo z tego co widze to w ciemno sobie mozna tylko gdybac :roll: .

I w przyszlym tygodniu podjade do mechanika na komputer i dam znac co tam w BMW piszczy :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Z tego co poczytalem, to napewno musze jechac do serwisu bmw zrobic adaptacje, i chlopaki musza przegladnac czujniki walka rozrzadu, silnik valwetronik. A i po skasowaniu bledow check jeszcze sie nie zaswiecil. Ale obroty dalej faluja najczesciej po zapaleniu i na swiatlach.... Pytanie ten silnik valwetronik jest pomiedzy cewkami zaplonowymi, jak by co jes to trudne do wymiany?
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem silnik vvt, cewki i świece, problem pozostał. Mechanik posprawdzał wtryski wszystkie czujniki ciśnienie na cylindrach i jest ok.Dzisiaj przyjdą vanosy i rozrząd, jutro powinny być wymienione :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a robiłeś adpatację valvetronica?
Opublikowano
vanosy wymienione i jest ten sam problem :mad2: adaptacja była robiona. ale przy wymianie vanosów mechanik zauwarzył ze wałek którym kieruje vvt motor, nie cofa się do do prawidłowej pozycji. I ustawili go jakoś ręcznie na prawidłową pozycje. po zapaleniu auto działało jak nowe. następnie zgasił auto odpalił ponownie i zaczeło działać jak dotychczas. Co myślicie?
Opublikowano
Ja osobiście myślę ,że źle została wykonana adaptacja, jeżeli jest to mechanik który naprawia wszystkie modela aut to gratuluje wyboru mechanika. Ja już się wyleczyłem z pseudo---- mechaników od marki BMW E90 .
Opublikowano
Napisz jak zrobić dobrze adaptacje. Spróbuje sam. ale wątpie żeby to był taki banał.....
Opublikowano
Kolego ja musiałem jechać do serwisu Dobrzański Kraków i tam przez 3h robili mi sprawdzenie tego vvt i adaptacje , bo mechanik u którego robiłem wcześniej powiedział mi ,że nie ma takiego oprogramowania i wysłał mnie do serwisu. Po adaptacji już więcej mi się nic nie działo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zrobisz adaptację Rheingoldem, robi to program automatycznie. Jeśli masz dobry silniczek vvt oraz czujnik wałka mimośrodowego to adaptację powinien zrobić bez problemu, jeśli któraś z tej części jest uszkodzona to będzie wyrzucał błąd przy adaptacji. Generalnie jak dla mnie masz uwalony silniczek valvetronica, zakładałeś nowy? Mój "stary" niby działał, ustawiał wałek na max otwarcie zaworów i tyle... po wymianie na nowy jak ręką odjął.
Opublikowano

Tak silniczek jest nowy orginalny, mechanik zapewnia ze robil adaptacje trzy razy. Zamowilem INPNe, i bede kombinowal z ta adaptacja jeszcze. Ale mam zamiar wymienic czesc nr 11.http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3176-sterowanie-zaworow-walek-rozrzadu-wlot/i49349/kL/sN/r2006/m08

Bedzie ta latwe do wymiany? Czy czekaja mnie jakies niespodzianki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po co pękła ta sprężyna? Raczej sprawdź czujnik walka mimosrodowego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.