Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie. Po odpaleniu nie zgasła kontrolka ASC. Po dojechaniu na miejsce sprawdziłem linkę i czyścilem wtyczki sprayem do wtyczek i nic. Dalej świeci. Linka siedzi w prowadnicy i nie zamyka przepustnicy. List lekko luźna jak zawsze. Co to może być? Oczywiście ABS się nie świeci
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No chyba nie trzeba ci mówić , że komp prawdę ci powie.

 

Najgorsza możliwość to awaria sterownika od abs.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kompa jutro podłączę. A pytam bo chciałem wiedzieć wcześniej a nie wiedziałem właśnie czy to sterownik bo myslalem sobie czy sterownik jest też za ASC odpowiedzialny czy nie.
Opublikowano

Uporałem się z problemem, ale niestety zamiast odczytać błąd to go od razu wykasowałem i niestety nie wiem dlaczego on wyskoczył.

 

Na przyszłość opiszę.

Kontrolka po odpaleniu auta nie zgasła. Podczas jazdy również. Po odpaleniu ponownym auta też nie zgasła. Po sprawdzeniu czy linka siedzi na miejscu i przeczyszczeniu styków też nie pomogło.

Skasowanie błędu załatwiło sprawę. Zrobiłem kilkanaście km i jest ok. Zerwałem przyczepność i ASC działa. Opony wszędzie takie same. Albo foch auta albo powoli pada sterownik ABS.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdychanie sterownika to prędzej objawia się w skrajnie niskich lub wysokich temperaturach, także możliwe że tylko coś na chwilę zgłupiało.

Mi tak niedawno skrzynia złapała błąd, którego nawet nie dało się odczytać, po skasowaniu spokój, więcej nic się nie pojawiło.

e39 bywa kapryśne, więc może to tylko jednorazowy wyskok :)

Opublikowano

Ja przez to przechodzilem.

Gdy uruchamialem zimny silnik to wszystko bylo ok. Natomiast uruchomienie goracego silnika (po postoju ok 5 min) powodowalo, ze ASC nie dzialalo.

Ale gdy uruchomilem zimny silnik i jechalem kilkaset km bez zatrzymywania sie na postoj, to ASC dzialalo ok.

Wniosek wysunulem, ze goracy silnik podwyzsza temp w komorze silnika i sterownik ASC od tej temp swiruje. Ale dopoki jechalem , przeplywajace powietrze przez komore silnika nie pozwalalo na podwyzszenie temp wewnatrz komory. Gdy zatrzymalem sie nawet na czas tankowanie ( brak powietrza od ruchu samochodu lub wentylatora) sterownik ASC sie buntowal.

W firmie zajmujacej sie takimi rzeczami poprawili nitki na sterowniku i jest OK.

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Linka zamykająca przepustnicę, gdy zadziała system ASC. Czasem lubi spaść ze swojego miejsca, co powoduje zapalenie Się kontrolki ---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=13_0413&hg=13&fg=15&lang=pl
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.