Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Dziś w mojej 5iatce pojawił sie problem zwiazany z brakiem nawiewu.. Odpaliłem rano auto i nawiew chodził po czym gdy do niego wsiadłem po 10 min nie było juz żadnej rekacji temperatura sie wyswietla siła sie nasila ale z kratek nic nie leci... Wczesniej nie było żadnych cyrków nawiew chodził normalnie całe sterowanie też, auto szybko nagrzewało do żądanej temperatury... Podłaczyłem auto pod inpe i jest tylko bład Auxiliari water pump usunełem lecz dalej nic sie nie dzieje ... Podpowie ktoś cos co może być nie tak ?? Spróbować odłaczyc kleme na 15-20 min ??

Edytowane przez palekkk

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeż do sprawdzenia w pierwszej kolejności, jak jeż będzie okej to sprawdź na krótko wentylator, one czasem też padają.
Opublikowano
A jak sprawdzić jeża ?? Ale z tego co czytałem to on by wariował a nie odrazu padł ... Bo tak jak mówie nic wczesniej nie było... Wszystko było ok

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Sprawdziłem bezpieczniki i są ok bo jest to bezpiecznik 9 i 20 według rozpiski .. Odłaczyłem akumulator kleme minusową no i zobaczymy za jakies 30-40 min

Sprawdziłem niestety jest dalej tak samo.. Przy psrykaniu guzikami od nawiewu na szybe po przyciskach ustawiania nogi szyba tyłów złychać takie pykanie w kratkach środkowych ale nic pozatym

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
To powie mi ktoś jak sprawdzic tego jeża ?? Bo znalazłem filmik jak ja wyciągnąć z auta tylko jak teraz sprawdzić .. I jeszcze ewentualnie co mam sprawdzić bo tak jak pisałem wcześniej bezpieczniki są ok

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W kostce jeża masz 5 przewodów, 4 grube, i 1 cienki.

2 z tych grubych to zasilanie jeża, tam masz mieć 12V i mase, kolejne 2 to wyjście na dmuchawę.

Ten 5 to sterowanie z panelu klimatronika.

Jak chcesz na szybko sprawdzić, to zewrzyj sobie te przewody w kostce, tak żeby bezpośrednio zasilić dmuchawę z ominięciem jeża.

Tylko patrz które przewody zwierasz, żebyś + z - nie zwarł, bo bezpiecznik poleci.

Jak ruszy i chodzi, to albo padnięty jeż, albo coś od strony panelu, choć wtedy w pierwszej kolejności obadał bym jeża.

Jak nie ruszy, to sprawdź np próbówką lub małą żaróweczką czy masz napięcie na przewodach zasilających jeża.

Jak napięcie jest, to masz walniętą dmuchawę, jak napięcia nie ma, to sprawdzasz bezpiecznik i obwód zasilania.

Opublikowano

Witam.

Mialem identyczny problem u siebie, zaczolem sprawdzanie od bezpiecznika wszystko ok. Wymienilem rezystor znajdziesz go po prawej stronie z przodu blisko sciany grodziowej trzymaja go plastikowe zatrzaski bardzo latwy w wymianie. Po zastapieniu przepalonego rezystora nawiew smiga az milo.

Pozdrawiam i powodzenia

Opublikowano
]I co kolego padl ci tak z dnia na dzien?? Bo u mnie objawow zadnych niebylo

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Dokladnie tak zadnych objaw po prostu przestalo dzialac. Zastapilem go uzywanym co prawda, bo mam latwy dostep do czesci zamiennych. I do tej pory dziala bez problemow. http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-X5-E53-E39-Heater-Blower-Fan-Motor-Final-Stage-Resister-64116923204-Hedgehog-/231453439902?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35e3b3379e tak to wyglada
Opublikowano

Cześć

Miałem podobną historię, z godziny na godzinę wentylator przestał działać. Wiedziałem że coś było wcześniej nie tak z jeżem bo czasami obroty wentylatora falowały jednak cały czas wentylator działał. Jednak okazało się że silnik wentylatora ustawił się tak niefortunnie że nie chciał wystartować.

 

Ja diagnozę wykonał bym w takiej kolejności

1. Sprawdź bezpieczniki

2. Ściągnij prawą obudowę filtra kabinowego (strona pasażera) z rurą doprowadzająca powietrze do kabiny, wsadź rękę w dziurę ściany grodziowej i palcem poruszaj wentylatorem (tylko rób to na wyłączonym nawiewie żeby Ci palców nie pokiereszowało) i następnie sprawdź czy wentylator "ruszył".

3. Sprawdź jeża (u mnie był taki przypadek że jeż po wyjęciu był ciepły i rozładowywał akumulator, auto stało całą noc w 8-10stC ).

4.Podczas demontażu jeża możesz podać bezpośrednio na chwilę napięcie na wentylator w celu sprawdzenia czy działa i czy aby to nie silnik dmuchawy padł.

5. Padnięty silnik dmuchawy = demontaż całej deski rozdzielczej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
No dobra spróbuje i dam znać .. Postaram sie jutro bo juz mnie to denerwuje ...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Miałem podobny problem kilka lat temu z nowo zakupionym jeżem. Jakiś czas pracował bezproblemowo po czym nagle padł sam z siebie. Problem znikał gdy jeż się wystudził, wtedy znów działał do momentu rozgrzania. Złożyłem reklamację ( na ten czas założyłem starego który żył własnym życiem lecz przynajmniej nawiewy działały), dopłaciłem trochę i kupiłem jeża firmy BEHR. Od tamtej pory działa bez problemów.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Kreciłem tym wentylatorem i niestety zero poprawy.. Sprawdziłem bezpiecznik 9 i 20 i są dobre a nawiewu dalej nie ma.. Pukałem tez w tapicerke w miejscu gdzie jest jeż również nic nie załapuje wiec chyba padł

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Moze podpowie mi ktos ktore bezpieczniki sa od dmuchawy?? Bo sa dwie rozne rozpiski... sprawdzalem bezpiecznik 20 i jest ok wg rospiski jest jeszcze 23 ale u mnie nie ma tam blaszek i w rozpisce jest jeszcze bezpiecznik 76 dmuchawa nagrzewnica tylko gdzie on jest?? Bo może on sie spalił .. Bo każdy kto opisuje padającego jeża to piszą że były wczesniej jakieś objawy grząło przestawało itd a u mnie wszystko było wporządku

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Cześć

Z tego co poszukałem to powinny to być 20, 23 i podobno 28 ( w rozpisce nie jest opisany ale podobno odpowiada za obwód ze słynnym Jeżem - gdzieś na forum to wyczytałem) Jak będziesz je sprawdzał to zobacz też czy jest napięcie na danych złączach listwy dla tych bezpieczników.

 

Bezpieczniki 75 i 76 są to duże amperażowo bezpieczniki (o ile mnie pamięć nie myli 40 i 50A) i znajdują się za schowkiem ( nie w schowku tylko za nim) w okolicy ściany grodziowej i aby się do nich dostać to trzeba wyciągnąć schowek pasażera. Są to jednak bezpieczniki od wentylatora chłodnicy i klimatyzacji (te w komorze silnika) + nagrzewnica - no chyba że się mylę :D :) Jak planujesz tam kopać to po drodze masz Jeża :D .

Jednak diagnozę 75 i 76 robił bym w ostateczności ze względu na trudny dostęp, jeżeli jednak chcesz to zrobić to sprawdź po drodze podczas "rozbiórki"też jeża i puścić bezpośrednio napięcie na silnik dmuchawy w celu jego przetestowania (czy aby on nie powiedział "ameno")

 

Tak mi jeszcze wpadła do głowy jedna przyczyna - nie napisałeś czy masz panel klimatronika, jeżeli tak to może on nawalił - najprościej podmienić od kogoś na sprawny dla testu i zobaczyć czy zatrybi nawiew.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
No i po temacie... Wyszło na jeża mój niestety sie skończył i chciał juz odpocząć... Jeż wymieniony nawiew wrócił i grzeje elegacnko :) Wiec objawami padnietego jeża jest nie tylko wariujący nawiew ale też i jego brak ...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Wiec objawami padnietego jeża jest nie tylko wariujący nawiew ale też i jego brak ...

Ameryka nie została tym stwierdzeniem odkryta bo już nie raz i nie dwa pisano na różnych forach, że wszelkie perturbacje z nawiewem (także jego brak) to w 99% przypadków wina jeża (który zresztą fabrycznie był już skopany jeśli chodzi o wymianę ciepła i dlatego się po kilku latach przepalał). U mnie też z dnia na dzień przestał działać nadmuch choć na panelu klimatronika zwiększałem jego siłę. Wcześniej jeż mi dał ostrzeżenie w postaci rozładowanego akumulatora.

Pzdr.

Opublikowano
No i po temacie... Wyszło na jeża mój niestety sie skończył i chciał juz odpocząć... Jeż wymieniony nawiew wrócił i grzeje elegacnko :) Wiec objawami padnietego jeża jest nie tylko wariujący nawiew ale też i jego brak ...

Pisałem ci kilka postów wcześniej ale widocznie nie chciało ci się czytać.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Cześć

No i sukces:) Dobrze ze udało się odpalić bo w zimie bez nawiewu...... - trochę słabo :wink:

Oj tam oj tam porostu było drążenie tematu "jeżeli nie jeż to co" :D Może rzeczywiście trafiło by na bezpiecznik za 1zł i nawiew byłby uzdrowiony, kto wie :P

Temat się przyda się innym z podobnym problemem :)

 

Tak z ciekawości jakiego jeża kupiłeś?

Pozdrawiam

Opublikowano

Troszeczke nieładnie to piszesz.. Ameryki nie odkryłem lecz jak dzwoniłem do kolesia co ma czesci i zajmuje sie naprawą bmw to powiedział że na bank to nie jeż!! Tak samo pytałem elektryka który słynie z dobrej opini a okazało się że to jeż.. Najważniejsze że juz jest wszystko ok poza prawym czujnikiem abs-u tylnym.. Niemoge go odkręcić tak sie śruba zapiekła a niechciałbym jej ukręcić bo potem będzie troche zabawy a musze czyjke wymienić bo nie ma absu i trakcji to jeszcze te kontorlki dają wieczorem po oczach i oczywiście nie działa tempomat.. Ma ktoś jakis sposób na odkręcenie tej śruby ?? Nawilżałem ja wd owijałem na nią szmate z ropa i nic...

Co do jeża to kupiłem BEHR HELLA no i ciśnie teraz elegancko

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Nawilżałem ja wd owijałem na nią szmate z ropa i nic...

To kup jeszcze w Castoramie naftę. Nią nawilż/spryskaj śrubę i zostaw na kilka godzin. Naftę np poleca się do podlania zapieczonych świeć żarowych itp. U mnie po podlaniu naftą świec żarowych, udało mi się je wykręcić bez większych problemów. Jak nafta nie ruszy to jeszcze spróbowałbym preparatu odrdzewiającego firm BERNER lub Wurth.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.