Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Gdy odpalam rano auto przez jakieś 5-7 min strasznie kopci (świata nie widać). Dym jest biały czuć go, aż gryzie w oczy tak jakby nie przepalała spalin. Gdy już się rozgrzeję jest dużo lepiej choć nieraz kopci na wolnych obrotach ale to już delikatnie. Silnik nierówno pracuje a jak zimny to w ogóle tragedia ale to przez 5 min a poźniej wyczuwalne są trgadnia w aucie. Miał ktoś podobny przykład? Wiem że mam przepływke do wymiany bo gdy podłączona pokazuje -50 st. a jak odłączę to 26st. Dodam jeszcze że postanowiłem sprawdzić wtryski metodą przelewową. Gdy wężyki były napełnione odliczyłem min. w strzykawkach było mniej więcej po równo 1: 9, 2: 10, 3: 10, 4: 11, trzymając 2 min było podwójnie 18, 19, 19, 21 chyba, jak uważacie w tryski za mocną leją czy w ogóle nie brać pod uwagę wtrysków.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobiłeś test na przelewanie wtrysków, a nie na "lanie". To są dwie różne sprawy. Wartości w strzykawce nie mają znaczenia, to chodzi o to czy jakiś wtrysk nie przelewa dużo więcej niż pozostałe. Na Twoim miejscu zacząłbym od przepływki skoro masz diagnozę, że nie działa. W drugiej kolejności odma i podłączenie pod kompa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Przepływke jutro zamawiam także bedzie zmieniona. Powracając do tych wtrysków jak sprawdzić czy przelewają czy nie? Da się na komputerze to sprawdzić czy trzeba je wykręcić i dać do sprawdzenia do jakieś firmy tym się zajmującej? A jeszcze z tą odmą jak ją sprawdzić czy jest zapchana popsuta? Wczoraj wymontowałem ten seprator rozebrałem i to wszystko wyglądało na w porządku membrana która się tam znajduje była w dobrym stanie. Chyba że pominąłem coś z tą odmą i na coś nie zwróciłem uwagi żadnego tam filtra nie napotkałem.
Opublikowano
świece grzeją. Ubytki oleju nie auto 2 tyg. temu miało zakładane nowe pierścienie, brak jakichkolwiek progów zawory też były regulowane. Także silnik jest w stanie idealnym tylko dlaczego kopci i nierówno chodzi. Dodam że jak odkręce korek oleju to go podrzuca do góry i delikatnie chlapie olejem czytałem że to objawy zapchanej odmy. Tylko jak ją sprawdzić czy ona jest zapchana?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odmę jak masz w ręku, to wystarczy jeśli ją dobrze przemyjesz benzynką. Możesz kupić nawą jeśli stwierdzisz, że wygląda słabo. Odma składa się z dwóch elementów, obudowy, w której jest właśnie membrana i w z separatora, tak jak na tej aukcji:

http://allegro.pl/filtr-odmy-odma-separator-oleju-bmw-e46-318d-320d-i4955859993.html

Przelewanie wtrysków sprawdziłeś, tym się nie martw, są OK. Jeśli chcesz sprawdzić czy leją, to już musisz podłączyć się pod kompa i sprawdzić ich wartości, to najprostsza możliwość, możesz oczywiście je wyjąć i zawieźć do specjalistycznego warsztatu, Twój wybór.

Tym, że chlapie i podnosi korek się nie martw, pod korkiem masz od razu łańcuszek rozrządu, to on chlapie i powoduje, że korek podskakuje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
W takim razie sprawdziłem tą odmę i jest wszystko wporządku mogę ją wykluczyć. Przepływke już zamówiłem powinna być za 2-3 dni jeszcze auto się nie dogrzewa termostat padł trzyma temp 50st na rozgrzanym ale wydaje mi się że to nie ma wpływu że drży a wolnych obrotach i tak mocno kopci. Jak zamontuje te części wtedy się uda do jakiegoś mechanika i podłącze się pod komputer zobaczymy co się tam dzieje. A jeszcze jedno pyt. Jak jeden wtrysk leje to warto regenerować wszystkie czy lepiej zmówić jakiś na allegro sprawdzony ale zregenerowany?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej kupić dobrą używkę ze sprawdzonego źródła. Jeśli regenerować, to w bardzo dobrym warsztacie, gdzie nadadzą nowy kod IMA, inaczej to nie ma sensu, no i wystarczy zająć się tylko tym "złym", jak reszta jest OK, to po co je ruszać. Czasem regeneracja podchodzi pod cenę nowego, więc warto się zastanowić co się bardziej opłaca, ale powtórzę, porządna regeneracja, nie u "Pana Mietka" w garażu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
pod koniec tygodnia pojade pod komputer się podłączyć i zobaczymy w jakim stanie są te wtryski. Auto odpala od strzała nie ma żadnego spadku mocy. Wydaje mi się że dużo pali ale to może być przez tą przepływke i niedogrzewanie się. A może jeszcze macie jakieś inne pomysły co mogło by jej dolegać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie dogrzewa, to i nie dopala DPFa... Tu też może być przyczyna. Termostaty do wymiany.

Ja w środę jadę na pozbycie się tego dziadostwa, o dpfie oczywiście mówię.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
a termostaty trzeba oby dwa wymienić nie wystarczy tylko tego głównego? Było to by jakieś rozwiązanie tylko gdy on najbardziej kopci jak jest zimny aż siwo się robi wokół i ten zapach spalin jest taki dziwny. Warsztat który robił silnik oddał głowice do planowania i tam także wyregulowali zawory
Opublikowano
W twoim aucie nie reguluje się zaworów.Od tego są hydrauliczne popychacze tak na przyszłość jak ktoś ci będzie wymyślał ile to przy aucie nie zrobił .
Opublikowano

a więc tak wymieniłem przepływke i są takie same objawy jak na tej starej tzn. gdy jest podłączona na rozgrzanym bardziej kopci i silnik turkocze deliktanie jakby przerywał a jak odłączę silnik pracuje równo choć jakieś dragania tam są. Jak podłączyłem się pod komputer na tej starej to temp. zasysanego powietrze pokazywała -50 a na odłączonej 26, z tą nową nie byłem jeszcze na kompie ale objawy są takie same także wydaje mi się że to nie to jest przyczyną. A może gdzieś jeszcze znajduje się czujnik zasysango powietrza i od tego to wszystko tak wariuje?

 

www16.zippyshare.com/v/BPwfGl6I/file.html

 

tak to mniej więcej wygląda

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak bym zobaczył to u siebie, to bym pomyślał, że uszczelka pod głowicą do wymiany, albo sama głowica.

Opowiedz jeszcze dla czego ściągałeś głowicę i czy te kopcenie pojawiło się po remoncie, przed, czy kiedy? To tu może należy szukać przyczyny. Nie ubywa Ci płynu chłodzącego, nie masz masła pod korkiem oleju?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Przed remontem silnika auto się zachowywało podbnie tylko na ciepłym też kopcło a teraz się rogrzeje i praktycznie w ogole nie kopci. Auto zaporawdziłem do mechanika z myśla wyeliminowania tej usterki. Mechanik gdy sprawdził ciśnienie na tłoka wykazało 1:20, 2:20, 3:20, 4:9 tych barów czy tam nie wiem w czym to jest. Na 4 tłoku były popękane pierścienie głowice dał do planowania i auto złożył z myślą że bedzie dobrze aczkolwiek sami widzicie. akurat się zblizał weekend więc auto wziąłem i przetestowałem mechanik twierdzi że wtryski. Smród spalin jest przerażający aż gryzie w oczy tak jakby nie przepalał. Masła pod korkiem nie ma i ubytku płynu też nie zauważyłem. Jak na razie obstawiam na wtrysk jakieś walnięty. Na rozgrzany troche nim telepie no i obroty z wciśnietym sprzegłem maja 880 a jak puszcze sprzęgło to 780 wydaje mi się ze ta różnica jest troszke duża. AAA dodam jeszcze że przed naprawą gdy wyciągłem bagnet od oleju uchodził dym czyli miał przedmuchy teraz to zjawisko nie jest spotykane :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Różnica w obrotach ze sprzęgłem i bez jest OK.

Nic innego nie zostało jak podłączyć pod kompa i zobaczyć jak wyglądają wtryski, może coś innego.. odczytać wszystkie błędy.

Pamiętaj, że po wymianie przepływki musisz zrobić jej adaptację również kompem (nie inpą), jak nie, to nie będzie dobrze działać.

Co do czujników powietrza, to od tyły kolektora ssącego jest czujnik właśnie mierzący ciśnienie powietrza w kolektorze, numer 19 w linku poniżej

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/l/275.png

 

Piszę z innym kolegą w dziale e46, ma problem z wtryskami w takim samym silniku, wymienił właśnie wtrysk i auto zaczęło mu kopcić na biało, a spaliny strasznie śmierdzą, więc może masz podpowiedź.

Zamiast czekać na kompa do końca tygodnia, powinieneś wydać tą stówkę i kupić własny kabelek z programem typu dis. Będziesz zawsze mógł sprawdzać na bieżąco wszystko w aucie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jak dlugo jeździsz na niedogrzanym silniku? Wymien termostaty aby dpf sie wypalił i potem sprawdzaj resztę.

-------------------

Artur

Opublikowano
Witam. Wymieniłem teromostat niestety EGR też jest padniety i on dopiero przyjdzie w poniedziałek. Byłem na podłączeniu komputerem żadnych błędów nie wykazało. Wtryski wszyskie są w normie na zielono lecz 2 patrząc od strony łańcuszka jest gorszy ale też w normie. Mechanik który to sprawdzał obstawia że to wtryski tylko je trzeb rzucić na stół i dokładnie sprawdzić b o komputer tak idealnie nie wykazuje dodam że samochód był rozgrzany gdy był podłączony pod kompem. Także po niedzieli biore się za wymontowanie wtrysków i zaworze je gdzieś żeby sprawdzili bo innego wyjścia nie widzę. Wydaje mi się że DPF nie ma tu nic do rzeczy gdy auto zimne chmura dymu gdy ciepłe sporadeczna mgiełka i smród spalin bardziej to wygląda na nieprzepalanie ich.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Po chwilowej przerwie wracam do tematu. Z autem mam nadal problem. Kopci jak kopcił chmurka dymu na zimnym delikatnie na rozgrzanym podłanczając pod komputer zero błedów wtryski komputer wykazuje w normie jeden wtrysk minimalnie gorszy ale w normie. Ale żeby mieć 100% pewność bo mimo wszytko podejrzewałem że to wtrysk dałem wtryski do sprawdzenia do zakładu specjalizującego się w tym i okazało się że z wtryskami jest wszystko wporządku. Macie pomysły gdzie dalej szukać przyczyny????
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Po chwilowej przerwie wracam do tematu. Z autem mam nadal problem. Kopci jak kopcił chmurka dymu na zimnym delikatnie na rozgrzanym podłanczając pod komputer zero błedów wtryski komputer wykazuje w normie jeden wtrysk minimalnie gorszy ale w normie. Ale żeby mieć 100% pewność bo mimo wszytko podejrzewałem że to wtrysk dałem wtryski do sprawdzenia do zakładu specjalizującego się w tym i okazało się że z wtryskami jest wszystko wporządku. Macie pomysły gdzie dalej szukać przyczyny????

Kolego a czy jesteś pewien że masz DPF bo moim zdaniem to chyba nie masz.

Przypadkiem znalazłem to na YT:

Zobacz, myślę, że warto.

Kolega podsunął Ci bardzo dobry trop, to faktycznie może być dziurawa chłodniczka spalin, przez co auto kopci na biało i nie równo pracuje, kolego a ubywa Ci płyn chłodniczy?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

czesc wszystkim, podlaczam sie pod temat bo mam takie same problemy. podpowiem ze ja dostalem taka niespodzianke wraz z kupnem auta. dymu bylo tyle ze caly parking w klebach no i co: najbardziej pomogla wymiana swiec zarowych na nowe bosha - 90% pomoglo (£72)! jak i czemu nie wiem ale taki cynk dostalem od BMW specjalisty z Northampton, UK; zeby wyeliminowac te pozostale +- 10% wyciagnelem turbo i zregenerowalem u TURBO TECHNIX, UK gdzie jak sie okazalo nie wiele bylo trzeba robic (£300) w miedzy czasie wyciagnelem sikawki wszyskie i rowniez sprawdzilem - w normie (dolnej). co wazne i potwierdzone jak wyciagalem turbo to wyciagnelem DPF ktory ewidentnie byl wyczyszczony z bebechow i przy czym software musialbyc wgrany zeby oszukac CPU. Dzisiaj skontaktowalem sie z kolejnym ekspertem tym razem od mapowania i czekam na jego opinie czy zle sworzone mapy moga kolidowac dymienie tz czy napewno wszystkie urzadzenia sa odpowiednio skalibrowane bo to robota poprzedniego wlasciciela - i pewnie zmapuje tak czy siak bo on jest jakosciowy!

 

Moje objawy: dymi do 5min na zimnym sinliku (codziennie) nie zaklucajac nikomu zycia ale co 2-3 tygodnie raz tak mocniej ze caly parking jest w dymie co juz frustruje. delikatnie trzesie przez 5 min zawsze ale co 2-3 tygi juz sie trzesie solidnie.

 

Jak bede wiedzial cos wiecej to napisze a jak ktos juz zna odp prosze pisac tu lub na [email protected]

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja się problemu pozbyłem jakiś czas temu. Okazało się że w silniczku jeden korbowód był minimalnie podkrzywiony po jego wymianie auto przestało dymić spalanie było mniejsze i chodziło jak powinno być. Co do sprzęgła że miało inne obroty z wciśniętym sprzęgłem a inne gdy je puściłem i trzęsło trochę budą nie wiem i już się pewnie nie dowiem bo auto sprzedałem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.